خودروهای سنگین

معرفی کامیون جدید وسترن استار 49X، آماده برای انجام هر وظیفه‌ای

شرکت آمریکایی وسترن استار که متعلق به گروه دایملر تراکس آمریکای شمالی است، کامیون کاملاً جدیدی بنام 49X را در ایالات‌متحده معرفی کرده است. این کامیون جدید که برای سگمنت وظیفه سنگین طراحی شده است، طراحی سنتی کامیون‌های وسترن استار را حفظ کرده است؛ بنابراین، دماغهٔ چشمگیر با جلوپنجره و سپر بزرگ کرومی که از ویژگی‌های اصلی شخصیت ساخته‌های این شرکت هستند، در 49X هم به چشم می‌خورند.

زیر پوست 49X اما کاملاً متفاوت است زیرا ساختار آن از ابتدا برای استحکام و ایمنی بیشتر و وزن کمتر طراحی شده است. همچنین در طول توسعهٔ این کامیون، دایملر تراکس از بازخورد تولیدکنندگان برجستهٔ لوازم جانبی کامیون هم استفاده کرده تا 49X بتواند نیازهای آن‌ها برای تبدیل به کاربری موردنظر را سریع‌تر و کارآمدتر برآورده کند.

این کامیون جدید به لطف برخورداری از شاسی کاملاً جدید که از لحاظ مقاومت در برابر گشتاور خمشی در کلاس خود بهترین است، نسبت به سلف خود یعنی مدلی قدیمی وسترن استار ۴۹۰۰، کاهش وزن بیش از ۱۵۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر این، 49X به اتاق مستحکم‌تری هم مجهز شده که از آلومینیوم تقویت‌شده با فولاد ساخته شده است. این اتاق ۸ درصد سبک‌تر از مدل قبلی ۴۹۰۰ است و امکان حمل بار بیشتری را فراهم می‌کند.

در داخل این اتاق نیز به لطف سیستم سواری نوآورانه با پایه‌های خاص که برای پایداری مطلوب و کاهش خستگی راننده و کابین طراحی شده‌اند، راحتی بهبود یافته است. این سیستم جدید به‌طور گسترده‌ای به مدت بیش از ۴۰۰ ساعت روی لرزانندهٔ کابین آزمایش شده که نزدیک به ۱.۳ میلیون کیلومتر پیمایش را شبیه‌سازی کرده است. همچنین به گفتهٔ دایملر، 49X از بزرگ‌ترین کابین این کلاس برخوردار است که ۱۰ تا ۱۳ درصد فضای بیشتری نسبت به رقبای مستقیم خود دارد.

زیر کاپوت کشیدهٔ 49X یک پیشرانهٔ کاملاً جدید وظیفه سنگین ۱۴.۸ لیتری ساخت دیترویت دیزل با نام DD16 قرار گرفته که عملکرد، طول عمر و قابلیت اطمینان بیشتری دارد. این پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی حداکثر ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در حال حاضر بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و توانمندترین پیشرانهٔ دیزلی در بازار کامیون‌های سنگین آمریکای شمالی محسوب می‌شود. البته غیر از این موتور DD16، خریداران همچنین می‌توانند موتورهای X12 و X15 کامینز را هم انتخاب کنند.

انتقال نیروی همهٔ این موتورها نیز توسط یک گیربکس AMT (گیربکس دستیِ اتوماتیک‌شده) کاملاً جدید با نام DT12-V صورت می‌گیرد که ساخت دیترویت دیزل بوده و برای ارائهٔ عملکرد و دوام مناسب، بیش از ۵۶ میلیون کیلومتر آزمایش شده است. این گیربکس دوازده دنده جلو و چهار دنده عقب دارد. در وسترن استار 49X همچنین تجهیزات ایمنی دیترویت دیزل هم معرفی شده که شامل مواردی مثل دستیار فعال ترمز، دستیار محافظ جانبی، کروز کنترل تطبیقی و… می‌شود.

وسترن استار می‌گوید 49X سرسخت‌ترین کامیون ساخت خود بوده و در طول تاریخ این شرکت بیشترین آزمایش‌های را برای یک مدل تجربه کرده است. دایملر تراکس آمریکای شمالی شش سال را صرف طراحی و آزمایش این کامیون کرده است. فروش وسترن استار 49X از زمستان آغاز می‌شود و از اوایل سال آینده به دست خریداران خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یاده فیلم ترانسفورمز افتادم یهو تبدیل شه آپتیموس پرایم بزنه بیرون

    موافقم 50
    مخالفم 6
    1. JDM

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اون نسخه 5700XE وسترن استار هست

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. رامین

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        آره خیلیم با ابهته

        موافقم 11
        مخالفم 1
    2. Hadi

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      چقدر زیبا و مدرن و با ابهته….
      تلفیق سنت و مدرنیته……

      موافقم 24
      مخالفم 1
  2. JDM

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    این ماشینو فقط یه موتور X15 کامنز و یه گیربکس 18 دنده فولر براش سفارش بدی و عشق کنی✌?

    موافقم 19
    مخالفم 12
  3. علی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بازم بهترین تراک ها مال آلمان البته با احترام به داف

    موافقم 32
    مخالفم 55
  4. Aria

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    گنگش بالاس

    موافقم 31
    مخالفم 3
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    Volvo vhd باید رقیب این وسترن استار باشه.
    مشخصاتش هم در همین حدود البته با این
    تفاوت که 2 لیتر حجم کمتری هم داره.

    موافقم 27
    مخالفم 7
  6. امین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    یک کپی کامل از ولوو vhd

    موافقم 4
    مخالفم 35
  7. امیر علی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قاره آمریکا صنعت ماشین سازی با تمام دنیا فرق میکنه حتی در موبایل سازی هم (سیستم عامل اپل)
    خیلی دوست دارم یدونه ماسل کار ، یدونه پیکاپ
    و دیونه از کامیوناشو داشته باشمینی این سه نوع ماشین در نوع خودشون بهترین در دنیا هستن ولی من چهره SUV هاشم دوست ندارم شاید اون چهره برای پیکاپ عالی باشه که اونو سرسخت و کاری نشون بده ولی برای یک خودروی خانوادگی چیز خوبی نیست.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  8. AMG_73///

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    از چراغ جلوهاش خوشم نمیاد
    حس میکنم چراغ جلوهاش برا s کلاس جدیده

    موافقم 10
    مخالفم 10
  9. نیما

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    گشتاورش ۲۵۰۰ نیوتن .کوه رو جابجا میکنه همچین قدرتی..قدرت واقعی یعنی این

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. مهرداد كمال

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    جلو پنجرش از بی ام و ام ۴ یخورده بزرگتره???
    خارج از شوخی چه جلو پنجره با ابهتی داره

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا