دایملر در اندیشه شکار تسلا…
فرایت لاینر که برند پیشروی کامیون در آمریکا بوده و زیر نظر دایملر فعالیت میکند از دو کامیون تمام الکتریکی جدید به فرمهای هوی دیوتی eCascadia و مدیوم دیوتی eM2 رونمایی کرد.
این دو کامیون الکتریکی جدید به برادران خود یعنی مرسدس eActros، فوسو eCanter، مرسدس سیتارو الکتریکی و اتوبوس مدرسه Saf-T Liner C2 میپیوندند و باعث میشوند دایملر از نظر سبد محصولات کامیونها و اتوبوسهای الکتریکی کاملترین مجموعه را در اختیار داشته باشد. دایملر تراکس در سال جاری حدود ۳۰ کامیون الکتریکی را به اولین مشتریان آمریکایی تحویل خواهد داد.
یکی از اعضای هیئتمدیره دایملر درباره این حرکت گفته است:
ما پیشروی بی چون و چرای جهانی در بحث صنعت کامیون بوده و تلاش داریم با کامیونها و اتوبوسهای الکتریکی این موقعیت را حفظ را کنیم. در بحث کامیونهای الکتریکی جزو اولین شرکتها هستیم و در هر کلاس حضور داریم. با تشکیل گروه حملونقل الکتریکی جهانی تأثیر سرمایهگذاریهای خود در این تکنولوژی کلیدی را به حداکثر خواهیم رساند؛ بنابراین میتوانیم بهترین راهحلها برای باتریها، ایستگاه شارژ و مدیریت انرژی را ارائه کنیم.
البته که کامیون الکتریکی eCascadia بر پایه نسخه استاندارد همین محصول بنا شده است. Cascadia موفقترین کامیون هوی دیوتی در آمریکای شمالی بوده و نسخه تمام الکتریکی آن از مجموعه باتری ۵۵۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و حداکثر برد حرکتی آن به ۴۰۰ کیلومتر میرسد. شایان ذکر است با صرف زمان ۹۰ دقیقهای میتوان حدود ۸۰ درصد باتری را دوباره شارژ کرد که این به معنی محدوده حرکتی ۳۲۰ کیلومتری است. این کامیون قدرت ۷۳۰ اسب بخاری داشته بنابراین در مقایسه با کامیون تسلا semi از نظر قدرت و حداکثر محدوده حرکتی کم میآورد.
کامیون مدیوم دیوتی eM2 نیز بیشتر برای کاربردهای توزیع محلی بوده و باتری ۳۲۵ کیلووات ساعتی آن قدرت ۴۸۰ اسب بخاری و محدوده حرکتی ۳۷۰ کیلومتری را تأمین میکند. شما همچنین میتوانید در ۶۰ دقیقه حدود ۸۰ درصد باتری را که مساوی با برد ۳۰۰ کیلومتری است شارژ کنید.
Frank Reintjes رئیس بخش قوای محرکه و مهندسی ساخت دایملر تراکس میگوید:
با تولید کامیونها و اتوبوسها میخواهیم مشتریان موفقتر باشند. این موضوع درباره هم درباره قوای محرکه الکتریکی و هم درباره نمونههای سنتی صادق است. ما این دو کامیون جدید را بر پایه نیازهای خاص مشتریان طراحی کردهایم. به عنوان برند پیشروی آمریکای شمالی میدانیم تنها کامیونها و اتوبوسهایی که کاملاً با نیازهای مشتریان همخوانی داشته باشند به موفقیت خواهند رسید.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۸ خرداد ۱۳۹۷کدوم رقیب تسلا که هنوز چیزی رو نکرده جز یک کانسپت اونا هنوز تو تولید مدل 3 موندن اونوقت میخوان کامیون تولید کنن
یانکی
۱۸ خرداد ۱۳۹۷گل پسر همین الانم امثال کوکا و پپسی 1000 تا 1000 تا پیش خرید کردن دوم اینکه این کاسکادیا که دوسش دارم چون آمریکاییه ولی با 400 کیلومتر برد بدرد کی میخوره اونم تو کلاس8 که مسافتایه بیش از 2 الی 3 هزار کیلومتر یا 4 الی 5 هزار کیلومتر باید برن انقدر در مورد تسلا بخیل نباشید یکی هم که پیدا شده به خلق خدمت کنه امثال تو چشم ندارن ببینن.*** دنیا دست آمریکاست و آلمان جیره خورش
PARTHIAN
۱۸ خرداد ۱۳۹۷فریت لاینر بخاطر خدمات پس از فروش بسیار گسترده تو امریکا بین اون همه برند ۴۰درصد از سهم بازارو در اختیار داره
ولی من بین اونا
کنوورثt680وt700
وپیتر بیلت ۶۷۹
رو از همه زیبا تر میدونم
s.h
۱۸ خرداد ۱۳۹۷باز این یه خرده شبیه کامیونه ولی اون کانسپت تسلا اصلا به زیبایی این نیست
محمد
۱۸ خرداد ۱۳۹۷این از تسلا بهتره که مخصوصا قیافش شبیه کامیونه و کشنده هست و هرکس ببینه فک نمیکنه الکتریکی باشدز.
حسین
۱۸ خرداد ۱۳۹۷بنظرم برای ایران که منابع سرشار گاز داره ، کامیون و اتوبوس های هیبرید گازسوز-برقی مناسب هست!
مخصوصا اگر از سوخت LPG استفاده بشه و موتور درون سوز برای این سوخت طراحی شده باشه ، بسیار مناسب تر هست!
چون سوخت Lpg قدرت بیشتری تولید میکند و در کنار موتور های الکتریکی گشتاور لازم را تامین میکند!
البته زمانی که زیرساخت های خودرو های الکتریکی تامین شود ، بهتر است ما هم به سمت خودرو های الکتریکی حرکت کنیم!
مهدی دهقان
۱۸ خرداد ۱۳۹۷کامیونای الکتریکی برا کشورهای کوچیک مناسبه نه کشوری مثل ایران که فاصله اکثر بندرها تا شهرهای بزرگ بالای هزار کیلومتره البته این حرف رو واسه ۴۰۰ _۵۰۰ سال آینده ایرانو میگم که قراره از این تکنولوژی استفاده کنیم نه الان که از بنز ها و ماک های زمان جنگ جهانی اول استفاده میکنیم
حسین دهمرد
۱۸ خرداد ۱۳۹۷دوستان دلیل اینکه کامیونهای آمریکایی دماغه دارن چیه؟قانون خاصی وجود داره یا فقط به خاطر زیبایی و اختلاف سلیقه س؟چون بنظرم میداد دید رو محدود میکنه