تقریبا هیچ دلیلی برای وجود چنین هیولایی نیست اما وقتی برای شما یک مشتری پیدا شده که سفارش ساخت آنرا می دهد پس دیگر نیازی به دلیل و منطق نیست؛ بسازید و پولتان را بگیرید! می گویند این همان کاری است که کمپانی بلاروسی Belaz انجام داده؛ آنها با ساخت هیولایی که ۷۵۷۱۰ نامگذاری شده معتقدند بزرگترین کامیون جهان را ساخته اند.
[jwplayer mediaid=”۴۹۳۲۵″]قوای محرکه ۷۵۷۱۰ شامل دو پیشرانه ۱۶ سیلندر توربوشارژ دیزلی است که هر کدام با قدرت ۲۳۰۰ اسب، مجموع قدرت خروجی این کمپرسی را به ۴۶۰۰ اسب بخار رسانده اند؛ گشتاور ماورایی آن هم به حدود ۱۸۶۲۰ نیوتن متر می رسد که ظاهرا برای حمل ۴۶۰ تن بار کافی است. حداکثر سرعت ۷۵۷۱۰ نیز با آنکه وزنی حدود ۸۹۳ تن داشته، به ۶۵ کیلومتر برساعت می رسد. [دانلود ویدئو]
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۲چه غولیه این
اما بعید میدونم بتونه با هوو و دانگ فانگ از نظر بار مجاز برابری کنه!!!
فرامرز
۱۵ مهر ۱۳۹۲با وزن ۱۱۰۰ تا پراید اگه خدای نکرده بره رو پراید چی میشه؟ یه کامیون که با بارش ۵۰ تن بوده تو آمریکا یک سواری فورد رو ورق کرده بود. این که دیگه تبدیل به کاغذ رنگی میکنه!
mojtaba..designer
۱۵ مهر ۱۳۹۲من یکی شبیه اینا رو تو عملیات سد سازی از نزدیک دیدم واقعا غولیه واسه خودش..البته مدل های قدیمی تر یه 2سال پیش..
محسن.د
۱۵ مهر ۱۳۹۲پدال! واسه چی میگی”هیچ دلیلی برای وجود چنین هیولایی نیست”؟؟!!!
این کامیون ها تو معدن ها استفاده میشن و هیچ مدل کامیون دیگه ای نمیتونه کار اینارو انجام بده. البته این خاص تره.
آرش
۱۵ مهر ۱۳۹۲جل الخالق
HASSANBMW
۱۵ مهر ۱۳۹۲a question!!!
why more of tracks is yellow???
Reza.045
۵ بهمن ۱۳۹۳یه چیزی مثل یک استاندارد جهانیه که تو ماشین آلات راه سازی و معدن و… هست
همه هم ازش پیروی نمیکنن
مث Liebherr
که بیشتر سفید میزنه
feri
۱۵ مهر ۱۳۹۲فرامرز مطمئن باش پرایدمحکمه هیچیش نمیشه مدیر سایپا شخصا حاضره تست کنه
amin
۱۵ مهر ۱۳۹۲فرامرز عزیز قرار نیست این کامیون توی خیابون حرکت کنه که بزنه به یه ماشینی حالا مثلاً پراید.چون اساساً هیچ خیابونی برای همچین کامیونی وجود نداره.و قطعاً هم مجوز ورود به هیچ اتوبانی رو دریافت نمیکنه.در ثانی مطمئن باش هر کی این کامیونو ببینه یا تو شعاع یک کیلومتریش حرکت میکنه یا مسیرش رو عوض میکنه.راننده این کامیون هم قطعاً دهها تست رو پشت سر میذاره تا بتونه پشت این کامیون بشینه.
*VOLVO* KING ROAD
۲۷ مهر ۱۳۹۴مهندس جان فرامرز محض شوخی و مسخره کردن پرایدگفتن.!!!!شما چرا جدی میگیری عزیزم
feri
۱۵ مهر ۱۳۹۲جون میده برای ترافیک تهران امین
km
۱۵ مهر ۱۳۹۲این اصن از خیابونا میتونه رد شه؟؟ فک کنید ورود ممنوع بره
carbonado aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۲جند وقت دیگه شرکتcat بزرگترش رو می سازه . کامیون فقط cat !!!!!!
jalal
۱۵ مهر ۱۳۹۲قد آدم معمولی نصفشه کافیه روی پراید راه بره به قول دوستمون کاغذ رنگی میشه!
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۲عجب قولیه
slr722
۱۵ مهر ۱۳۹۲فکر کنم با اسانسور میرن او بالا…
bL4Ck D0oM
۱۵ مهر ۱۳۹۲نمیدونم تجربه سواری از ایندست ماشین ها رو دارید یا نه ( نه حتما دامپ تراک یا … )
کلا ماشین های غول تشن حس خیلی خوبی به آدم دست میده
حالا چه برسه به ماشینی که با ۴۶۰ تن بار نزدیک ۷۰ کیلومتر در ساعت میره و بدون بار هم همون مقدار سرعت رو ! جایی گیر نکنه ! سربالایی یا سرپایینی براش فرقی نداشته باشه و پیچ های چرخش از گردن من کلفت تر باشن ! چه حالی میده
sepi
۱۵ مهر ۱۳۹۲این که در برابر وانت جدید ایران خودگوه حرفی برا گفتن نداره !!!!
علي سگ دس
۱۶ مهر ۱۳۹۲من یه دونش را می خوام
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۲ولی واقعا اونا چی میسازن و ما با ترکیب وانت و اردی چی؟
ramin
۱۷ مهر ۱۳۹۲اگه نیاز باشه آلمان ده برابر اینو میسازه همون طور که بزرگترین ماشین حفاری جهانو ساخته.تکنولوژی و کیفیت برتر فقط آلمان
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۲جالب نبود باید بزرگتر از این ساخته بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
۱۷ مهر ۱۳۹۲چه خبره بابا مگه میخواد چی رو بار کنه؟؟؟
علي اقا
۸ فروردین ۱۳۹۳سنگ معدن بار میزنه.
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۵ آبان ۱۳۹۲درود.
2 تا موتور 16 سیلندر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4600 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وااااای خدا.
از همه مهمتر اینه که این کارو کشور دوست بلاروس انجام داده.
کاشکی دانش ساخت این ماشین هم وارد ایران میشد.
پدال ممنوووووووووووووووووووووووووووووووووووون.
خیلی عالی بود.
((( ایران و المان )))
*VOLVO* KING ROAD
۲۷ مهر ۱۳۹۴با سلام.گیریم که تکنولوژی رو هم بدن به ایران واقعا فکر میکنید میتونه از این ماشینا بسازه؟!!!!!!! عزیزم این ماشینها جدای تکنولوژی ساخت بیشتر باید به متریال توجه بشه آلمان کشورییه که تو متریال حرف اول رو تو دنیا میزنه روسیه هم جزو همون دسته از کشورهاست.اینا تو ساختن یه قطعه فلزی معمولیه مثلا پوسته گیرباکس که چیز شاخی هم نیست موندن.مگه نمیشنوی مثلا فلان ماشین که ایران تولید میکنه سیلندرش میترکه؟این دلیلش اینه که نمیتونن متریال درست و حسابی بسازن.چه برسه به مثلا اکسل محور عقب یا جلوی این تراک روسی که باید وزنی حدود 200 یا150 تن رو تحمل کنه.اونوقت فکر نمیکنی. اگه ایران بسازه یهو ممکنه تو راه کل ماشین به دلیل ضعیف بودن متریال از هم بپاشه؟؟؟؟؟!!!!!!! ایران تو ساخت ریل خط آهن مونده.هنوز از روسیه وارد میکنن میدونی چرا؟چون متریال فولادش باید هم ضد سایش باشه هم ضد خوردگی و غیره…..هنوزم که هنوزه دارن از روسیه وارد میکنن تیرآهن های معروف به ریلی رو.با تشکر ازپدال
SAEED
۱۳ آذر ۱۳۹۲سلام.
خوشم از این کامیونا میاد،که اکثراً برا معدن استفاده میشن.
خیلی دوس دارم اینطور ماشینارو از نزدیک ببینم،ولی نمیشه دیگه،چه میشه کرد!!!!!شکرش!!!!
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۵سلام این هیولا نیست گودزیلاست واقعا چ کارای از دست انسان که بر نمیاد