تاریخچه کمپانی ماک:
کمپانی محبوب ماک که امروزه زیرمجموعه کمپانی ولوو است در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط جان.ام.مک و برادرش تاسیس شد. بعضیهای میگویند که جان.ام.مک علاقه شدیدی به سگش که ماک نام داشت، داشته و پس از مرگ او اسم کارخانه خود را ماک انتخاب کرده. اما بعضیها میگویند که سربازان بریتانیا در جنگ جهانی اول به کامیونهای سختجان این شرکت لقب ماک(سگی نر از نژاد بولداگ) را دادهاند و رفته رفته بقیه هم به این نام ماک را شناختهاند.
تاریخچه ماک در ایران:
حتی اگر در حال حاضر هم بخواهیم ماک را ازصنعت حمل و نقل کشورمان حذف کنیم، مطمئنا ضربه بزرگی به کشور وارد میشود. ماک از دهه ده شمسی وارد کشورمان شد و عرضه آن به بازار در سال ۱۳۵۹ تقریبا متوقف شد. شناخته شدهترین محصول ماک در ایران R600 نام داشت که توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ شد. در واقع میتوان گفت ماک R600 به سبب قیمت گذاری و کیفیت مناسبتر نسبت به نمونه آمریکاییاش توانست خدمتی تکرار نشدنی را به صنعت حمل و نقل کشورمان بکند.
نگاهی به قویترین بوژی کش ماک در ایران:
ماک DM800 پس از ولوو FH16 و اسکانیا R560 با ۵۱۰ اسب بخار سومین بوژی کش قدرتمند کشور است.
DM800 در دو نسخه دو محور و سه محور به بازار کشورمان عرضه شد. البته بازدهی و واردات نمونه ۲ محور بسیار بیشتر از نسخه سه محور بود. واردات DM800 به کشورمان بسیار محدود بود. برخی منابع میگویند که از این ماک کمتر از ۱۵ نسخه در کشور موجود است که دو نسخه آن متعلق به شرکت نفت است(رنگ سفید)
متاسفانه اطلاعات چندانی از ماکDM800 در سایتهای ایرانی و خارجی موجود نیست. پیشرانه ۱۲ لیتری ۸ سیلندر با توان تولید ۵۱۰ اسب بخار و دیفرانسیل پلنی درایو ماک تنها اطلاعاتی بودیم که ما از مشخصات فنی این بوژی کش قدرتمند بدست آوردیم.
به گفته برخی از رانندگان ماک، DM800 در جادههای کفی میتواند تا ۶۰۰ تن را هم حمل کند اما با توجه به سن و سال و مشخصات فنی خودرو به نظر میرسد DM800 نتواند محمولهای بیش از ۳۵۰ تن را حمل کند.
به گفته یکی از رانندگان ماک قیمت DM800 در نسخههای سالم بعضا به ۱۰ میلیارد تومان هم میرسد.
ali(chevynova)
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ماکه دیگه
ساخت آمریکا
خدای بوژی کشی
جناب وارطان هم یدونه دارن
GMA
۱۳ مرداد ۱۴۰۱با این سن و سال حدود ۳۵۰ تن حمل میکنه!
ایرانی.
۱۴ مرداد ۱۴۰۱حمل نمیکنه میکشه . کشش با حمل روی محور فرق داره. دیدی یارو با طناب هواپیما میکشه ! بله کشش خیلی راحتر است..
اگه بارگیری رو خودش باشه فکر نکنم ۱۰۰تن حمل کنه.
مجید
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سلام حالا چه بکشه چه حمل کنه در هر صورت یکی یه دونه هست حتی در کشیدن هم بالادست نداره ماکه
معلوم نیست
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش حمل کردن سخته ولی همین اف اچ 750 ته ته زورش توی فیلمی که دیدم تو جاده صاف توست 700 تن جابه جا کنه اون وقت این با این سن و سال 600 تن جابه جا کنه خیلیه!ی زره فک کن
سامان اذری
۱۳ مرداد ۱۴۰۱زمان خدا بیامرز هرچی تو دنیا بهترین بود برا ایران بود
از کادیلاک ها گرفته تا اف 14 و ماک و ………….
الان هم اگه عمو پوتین اجازه بده ما میخوایم با امریکا توافق کنیم که شاید یکم از پولهامون ازاد شه و بتونیم نفت بفروشیم
که اونم بعید میدونم اجازه بده
قاطر فروش
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اگر زحمت کشای دیر قدر دیده کشور نبودند ما فرقی با افغانستان و یمن نداشتیم
ما که در سایه خورشید معذب بودیم
چشممان کور سزاوار همین شب بودیم
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اگر بهترینا برای ایران بود فقط سی و یک درصد شهر ها بیمارستان نداشتن!
همه مردم دسترسی به اتوبان های بین شهری و خودرو داشتن ،
اینقدر برای خرید پیکان پولدار ها در صف نمی ماندن و بقیه حسرت به دل نمیشدن!
اینقدر نوزاد نمیمرد!
آمار تعداد بیمارستان ها ، جمعیتی که دسترسی به برق داشتن ، خودرو ، مرگ نوزادان و … رو در منابع قدیمی ببینید.
مانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱دقیقا زدی تو خال رفیق
مشکل اینجا بود که مردمی که چند سال قبل تو قحطی
در صد زیادیشون مردن و هیچی نداشتن(نه مدرسه نه بیمارستان،تو طویله زندگی میکردن)
یهو بعد مدت کوتاهی انتظار داشتن اعلی حضرت خونه زندگییشون رو شبیه اروپا ییها بکنه
یه خرابه که مردمش دانشی نداران تو مدت کوتاه قرار بود چی بشه؟
دانشجو
۱۵ مرداد ۱۴۰۱البته مدرنیته ایران از زمان قاجار و ناصرشاه اغاز شد و امیر کبیر بود که دانشگاه و مدارس رو رواج داد نه تاسیس چون قبل از اونم مدارس و دانشگاه تو ایران بوده،خودرو و خط اتوبوس و قطار و خیابان و ارتش و پلیس و شهرداری و … هم تو قاجار ایجاد شد. تو عهد ناصرالدین شاه فقط 62مدرسه دخترانه تو تهران بوده
Avan
۱۴ مرداد ۱۴۰۱۴۲ سال پیش هنوز دبی چند کپر ماهیگیری بود. شما گذر زمان را در نظر نگرفتی. ضمنا در همون زمان سرعت پیشرفت و توسعه بسیار زیاد شده بود و اصولا دلیل اصلی انقلاب هم همین بود که مردمی که در روستاها کاملا عقب افتاده بودند در عرض زمان کوتاهی با مدرنیسم مواجه شدند آگاهی های سیاسی و رفاه به دست آوردند و این شوک ناگهانی باعث قیام شد.
Shayan
۳۰ مرداد ۱۴۰۱اون موقع ما سوار پیکان بودیم، کشور های عرب سوار شتر. در این حد.
حاج اکبر آقا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱آخه مومن..اون زمان کل دنیا همین بود نه ایران…حالا مگه فقط ایران پیشرفت کرده ودنیا جا مونده…التماس تفکر
یوسفی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱, حتماً جامعه شناس هستید چنین نظری دارید
لااقل یه نگاهی به تاریخ می انداختید
مجید
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ببین هر چیزی را بازمان خودش مقایسه کنیم در اون زمان با کشور امارات مقایسه کنید که آسفالت نداشتن امیران دبی می آمدند پای میدان آزادی وتوی ماشین ژیان ما عکس یادگاری می گرفتند چرا چون نسبت به کشور های اطراف نمونه بودیم پس اگر هم شرایط تغییر نمی کرد دلیل نداشت که مافقط 31بیمارستان وچند تا اتوبان داشتیم قطعا ما هم پیشرفت داشتیم حتی بیشتر از امارات البته الان هم با وجود تحریم ها خوب تلاش کردیم که اگر تحریم نبود والبته دزدی ها واختلاس چه بسا از امارات هم جلوتر بودیم
محسن
۱۴ مرداد ۱۴۰۱واسه فهمیدن اینکه الان کجاییم و چقدر پیشرفت کردیم باید برگشت به86سال قبل ببینی ایران چه وضعی داشته در سال1316وتا سال 56چقدر پیش رفت کرده از 57 تا الان چقدر. معیارمون هم کشورهای منطقه یا حتی اروپا و آمریکا ویا کشور دوست و برادر چین باشه متوجه خواهیم شد
آرش
۲۹ آذر ۱۴۰۱درآمد نفتم درنظربگیرید که درآمد نفتی دوران احمدی نژاد به تنهایی بیش از دوبرابر درآمد نفتی پنجاهسال سلطنت پهلوی بود اما شکوفایی ورشد دراون پنجاهسال چندین برابر این چهل واندی ساله
ناشناس
۱۵ مرداد ۱۴۰۱البته باید نسبی دید اون زمان کشورهای حاشیه خلیج فارس کجا بودن ما کجا بودیم
رضا. محسنی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱هردوره ای شرایط مخصوص به خودشو داشته اون زمان تلویزیون سیاه سفید مد بودهرکسی هم نداشت الان ال ای دی 50اینچ مقایسه اگه میکنی جانب حق رعایت کن اینکه بهترینهای جهان توایران تولید یامونتاژ میشدن واقعیت بر تحقیق کن
Shayan
۳۰ مرداد ۱۴۰۱45 سال پیش رو با الان مقایسه نکن.
الان هم اوضاع خیلی خوب نیست.
کیخسرو
۱۵ مهر ۱۴۰۱آره الان خداییش خیلی بهتره ازون زمانه لااقل آدم بزرگ میشه کار میکنه نمیخوره نمیپوشه زحمت میکشه پولاشو جمع میکنه میشه دویست میلیون میره پراید میخره بعد در اوج لذت به همراه خانواده توی پرایدش میمیره این خیلی بهتره
اون موقع غیر از کشورهای رده اول جهان مگه کی برق داشت کی تولید ماشین سبک و سنگین و اتوبوس و مینی بوس و واگن قطار و کشتی سازی و 25تا پایگاه هسته ایی و خیلی چیزای داشت
اگه جیره میخورید حق رو فراموش نکنید
فردین
۱۶ آذر ۱۴۰۲داداش خود امریکا و ژاپنم و روسیه وضعشون چی بود؟تو پیشرفتی که به مرور پیش اومده رو شرط قرار نداده این چیزا که گفتی پیشرفت جهان بود نه پیشرفت دولت بلکه ما پسرفت دولت داریم.
سجادی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱بله همینطوره یه بیماری همونا داشتن هر چیزی میخواستن بیارن بهترینشو انتخاب می کردن. یکیش همین تراکتور سازی تبریز. که یک برند تراکتور سازی معروف آمریکایی بود که فراموشم شد..
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۴ مرداد ۱۴۰۱مسی فرگوسن
هیچ
۱۴ مرداد ۱۴۰۱درست گفتی . کلا همه چی رو وارد میکرد هیچ تولید و دانشی از خودشون نداشتن . ایرانی رو اجازه تخصص بعش ننیدادن و فقط مونتاژ کار بود ، مستشار آمریکایی میومد کار فنی رو انجام میداد تا ایرانی بیسواد بمونه و دانش فنی رو یاد نگیره
مهراد
۱۵ مرداد ۱۴۰۱واقعا راست میگی، پس چجوری هواپیماهای امریکایی اورهال شدن و جنگیدن،
تو اگه بری مکانیکی یاد بگیری کارو میدزدی یا اوستا کارو بهت یاد میده، حالا بگو ببینم اگه مکانیکو بیاری تو مغازه ی خودت بهتر کارو ازش یاد میگیری یا بری تو مغازه ی خودش،
یادت باشه برای اینکه دانش وارد کشور بشه باید خط تولید بیاد تو کشور، همون طور که قرار بود جنگنده ی امریکایی تو ایران تولید یا مونتاژ بشه.
مصطفی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱فرگوسن برند انگیلیسیه نه آمریکایی
Hero
۱۵ مرداد ۱۴۰۱والا عمو جوادتون که رفت با عمو سام قدم هم زد و عمو حسین فریدون تون هم درحالیکه اشک می ریخت پرید توی بغل عمو جان کری. هیچ ربطی هم به عمو پوتین تون نداشت فقط معلوم نیست پس از اونهمه دل دادن و قلوه گرفتن ها چرا نه تنها پول چندانی آزاد نشد بلکه صد برابر قبلش پول و نفت و کشتی و هر چی دستشون رسید رو مصادره هم کردن و هر روز تحریمهای جدیدتر هم وضع شده تا امروز، و ارز ۳۰۰۰ تومنی مموتی شد ۳۰۰۰۰ تومن زمان روحانی
طفلک همسایه ی ما دیروز توی موال خونشون مشغول قضای حاجت بود که هم خودش هم آفتابه اش تحریم شد…
بی خیال داداش سخت نگیر
Hero
۱۵ مرداد ۱۴۰۱داداش تراکتورسازی تبریز از قدیم تا امروز داره مسی فرگوسن رومانی مونتاژ می کنه
یادت نره آمریکایی ها نه تنها موشک با برد 80 کیلومتر حاضر نبودن به ایران بدن بلکه حتی ذوب آهن هم ندادن و رضاخان رفت از روسها خواست تا برای ما ساختن
اف۱۴؟ اونم اگه گرومن در حال ورشکستگی نبود بما نمی دادن… برو خاطرات ارتشبد آذربرزین رو ببین. یکجاش میگه حتی تعمیرات ساده رو هم به ایرانی ها نمی دادن…
ورود و یا مونتاژ خودروهای لوکس هم بلطف درآمدهای نفتی از سال 1352 به بعد محقق شد
اخیرا مصاحبه های ویدیویی سعید خیامی پسر احمد خیامی بنیانگذار ایرانگاری فعلی داره منتشر میشه اونم ببین. توی قسمت دومش میگه شرط بنز برای مونتاژ محصولاتش در ایران این بود که حق توحش به مهندسای آلمانی که بیان به ایران داده بشه، و میگه احمد خیامی بشدت عصبانی شد و صحبت با بنز رو رها کرد… باز هی بگیم گذرناممون چنین بود و محبوب دنیا بودیم و bla bla bla حرف مفت که کنتور نمیندازه
آرش
۲۹ آذر ۱۴۰۱خدارحمتش کنه،واقعا شاهی شغل ومنصب ومقامش نبود، صفتش بود این مرد، یه شاه به تمام معنا….. باشصت سال سن اینو میگم نه رو هوا، روحش شاد که مفت باختیمش❤️👑👑👑❤️
قاطر فروش
۱۳ مرداد ۱۴۰۱کامیونای امریکایی واقعا عشقن
الان تو امریکا پیتر بیلت از همه بهتره فک کنم
جمشید
۱۳ مرداد ۱۴۰۱پیتر بیلت و کنوورث
F22RAPTOR
۱۳ مرداد ۱۴۰۱البته پیتر بیلت و کنوورث جزو یه شرکتن
رابطشون مثه کیا هیوندا هست با این فرق که هردو زیر مجموعه پاکار امریکا هستن
جالبه که شرکت داف هم زیر مجموعه پاکار هست
و بیشترین موتوری که روی این مثلث تولیدی کامیون استفاده میشه mx13 هست،وبیشترین قدرت تولیدیش فک کنم ۵۱۰ اسبه توشهر ما
یه داف ایکس اف نسل قبل هست ازون وارداتیاس بسیار شیک و رنگشم آبیه آسمونیه ۵۱۰ اسب
bizhan nano
۱۴ مرداد ۱۴۰۱یکی از اقواممون توی کاناداست میگفت طبق چیزایی که من شنیدم شرکت وسترن استار خیلی محبوبه میان آمریکایی ها کلا شرکتای ماشین سنگین آمریکایی برای ترانزیت خودروی آنچنان محبوبی ندارن ولی برا حمل الوار و … خیلی خوبن
aboalfazlchallenger
۱۳ مرداد ۱۴۰۱کامیون های جدید ماک هم خیلی زیبا و پیشرفته هستن
ehsan.fa
۱۳ مرداد ۱۴۰۱این مقاله منو یاد این شعر بتول مبشری انداخت
کجا پناه گرفته ای
پرنده ی پرهیاهوی گرمسیر
کجا آشیان ساخته ای
وقتی از تمام مرزها
و برجک ها
و جاده ها
گذشته ات به سمت تو شلیک می کند.
جنوب
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اوه عالین
من خودم تو شرکت نفت هستم.اون دوتا سفید رو دیدم .برا حمل برجها و ادوات حفاری استفاده میشن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ مرداد ۱۴۰۱مطلب خوبی بود ولی انگار دوستان این مدل بوژی رو جایی دیدن و چند تا عکس و چند خط مطلب از روی عجله کار کردن.ماکهای بوژی کش داخل ایران معمولا دست ساز هستن یعنی موتور شاسی محورها توپیها گیربگس ممکنه از یه مدل ماک نباشن یا حتی از برندهای دیگه استفادا بشه.حتی بعضی از دفرانسیل لودر یا توپیهای پلانتاری بولدزر بحره میبرن.اگر بخواید اطلاعات کاملی در مورد بوژیهای ایرانی و مخصوصا ماک میتونم ارائه کنم.
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اگه بگی یا لینک بدی عالی می شه داداش
طوفان سیاه
۱۳ مرداد ۱۴۰۱سالام مننم عاشق ماشینم اونم از نوع قدیمی اون.اگه میشه به توضیح برا من بفرستید.ممنونم
Hero
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بله درسته
۸-۷ سال پیش یعنی آخرین سالهایی که مجله ی ماشین رو می گرفتم (بمدت حدود ۳ دهه مشترک بودم) نویسنده ای متخصص بوژی و کامیون سنگین داشت که مقالات تخصصی و عالی درباره ی بوژی ها می نوشت و همین صحبت شما رو بطور مفصل تر و دقیق تر بیان می کرد
Avan
۱۳ مرداد ۱۴۰۱تو ایران رو دستش نیست تو جهان را نمی دونم.
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۱کامیون ماک یعنی قلک هر چی ازش در بیاری پسنداز میکنی مدل ۷۵ بهترین نمونه ماک در دنیا میباشد در خود امریکا هم از این نمونه R600 وR865 و F700 را شاهکار صنایع ماشین سازی امریکا نام میبرن در ایران نمونه های از این مدل وجود دارد که با روز اولش برابری میکند
Sina
۱۳ مرداد ۱۴۰۱جا داره از اقای قندچی و اون خدابیامرز که مملکتی را پایه گذاشت تا امثال قندچی عاشقانه به صنعت مملکتشو شکوفایی بدن بی نهایت تشکر کنیم
یاد این خاطره قندچی افتادم که گفت وقتی کامیون ماک رو مناسب با اقلیم ایران میساختم و مونتاژ میکردم هیت چینی اومدن دفترم و گفتن مارو توی ساخت کامیون کمک کن _منتها ما پولش رو نداریم و میتونیم بجاش به شما کاسه بشقاب چینی_ بدیم
ولی الان ما کجاییم اونها کجا…واقعا مملکت رو پدرانمون با انتخاب اشتباهشون ویران کردن
Hadi
۱۳ مرداد ۱۴۰۱بوژی کش یعنی چی، بار اوله شنیدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ مرداد ۱۴۰۱پوژی کلمه فرانسوی هست که همون یدک کشیدن میشه تقریبا.پوژی به اون کفی گفته میشه که روش بار میزارن.تکنولوژیه بسیار پیچیده ای داره.در نمونه های مورد بحث هر جفت چرخ به شکل آزادانه فرمان میگیره تنظیم ارتفاع میکنه که به صورت هیدرولیکی انجام میش
مجید
۱۴ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂😂😂 ای کاش بزرگمرد تاریخ صنعت کامیون اصــغر آقای قــندچی الان زنده بود و این کامتها رو میخوند، روحش شاد.
mahdi-es17
۱۳ مرداد ۱۴۰۱میتوان گفت ماک R600 به سبب قیمت گذاری و کیفیت مناسبتر نسبت به نمونه آمریکاییاش توانست خدمتی تکرار نشدنی را به صنعت حمل و نقل کشورمان بکند.
هی روزگار، 😑💔
ARMAN سابق
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ماک که دیگه خدای هیچ جا رو دستش نیست.
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۱اگر این ماک ها خوب بود و با شرایط ایران سازگار بود و قیمت مناسب داشت پس چرا تعداد زیادی کامیون داف وارد شد همون سالهای دهه پنجاه و قبلش؟
و سوال دوم ، آقای قندچی که از ایران نرفت ، هنوزم یک سوم سایپا دیزل برای ایشان هست طبق مصاحبه اخیر مدیرعامل پیشین ایرانخودرو ، چرا بعد جنگ مشغول تولید قطعات مهم تریلی ها مثل موتور و گیربکس نشد؟
بخاطر کمک هاش در جنگ قطعا میتونسته یک شرکت قطعه سازی بزنه؟
اصلا چیزی به اسم تحقیق و توسعه داشتن؟
پژمان
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اون پیر مرد خدمت بزرگی ب ایران و ایرانی کرد ولی بعداز انقلاب نزاشتن ب کارش ادامه بده و در زمان جنگ موتور نفربرها و بعضی از کامیون های سوخت رو تغییر داد تا باشرایط جنگ سازگار بشه من قطعه سازم و میدونم تو این مملکت نمیزارن پیشرفت بکنیم با دستگاههای درجه ۳چینی و یا دستگاه های قدیمی خود خدا هم نمیتونه در سطح امروز جهان قطعه بزنه اگه واقعن ایران زندگی میکنی حتمن خوابی بیدارشو
شایان
۱۴ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز، سایپا دیزل(ایران کاوه) که هیچ، حتی گاراژ آقای قندچی توی خ قزوین هم مصادره شد و فقط بهش اجازه دادن داخلش کار کنه(مستند مردی که با ماک آمد) رو حتما ببین.
میثم خان
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اقای حسین وقتی که اطلاعات فنی دقیق نداری دوست گرامی اصلا اظهار نظر نکن….اول کمی مطالعه بعد نطر دادن….دیگه همع مردم اگاه شدن…بیدار شدن…شما ظاهرا خوابی گرامی
سورنا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱در جواب یکی از دوستان اینو میگم ،شما داری از دورانی صحبت میکنی که کل دنیا پیشرفت آنچنانی نداشت ولی ایران هم همپای آنها و شاید هم سریع تر داشت رشد میکرد ، بنظر بنده ایران مانند یک موشک که آماده پرتاب شدن بود،که خودش رو یک ابر قدرت معرفی کنه ، ولی متاسفانه همین آمریکا و انگلیس کثیف قبل از آنکه این اتفاق بیفته همه چیز رو بهم زدن ،تاریخ دور یا زود به این کار کثیفشان اذعان خواهد کرد
Iman99
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اینجوری باشه ژاپن هم کثیفه
مشکل همون داخلی ها بودن که همه چیزو خراب کردن
Iman99
۱۴ مرداد ۱۴۰۱و همون پیشرفت ایران مدیون ارتباط با ابرقدرت های علمی جهان یعنی اروپا و امریکا بود
پاسپورت ایران از معتبر ترین پاسپورت های جهان بود
ولی الان اونهایی که با امریکا ارتباط دارن مثل کره و ژاپن ببین چقدر به نفعشون شد و اگه ایران همون روند ادامه پیدا میکرد الان جای اونها و مثل اونها بود
به پای خود اروپا و امریکا نمیرسن ولی هرچی میخواستن بهش رسیدن
عادل
۱۴ مرداد ۱۴۰۱بهتر بود در این مقاله یادی هم از پدر ماک ایران اصغر قندچی موسس کارخانه ماک کاوه می شد و از خدمات و خون دل خوردن های وی که در صنعت ترابری سنگین کشور و حتی زمان جنگ که کمک بزرگی به ترابری ارتش نمود تقدیر میشد، البته بعدها بپاس تقدیر از وی تمام دارایی های مرحوم قندچی به جرم سرمایه دار و ضدانقلاب مصادره و کارخانه بنام سایپا دیزل تغیر نام یافت و سال98 اصغر قندچی داخل کشور درنهایت غریبی دار فانی را وداع گفت
Shayan
۳۱ مرداد ۱۴۰۱عجب. تا حالا نشنیدم!
یک علاقمند مکانیک
۱۴ مرداد ۱۴۰۱این از ماک عمو وارتان هستش ابرقدرت جاده با گیربکس فوق سنگین هرگز گیرکردن و نرفتن نداره فیلمهاش مستند هست که در مسیرهای مختلف بتنهایی داره 600 تن رو میکشه
Sam
۱۵ مرداد ۱۴۰۱عجب کامیونی هست ماشاالله رو دست نداره
ایران چی بود چی شد بد جور خورد تو کمر ایران. ایران قبلا با کشور هایی مثل آمریکا مشارکت داشت هعییی الان رو نگاه کن ما یه زمانی یه چیزایی داشتیم کشور های خاورمیانه آرزوشو داشتن
ابراهیم
۱۵ مرداد ۱۴۰۱دقیقا ماک تو شهرک صنعتی شیراز محموله زد حدود پونصدو هفتاد تن…دوتا بوژی ولوو.و یه دونه مان…هیچکدوم مستر نشدن..ماک اومد شد مستر..یه ماک دیگه شد سر جلو..ماشین مان هم شد سر اول…اونم موقع حرکت نه…قرار بود تو سربالایی ماک دوم و مان از سر جلو ماک اصلی که بار روش قفل بود کمک کنن…هیچکدوم از اون دوتا ولوو نتونستن مستر بشن…مان هم نتونست…ولی صاحب پیمانکار میگفت مان تا چهارصدوپنجاه میبره….
ممد ماکی
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ماک سلطان ماشین های سنگینه
ممد ماکی
۲۷ مرداد ۱۴۰۲این ماشین اقای فخار هستش