شرکت آمریکایی کِنورث که یکی از اعضای گروه پاکار است (گروه Paccar شامل شرکتهای داف، کنورث و پیتربیلت میشود)، جدیدترین کِشندهٔ خود را با نام W990 معرفی کرده است. این کِشندهٔ جدید ادامهدهندهٔ راه سری باسابقه و پرافتخار سری W900 کنورث است و میراث باشکوهی را به همراه دارد. در طراحی W990 اِلمانهای سنتی طراحی کشندههای کلاسیک آمریکایی با ویژگیهای مدرن ترکیب شده است. اولین و مهمترین اصل در طراحی این کشنده، وجود عامل شگفتزده کردن بوده است زیرا هیچچیز مثل دیدن یک کنورث با کاپوت کشیده در جادهها نمیتواند نمادی از غرور و آزادی را به نمایش بگذارد.
W990 روی پلتفرم محبوب و ثابتشدهٔ ۲.۱ متری ساخته شده که در کِشندههای کنورث T680 و T880 هم بکار رفته است اما این کِشندهٔ جدید راحتی و آسایشی را برای راننده فراهم کرده که در هیچیک از دو مدل مذکور وجود ندارد. بهعنوانمثال، برای W990 پکیجی بنام «استودیوی راننده» قابل سفارش است که شامل مجموعهای از تجهیزات پریمیوم مثل صندلی ۱۸۰ درجهٔ سرنشین، میزهای قابل چرخش برای دو نفر، یخچال و فضای مناسبی برای قرار دادن ماکروویو میشود. این تجهیزات، کابین کِشنده را به یک خانهٔ لوکس روی جادهها تبدیل میکنند. در داشبورد W990 نیز یک نمایشگر هفت اینچی رنگی تعبیه شده که ویژگیهای مهمی مثل ناوبری ویژهٔ کامیونها، اطلاعات کِشنده، تماس تلفنی، دوربین نقاط کور و اینترنت را ارائه میکند.
W990 در بخش سیستمهای سرگرمی هم به پکیج صوتی پریمیوم کنورث شامل آمپلیفایر ۳۲۰ واتی، سابووفر، هشت بلندگو و تلویزیون ۲۸ اینچی مجهز شده است. در کابین این کِشنده کمد بزرگی برای قرار دادن لباسها، چند کشو و یک محفظهٔ بزرگ زیر تختخواب تعبیه شده است درحالیکه یک اینورتر ۱۸۰۰ واتی با چهار خروجی برق ۱۲۰ ولت نیز انرژی موردنیاز وسایل برقی را تأمین میکنند. در اینجا همچنین سیستم نورپردازی LED نیز وجود دارد که هنگام خواب نور مناسبی را تنظیم میکند.
برای W990 پیشرانهٔ MX-13 گروه پاکار در نظر گرفته شده است. این موتور از نوع ۱۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی است که با طیف قدرتی از ۴۰۵ تا ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶۵ تا ۲۵۱۰ نیوتن متر قابل انتخاب است. انتقال این نیرو هم توسط گیربکس ۱۲ سرعتهٔ اتوماتیک گروه پاکار صورت میگیرد. W990 بهمنظور به حداکثر رساندن کارایی در حملونقلهای طولانی و محلی طراحی شده و استاندارد جدیدی را در این صنعت وضع کرده است.
به گفتهٔ مدیر کنورث و معاون ارشد گروه پاکار آقای «مایک دوزیر»، W990 بازتاب شعار کنورث یعنی «World’s Best» بوده که نشاندهندهٔ کیفیت و مهندسی عالی کلیهٔ ساختههای این شرکت آمریکایی است. عملکرد عالی، استایل کلاسیک، ویژگیهای پریمیوم و تجهیزات رفاهی فراوان این کِشنده نیز حس پیروزی و غرور به راننده میدهد.
یک نسخهٔ ویژه از W990 نیز با نام Limited Edition ارائه شده که در داخل از تِم تاریک نیمهشب به همراه تریم چوبی روی داشبورد و رو دریها برخوردار است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی منحصربهفرد این نسخه نیز میتوان به چرم مشکیرنگ، دوخت لوزی دوتایی در روی دریها و روکش چرمی غربیلک فرمان با دوخت آبی اشاره کرد. W990 با کابینهای مختلفی شامل Day Cab (بدون جای خواب)، Sleeper Cap با سقف کوتاه تخت، Sleeper Cap با سقف متوسط و Sleeper Cap با سقف بلند به بازار عرضه میشود.
H
۱۵ آبان ۱۳۹۷امکاناتش از یه خونه بیشتره
سعید کایا
۱۵ آبان ۱۳۹۷فک میکتم دلیلش این باشه که این ماشینا بیشتر تو جاده هستن … جوری طراحی میشن که راننده وقت استراحتش تا خدی زیادی آرامش داشته باشه
سعید کایا
۱۵ آبان ۱۳۹۷فک میکنم دلیلش این باشه که این خودروها بیشتر تو جاده هستن ب خاطر همون وقت استراحت راننده
تو آرامش کال باشه …
یانکی
۱۵ آبان ۱۳۹۷دوستی تعریف میکرد وقتی ماک r600 اومد ایران به ما آموزش دادن و بعدش راهیه اروپا شدیم و هر کشوری تو اروپا می ایستادیم مردم جمع میشدن و عکس میگرفتن.البته الانم اگر بشه با خاور یا 911 رفت اروپا بازم جمع میشن و عکس میگیرن.گذشته کجایی که یادت بخیر
s.h
۱۵ آبان ۱۳۹۷اصلا نماد تراک های امریکایی همون کنورث ص900 هست خدایی با ابهته به معنای واقعی کلمه و کنورث t909 که دقیقا به همون شکله بعد از ولوو و اسکانیا از محبوب ترین کشنده های ترین های استرالیایی هست و بر خلاف تصور ما ایرانی ها که فکر میکنیم ماک تو امریکا خلی برش داره باید بگم که اصلا این طور نیست و ماک رده چهار وو پنج به حساب میاد
1- کنورث
2- پتر بیلت
3- وایت
4-اینتر ناش ( اسمش عوض شده )
5- ماک
6- وسترن استار
7- جی ام سی
8- فورد ( ماشینای قبلی نه این جدیده که خیلی چیزا رو عوض کرده )
و ….
ولی ما تو ایران چون فقط جون سختی و قدرت خوب ماک نسبت به ماشینای 420 دیدیم فکر میکنید حرف اولو میزنه ولی جلوی کنورث یه خرده از هیچی بهتره
F22RAPTOR
۱۶ آبان ۱۳۹۷اول این لیست فریت لاینر کسکیدیا
میباشد دوست گرامی
hamed
۱۶ آبان ۱۳۹۷نمیدونم این لیستو از کجا اوردی
ولی لیست واقعی به شرح زیره
۱. فریت لاینر با سهم ۳۷.۵ درصدی از بازار فروش این کامیونا. زیرمجموعه ی دایملره
۲. پیتربیلت با سهم فورش ۱۵.۹ درصدی. زیرمجموعه ی پاکاره
۳. کنورث با سهم ۱۵.۳ درصدی. زیرمجموعه ی پاکاره
۴.اینترنشنال با سهم ۱۱.۴ درصدی. زیرمجموعه ی ناویستاره
۵. ولوو با سهم ۸.۳ درصدی. زیرمجموعه ی خودشه. دومین غول صنعت حمل و نقل سنگینه تو رتبه ی جهانی
6. ماک سهم ۴.۶ درصدی رو داره. زیرمجموعه ی ولوو هست
۷. وسترن استار با سهم ۲.۷ درصدی. زیر مجموعه ی دایملره
ماک رو همه به خاص بودنش میشناسن. ماک همیشه سهم کمی از بازار داشته ولی همیشه خاص بوده. اگه با سواری ها مقایسه کنیم مثل اینه که بگیم فراری خیلی بده چون سهم فروش خیلی کمی در مقابل فولکس واگن و یا تویوتا داره
s.h
۱۶ آبان ۱۳۹۷نه اصلا این لیست مربوط به فروش نیست
این لیست مربوط به محبوبیت ظاهری
و فرایت لاینر فروشش خیلی بیشتره چون اول ارزانتره ( اگر اشتباه نکنم
قویترین مدلش نصف قیمت کنورث باشه ) دوم نسبت به قیمت جان سختی خوبی داره ( میشه گفت f150 کامیوناست ) دوم ولوو و یا فرایت لاینر و چند تا دیگه که تو این لیست نیستند اصلا لتشون امریکایی نیست و سهامی شرکت های دیگه اند و درضمن رتبه اول و دوم مدام بین کنورث و پتر بیلت عوض میشه
وگرنه اول اینکه تعداد این لیست انقدر نیست و بیشتره دوم اینکه فقط بر اساس زیبایی در نظر سنجی های اینتر نتی بوده
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۸اول فریتلاینر
دوم پیتربیلت
سوم ولوو
چهارم کنورث
پنجم اینترناش(اسم فعلی نویستار)
ششم ماک
درمورد استرالیا هم باید خدمتتون بگم که ماک و وسترن استار از اسکانیا بیشتر طالب داره بختطر اینکه تو صحرای آوتبک وسترن اسنار و کنورث و مول اف هاش و فریتلانر آرگوسی بیشتر از اسکانیا طرفدار دازن
کیانوش
۱۵ آذر ۱۴۰۱یعنی واقعا فریت لاینر از نظر تو از فورد و جی ام سی هم کم تره تو بازار خودروهای تجاری؟!؟! و اینکه دلیل محبچبیت ماک تو ایران تاریخچه حضورش تو ایران و تجربه خیلی از راننده ها با ماکه که نزدیک بیست سی سال مهم ترین کشنده بازار ایران بوده ربطی به میزان فروشش تو امریکا یا کشور دیگه ای نداره عزیزم
کیانوش
۱۵ آذر ۱۴۰۱اها الان شد لیست محبچبیت و بهدش میای میگی فرایتلاینر و وسترن تستار آمریکایی نیستن؟!؟!؟! لابد ماک هم آمریکایی نیست چون تحت مالکیت ولو هستش
این آمار محبچبیت ظاهری؟!؟! دیگه چه صیغه ایه معیار برتر بودن سنگین ساز ها این نیست که تو پوستر کدومشون بیشتر به دل بشینه ولو و دایملر اول و دوم رو بین هم عوض میکنن و سوم هم پکار هستش با زیر مجموعه هاشون ،این سه تا بزرگترین سازنده های کامیون هستن الان اول دایملره دوم ولو سوم پکار دیگه این ارجیف زیبایی ظاهری رو بذارید کنار مگه فرایت لاینر زشته ؟!؟!اتفاقا فرایت لاینر و ماک که مالک اروپایی دارن خیلی از نظر مهندسی جلو ترن در مقایسه بقیه امریکایی ها
hami
۱۵ آبان ۱۳۹۷یه نکته جالب عکس دوم بزرک کنید و نگاه کنید
از داخل کابین جاده چقدر پایین و باریک تره
فکر کن با این غول بخوای رانندگی کنی
بعد جوجه ماشین ها هی اذیت کنن و بخوان زرگ بازی در بیارن سبقت بگیرن
کیانوش
۱۵ آذر ۱۴۰۱اذیت چی مومئن راننده این باشی باید دایورت کنی فقط باید سرت به کا خودت باشه نه مثل راننده نیسان و ایسوزو های اینجا فکر کنی خیلی شاخی که راننده ای و سواری هارو اذیت کنی
شیرازی
۱۵ آبان ۱۳۹۷خیلی از کسانی که چنین کامیونهایی سوار میشن ده روز بیست روز تو راه هستن و بارهای بین ایالتی میبرن
ولی من بخوام انتخاب کنم ماک انتم انتخابمه صد در صد. ماک بازوی امریکایی ولوو تراکس هست
سایز این کامیونا کاملا استاندارده و از لاین بیرون نمیزنه پس نگران نباشین. این عظمت و بزرگی بیشتر عمودی هست تا افقی
برا اینکه متوجه اندازه ی استانداری که گفتم بشین یه کامیون ماک قدیمی یا ولوو دماغ دار تو ایران ببینین اینا دقیقا همون اندازه هستن فوقش تنها و تنها ۲۰ سانتی متر عریض تر باشن نه بیشتر. تقریبا هر روز مدلای روز این کامیونا رو میبینم
حسین
۱۵ آبان ۱۳۹۷چه جوری با این غول رانندگی می کنند؟ خیلی سخت به نظر می رسه
حمیدرضا
۱۵ آبان ۱۳۹۷کامیپن های دماغ دار از نظر تعمیر و نگهداری خیلی راحت تر از بی دماغه سریع به موتور دست پیدا می کنن در کل امکاناتش خیلی زیاده خصوصا در مدل فول اپشن که انصافا تو خود امریکا بهش نیازی نمیشه چون متل تو جاده زیاده
sina
۱۵ آبان ۱۳۹۷اخ اخ یاد بازی سلطان جاده ها افتادم !
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۳۹۷سپر استیلشو عشقه .
عکس آدم توش پیداست .
فکر کن تو حال خودتی پشت فرمون در جاده بیابونی ، یکدفعه چشم بندازی تو آینه و این غول بی شاخو دُم با او سپر کله خَرش برای شما چراغ میزنه که برو کنار بزار باد بیاد .
مملی
۱۵ آبان ۱۳۹۷تو خیلی از موارد این کارا جرمه و به جز تو فیلمای ترسناک شما چنین چیزی رو نمیبینی
تحت تاثیر این فیلما قرار نگیرین چون فیلم هستن
حتی بوق این کامیونا باید استاندارد باشه برای استفاده تو شهر برای همین اکثرا دارای دو نوع بوق هستن. یکی برای شهر و یکی برای کویر و جاده های غیر مسکونی
شوربختانه وقتی نوع رانندگی مردمو میبینی و بهشون اعتراض کنی میگن تو امریکام همینطوری رانندگی میکنن. حالا ازشون منبع بخوایی یه سری فیلم نشون میدن طرف با کامیون چراغ و بوق میزنه پشت یه سواری. بعدم دست به تقلید میزنه چون تو فیلم دیده
قبلا یه محله ایی بودیم چون نزدیک یه مجتمعی که تازه ساخته میشد بودش کامیونا برا اینکه چند صد متر بیشتر راه نرن میومدن از کوچمون رد میشدن
برا اینکه اعلام حضور کنن یه بوقم میزدن که کل پنجره ها میلرزید. برا سریعتر رسیدنم تو کوچه بالای سی چهل تا میرفتن حالا حساب کن سواری سرعت مجازش تو کوچه نهایتش سی تا هست
بی فرهنگی ما از اینجا شروع شد به جا اینکه واقعیات جامعه امریکا و اروپا رو ببینیم اومدیم چسبیدیم به فیلمهاشون. تو خود امریکا بری این چیزا رو بگی بهت میخندن و مسخرت میکنن و بعدم میگن فقط تو فیلما یه کامیون میتونه پشت سواری بیاد و سبقت بگیره تازه بوق و چراغم بزنه
Elmiraj
۱۵ آبان ۱۳۹۷در بین کِشنده های آمریکایی
.
با ابهت ترین : WESTERN STAR 5700Xe
زیباترین : FRIGHT LINER Cascadia
و پیشرفته ترین : MACK Anthem
.
.
البته Kenworth ، Piter bilt و International هم
رقبای قدری هستنن و کِشنده های بسیار قدرتمند و اصیلی دارن .
Abbas lsx/ltx
۱۵ آبان ۱۳۹۷فریت لاینر کسدکیا که فروشش فوق العاده اس
Elmiraj
۱۵ آبان ۱۳۹۷زیبایی CASCADIA 2018 حد و مرز نداره حالا فروشش که جای خود دارد …..
.
کاش پدال یک بررسی جامع از نسل جدید این کِشنده زیبا بزاره .
مانی
۱۵ آبان ۱۳۹۷مگه میشه دایملر چیزی بسازه و بد باشه
mahdy
۱۵ آبان ۱۳۹۷این درسستهههههه!!!
mahdy
۱۵ آبان ۱۳۹۷راستی مزنه چند ؟
hamed
۱۶ آبان ۱۳۹۷تو سایتای فروش انلاین ماک anthem 64t رو صد و پنجاه و هفت هزار و پانصد و نود و هشت دلار برا فروش گذاشته. این مدل ۲۰۱۹ هست و ۵۰۰ مایل یا حدودا هفتصد کیلومتر راه رفته و ۴۴۵ اسب بخار قدرت داره.
یه سفید انتم مدل ۲۰۱۹ هم برا فروش گذاشتن صد و پنجاه و دو هزار و صد دلار . هزار مایل راه رفته. تقریبا هزار و ششصد کیلومتر
mahdy
۱۶ آبان ۱۳۹۷ممنون حامد جان
حمید
۱۶ آبان ۱۳۹۷کشنده دماغه دار خیلی جالب نیست
اینم مثل بقیه مسخره بازی اونور آبی ها هست
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۷تریلرهایی که فرم دماغه این شکلی + اگزوزهای کنار کابین دارن رو واقعا میپسندم
دیگه اون جلوپنجره کروم کاری داخل کابین شیک و … هم که بیشتر آدمو جذب میکنه
در مقابلشون اون مدلهای تخت کارایی خوبی دارن اما اکثرا جذابیت بصری ندارن
Abbas lsx/ltx
۱۶ آبان ۱۳۹۷اینو دیدم خاطراتم با اون ماک R600 که داشتیم زنده شد
یادش بخیر بابام دستشو از تو فرمون رد میکرد تا دنده رو عوض کنه
net
۱۶ آبان ۱۳۹۷جالبه اولین بار هست میبینم یه کامیون به سیستم صوتی حرفه ای اهمیت داده و سابووفر گذاشته
net
۱۶ آبان ۱۳۹۷کامیونهای اروپایی قشنگتره مخصوصا اسکانیا
mostafa
۱۶ آبان ۱۳۹۷با سلام خدمت دوستان پدالی
خوشحالم که سایت پدال در مورد خودرو های سنگین هم مطلب میزاره
امیدوارم این روند ادامه دار و بیشتر بشه
American trucks MACK Anthem
۸ مرداد ۱۳۹۹کامیون های دماغ دار هم ایمن هم آیرودینامیک تر هم با ابهت تر هستن. به فرض مثال با خانواده با یکی از اینا میری مسافرت و یه مشکلی پیش میاد پدرت میزنه بغل که موتورو تعمیر کنه راحت دماغه رو باز میکنی و به موتور دسترسی آسان تری داری خانوادت هم اون پشت نشستن دارن تلویزیون نگاه میکنن.حالا اگر فرض کنیم که این یک کشنده اروپایی مثل ولوو باشه.نه تنها که جا و امکانات بیشتری نداره مجبوری از خواب بیدار بشی و بیای پایین که پدرت کله کامیون رو خم کنه و شاید چند ساعتی طول بکشه.