شرکت آمریکایی وسترن استار که متعلق به گروه دایملر تراکس آمریکای شمالی است، کامیون کاملاً جدیدی بنام 49X را در ایالاتمتحده معرفی کرده است. این کامیون جدید که برای سگمنت وظیفه سنگین طراحی شده است، طراحی سنتی کامیونهای وسترن استار را حفظ کرده است؛ بنابراین، دماغهٔ چشمگیر با جلوپنجره و سپر بزرگ کرومی که از ویژگیهای اصلی شخصیت ساختههای این شرکت هستند، در 49X هم به چشم میخورند.
زیر پوست 49X اما کاملاً متفاوت است زیرا ساختار آن از ابتدا برای استحکام و ایمنی بیشتر و وزن کمتر طراحی شده است. همچنین در طول توسعهٔ این کامیون، دایملر تراکس از بازخورد تولیدکنندگان برجستهٔ لوازم جانبی کامیون هم استفاده کرده تا 49X بتواند نیازهای آنها برای تبدیل به کاربری موردنظر را سریعتر و کارآمدتر برآورده کند.
این کامیون جدید به لطف برخورداری از شاسی کاملاً جدید که از لحاظ مقاومت در برابر گشتاور خمشی در کلاس خود بهترین است، نسبت به سلف خود یعنی مدلی قدیمی وسترن استار ۴۹۰۰، کاهش وزن بیش از ۱۵۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر این، 49X به اتاق مستحکمتری هم مجهز شده که از آلومینیوم تقویتشده با فولاد ساخته شده است. این اتاق ۸ درصد سبکتر از مدل قبلی ۴۹۰۰ است و امکان حمل بار بیشتری را فراهم میکند.
در داخل این اتاق نیز به لطف سیستم سواری نوآورانه با پایههای خاص که برای پایداری مطلوب و کاهش خستگی راننده و کابین طراحی شدهاند، راحتی بهبود یافته است. این سیستم جدید بهطور گستردهای به مدت بیش از ۴۰۰ ساعت روی لرزانندهٔ کابین آزمایش شده که نزدیک به ۱.۳ میلیون کیلومتر پیمایش را شبیهسازی کرده است. همچنین به گفتهٔ دایملر، 49X از بزرگترین کابین این کلاس برخوردار است که ۱۰ تا ۱۳ درصد فضای بیشتری نسبت به رقبای مستقیم خود دارد.
زیر کاپوت کشیدهٔ 49X یک پیشرانهٔ کاملاً جدید وظیفه سنگین ۱۴.۸ لیتری ساخت دیترویت دیزل با نام DD16 قرار گرفته که عملکرد، طول عمر و قابلیت اطمینان بیشتری دارد. این پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی حداکثر ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در حال حاضر بزرگترین، قویترین و توانمندترین پیشرانهٔ دیزلی در بازار کامیونهای سنگین آمریکای شمالی محسوب میشود. البته غیر از این موتور DD16، خریداران همچنین میتوانند موتورهای X12 و X15 کامینز را هم انتخاب کنند.
انتقال نیروی همهٔ این موتورها نیز توسط یک گیربکس AMT (گیربکس دستیِ اتوماتیکشده) کاملاً جدید با نام DT12-V صورت میگیرد که ساخت دیترویت دیزل بوده و برای ارائهٔ عملکرد و دوام مناسب، بیش از ۵۶ میلیون کیلومتر آزمایش شده است. این گیربکس دوازده دنده جلو و چهار دنده عقب دارد. در وسترن استار 49X همچنین تجهیزات ایمنی دیترویت دیزل هم معرفی شده که شامل مواردی مثل دستیار فعال ترمز، دستیار محافظ جانبی، کروز کنترل تطبیقی و… میشود.
وسترن استار میگوید 49X سرسختترین کامیون ساخت خود بوده و در طول تاریخ این شرکت بیشترین آزمایشهای را برای یک مدل تجربه کرده است. دایملر تراکس آمریکای شمالی شش سال را صرف طراحی و آزمایش این کامیون کرده است. فروش وسترن استار 49X از زمستان آغاز میشود و از اوایل سال آینده به دست خریداران خواهد رسید.
رامین
۱۳ مهر ۱۳۹۹یاده فیلم ترانسفورمز افتادم یهو تبدیل شه آپتیموس پرایم بزنه بیرون
JDM
۱۳ مهر ۱۳۹۹اون نسخه 5700XE وسترن استار هست
رامین
۱۳ مهر ۱۳۹۹آره خیلیم با ابهته
Hadi
۱۳ مهر ۱۳۹۹چقدر زیبا و مدرن و با ابهته….
تلفیق سنت و مدرنیته……
JDM
۱۳ مهر ۱۳۹۹این ماشینو فقط یه موتور X15 کامنز و یه گیربکس 18 دنده فولر براش سفارش بدی و عشق کنی✌?
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۹بازم بهترین تراک ها مال آلمان البته با احترام به داف
Aria
۱۳ مهر ۱۳۹۹گنگش بالاس
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۳ مهر ۱۳۹۹Volvo vhd باید رقیب این وسترن استار باشه.
مشخصاتش هم در همین حدود البته با این
تفاوت که 2 لیتر حجم کمتری هم داره.
امین
۱۳ مهر ۱۳۹۹یک کپی کامل از ولوو vhd
امیر علی
۱۳ مهر ۱۳۹۹قاره آمریکا صنعت ماشین سازی با تمام دنیا فرق میکنه حتی در موبایل سازی هم (سیستم عامل اپل)
خیلی دوست دارم یدونه ماسل کار ، یدونه پیکاپ
و دیونه از کامیوناشو داشته باشمینی این سه نوع ماشین در نوع خودشون بهترین در دنیا هستن ولی من چهره SUV هاشم دوست ندارم شاید اون چهره برای پیکاپ عالی باشه که اونو سرسخت و کاری نشون بده ولی برای یک خودروی خانوادگی چیز خوبی نیست.
AMG_73///
۱۳ مهر ۱۳۹۹از چراغ جلوهاش خوشم نمیاد
حس میکنم چراغ جلوهاش برا s کلاس جدیده
نیما
۱۳ مهر ۱۳۹۹گشتاورش ۲۵۰۰ نیوتن .کوه رو جابجا میکنه همچین قدرتی..قدرت واقعی یعنی این
مهرداد كمال
۱۴ مهر ۱۳۹۹جلو پنجرش از بی ام و ام ۴ یخورده بزرگتره???
خارج از شوخی چه جلو پنجره با ابهتی داره