پس از ارائهٔ یک پیشنمایش، هیوندای در نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی در آتلانتا کِشندهٔ کانسپت HDC-6 نپتون را رسماً رونمایی کرد است. این کانسپت یک کِشندهٔ سنگین وظیفهٔ کلاس ۸ است که با هیدروژن کار میکند و ساخته شده تا بر این واقعیت تأکید کند که هیوندای در حال کشف فرصتها در بازار وسایل نقلیهٔ تجاری ایالاتمتحده است. علاوه بر برخورداری از قوای محرکهٔ سازگاربامحیطزیست، در HDC-6 نپتون از طراحی موسوم به «هنر تزئینی» یا Art Deco استفاده شده که از قطارهای پرسرعت دههٔ ۳۰ میلادی الهام گرفته است.
بر طراحی بخش جلویی این کِشنده شیشهٔ بزرگی سلطه دارد که به نظر میرسد تا درون کابین جریان یافته است درحالیکه قسمت شیاردار پایینی آنهم درواقع یک جلوپنجرهٔ کاربردی است که روی آنها پلههایی بهصورت هوشمندانه و پنهانی تعبیه شده که بهسختی قابلتشخیص هستند. این کانسپت همچنین به آینههای جانبی دیجیتالی دوربینی مجهز شده که تصاویر را روی قاب منحصربهفردی در داخل به نمایش درمیآورد. هیوندای فعلاً مشخصات عملکرد HDC-6 نپتون را منتشر نکرده اما گفته است سلولهای سوختی به دلیل بُرد رانندگی بالاتر، ظرفیت بار بیشتر، زمان سوختگیری کمتر و هزینههای پایینتر، برای کامیونهای سنگین و پیمودن مسافتهای طولانی مناسب هستند.
اما هیوندای علاوه بر رونمایی از کانسپت HDC-6 نپتون، از تریلر خود بنام Nitro ThermoTech هم پردهبرداری کرده است. این تریلر که با همکاری Air Liquide توسعه داده شده، یک تریلر یخچالدار است که از سیستم سردسازی تبرید نیتروژن استفاده میکند. به گفتهٔ هیوندای، فضای داخلی این تریلر سریعتر از نمونههای سردسازی سنتی خنک میشود و تقریباً بیصدا است. ترموتک همچنین تریلری سازگاربامحیطزیست است و از ساختار ساندویچی پانلهای فومی برخوردار است که توسط فیبر تقویتشده با پوستهٔ پلیمری پوشیده شده است. به گفتهٔ هیوندای، این طراحی باعث افزایش مقاومت دیوارههای تریلر و بهبود راندمان حرارتی در عین کاهش وزن میشود.
مهدی
۷ آبان ۱۳۹۸هیوندا احتمالا در کنار الکتریکی شدن روی تکنولوژی های مدرنی مثل هیدروژن بیشتر سرمایه گذاری کرده تا به رویای تولید اقتصادی انرژی از اب زودتر از بقیه برسه
Alireza
۷ آبان ۱۳۹۸قیافش شبیه هیولای فیلم بیگانه شده
Behrouz. anzali
۷ آبان ۱۳۹۸به شخصه هیدروژن رو از الکتریک بیشتر قبول دارم . و این باید کلا جا بیوفته تا کره ای ها موفق باشن. البته ژاپنی ها هم این کارو کردن و دارن توسعه میدن کارشون رو.
Saeed
۷ آبان ۱۳۹۸ظاهرا هیوندا قفل کرده روی ساخت خودروی هیدروژنی
ولی به قول جناب علیرضا، شبیه Alien شده :)))))
مهدی
۷ آبان ۱۳۹۸دلیلش سرمایه گذاری سنگین دولت امریکا روی پالایشگاه های هیدروژن هستش از طرفی هنوز باتری های خودرو به تکامل نرسیده و احتمالا شکاف بین الکتریکی ودرون سوز با هیدروژنی پر بشه از طرفی خود کره ای ها مخصوصا سامسونگ سرمایه گذاری عظیمی رویباتری کردن و محتملا برای هیوندایی فرصت خوبیه که هم الکتریکی پیش ببره واز مزایای هیدروژنی بهره ببره
meysam
۷ آبان ۱۳۹۸.
هیدروژن در آینده قطعا جایگاه بالایی خواهد داشت.
بنظر میرسه برای ماشینای سنگین هیدروژن بهتر از باتری جواب بده.
H
۷ آبان ۱۳۹۸یه کامیون هیدروژنی هم تویوتا زده قراره توی بندرای آمریکا استفاده بشه
مانی
۸ آبان ۱۳۹۸چرا از متخصصان ایرانی استفاده نمیکنن؟؟؟؟
طرف فیلم گذاشته کلی هم تبلیغ میکنه
تو باک ماشین آب میزنه بعد راه میفته میره
میگن تو تهران با زیر ۲ میلیون ۴۰۵ رو ردیف میکنن!!!!!
من نمیدونم چرا کل دنیا صف نکشیده؟
من گفتم خالی بندیه اما کسی که فیلم رو گوشیش بود قسم میخورد راسته
مگه میشه مگه داریم؟لابد اونور آبیها هم دیوونن
مهدی
۸ آبان ۱۳۹۸اره صدا وسیما هم پخش کرده بود البته این تکنولوژی در مقابل شکافت هسته اتم در اشپزخانه یک دختر اول دبیرستانی چیز مهمی نیست