شرکت چینی بی وای دی از اتوبوس دوطبقه و برقی خود با نام BD11 برای کشور بریتانیا رونمایی کرد.
این اتوبوس دوطبقه و بدون آلایندگی با نام BD11 شناخته میشود و بر اساس ادعای چینیها قدم بعدی در حملونقل عمومی بریتانیا خواهد بود. بی وای دی BD11 چند روز قبل در موزه اتوبوس لندن معرفی شد و از برخی ویژگیهای خاص این کشور سود میبرد. چینیها میگویند در سایر کشورها نیز اتوبوسهای دوطبقه و برقی متفاوتی را عرضه خواهند کرد. فرانک تورپ مدیر خودروهای تجاری بی وای دی در بریتانیا میگوید:
بی وای دی به نوآوری فنی و حرکت جهانی به سمت حملونقل عمومی پاکتر متعهد است. BD11 نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای لندن و همچنین اهداف کربن خنثی کشور بریتانیا ایفا خواهد کرد.
اتوبوس دوطبقه و برقی بی وای دی به باتری تیغهای ساخت خود شرکت مجهز است تا شعاع حرکتی مناسب و تواناییهای شارژ سریع داشته باشد. این اتوبوس از باتری با حداکثر ظرفیت ۵۳۲ کیلووات ساعت استفاده میکند و با استفاده از شارژر سریع میتوان کل باتری را تنها در ۲ ساعت شارژ کرد که توانایی قابلتوجهی خواهد بود. باتری خودرو کاملاً در شاسی ادغام شده تا شعاع حرکتی و پایداری اتوبوس افزایش یابد. همچنین این نوع طراحی روی قابلیتهای مانور و فضای سرنشینان نیز تأثیر مثبتی دارد. علاوه بر این BD11 به سیستم تعلیق فعال و سیستمهای کمکراننده متنوع مجهز شده است.
اوایل سال جاری میلادی بود که خبر رسید این خودروساز چینی تولید باتریهای قبلی خود را به دلیل مشکلات احتمالی دوام و ریسک نشتی متوقف کرده است. بی وای دی به دنبال جایگزینی باتریهای قدیمی تولیدی با باتریهای جدید تیغه کوتاه است. در فوریه ۲۰۲۴ نیز چینیها مجوز تولید سلولهای باتری لیتیوم آهن فسفات خود را به بورگ وارنر اعطا کردند، شرکتی که تأمینکننده مهم فورد، جنرال موتورز و استلانتیس به شمار میرود. در واقع باید گفت بورگ وارنر جزو اصلیترین تأمینکنندگان صنایع خودروسازی آمریکاست. بی وای دی اروپا نیز چند هفته قبل هدف خود برای شکست دادن برندهای بزرگ اروپایی از جمله فولکسواگن و استلانتیس را اعلام کرد. این خودروساز همچنین امیدوار است با محصولاتی رقابتی به جنگ تسلا در قاره همیشهسبز برود.
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳آفرین به این کار.اول باید ناوگان حمل و نقل و پیک موتوریها برقی بشن بعدش هم ماشینهای خونگی .چین و بریتانیا یار غار همیشگی هم هستن 👏
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳یارو رو تو ده راه نمیدن سراغ کدخدا رو میگیره!
کرگدن باواریا
۵ خرداد ۱۴۰۳حکایت خیلی از مدل ها
موهاوی💨🕊
کادنزا 💨🕊
N لاین ها 💨🕊
آزرا 💨🕊
سیتنیال 💨🕊
Ix55 💨🕊
استینگر 💨💨🕊
و بعد از ۵ سال کل کیا و هیوندای 💨💨💨💨🕊🕊
۶ خرداد ۱۴۰۳آزرا مدل زیر ۲۰۱۹ واقعا مدل های خوبی بودن با اینکه گرنجور ۲۰۱۲ یه افت برای هیوندای بود
آزرا فیس لیفت ۲۰۱۱ یا حتی قبلش هم طراحی خوبه داره ولی به گرد هایما نمیرسه به هر حال برندا ابهتشون رو از دست میدن
سیسی
۵ خرداد ۱۴۰۳نظرسنجی….
چینی صفر کیلومتر خشک با گارانتی ۵ سال و خدمات پس از فروش مناسب(👍)
ژاپنی کره ای کارکرده با ۱۰ تا ۱۵ سال حداقل کار و تصادفی رنگدار(👎)
کدوم حالا؟نظرتونو بگین
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳بذار زیر این نظر سنجی یه چیزی در مورد جنس چینی بذارم!
https://www.instagram.com/reel/C61BGT4ovrW/?igsh=eW52aGVpamw1eDJp
هر ارزانی بی علت نیست!
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۳ضرب المثل معروف : ( هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت )
۵ خرداد ۱۴۰۳خوب قطعا چینی
ژاپنی و کره ایه دیگه چینی شدن آنقدر کار کردن و قطعاتشون هم همش عوض شد و اونی که ماشینو درست میکنه میخواد بفروشه دلش میسوزه
میره قطعه چینی غیر اصل میندازه براش مهم نیست
شاسی هم خراب باشه واویلا
۵ خرداد ۱۴۰۳نمیسوزه*
arvin44
۵ خرداد ۱۴۰۳بستگی داره چه مدل چینی باشه
اشکان
۵ خرداد ۱۴۰۳ژاپنی و کره ای ولی به هم ربط ندارند! با عرض پوزش از کره ای فن ها….من چینی و کره ای با کارکرد بالارو کلا انتخاب نمیکنم!
طلا+ ۲۰۶ یا ۲۰۷ کم کارکرد و من انتخاب میکنم !! البته که حلبی بیش نیستند ولی خب پول کمتری به سطل اشغال ریخته میشه!!
کرگدن باواریا
۵ خرداد ۱۴۰۳شما کره ایی رو کنار کارکرده های ژاپنی نیار خواهشا ، بنا بر هزار دلیل ، کره ایی کارکرده سرطان بدخیم با کیفیت چینی های درجه ۵ هم پایینتره و دقت بکنی اونایی که میخرن شروع به فحاشی به چینی سوار ها تو مجازی میکنن ؛ که از انتخاب غلطشون به طرز فاجعه باری دفاع کنن ، خودشونو قانع میکنن که بهترین کار رو کردن ولی خودشون هم میدونن خوب باختن.
از اون طرف ، ژاپنی ها با کیلومتر ۱۰۰ ۱۵۰ کا تازه نفس ماشین باز میشه و میرسه به اونجایی که باید باشه ! منطقی هست ؛ تو ایران یا ژاپنی کارکرده با قیمت معقول ، یا چینی صفر کیلومتر با همه مزایاش. تمام.
پیام۲
۶ خرداد ۱۴۰۳حاضرم تویوتا کارینا سوارشم ماشینی که اکسل عقبش در میره سوار نشم
۵ خرداد ۱۴۰۳یه زمانی که من نبودم اونموقعا این اتوبوس دو طبقه ها زیاد بود الان نیست
ایران به اتوبوس دو طبقه خیلی نیاز داره یه ۵۰۰ تا ازینا برای تهران به طور آزمایشی بخرید اگه کارتون گرفت برای بقیه شهرا هم بخرید
ممدقلی
۵ خرداد ۱۴۰۳داداش تو کل تهران ۱۰۰۰ تا اتوبوس نیست ۵۰۰ از کجا اوردی اینا ازمایشی بخوان بخرن باید ۱۰۰ تا اینا بخرن
۵ خرداد ۱۴۰۳ناموسا حدود ۱۰۰۰ تاست؟
𝐀𝐥𝐢
۵ خرداد ۱۴۰۳اسمش منو یاد db11 استون مارتین میندازه
jalopy
۵ خرداد ۱۴۰۳باورکن هیچ چیز تصادفی نیستXD
علی جردن
۵ خرداد ۱۴۰۳از لحاظ پیشرفت تکنولوژیک (حمل و نقل پاک) و از لحاظ پیشرفت فرهنگ جامعه ایران به این مدل اتوبوس ۲ طبقه نیاز داره
کولول خودرو شناس
۵ خرداد ۱۴۰۳تبریک میگم نام پدال به مجله پدال تغییر کرد.
یکم زشته
برای ناوگان اتوبوسی خودمون بنظرم این عقاب های پارسیان گزینه خوبی هستند خیلی زیبان و اگر دیده باشید کینگ لانگ های جدید که یک کابینن که دارن جای بنز های ۴۵۷ رو میگیرن
۵ خرداد ۱۴۰۳داداش چند ساله اسمش مجله پداله
کولول خودرو شناس
۵ خرداد ۱۴۰۳برای دستگاه من قبلا می نوشت پدال مجله خودرو ولی الان مینویسه مجله پدال شاید من توهم زدم
A
۵ خرداد ۱۴۰۳با یه باد میوفته!
Mr. gt c
۵ خرداد ۱۴۰۳طراحیش انگار برای سال ۲۰۱۰ هست
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۳واقعا یک ملت خیلی عجیب باید باشه که از پیشرفت یک شرکت خودروسازی ناراحت بشه😃
مهردادکمال
۶ خرداد ۱۴۰۳انشالله این اتوبوسو شهردار محترم تهران نبینه وگرنه همینو با 35برابر قیمتش وارد میکنه.