از آنجایی که کشور آمریکا با کمبود راننده مواجه است و از سمت دیگر تکنولوژی پیشرفت میکند، تخمینهای جدید دانشگاه میشیگان نشان میدهد کامیونهای خودران میتوانند جایگزین حدود ۵۰۰ هزار شغل در آمریکا شوند. این رقم بخش اعظم رانندگان کامیونها در مسیرهای طولانی را تشکیل میدهد و آسانترین شغلها برای جایگزینی هستند. این کامیونها میتوانند صدها کیلومتر را در بزرگراهها حرکت کنند، بزرگراههایی که به خوبی نگهداری شدهاند و تردد در آنها راحت است. به این ترتیب استفاده از تکنولوژی خودران در چنین مسیرهایی نسبتاً آسان خواهد بود. البته مسیرهای چالشبرانگیزترین نیز وجود دارند. اگرچه حدود ۳.۳ میلیون راننده کامیون در آمریکا حضور دارند اما چنین شغلهایی بهطور ویژه تغییر پیدا میکنند. کل نیروی کاری در هر ۱۲ ماه یا بیشتر بهصورت کامل تغییر میکند که دلایل اصلی آن دستمزد پایین و سختی بالای کار است.
یکی از محققان حاضر در این مطالعه میگوید:
زمانی که درباره رانندگان کامیون صحبت میکنیم تقریباً همه میگویند بله میتوان این شغل را خودکار کرد. البته ما فکر میکنیم همهچیز با این قطعیت نخواهد بود
رانندگان کامیونها حدود ۳۰۰ روز در سال را در جادهها میگذرانند و در برابر این حجم کار فقط دستمزد حدود ۴۷ هزار دلاری دارند و به همین خاطر رانندگان تمایل دارند مسیرهای کوتاهتر را انتخاب کنند و پول بیشتری به دست آورند. به همین خاطر در حال حاضر کمبود حدود ۶۱ هزار نفری در این بخش وجود دارد. این موضوع شرکتها را به فکر وارد کردن رانندگان از کشورهای دیگر وادار کرده است و از طرف دیگر نیز برخی لابیها برای کاهش سن رانندگان کامیون از ۲۱ به ۱۸ در حال انجام است. برخی استارت آپ ها نیز در حال پیشبرد اهداف خودران خود هستند. شرکتهایی همچون TuSimple که در سندیهگو کالیفرنیا مستقر است اظهار میدارد این تکنولوژی نه تنها کامیونهای بیشتری را روانه جادهها میکند بلکه باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت نیز میشود. مدیر این شرکت میگوید:
ما در حال رسیدن به سطح واقعی از کاربری تجاری هستیم که از نظر ما کاملاً هیجانانگیز است
اما دانشگاه میشیگان میگوید هنوز هم چالشهایی وجود دارد. تکنولوژی خودران در ناوبری بزرگراهی بسیار خوب است اما در آبوهوای بد و نامساعد مشکلات زیادی وجود دارد. همچنین این تکنولوژی بینقص نیست و شرکتهای فعال در زمینه حملونقل شاید از این تکنولوژی در جایگاههای نزدیک به بزرگراهها استفاده کنند یعنی جایی که تریلرها به دست رانندگان میرسند تا بتوانند بخش چالشبرانگیز جاده را طی کنند. اگرچه کامیونهای خودران نیازمند زیرساختهای ویژه هستند اما در این مطالعه گفته میشود چنین محصولاتی میتواند جانشین حدود ۹۰ درصد شغلهای رانندگان در آمریکا شود.
یوسف
۵ فروردین ۱۴۰۱فناوری خودران هم راه زیادی برای رفتن داره، فناوری خودران هنوز کارایی بالایی در ترافیک و یا راه های پر پیچ و خم نداره. تو آمریکا که بزرگراه های پهن و مستقیم داره میشه یک چشم اندازی برای این داستان داشت ولی برای بیشتر کشورها سال ها طول میکشه.
Navid_A.J
۵ فروردین ۱۴۰۱ببینین چقدر لابی گری در امریکا اثر داره. چندین دهه هست که نمیزارن شبکه ی ریلی و راه آهن توسعه ی لازم رو داشته باشه. الان هم به جای این که برای مسئله راه حل پیدا کنن، صورت مسأله رو پاک میکنن.
حداقل 20 سال زمان میبره که این رانندگی خودران قابل استفاده در این صنعت حمل و نقلی بشه.
امیر
۵ فروردین ۱۴۰۱آمریکا با 150هزار کیلومتر شبکه راه آهن بزرگترین سیستم راه آهن جهان رو داره
Navid_A.J
۶ فروردین ۱۴۰۱یه مستند هست راجع به تاریخچه ی کامیون داری در امریکای شمالی و لابی ای که میکردن به جای قطار، بارها رو با کامیون جابجا کنن. برو یوتوب ببین. هنوزم بارهای شمالی-جنوبی، با کامیون جابجا میشه.
زیزیگولو
۵ فروردین ۱۴۰۱این حرفا رو ولش کنین …. عجب ماک خوشکلیه👍👍👍
نمردیم از بدبختی
۵ فروردین ۱۴۰۱تسلا سنای چیزیه که میتونن تو این زمینه موفق باشه چون که اگه تحقیق کنید زده که از نظر خیلی ها تو هوزه فناوری تسلا سنای پیشرفته ترین و هوشمند ترین کامیون دنیاست
Humer
۵ فروردین ۱۴۰۱در فرانسه یکی از خودرو های خودران رو سوار شدم
منظورم تسلا یا دیگر از اینها نیست
یک ون بود که در یک جهت مشخص شده حرکت می کرد
جالب بود
البته خیلی کند بود
اگه کامیون ها هم با این سرعت حرکت کنند خیلی چیز ها دیر تر انجام میشه
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۱دوستان برای آینده حتما یک تخصص یا بیشتر ، از علوم روز یا آینده دار یاد بگیرید و گرنه صد در صد به مشکل خواهید خورد خصوصا اون عزیزانی که قصد مهاجرت دارند اکثر کار های کارمندی و خدماتی در آینده جایی نخواهند داشت تو همین ایران خودمون که کشوری به روزی هم نیست مشاهده کردید که چندتا اپ موبایلی چقدر از تعداد دفتر های بیمه و کارمندان بانک ها کم کردن و حتی بانک های مجازی تاسیس شدن یا نرم افزار های حساب داری کمک کردن کار چند حسابدار رو یک حسابدار انجام بده تو تهران هم حتی رستوران رباتیک افتتاح شده درسته فوق العاده گرونه (البته بیشتر به خاطر مکانش) ولی خب آینده همینه با این سرعت پیشرفت علوم اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ نده شاید بچه هایی که ۲۰۲۵ به بعد به دنیا بیان نیاز به گرفتن گواهینامه نداشته باشن همین الانش هم طبق تحقیقات موسسه umtri علاقه به رانندگی تو نسل جدید کمتر از گذشته شده خصوصا تو شهر های متوسط رو به بالا
ماشین باز
۵ فروردین ۱۴۰۱هر چقدر تکنولوژی پیشرفت میکنه مردم بیشتری بیچاره می شن الان کلی شغل رو می خوان از بین ببرن واقعا برای خودمون متاسفم
احمدرضا
۵ فروردین ۱۴۰۱خیلی شغل سختیه خصوصا تو ایران با راننده های ماشینای سنگین که صحبت میکنی میبینی چقدر شرایط سختی از نظر جسمی و روانی تحمل میکنن به نظرم طبیعیه که با پیشرفت تکنولوژی شغل های سخت کم کم از بین می روند
seyedjavad.mercedesbenz
۵ فروردین ۱۴۰۱کی دلش میاد قشر دوست داشتنی شوفر هارو از بین ببره😉😉