کامیونهای جدید سری FH ولوو به عنوان کامیون سال ۲۰۱۴ و بهترین کامیون بین المللی انتخاب شدند. این عنوان توسط هیئت داورانی شامل ۲۵ روزنامه نگار و کارشناس ارشد خودرو به نمایندگی از ۲۵ مجله خودرو در اروپا اعطا شد.
ولوو FH در این رأی گیری ۱۱۶ امتیاز کسب کرد در حالی که مقام دوم به داف XF رسید که ۱۰۵ رأی را بهدست آورد. مرسدس بنز Arocs در جایگاه سوم قرار گرفت و اسکانیا و MAN هم به ترتیب چهارم و پنجم شدند.در ویدئوی اول می توانید معرفی سری FH جدید را ببینید و در ویدئوی دوم نحوه ساخت آن را مشاهده نمایید. [دانلود ویدئوی معرفی سری FH], [دانلود مونتاژ ولوو FH] [jwplayer mediaid=”۵۹۵۶۹″] [jwplayer mediaid=”۵۹۵۶۸″]
carbonado aventador
۳۰ دی ۱۳۹۲مگه سال 2014 تمام شده که الکی برنده انتخاب می کنند!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳۰ دی ۱۳۹۲منم تو یه پست مشابه همین، دقیقا همین حرف رو گفتم، هیچ کس توجه نکرد!
زیگما
۳۰ دی ۱۳۹۲منظور مدل خودرو هست.مدل معمولا یک سال جلوتر از زمان معمول هست.
احسان(احسان سابق)
۳۰ دی ۱۳۹۲این که نوشته سال 2014 نگفته مدل 2014 زیگما
زیگما
۳۰ دی ۱۳۹۲مدلِ سالِ 2014 منظوره.زیاد سخت نگیرید منظور همینه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲زیگما جان من جواب شمارو در پست رالی دادم.
حرف شما درسته.
چون تند تند نوشتم اشتباه شد.چشمم جای دیگرو دید.
ببخشید.
((( ایران و المان )))
فرامرز
۱ بهمن ۱۳۹۲واسه منم خیلی عجیبه! سایت های CarBuyer و DriverPower و AutoExpress هم شروع کردن و بهترین های ۲۰۱۴ رو انتخاب میکنن! مثلاْ CarBuyer دو هفته پیش هیوندای i10 رو بهترین city car انتخاب کردند! از کجا میدونن تا آخر سال هیچ خودروی بهتری عرضه نمیشه؟
Kurosh
۳۰ دی ۱۳۹۲وولو جان مبارکت..!
الحق که سر تولید کننده های غولهای جاده خودتی…
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳۰ دی ۱۳۹۲من اسکانیا رو بیشتر میپسندم.
carbonado aventador
۳۰ دی ۱۳۹۲درود بر شما . من نمی خواهم بگم که اسکانیا بده و هرکس نظرش قابل احترام است ولی کلاس شرکتی مثل ولوو خیلی بالاتر از اسکانیا است . منم خودم اتوبوس های اسکانیا رو خیلی دوست دارم . موفق و سربلند باشی!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲درود.
البته محسن جان باید یاداور بشم که سهام اسکانیا در دست فولکس واگن است.
((( ایران و المان )))
اصغر
۲۷ تیر ۱۳۹۳به نظره من هیچ ماشینی به مارکه بنز نمبشه قبول دارین
salar
۱ بهمن ۱۳۹۲شاید باورتون نشه اما مصرف سوخت fh چه تک چه دهچرخ بالاترین مصرف توی کشنده ها دارن به گونه ای که دهچرخ fh تا 50 لیتر در هر 100 کیلومتر میسوزونه ومدل تکش 30 لیتر میسوزونه . ولی ماشینهای قدیمی بنز اگه دقت کنین 28 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونن. مثلا مدل 2624 یا 1921 .
VOLVO VHT
۳ خرداد ۱۳۹۳ما شینی که بخاطر قطع کن دنذه هاش جا نرن بدرد ایران نمیخوره
elring
۱۹ تیر ۱۳۹۳مشکلی که کامیونهای اسکانیا در ایران دارند اینه که گازوئیل مصرفی اونا با گازوئیل ایران متفاوته و این باعث می شه که حدود هر 2 سال یه بار موتورشون بسوزه . استفاده ای این سوخت مثل این می مونه که ماشین همیشه با دنده مرده حرکت کنه
saied
۳۰ دی ۱۳۹۲خوش به حال اونایی که از اینا دارن و باهاش سالی چندبار المان یا جاهای دیگه میرن .
mammad
۳۰ دی ۱۳۹۲عجب اتاقی داره
ادم فکر میکنه که روی صندلی هواپیمانشسته
ولی قیافش تکراری مثل قبله با کمی تغییرات
محمود
۳۰ دی ۱۳۹۲خیلی جالبه بنز المان با این همه غرور و ادعا در مقابل ولوو سوئد چاره ای جز قبول شکست نداره.
درسته که بنز بهترین سواری ساز دنیاست ولی کامیون های بنز در مقابل غولهای سوئدی هیچ حرفی برای گفتن ندارند.ان شاالله تو جادههای ایران ببینیمش.
این پیروزی رو تبریک میگم به همه ی ولوو دوستان و برای اقا میلاد(فقط المان .فقط بنز.) صبر و بردباری رو از درگاه خداوند متعال خواستارم ……. D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲درود.
اخه چرا یه حرف بی ربط میزنی؟؟؟
تنها کامیونی که تونسته در اروپا بیشترین عنوان کامیون سال رو بگیره و
برترین انتخاب بشه ، همین مرسدس بنز اکتروس هست.همینطور اتوبوس هاش.
هیچ کامیونی در دنیا نتونسته حتی نصف جوایزی که بنز برده را کسب کنه.
اولین کامیونی که تو دنیا و یکسال جلوتر مدلهای خودش رو به موتور یورو 6
تجهیز کرد ، مرسدس بنز بود.
تا اخر شب هم منبعش رو بهت میگم.فقط این و بدون که تو هفته نامه ی
خودرو امروز نوشته شده بود.
البته باید یاداور بشم که سیستم تعلیق جلوی ولوو پیشرفته تر از بنز
اکتروس هست.بعدشم الان کل کل بین اسکانیا و ولوو است.
تا به الان ولوو تونسته موتور 750 اسب بخاری تولید کنه و اسکانیا 730
اسب بخاری.
ولی اینها موتور یورو 6 ندارند.
در ضمن ، مرسدس بنز اکتروس ، اولین کامیونی بود که به سیستم هشدار و
تنظیم خروج از خط کشیه جاده و ترمز خودکار مجهز شد.
وقتی میگم اطلاعات و مطالعه ندارید ، جبهه میگیرید.چون پدال اینو نوشت
پس ولوو شد خدا.
بعدشم پدال نوشته بنز اروکس ، نه اکتروس.
همیشه بنز اکتروس رو با FH مقایسه میکنند.
((( ایران و المان )))
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۳۰ دی ۱۳۹۲صدای موتور اکتروس برای من از شیرین ترین نواهاست من عاشق صدای اکتروسم…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲درود.
سورنا جان باهات موافقم.
اقا محمود منبع هم که قولشو داده بودم:
هفته نامه ی خودرو امروز ، 18 خرداد 1392 ، شماره ی 148.
موفق باشی.
((( ایران و المان )))
رهام
۱ بهمن ۱۳۹۲کسایی که فقط به خاطر اسم نظر میدید :برید از 4تا راننده بپرسید بعد نظر بگید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ بهمن ۱۳۹۲درود.
یعنی چی؟؟؟
یارو.فقط المان . فقط فولوکس
۲ بهمن ۱۳۹۲همه ی راننده ها مرسدس رو ترجیح میدن . البته من تعجب می کنم چه طور با وجود اکتروس این اول شد تو سال 2012 اکترو اول شد به قدر ی توش از تکنوزی های جدید استفاده شده بود که همه ی رقیباش متعجب شدن به جرعت می گم تکنولوزی ش اون موقع از رقیباش سه سال جولو تر بود . ولوو فقط بلده یه موتور 750 اسبی پر مصرف بزاره و شتاب نسبتا بالایی داشه باشه . اما مرسدس یه متور 510 اسبی کم مصرف گزاشته و ضعفش رو با ایرودینامیک ماشین . گیربکس مناسب لاستیک های پیش رفته و… جبران کرده به طوری که توی اتوبان پا به پای ولوو میاد اما تو سربالایی یه دنده از ولوو عقبه که اونم مهم نیست چون توی ماشین باری سرعت مهم نیست مهم خرج کمتره چون راننده ماشینو میخره که باش پول در بیاره نه حال کنه . که مرسدس هم مصرفش از این خیلی کمتره هم خرابی نداره . هم اصطحلاکش پایین تره هم قیمت خریدش
توی سایت 1carبرو کلمه ی اکتور رو جستوجو کن تکنولوزی هاشو ببین دهنت باز می مونه ویدیو هاشم نگاه کن . امید وارم قانع شده باشی اقای رهام
ایرانی
۳۰ دی ۱۳۹۲جرا اسم ولوو تو سایت تو بخش اتومبیلهای سوئدی نیست؟!!! بخش اتومبیلهای سوئدی ندارین… ساب و ولوو…….
یارو.فقط المان . فقط فولوکس
۲ بهمن ۱۳۹۲فکر کنم چون سهام ولوو مال چین باشه البته متمعن نیستم
MEHDI
۲۸ تیر ۱۳۹۳عزیزان من یه راننده ترانزیتم و سالهاست تو کشورهای اروپایی مشغول رانندگیم.به حرفم شک نکنید که ولوو بهترین کامیون دنیاس.ضمنا خیلیا فک میکنن ولوو یه برند سوئدیه.اما اینطور نیست.در گذشته بوده اما الان سالیان زیادیه که متعلق به ایالات متحده آمریکاس.وباز خودتون بهتر میدونین که تو صنعت وقتی پای غولی مثل امریکا وسط باشه با چی طرفین.
آرش
۳۰ دی ۱۳۹۲برندگان کامیون های سال از ابتدا تاکنون:
———————————————
1977
Seddon Atkinson 200
1978
MAN 280
1979
Volvo F7
1980
MAN 321
1981
Leyland T45
1982
Ford Cargo
1983
Renault G260/290
1984
Volvo F10
1985
Mercedes-Benz LN2
1986
Volvo FL Series
1987
MAN F90
1988
DAF 95
1989
Scania 3 Series
1990
Mercedes Benz SK Series
1991
Renault AE Magnum
1992
Iveco Eurocargo
1993
Iveco EuroTech
1994
Volvo FH serie
1995
MAN F2000
1996
Scania 4 Series
1997
Mercedes-Benz Actros
1998
DAF 95XF
1999
Mercedes-Benz Atego
2000
Volvo FH Series
2001
MAN TG-A
2002
DAF LF
2003
Iveco Stralis
2004
Mercedes-Benz Actros II
2005
Scania R Series
2006
MAN TGL
2007
DAF XF 105
2008
MAN TG Series
2009
Mercedes-Benz Actros III
2010
Scania new R Series
2011
New Mercedes-Benz Atego
2012
NEW MERCEDES-BENZ ACTROS
2013
IVECO’S STRALIS HI-WAY
*****************************************
منبع:
http://www.truck-of-the-year.com/winners.html
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲درود.
ارش فکر نکنم که منبعت زیاد موثق باشه.
چون من تو مجله هایی که میخرم : مجله ماشین . دنیای خودرو . خودرو
امروز. و ….
همه کامیون سال 2013 رو مرسدس بنز اکتروس اعلام کردند.تازه ترجمه شده
بود.
همچنین سایت های دیگه که نمیشه نام برد.
نمیدونم چی بگم.
((( ایران و المان )))
Hermidas
۳۰ دی ۱۳۹۲واقعا خوشگله…
hero
۳۰ دی ۱۳۹۲زیبا و با شکوه
برتری خودش رو به هر ماشینی که تو جاده ست تحمیل میکنه
زیگما
۳۰ دی ۱۳۹۲ببخشیدا.ولی کشنده های بدون دماغ خیلی ایراد دارن.مثلا همشون سر پیچ ها دچار عدم تعادل میشن.توی سرعت های بالا استواری دماغ دار هارو ندارن. اگر با یه جسم هم اندازه خودشون برخورد کنن ، به علت تقریبا صاف بودن جلوشون تقریبا بلافاصله به کابین آسیب وارد میشه که با دماغ ها این مشکل رو ندارن! دید راننده بسیار محدوده.تاکید میکنم بسیار محدود(نسبت به بی دماغ ها)به علت قرار گرفتن محور جلو در محلی عقب تر از فرمان و سرنشین، امکان کنترل خیلی سخت هست نسبت با دماغ ها.و….البته اینا هیچ ربطی به این موضوع نداشت ولی گفتم تا بدونید.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲درود.
زیگما حرف شما کاملا درسته.
به خاطر همینم هست که اتحادیه ی اروپا اجازه ی ورود کامیون های امریکایی
رو به اروپا نمیده.
همینطور بالعکس.ولی من پیشنهاد میکنم بری فیلم های اکتروس رو در
اپارات ببینی که با چه سرعتی بین مانع ها ویراژ میده.
بعدشم یک سیستم کاملا جدید در محور عقب کار گذاشتن که 90 درصد این مشکل
هارو حل کرده.
تو میدونی علت اینکه چرا کامیون های اروپایی بی دماغ هستند و دماغ دار
تولید نمیکنند؟؟؟خیلی عجیبه!!!
به نظرت به خاطر مساله ی سوخت و ایرو دینامیک نیست؟؟؟
((( ایران و المان )))
زیگما
۳۰ دی ۱۳۹۲اینکه چرا دماغ دار تو اروپا اصلا نیست همون بحث سوخت هست.البته سایز خودرو ها خیلی مهمه تو اروپا!شاید باورتون نشه ولی یکی از دلایلی که اتحادیه اروپا برای گذاشتن مالیات سنگین روی ماشین های سدان گفته همین دراز تر بودنشون هست! چون فضا و تراکم در اروپا بالاست !! اینو میتونید تو Yahoo Answers با یه سرچ کوچیک پیدا کنید!! در مورد شاسی بلند ها و پیکاپ ها همین طور ،مالیات زیاد تری باید پرداخته بشه چون هم فضا زیاد میگیرند هم مصرفشون بیشتره.کشنده ها هم همین طور هستند.ولی اینکه چرا بی دماغ تو امریکا نیست دلیلش بیشتر سلیقه امریکایی ها هست.یعنی بزرگ باشه و فضای زیادی داخل تراک باشه.مصرف سوخت هم که براشون مهم نیست.در ضمن فضای اسلیپر یا همون مکان خواب برای بی دماغ ها معمولا خیلی بیشتره که باز هم امریکایی ها براشون این خیلی مهمه(البته بی دماغ در امریکا تا همین 20 سال پیش خیلی طرفدار داشت ولی دیگه طرفدار نداره)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ دی ۱۳۹۲یکی از مسائلی که جا انداختی ، اینه که اگر یک
کامیون بی دماغ و یک کامیون با دماغ ، حالا چه در
اروپا و چه در امریکا با هم تصادف کنند ، فاجعه
میشه.اصلا در تصادف با هم هیچ وجه اشتراک و تشابهی
ندارند.
((( ایران و المان )))
SAEED
۳۰ دی ۱۳۹۲سلام.
خییییییییییییلی نازه!!!!!!!!!!!!
محمود
۱ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان منبعی که شما فرمودن معتبر نیست.
اکتروس سال 2012 در حالی کامیون سال اروپا شد که هنوز ولوو از نسل جدید کامیون های خود رونمایی نکرده بود . در غیر این صورت بنز در مقابل ولوو هیچ شانسی برای پیروزی نداشت!!!!همین طوری که امسال با حضور نسل جدید ولوو اف اچ ازگردونه ی قهرمانی حذف شد.
ان شالله غم اخرتون باشه…..D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ بهمن ۱۳۹۲به همین خیال باش.
((( ایران و المان ))).
محمود
۱ بهمن ۱۳۹۲((در جواب ابلهان انقدر خاموش ماندم که گفتند حرف حساب جواب ندارد))
(((ایران و سوئد))).
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ بهمن ۱۳۹۲درود.
محمود جان یعنی شما میخوای بگی که من دروغ میگم؟؟؟
یا تمتم مجلات و نشریه ها دست به یکی کردند؟؟؟
چرا منبع من معتبر نیست؟؟؟
((( ایران و المان )))
hrf
۳۰ دی ۱۳۹۲بسیار عالی. ولی من اسکانیا و بنز رو بیشتر دوست دارم. ب خصوص اسکانیا
محمود
۱ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان شما از کاربران با سابقه سایت هستین و حرف شما برای من قابل احترام هست. من دو لینک معتبر از یک سایت رو میذارم و شما مطالعه بفرمایید شاید بتونیم به جمع بندی برسیم.
http://amirlovevolvo.blogfa.com/post/131
http://amirlovevolvo.blogfa.com/post/128
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ بهمن ۱۳۹۲درود.
محمود جان اول از همه تشکر میکنم بابت این سایت خوبی که معرفی
کردی.
دوم اینکه توی عکس ها اکتروس نشان داده شده.
ولی در متن اروکس امده.اروکس پایین تر از اکتروسه.
بعدشم من حتما تحقیق میکنم و نتایج دقیق تر رو اعلام میکنم.
به سابقه نیست. به تعداد دیدگاه نیست.به پذیرفتن حرف حقه.
((( ایران و المان )))
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
تو کامیون ها عشق است ولوو/ چون هم قدیمیه و کامیون قدیمی یعنی سابقه ی زیاد
matin
۱ بهمن ۱۳۹۲پس هوو کو
VAHID JINPACHI
۱ بهمن ۱۳۹۲فقط البرز فقط هوو!!!!!!!
حامد MASERATI GT
۱ بهمن ۱۳۹۲یه زمانی تو جاده های کشور فقط ولوو و بنز و مان میدیدیم الان فقط هرچی میبینیم زباله های چینیه.
sajadsfs
۱ بهمن ۱۳۹۲ییخشید ما 6تا اسکانیا 420R فول اپشن داریم و خیلی ازشون راضی هستیم
آرمین
۳ بهمن ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان
پدر من 30 ساله راننده کامیونه و هرنوع کامیونی داشتیم و با جرأت میگم بهترین کامیون ها رو بنز میسازه دلیل هم داره
1- بسیار ساده هستند از همون بنز 1921 بگیر تا همین Axor , Actros
2- بسیار گم مصرف تر از ولوو هستند
3- تعمیر و نگهداری بنز بسیار آسانتر و کم هزینه تر می باشد. به عنوان مثال سوزن های انژکتور ولووFM9 سالی یکبار تعویض میشه با هزینه 7 میلیون تومان اما برای Axor 2628 به دو میلیون هم نمیرسه تازه دو سال یکبار هم نمیخاد عوض بشه.
4- از لحاظ کارکرد پایدار در شرایط سخت باور کنید Axor 1843 محشره. ما یکی داریم 3 نفری باهاش کار میکنیم تکون نمیخوره همیشه هم تخت گاز باهاش میریم
5- از همه مهمتر اون صدای محشرشه که همه مارو عاشق خودش کرده باور کنید وقتی توی دنده 15 اورشو میکشی صدای توربوش آدمو دیوونه میکنه
داشت یادم میرفت از همه مزخرفتر اسکانیای سوسوله
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
ارمین میتونی شمارتو بدی؟؟؟
sajadsfs
۳ بهمن ۱۳۹۲بابا ما 4 سال پیش volvo NH12 داشتیم حریفش تو ایران فقط volvo FH 10چرخ توپ طلا بود,مصرف روغن موتورش هم مثل FH16 بود بابا چی میگین آخه, تو سربالا ها با 40 تن بار خالص 120 تا سرعت داشت همون جایی که پراید با دو سرنشین نمیتونست بیش از 90 تا بره
خالد
۹ بهمن ۱۳۹۲من یه اسکانیا دارم ازش راضیم ماشین بی نازیه کم خرجه ولی واقیت ارزو به دل موندم از اف هاش تو سینه کشی رد کنم
خالد
۹ بهمن ۱۳۹۲[…]اسکانیا تو سینه از اکتروس و اکسور 1843 رد میکنه چون بنز بیش ازحد گرم میکنه به قول راننده ها (اسکانیا بهشون چک میزنه)
پارسا
۲۹ بهمن ۱۳۹۲من بابام عموم کامیون داشتن اون موقع بابام volvo f12 داشت و عمومscania113 ولوو همون اولش اسکانیا رو میخورد توی کورس و بار کشی ولوو حرف نداره دوم اینکه راسته بازاره قطعاتش هم جا هست.
1861
۱۷ فروردین ۱۳۹۳سلام طرفدارای سرسخت مرسدس بنزچندتاحرف دارم باهاتون امکان نداره تودنیا کامیونی بهترازبنز گیربیارید 1توایران هیچ کجابه اندازه سنندج اکسور تریلی نداره2کرایه برای حمل تره بار برای اکسور1935باری تو دزفول دویست هزارتومن بیشترازبقیه ماشینهاست3هیچ کجابه اندازه لرستان روبنز تعصب ندارن4تنهاکامیونی که میتونه شبها وارد شهرهای بلژیک بشه فقط اکتروسه5فقط بابنزامتحان رانندگی میگیرن6کم مصرفترین کامیون دنیااکتروسه7تنها کامیون یورو6دنیااکتروسه8امکان نداره یه شب اکتروس به خوابم نیاد ازهمون سالی که وارد شدن
جواد
۲۷ فروردین ۱۳۹۳این ماشین تا بیاد ایران چندسال طول می کشه همین اف اچ های 440و480رو خداتومن می فروشن توایران بعد می تونیم ما نسل چهارم اینارو داشته باشیم
VOLVO VHT
۳ خرداد ۱۳۹۳بهترین خودرو ساخت ولوو TRUCK
خودرو سفارش کانادا هستش-با دماق جفت فول ابشن با بهترین سیستم ترمز و دوگانه سوز (LNG)
خالد
۲۳ خرداد ۱۳۹۳الان اسکانبا تو ایران حرف اول میزنه
r440 وg400 ادبلو میخوره و هم از نظر اپشن ازنظر قدرت و زیبایی حرف نداره
کامیون بنز که دیگه نیست ولی وولو دیگه رفت کنار
E رجب
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقایون چرا حرف الکی میزنید مجبورید بخاطر عشق کامیون بودن نظر های الکی بدین؟؟؟
کی گفته ولوو 50 لیتر میسوزونه؟؟ این اطلاعاتی که تو اینترنت میخونید خیلی هاشون کشک هستن من خودم یه FH460 دارم با سوزن های یورو سه حدود35 لیتر در صد کیلومتر میسوزونه ده چرخ هاش هم حدود 2 لیتر بیشتر میسوزونن کی گفته سوزن اف هاش هر سال عوض میشه؟؟ همچین خبرایی نیست سوزن های فابریک اف هاش قابل تعمیره 8 سال هم سوزن فابریکش بدون تعمیر کار میکنه
بنز اکتروس کم خرج و کم استهلاک هستن اما تو یه سربالایی که ولوو زیر 40 تن 80 یا 90 تا میره بنز 70 تاهم نمیتونه باگیربکس ZF المانی بره ولوو از قدیم قدرتی و سرعتی بوده و هست امنیت و ترمزش هم قوی تره خیلی هم راحت تره
اما اعلا شده600 میلیون دیگه اصلا قابل خرید ودرامد نیست باید ماشینای چینی خرید
ولوو سلطان جاده هست و رقیب نداره
اعلا رقابت بین بنز و ولوو و اسکانیا تنگاتنگ شده اما درحال حاضر ولوو باتولید قوی ترین کشنده جهان ازهمه بالاتره تازه قراره کشنده 800 اسب بخاری را روانه بازار کنه تا دهن همه رو ببنده
titanic
۱۵ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز چرا نظر من در اوردی صادر میکنی؟؟
اقا ارمین یه چیزی بگو باورمان بشه از این حرفات معلومه تا حالا سوار کامیون هم نشدی فقط یه چیزایی شنیدی و دراوردی اینجا نوشتی.
بله کامیون های بنز عالین و جز بهترین های جهان هستن ولی اعلا ولوو از بنز سرتره وبا تولید قوی ترین کشنده های جهان داره گوی رقابت رو تو میدان خودش برده
خیر کامیون های بنز کم مصرف تر از ولوو نیستن میتونم اینو برات عملا ثابت کنم
خیر نه fm نه هیچ کامیون اروپایی دیگری هر سال لازم نیست سوزن عوض بشه این حرفت مسخره است
بله تعمیر ونگهداری بنز کم خرج تر از ولوو و بقیه هست
یعنی چی دنده 15؟؟!! از کجا همچین حرفی شنیدی؟؟ میدونم معلومه عشق کامیون داری و از اینترنت خوندی گیربکس اکسور 1843 zfهست 16 سرعته.
نه داداش تو ایران کشنده ای نداریم 16 دنده داشته باشه بیشترین دنده را هوو فراز داره با 10 دنده که با شاستی روی دنده میشه 10 دنده در واقع 5 تادنده داره اور هم نداره بعدش هم کشنده دانگ فنگ با 12 تا دنده که در اصل 6 تادنده داره باشاستی روی دنده میشه 12 دنده که اونم اور نداره البته نحوه تعویض دنده دانگ فنگ نیمه هوشمند هست و شبیه گیربکس اکسور و اکتروس می باشد
گیربکس اکتروس هم مجموعا با اور و دنده سبک و سنگین میگن 16 سرعته در واقع 4 تا دنده جلو داره با شاستی روی دنده میشه 8 تا دنده که نیمه هوشمند هست
هر ماشینی هم صدای زیبای موتور خودش را دارد من هم عاشق صدای زیبای fh460 خودم هستم
در ضمن اسکانیا سوسول نیست جز بهترین و قوی ترین کامیون های سطح جهان میباشد داداش راننده نیستی برو حداقل یکم اطلاعات در بیار اینجا نیای حرف های الکی بزنی
در ضمن اقا خالد ولوو کنار نرفته ولوو میره تادر سطح جهان اول بشه
ولی قبول دارم خودرو های سواری بنز بهتر از ولوو هستن اونم بخاطر اینکه سواری های ولوو دادن دست چین عمیدونین که چینی ها چطور تولید میکنن
علیرضا معماری
۴ مرداد ۱۳۹۳من بابام fh12داره عموم هم اکسور بخدا عموم دلللللش میره برای ما تو سینه کشا وتوو حرف اولو میزنه تازه به راحتی 120 تا با بار سرعت میره همیشه اول ولوو بعدش بنز این همیشه یادتون باشه