گل سرسبد محصولات MAN، اکنون یک کامیون و کشنده جدید سری D38 TGX است. کامیونی با عملکرد بالا که برای به چالش کشیدن سختترین عملیات حملونقل بار طراحی شده است.
موتور و نیرومحرکه جدید این سری، از یک پیشرانه شش سیلندر دیزلی ۱۵.۲ لیتری با استاندارد یورو ۶ شکل گرفته که به تازگی توسعه داده شده است. این موتور در سه نسخه با توانهای ۵۲۰، ۵۶۰ و ۶۴۰ اسب بخار ارائه میشود. هدف MAN تولید موتورهایی با قابلیت اطمینان بالا و در عین حال با بهرهوری مناسب و مصرف سوخت کم بوده است. استفاده از توربوشارژر دومرحلهای باعث میشود تا اوج گشتاور از دور ۹۳۰ دور بر دقیقه در دسترس باشد. بنابراین چه در مدلهای با محور کوتاه و چه مدلهای با محور بلند، کشش در بالاترین سطح حتی در سرعتهای پایین برقرار خواهد بود. گشتاور قابلتوجه این خودرو باعث میشود در مسیرهای طولانی و بارهای سنگین، کارآمدی آن حفظ گردد. حداکثر گشتاور مدل ۵۲۰ اسبی به ۲۵۰۰ نیوتنمتر میرسد. در حالی که مدل ۵۶۰ اسبی، ۲۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خروجی گشتاور موتور سوم با توان ۶۴۰ اسب بخار به ۳۰۰۰ نیوتنمتر میرسد.۵۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مرتضی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳مان ساخت کجاست کجاها مونتاژ میشه؟؟
امین
۱۲ شهریور ۱۳۹۳آلمان
mory
۱۲ شهریور ۱۳۹۳مان اتوبوساش که عالیه
amir
۱۴ شهریور ۱۳۹۳روی اتوبوس های brt که چینی اند موتور مان است وگر نه کدوم موتور می تواند تا خرخره پر آدم را بکشد بدون آخ گفتن.
میثم "سوبارو"
۱۲ شهریور ۱۳۹۳مان سهامش مال فولکسه. ولی نمیدونم همش یا یه مقدارش.
رضا ... فقط بنز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳فکر کنم اون اسکانیاست که سهامش مال فولکس واگنه از ساب خریده.
جی تی ار
۱۳ شهریور ۱۳۹۳حریف ولوو,کامیون سال 2014 نمیشه.
رضا ... فقط بنز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳کامیون فقط بنز داداش
بزرگترین کمپانی ساخت کامیونه …
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۳مان المانی المان مونتاز میشه
بنده خدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳عجب غولیه
توفیقی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳زیباترین کامبون دنیا بعد بنز اکتروس بعد ولوو گلوب تروتر
alireza
۱۲ شهریور ۱۳۹۳بعد اونوقت اسکانیا استریم لاین چی میشه ؟؟؟
http://newsroom.scania.com/en-group/files/2013/03/23-exterior-13011-024.jpg
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳آکتروس زیباتره
http://www.car-addicts.com/wp-content/uploads/2010/05/Mercedes_Actros_Truck_of_the_Decade.jpg
http://img3.eurotransport.de/Actros-IV-Spier-Lang-Lkw-19-fotoshowImageNew-f20f57e1-80394.jpg
http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/mercedes-actros-space-mx-1680×945.jpg
http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/2048_12A1042.jpg
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳Only Actros
sky
۱۲ شهریور ۱۳۹۳بازم المان …
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳عجب شاهکاریه
خوراکه بزنیم به دل جاده
امید برتر
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خوش به حال راننده ای که با این رانندگی میکنه!
re8889
۱۲ شهریور ۱۳۹۳قدیما که بدرد نمی خورد.
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز این قدیما که میگی ینی کی؟؟؟
و اینکه مان همیشه یکی از 3 کامیون برترین دنیا بوده، نمیدونستی بدون، الکی یه چیزی نگو!!!
رضا ... فقط بنز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من سوار MAN 480 شدم
رولز رویسیه واسه خودش!
البته آکتروس نمیشه :)
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳البته آکتروس نمیشه رو خوب اومدی
re8889
۱۲ شهریور ۱۳۹۳رنگش قشنگه
re8889
۱۲ شهریور ۱۳۹۳volvoبهتره یا man؟؟؟؟؟
مرتضی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳Man. بعد از بنز بهترینه.
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوستان, مرسدس و مان در ابتدا باهم و به صورت مشترک کار میکردند
حتی اوایل که تو ایران بود به “مانبنز” معروف بودند، و همیشه جزء برترین ها بوده و هست
ولی چند سالی هست که گوی دست مرسدس بنزه بعد ولوو بعد مان و داف
محمد.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ایول به آلمان هم تو سواری شاهکاره هم تو سنگین.تو ماشین سنگین من اول از بنز بعد مان خوشم میاد.
احمدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳فقط بنز
XxX
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ظاهرش میتونست بهتر باشه
datsun
۱۲ شهریور ۱۳۹۳41 تن بار و 250 تن کشش واقعا عالیه
مرتضی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳این مان جزء با کیفیت ترین کامیون ها هستش. از نظر کیفیت تو اروپا بعد از بنز حرف اول رو میزنه. جوری هستش که ولوو و اسکانیا و رنو تو کیفیت قطعات حرفی برای گفتن پیشش ندارن.
Ehsan
۱۲ شهریور ۱۳۹۳یکی از اقوام کامیون داره میگه یک بنز بگیر سه تا راننده بگذار پشتش شب و روز با این بنز کار کن تا 5 سال هم خیالت راحت ماشین آخ هم نمیگه ، این است کیفیت آلمان ، کامیون های مان هم که در حد بنزِ
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳احسان جان دقیقاً درست رمودن اقوامتون
همینطوره، مرسدس بنز همیشه با دوامترین محصولات رو داره که درباره کامیونهاش هم این مسئله صدق میکنه.
الان خیلی از کامیوندارای بنز 2 شیفت و 3 شیفت با ماشین کار میکنن بطوریکه هفته به هفته اونارو خاموش میکنن اونم برا سرویس کاری
رضا ... فقط بنز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳یکی از اقوام ما هم یه آکتروس خریده بود میگفت روغن موتورش پلمب کمپانیه تا 400/000 کیلومتر.محصول شرکت Petronas
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ایشون هم درست فرمودن
P.G
۱۳ شهریور ۱۳۹۳کامیون هاى جدید مسلماً حسابش جداست ولى تو مدل هاى پایینتر،ما یه زمانى یه بنز ۱۹۲۱ با یه بنده خدایی شریک بودیم،ماشین به اون آشغالى تا حالا ندیدم،اینقدر قطعه خورش زیاد بود که بیشتر از اینکه کار کنه تو تعمیرگاه بود،آخرش هم با کلى ضرر فروختیمش!
ولى مثلاً ماک هایی که خیلى قدیمى تر هستن و هنوزم بخش زیادى از ترانزیت جاده اى رو دوششونه،خیلى بى دردسرتر و کم خرج ترن و واقعاً بعد ۵۰ سال مرگ ندارن!بعضیاشون آدم میبینه انگار الان از کارخونه دراومدن!
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز قاطعانه دارم میگم اشتباه میکنی
بنز 1921 از بهترینهای هم رده ی خودشه
انتظاراتتون حتماً بالا بوده ازش، یا اینکه کلاً ماشینو داغون خریدین، یا سرویس کاری رو خوب انجام نمیدادین
وگرنه مگه خراب میشن اونا!!!!!!!!!!
شما فکر نمیکنی اگه ماک به قول شما بهتر و کم خرج تر و بی دردسر تر باشه چرا اینقدر بنز تعدادش زیاده تو جاده
قیمت همون بنز 1921 که الان خود ایرانخودرو دیزل داره تولید میکنه 250 میلیونه!
فکر کردی چرا؟؟ یا اصلاً فکر کردی چرا هنوز اونو دارن تولید میکنن؟؟؟!!!
P.G
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز،من تجربه ام رو به شما گفتم،از اقواممون هستن که ماک دارن و واقعاً با هیچ چیز عوضش نمیکنن اما ماشین ما همش تو تعمیرگاه بود،چون ماشین هاى آلمانى نفساً پر اصطهلاکن!
در ضمن مثل اینکه شما تو جاده درنیومدى ها!بنز ۱۹۲۱ اصن کشنده نداره و کشنده مایلر هم خیلى کمه و این دوتا بیشتر کمپرسى هستن واتفاقاً در شهر بیشتر تردد میکنن،اما ماک هاى کشنده تو جاده خیلى زیادن!کشنده هاى مدل پایین تو ایران بیشتر یا ماک و وایت و اینترناش هاى آمریکایین یا اسکانیا یا ولوو دماغ دار،و بنزاشون خیلى کمه!
بعد جواب سوال آخرت به نظر من واضحه!به نظرت چرا پیکان وانت بعد چهل سال داره تولید میشه،ملت … هم عین چى میخرن یکى ۱۵ میلیون،چون پیکان وانت ماشین خوبیه؟؟؟ایرانو نباید با هیچ جاى دیگه مقایسه کرد،چون اینجا ماشاالله بلدن،سوراخ دعا رو که پیدا میکنن یه آشغال رو ۱۰۰ سال تولید میکنن میچپونن به خلق الله،هیچ کس هم صداش درنمیاد!
من خودم یه شب سوار اون ماشین شدم،حالم داشت به هم میخورد،تمام گرماى موتور مستقیم میاد تو اطاق،آدم کباب میشه!
Ahmad..F12
۱۴ شهریور ۱۳۹۳بعضی از اینایی که گفتی رو قبول دارم، مثلاً اینکه گرما میادو اینا…
ولی اینکه میگی آلمانی ها صرفاً پر استهلاکن غلطه!!
اینکه میگی ماک کشنده داره و بنز کمتر داره هم ارتباطی به بحث نداشت
من کشنده بودن رو عرض نکردم که میگید تو جاده نرفتید!
بنز های تک و جفت و مایلر که میفرمایید هم تو شهر زیادن به صورت کمپرسی و هم تو جاده بسیار زیادن به صورت باری، که خییییلی هم بیشتر از ماک ها هستند.
و اینکه من نگفتم ماک بده خیلی هم پر استقامته، ولی اینکه شما میگی ماک کم استهلاکه و بنزهای قدیمی آشغالن، این حرف غلطه!
در مورد پیکان هم مثالت توجیه کننده نبود چون بحث سواری با کمیون زمین تا آسمون فرق داره…
پیکان نهایتاً 10-15 تومنه که میگی چرا اینو میخرن چون گزینه ی دیگه ای با این پول در دسترسشون نیست وگرنه همونم اگه بتونن مزدا بار میخرن، این از این!
پس با این صورت هیچ آدم عاقلی نمیاد 250 تومن پول بنز تک و 300 میلیون پول زیرمایلر بده اگه به قول شما آشغال باشن!!!!
P.G
۱۴ شهریور ۱۳۹۳شما فرمودید بنزهاى قدیمى تو جاده خیلى بیشترن که این طورى نیست!حتى کامیون هاى باربرى هم بیشتر ولوو و لیلاند هستن تا بنز،البته جاهاى مختلف ایران فرق میکنه،مثلاً تو شمال باربرى هاى بنز زیادن اما جاهاى دیگه خیلى زیاد نیستن،بیشتر کمپرسى هاى شهریى هستن.
بعد شما قبول دارى که ماشین هاى آمریکایى کم استهلاک تر از ماشین هاى آلمانین و قطعاتشونم خیلى ارزون تره؟
منظورم از مثال پیکان وانت این بود که تو ایران یه ماشین وقتى چهل سال تولید میشه لزوماً دلیلى بر عالى بودنش نیست،صنعت ما کلاً در برابر تغییر و تحول مقاومت میکنه چون بازار ما رقابتى نیست و تولید کننده تا مجبور نشه محصول جدید نمیده!مگرنه اگه اینقدر که شما میگى عالى بودن هنوز تو خود آلمان تولید میشدن!بعد این کامیون ها الان خیلى هم پر فروش نیستن!ولى باز از نظر من یه لاستیکشون میارزه به کل خانواده دانگ فنگ و هووو،هر چند که دوسشون ندارم!
Ahmad..F12
۱۵ شهریور ۱۳۹۳میدونم چی میگی
ولی نمیدونم چطور میگی لیلاند و ماک باری بیشتر از بنزه!!!!
شاید منطقه ای شما هستی اینطوریه وگرنه باری های بنز(همین نارنجی های تک و جفت اتاق عقب چوبی منظورمه)همه جا به وفور هستند
اگرم میگی تو چرا تو آلمان دیگه تولید نمیشه به خاطر اینه که نسل های جدید آکتروس،آکسور،آتکو و آروکس رو داره به عنوان جایگزین اون قدیمیا تولید میکنه
با این حال همین زتروس، نسل جدیدِ همین کامیونهای مورد بحثه که الان تو آلمان دارن تولید میشن!!
ایران هم چون تو تحریمه نمیتون آکتروس و… رو وارد یا مونتاژ کنه و به همین خط تولید فعلی اکتفا کرده.
پس بازم میگم لزوماً نمیتونی بگی بد هستند!
نظر شما هم درسته یه پیچشون میارزه به هوو کاویان و امثال اینا..
علی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳شرکت مان معتبرترین شرکت خودروسازی جهان با بیش از 260 سال قدمت صنعتی با نام مان میباشد جزو سه شرکت صنایع سنگین حمل و نقل میباشد بالاتر از بنز ولوو و اسکانیا میباشد
Ahmad..F12
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز فکر کنم 260 سال رو اشتباه نوشتی!!!!
اون زمان مردم داشتن با حیوانات کار میکردن!!
“مان” سال 1928 تأسیس شد.
بالاتر از بنز و ولوو هم نیست. ولی در سطح بسیار بالایی قرار داره
در ضمینه کشتی سازی هم فعالیت داره و موتورهای فوق حجیم کشتی هارو میسازه
محمد
۸ آبان ۱۳۹۵مان من میدونم که زمان جنگ المان و روسیه داشته ماشین میساخته که هیتلر دستور داده به فولکس که ماشینی بساز بدون اب که درسرمای روسیه دوام بیار و فولکس ساخت
محمد
۸ آبان ۱۳۹۵مان یا فولکس اولین کارخانه ای ماشین سازی بود که تو دنیا موتور دیزل رو اختراع کرد 100سال زودتر از بنز ونمونه ترین و پیشرفته ترین خودرو دیزلی رو تودنیا داره تولید میکنه المانی ها میکن M A N یعنی مرد جوان واقعا خدابهش برکت بده من 480 دارم بجز این هرماشینی سوار میشم مان نمیشه
امید
۱۵ شهریور ۱۳۹۳موتورهای خوب و با گشتاور بالایی داره و امکانات خوب ایمنیشم با تجهیزاتی که داره بالا هست طراحیشم قابل قبوله در کل خوبه
navid
۱۷ شهریور ۱۳۹۳هیچ کشنده ای ب fh610نمیرسه
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۳به نظرمن volvo fh 16 خیلی بهتر ولو امتحانشو پس داده دنده خورش بالاس تو سر بالایی ما داریم جیگر
يدنو
۱۷ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان یکی از اقوام یکبنز مدل71 داره بنرش 2624 هست ایشون از زمین تا اسمون از دست این ماشین راضی بود علت رو جویا شدم گفت که این بنز با ولوو ان 12 مقایسه میشه 10 حلقه لاستیک نو زیر بنز ده ماه و زیر ولوو 6 ماه دوام داره منظورم کم خرجی بنزهست ومیگفت که این مدلنقص هایی هم داره که یکیش نبود توربو و بعدی خشی نسبت به ولوو ولی مصرف گازوییلم کمتر از ولوو مان هم از نظر سرعت از همه امیونها سر هست در پناه حق
حسامTGA
۲۰ تیر ۱۳۹۴اقای عزیز فقط یک کلام MAN پر قدرت
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۴جمع کنین بابا این fh رو چون تو ایران زیاده میگن خوب
هر چی باشه خوبه هرچه قدر پول بدی همون قدر اش میخوری
درضمن آلمانی باشه آفتابه باشه
مخصوصا مان
وبنز
محمد
۸ آبان ۱۳۹۵فقط مان هنوز ماشینی تو دنیا رو دست مان نیامده و نخواهد امد
جلیل
۱۶ آذر ۱۳۹۵سلام من دنبال نمایندگی کامیونت مان هستم 6تن .ممنون میشم راهنمایی کنید .بعد نسبت ب ایسوزو برتری داره یا ن ؟
سید
۲۹ بهمن ۱۳۹۵مثل یه سوپر اسپرته
roadaxor@gmail.com
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان به نظر بنده مان بهترینه تو نوع خودش چه قدیم چه جدید خیلی از ولوو واسکانیا ورنو سرتره چون خرجشون خیلی بالاست تو ایران ماشینی بدرد میخوره که کم اسطهلاک باشه من خودم اکسور داشتم بهترین کامیونه والان مان 460 دارم که واقعا دم سازنده اش گرم هم نرمه هم خوش دسته هم محکمه هم کم اسطهلاکه قدرت که نگو ریتاردر 6 حالت در بهترین حالت جواب میده اونی که سوار نشده نمیدونه مان چه عجوبه ایه خلاصه مان از همه کامیونها سر تره
شهریار
۲۵ خرداد ۱۳۹۶تموم کامیون ها تقریبا سوار شدم اما هیچ کدامشان مان نمیشه…. درووووود بر شرکت مان و کشور المان
مجید
۲۱ مرداد ۱۳۹۶سلام .هر ماشینی نقاط قوت وضعف خودش رو داره, ولوو کشنده مدل 800 رو اگه ایران واردات میکرد یا اف اچ وارداتی دیگه اون دوست عزیزمون نمیگت ایران پرشده اف اچ های چینی ,اگه اصلش میبود ، چی میبود.
اميد
۵ مهر ۱۳۹۶دوستان
مان tgxرو با شرایط بگیریم
جایی رو میشناسید اصلا کجا باید دنبالش بگردیم ؟
امین
۱۴ مهر ۱۳۹۶اقایون بحث نکنین ما ی man tgx 2014 داریم موتور ۶۴۰ خدایی با ولوو هم رفتم با اسکانیا داف رنو بنز هم رفتم مان خیلی خیلی نرم تره اصلا صدای که داره لذت میبری ولی از نظر ظاهری بشخصه میگم خیلی خوب نیس داشبردی هم خیلی ساده ولی ماشین سرحالیه سالار جاده یعنی شیر واقعا