هیوندای کامیون هوی دیوتی و سلول سوختی Xcient را در اروپا عرضه کرد. هفت دستگاه اول این کامیون قبلاً به مصرفکنندگان سوئیسی تحویل داده شدهاند.
کرهایها از Xcient به عنوان اولین کامیون سلول سوختی تولید انبوه دنیا نام بردهاند. در واقع تولید این کامیون نشان دهنده عزم جزم هیوندای برای حضور پررنگ در بازارهای جهانی محصولات تجاری میباشد. تحویل اولین نمونههای Xcient به معنی ورود رسمی بخش کامیون هیوندای به اروپا بوده و در ماههای آتی نیز شاهد حضور این بخش در بازارهای آمریکای شمالی و چین خواهیم بود.
هفت دستگاه اول Xcient که به مشتریان سوئیسی تحویل داده شدهاند بخشی از ۵۰ دستگاه برنامهریزی شدهای هستند که اواخر امسال در جادهها حضور خواهند یافت. هیوندای انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۶۰۰ دستگاه از کامیونهای سلول سوختی خود را در اروپا عرضه کند.
مدیر بخش خودروهای تجاری هیوندای میگوید:
تحویل کامیون سلول سوختی Xcient نه تنها شروع کننده فصل جدیدی در برنامههای هیدروژنی هیوندای بوده بلکه نشان دهنده تعهد جهانی ما به استفاده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی پاک است.
او ادامه میدهد:
تحویل محصولات در روزهای جاری تنها آغاز راه است زیرا راههای زیادی را برای حملونقل پاک پیش روی ما میگذارد. با تحویل موفقیتآمیز اولین نمونههای Xcient ما مفتخریم اعلام کنیم برنامه ما علاوه بر اروپا در آمریکای شمالی و چین نیز اجرایی خواهد شد.
هیوندای میگوید تا سال ۲۰۲۱ خواهد توانست ۲ هزار دستگاه از این کامیونها را بهصورت سالانه تولید کرده و در بازارهای یاد شده به فروش برساند. ظرفیت تولید Xcient با سرمایهگذاری ۱.۳ میلیارد دلاری در اکوسیستم هیدروژنی طراحی شده برای پشتیبانی از جامعه هیدروژنی محصولات این خودروساز افزایش خواهد یافت.
هیوندای Xcient طول ۹۴۷۵ میلیمتری داشته و از سیستم سلول سوختی هیدروژنی ۲۵۵ اسب بخاری با دو دسته سلول سوختی ۱۲۷ اسبی سود میبرد. هفت تانک بزرگ هیدروژن ظرفیت حدود ۳۲ کیلوگرمی از این ماده را تهیه میکنند. برد این کامیون حدود ۴۰۰ کیلومتر بوده و پر کردن مخازن هیدروژن آن حدود ۸ تا ۲۰ دقیقه زمان میبرد.
هیوندای میگوید تأسیس بیش از ۱۰۰ جایگاه سوختگیری هیدروژن در سوئیس توجیه اقتصادی داشته و این جایگاهها نه تنها برای کامیونها بلکه برای خودروهای سلول سوختی سواری نیز کاربرد داشته و کافی هستند.
هیوندای در آمریکا نسخه تولیدی کامیون هوی دیوتی و کلاس هشت HDC-6 نپتون کانسپت را به همراه تراکتوری جدید عرضه خواهد کرد و به دنبال فروش ۱۲ هزار کامیون سلول سوختی تا سال ۲۰۳۰ است. این شرکت در چین سه کامیون سلول سوخت الکتریکی شامل نمونههای مدیوم دیوتی و هوی دیوتی را در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد و یک کامیون هوی دیوتی دیگر که بهصورت استراتژیک برای بازار چین طراحی شده است نیز سالهای بعد در دسترس خواهد بود. هیوندای به دنبال فروش ۲۷ هزار دستگاه کامیون سلول سوختی تا سال ۲۰۳۰ در این کشور است.
[دانلود ویدئو]
پارسا عشق ماشین
۲۰ مهر ۱۳۹۹واقعا دنیا داره به کجا میره واقعا دست مریزاد هیوندای
Abbas.Lambo
۲۰ مهر ۱۳۹۹اینا بعد ما شروع کردن به کجا رسیدن،ما هم هنو به فکر تولید شلغم داخلی هستیم
جمشید
۲۰ مهر ۱۳۹۹سوختهای فسیلی دارن به خاطره تبدیل میشن
مهزیار
۲۰ مهر ۱۳۹۹چرا مخزن بیشتر نمیذارن که بردش بیشتر بشه؟
SS
۲۰ مهر ۱۳۹۹احتمالا برای بازار هدف این میزان برد کافی هست
سوییس کشور نسبتا کوچک اما کوهستانی هست
با 100 جایگاهی که هیوندای وعده داده به نظرم استقبال خوبی از هیدروژن بشه
البته به قیمت کامیون و سوخت اون اشاره ای نشده
میثم
۲۰ مهر ۱۳۹۹فکر کنم کار روی کامیون هیدروژنی رو دیرتر از تویوتا شروع کرد ولی زودتر از اون انبوه سازی کرد
شدت تلاش هیوندای کیا واقعا برام جالبه
مهرداد كمال
۲۰ مهر ۱۳۹۹هیدروژن از برق بهتره لااقل میشه حملش کرد خروجیشم اب هست چی بهتر از این!!
مانی
۲۱ مهر ۱۳۹۹هیدروژن رو چجوری تهیه میکنن
پدال یه مقاله راجع به روشهای بدست آوردنش کار کن
Travelforever
۲۱ مهر ۱۳۹۹همینقد بدون واقعا اسون نیست
بنزین و گازوئیل از تقطیر نفت بدست میاد ولی هیدر)ن علاوه بر تقطیر که از مواد دیگه رو میگیری باید واکنش هایی رو با شرایط سخت با کاتالیزورهای پیچیده تولید کنی