خودروهای سنگین

معرفی کامیونت برقی بولینگر B4 با برد 320 کیلومتری

شرکت آمریکایی بولینگر که تا پیش از این با پیکاپ و شاسی‌بلند زمخت و جعبه‌ای شکل B1 و B2 شناخته می‌شد، حالا خودرویی با نام B4 را معرفی کرده که تفاوت زیادی با محصولات قبلی‌اش دارند. این یک کامیونت بی‌دماغ با باطری‌های ماژولار و اکسل عقب صلب است که قصد دارد به حمل‌ونقل سبز ناوگانی کمک کند. «رابرت بولینگر» مؤسس و مدیرعامل بولینگر موتورز در مورد این کامیونت می‌گوید:

طراحی بی‌دماغ یک تغییر اساسی نسبت به کانسپت‌های قبلی ما است و این عمدی است. ما به خریداران تجاری خود گوش کردیم و آنچه را که برای بهره‌وری بهتر نیاز دارند توسعه دادیم.

به گفتهٔ بولینگر، این طراحی نه‌تنها موجب می‌شود دید رو به جلو و فضای بار پشت کابین به حداکثر برسد بلکه دایرهٔ چرخش بسیار کوچک‌تری را هم فراهم می‌کند.

«کنت هریسون» مدیر محصولات بولینگر در این رابطه می‌گوید:

دایرهٔ چرخش ۱۲.۵ متری B4 بهتر از هر کامیون دیگری با فاصلهٔ محوری مشابه خواهد بود که پویایی رانندگی در محیط‌های روستایی و شهری را بهبود می‌بخشد.

نیروی محرکهٔ این کامیونت توسط یک اکسل عقب صلب e-Drive تأمین می‌شود که توان تحمل بارهای تراک‌های کلاس ۴ ایالات‌متحده را دارد (بین ۶ تا ۷ تن). معماری الکتریکی این کامیونت هم از نوع ۸۰۰ ولتی با باطری‌های لیتیوم آهن فسفات است. بسته به نیاز خریداران، B4 می‌تواند به یک یا دو پکیج باطری مجهز شود که هرکدام برد حدود ۱۶۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

به گفتهٔ بولینگ، این کامیونت الکتریکی مشمول اعتبار مالیاتی وسایل نقلیهٔ تجاری برقی می‌شود که انتظار می‌رود مشوق مالیاتی ۳۰ درصدی با ارزشی تا ۴۰ هزار دلار را به همراه داشته باشد. به گفتهٔ این شرکت نوپای آمریکایی، هم‌اکنون تولید B4 آغاز شده و قصد دارد در آیندهٔ نزدیک کامیون‌های سنگین‌تر کلاس ۵ و ۶ را هم ارائه کند. هنوز زمان‌بندی دقیق برنامه‌های بولینگ مشخص نیست ولی گفته شده به‌زودی قیمت و تاریخ عرضهٔ B4 اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. برقیه جارو برقی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    تازه داره ایسوزو برقی میزنه

    ایسوزو لامصب عجب کامیونتیه ریز و سرعتی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. بیقراق

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اینا یه ایسوزو ورداشتن بردن اونجا روش موتور برقی نصب کردن! عجب فکری خخخ :)

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. Amir

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    به نظرم برقی شدن ماشین سنگین ها و وسایل نقلیه عمومی خیلی خوبه با اون موتور های پرمصرف و آلایندگی زیاد البته به شرط اینکه برد مناسبی رو ارائه بدن

    موافقم 10
    مخالفم 3
  4. AMD

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    طراحیش شبیه یکی از کامیون های چینی ژاپنیه اسمش یادم نیست.
    درباره این کلاسم چیزی بگم اینه که بارهایی که وانت ها نمیتونن ببرن رو اینا میبرم. خیلی مقرون به صرفه تر از کشنده و کامیون و…. برای بارهای بین ۳-۴ تن تا ۱۲ تن هستن . درباره بردشم بگم مناسب نیس حداقل ۵۰۰- ۶۰۰ کیلومتر خوبه

    1. Behnam1012

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (994 ديدگاه)

      چراغاش شبیه به کامیونت امیکوئه

  5. محمد مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا جلوش آمیکو پنج و دویسته

  6. Payfast

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    بردش از اتوبوس ایران خودرو کمتره =|||||

  7. البرز

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اتاق آمیکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا