در این مطلب با جذابترین کامیونهای کشندهٔ تاریخ از غولهای دماغدار و کرومی آمریکایی گرفته تا کامیونهای بیدماغ قدرتمند اروپایی آشنا خواهیم شد.
وقتی حرف جذابترین خودروها به میان میآید، فوراً ذهنها به سمت سوپراسپرتها و هایپرکارهای میلیون دلاری میرود اما در دنیای وسایل نقلیه، کامیونهای کِشنده هم قطعاً جذابیتهایی دارند. هرچند این وسایل برای دوام و قابلیت اطمینان موردنیاز در هنگام حمل بارهای بسیار سنگین طراحی میشوند اما بسیاری از آنها ظاهر جذاب و باابهتی هم دارند که در جادهها توجهات را به خود جلب میکنند. ازاینرو، در ادامه قصد داریم جذابترین کِشندههای تاریخ را معرفی کنیم. البته برای انتخاب این مدلها، علاوه بر جذابیت ظاهری، به نوآوری هم توجه شده است.
ولوو VNL860
هرچند این کامیون توسط ولوو تراکس ساخته شده اما در آمریکای شمالی توسعه پیدا کرده است. VNL860 بهترین کشندهای محسوب میشود که ولوو تاکنون ساخته است. اولویت اول در هنگام توسعهٔ این هیولا، کاهش مصرف سوخت بوده است. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این کشنده، جا خواب ۲ متری است که راحتی فوقالعادهای را فراهم میکند و به راننده حس خوابیدن در خانه را میدهد. زیر کاپوت VNL860 نیروگاه ۱۲.۸ لیتری D13 شش سیلندر خطی توربوشارژ ولوو قرار گرفته است که با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، برای حمل هر نوع باری که بتوانید تصور کنید کافی خواهد بود.
اینترنشنال سری LT
این کشندههای شگفتانگیز برای جایگزینی با مدل پرواستار ساخته شدند. سری LT با بهرهمندی از پیشرانههای قدرتمند، برای پیمودن مسافتهای طولانی گزینهٔ بسیار مناسبی است. این سری در دو نسخه با نامهای کلاسیک و دایموند و با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود. موتور اول ۱۲.۴ لیتری شش سیلندر خطی A26 اینترنشنال با حداکثر ۴۷۵ اسب بخار قدرت و دومی X15 کامینز با حداکثر ۵۶۵ اسب بخار قدرت است. اینترنشنال سری LT در بازار آمریکای شمالی خصوصاً با پیشرانهٔ کامینز کشندهٔ بسیار محبوبی است.
فریتلاینر کاسکادیا
کاسکادیا یکی دیگر از کشندههای فوقالعادهٔ بازار آمریکا است که مصرف سوخت را در اولویت قرار داده است. این اما تنها ویژگی کاسکادیا نیست زیرا کشندهٔ فریتلاینر ظاهر چشمگیری هم دارد. این کامیون بسیار توانمند است و میتواند تا ۳۶ تن را حمل کند. کاسکادیا با پنج پیشرانهٔ مختلف از کامینز و دیترویت دیزل قابل خریداری است که قویترین آنها، موتور ۱۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی DD13 دیترویت دیزل با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۸۰ نیوتن متر گشتاور است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه این کشنده آمریکایی هم میتوان به تکنولوژی بالای عایق حرارتی و صوتی کابین و آینههای جانبی آیرودینامیک اشاره کرد.
ماک انتم
انتم جدیدترین کشنده شرکت مشهور و پرآوازهٔ ماک است. این کامیون با ظاهری جذاب و درعینحال آیرودینامیک، رویکردی مدرن به طراحی کشندههای کلاسیک آمریکایی را نشان میدهد. انتم با برخورداری از تزئینات کرومی بزرگ و نمایی باابهت، همچنان شکوه و عظمت یک ماک اصیل را حفظ کرده است. در داخل این هیولا نیز تمامی چیزهایی که در یک خودروی لوکس پیدا میشوند وجود دارد. انتم با سه پیشرانهٔ ساخت ماک به بازار عرضه میشود که قویترین آنها یک نمونهٔ ۱۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی با نام MP8 و ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است. برای این کامیون حتی یک پیشرانهٔ گازسوز CNG کامینز هم ارائه میشود.
پیتربیلت ۳۸۹
پیتربیلت سرسختترین کامیونهای کشندهٔ بازار آمریکا را تولید میکند. دلیل محبوبیت بالای کامیونهای این شرکت ویژگیها و دوام بالای آنها است. همچنین ساختههای پیتربیلت برای ناوگانهای حملونقل کوچک و بزرگ مناسب هستند. کشندهٔ پیتربیلت ۳۸۹ به پیشرانهٔ ۱۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی MX-13 پاکار مجهز است که حداکثر ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این کامیون به لطف گشتاور بالای موتور پاکار، یکی از بهترین کشندهها برای حمل بارهای سنگین است.
اینترنشنال لونستار
لونستار بدون شک یکی از جذابترین کشندههای آمریکایی محسوب میشود. این کامیون با استفاده از کروم فراوان در قسمتهای مختلف مثل جلوپنجرهٔ بزرگ و سپر به همراه اگزوزهایی که به سمت آسمان رفتهاند، نمای کلاسیک یک کشندهٔ آمریکایی را دارد. لوناستار همچنین بسیار قدرتمند است. این کامیون از پیشرانهٔ عظیم ۱۴.۹ لیتری شش سیلندر خطی X15 کامینز استفاده میکند که حداکثر ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۸۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده میگذارد. لوناستار همچنین به دلیل طراحی آیرودینامیک، مصرف سوخت مناسبی هم دارد. این کامیون را باید ترکیبی عالی از ظاهر جذاب و قدرت و گشتاور بالا دانست.
کنورث W990
کنورث W990 را باید کلاسیکترین کشنده در حال تولید آمریکا دانست. سپر کرومی، جلوپنجرهٔ بزرگ عمودی و اگزوزهای جذاب عمودی، همگی از W990 یک کشندهٔ سنتی تمامعیار آمریکایی ساختهاند. حرف W در نام این کامیون از Worthington گرفته شده که یکی از دو بنیانگذار کنورث بود. W990 به لطف قدرت باورنکردنی و مصرف سوخت مناسب، مدتها است که بهعنوان کامیون پرچمدار کنورث شناخته میشود. این کشنده به پیشرانهٔ ۱۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی MX-13 پاکار مجهز است که تا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. W990 علیرغم ظاهر کلاسیک، از تکنولوژیهای مدرنی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم تشخیص اشیاء جانبی بهره میبرد.
کنورث T680
جذابیت کشندههای کنورث فقط به خاطر ظاهر کلاسیک نیست و کامیونهای مدرن این شرکت مثل T680 هم از جذابیت و ابهت بالایی برخوردار هستند. این جدیدترین کشندهٔ کنورث محسوب میشود که حدود دو سال پیش معرفی شد. T608 از ظاهری مدرن، بسیار آیرودینامیک و فوقالعاده جذاب بهره میبرد و در داخل با صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۵ اینچی قابل تنظیم، از راننده استقبال میکند. T680 مثل W990، با پیشرانهٔ ۱۲.۹ لیتری MX-13 پاکار عرضه میشود که بین ۴۰۵ تا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. کنورث برای این کامیون ویژگیهای آیرودینامیکی مختلفی مثل بادگیرهای زیر سپر جلو و کرکرهٔ فعال داخل کاپوت را تعبیه کرده است.
مرسدس بنز آکتروس
وقتی از کامیونهای آمریکایی فاصله گرفته و سراغ اروپاییها میرویم، یعنی از اولین نامهایی که باید به آن اشاره کنیم مرسدس بنز آکتروس است. این کامیون با قابلیت اطمینان بالا، سطح راحتی عالی و قیمت مقرونبهصرفه، یکی از بهترین کشندههای اروپایی محسوب میشود. جدیدترین نسخهٔ آکتروس در اواسط سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه وسایل نقلیهٔ تجاری هانوفر رونمایی شد. ویژگی مهم این نسخهٔ جدید، جایگزینی آینههای جانبی با دوربین و قابلیت رانندگی نیمه خودران است. آکتروس با سه پیشرانهٔ مختلف بنامهای OM460، OM471 و OM473 عرضه میشود که قویترین آنها با ۱۵.۶ لیتر حجم، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
ولوو FH16
عنوان قویترین کامیون کشندهٔ دنیا در اختیار ولوو FH16 است. این کامیون در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از آن زمان عنوان قویترین کشندهٔ تولیدی جهان را در اختیار داشته است هرچند که برای مدتی این عنوان را به اسکانیا R730 واگذار کرد. FH16 از زمان معرفی، بهسرعت محبوب شد و به لطف پیشرانهٔ ۱۶ لیتری عظیم و درخشانش، رکوردها را شکست. اصلیترین دلایل موفقیت این کامیون، تواناییهای بینظیر، قدرت فوقالعاده و ویژگیهای ایمنی شگفتانگیز است. پیشرانهٔ FH16 به لطف پیستونهای ویژه و فرایند بهینهٔ احتراق، ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
محمد
۷ آبان ۱۴۰۲انتخاب سخت☹️
cyrus-az
۷ آبان ۱۴۰۲اوپتیموس پرایم کدومشونه؟
AMANTE
۷ آبان ۱۴۰۲کامیون هایی که اپتیموس پرایم بودن.
1_ Peterbilt 379
2_ Western Star 5700
3_ Kenworth k100
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۲امریکن تراک لیست رو ارزش و اعتبار دادن
ماشالاه
JaMsHiD
۸ آبان ۱۴۰۲یه سوال
شش هزار و خورده ای کامنت فقط نشستی از آمریکن کارز و تراک تعریف و تمجید کردی؟
ماشاالله
هادی ایرانی
۹ آبان ۱۴۰۲شاید این هفته بیاید شاید یعنی روزی میشه دید که تو جاده های ایران همچین کامیون های پیشرفته و لوکسی بجای گاری های کنونی ببینیم میشه ؟؟!!!
کرگدن باواریا
۷ آبان ۱۴۰۲یکی از فانتزی های شغل آیندم راننده کامیون شدن بود ، خصوصا کنورث و پیتربلیت…
یادش بخیر
Muty
۸ آبان ۱۴۰۲نهایتا به چه شغلی رسیدی ؟
net
۸ آبان ۱۴۰۲تریلی پرچمدار اسکانیا مدل سری s ۲۰۲۲ نبود
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۲بخوای با کامیون پول رو پول بزاری فقط و فقط بنز
باقی باید یکی رو پول بزاری یکی رو کامیون
شهروند ایرانی
۷ آبان ۱۴۰۲به اعداد نگاه کنیم اروپایی جلوترند از لحاظ تکنولوژی و مصرف سوخت هم قطعا ولوو و بنز جلوترند مگر اینکه فن آمریکا یی باشی یا اینکه استهلاک هزینه نگهداری بعضیا کمتر باش خودم باش بین بنز ولوو انتخاب میکنم
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲ولوو یکی از غول ترین برند های دنیاست ولی تو آمریکا خیلی برش نداره. ظاهر آمریکاییها باعث میشه بقیه فکر کنن قدیمی و فاقد تکنولوژی هستن ولی انواع تکنولوژی ها از شرکت هایی نظیر بندیکس،وابکو، مریتور و ایتون و کمنز درشون نهفته شده و همین تکنولوژی ها از آمریکایی به اروپا هم رفتن، مثلاً سیستم پاشش سوخت اسکانیا که لقب کم مصرف ترین کشنده اروپایی رو تصاحب کرده XPI کمنز هست که دقیقاً روی همین موتورای آمریکایی هم هست، موتور داف پاکار امریکاست و یا موتور دیترویت که رو بنز هست، گیربکس های آلیسون و لوازم وابکو و…
پویا
۷ آبان ۱۴۰۲یه چیزی یه جایی میشنون دیگه ولم نمیکنن تو تمام مسائل وضع همینه متأسفانه.
جدای از اطلاعاتی مفیدی که شما گفتید اکثر برندهای آمریکایی زیر مجموعه اروپایی ها هستن در واقع اروپایی ها بواسطه همین برندها محصولات خودشون رو تو خاک آمریکا میفروشن اونوقت چطور امکان داره تکنولوژیشون با بقیه فرق داشته باشه
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲اروپایی و آمریکایی بیشتر به سلیقه افراد بستگی داره، من که سلیقه ام آمریکایی هست دلیلی نمیبینم که بقیه با چوب تعصب بزنم یا بگم بقیه برند ها هم آشغال هستن اما خب متاسفانه موارد بسیاری هست که باعث کج فهمی شده شاید اون موقع ها منم به عنوان عضو کوچکی بتونم نظر خودمو ارایه بدم اگر کسی هم لذت برد باعث افتخاره برای من🙌
مهراد
۷ آبان ۱۴۰۲JDM سابق شما علاوه بر اطلاعات خوب شخصیت خوبی هم داری تبریک به خانوادت
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲بزرگواری دوست عزیز
لذت میبرم از بودن درکنار عزیزانی نظیر شما🙌
Amir Ali
۸ آبان ۱۴۰۲ممنون از اطلاعات خوبت jdm 👌
موتور داف و آکتروس کم هزینه اس.. آره؟
بنظرت کدوم برای ترانزیت بهتره؟
کم اصطهلاک ترین کشنده ها کدوما هستن؟
ولوو پر اصطهلاکه؟ اسکانیا چطوره بنظرت؟
در کل با توجه به قیمت، فکر میکنم کنورث های جدید بهترین کشنده از لحاظ دوام و هزینه اس.. نظر شما چیه؟
ممنون بابت وقتی که میذاری ♥️
JDM سابق
۸ آبان ۱۴۰۲درود عزیز دل❤️
بله. هم داف و هم اکتروس ماشین های کم استهلاکی هستن مشکل به سوخت ما بر میگرده که با سیستم پاشش سوخت یورو 6 این ماشین ها نمیخونه و باعث میشه با اخطار روبرو بشه متأسفانه خیلیا با یه لپ تاپ ادعا میکنن که میتونن خطا هارو برطرف کنن که کاملا اشتباهه، در دراز مدت به موتور فشار زیادی میاد.
ولوو و اسکانیا جریانشون یه مقدار فرق میکنه ولوو یه مقدار کندتر و استهلاکش بیشتری ولی نشکن تر و سگ جون تر قوی تر از اسکانیاست هر کدوم از اروپایی ها نقطه قوتی دارن که نسبت به بقیه برتری دارن ولوو نقطه قوتش خنک بودن موتورشه، سوئدیا تو ناف سرما جوری این ماشینو طراحی کردن که تو 50 درجه سانتیگراد هم بتونه بهتر از بقیه اروپاییا پیمایش کنه، بنز از بقیه کم استهلاکتره دلیلش اینکه بنز زبون داره میتونه به راننده بگه آقا داری فشار میاری!! ولی کندتر و متاسفانه گرمتر از بقیه هست، داف و رنو بهترین سواری و دارن، رنو بخاطر داشتن دیفرانسیل مریتور تیزتر از بقیه اروپاییا هست البته ناگفته نماند موتور گیربکسش هم ولووئه، داف هم ماشین کم استهلاک قلدر و خنکی هست اما موتور 16 لیتری نداره، الان متأسفانه کشنده ها مثل قبل نیستن، کشنده ها ادوات برقی زیادی دارن که باعث استهلاک میشن
JDM سابق
۸ آبان ۱۴۰۲کنورت ماشین هاش از بقیه گرونتر هستن ولی خب بنظره من حلالش، تمام جمال ماشین استیل کاری و کروم کاریه و جوری هست که زنگ هم نمیزنه، کنورت و پیتربیلت تو ساخت ماشین قطعات سخت زیادی بکار میبرن مثلاً جلوپنجره هم فلزه یعنی اگر سنگی به جلو پنجره برخورد کنه نمیتونه به رادیاتور آسیبی بزنه نمای داخلی ماشین هم همینطوره، کیفیت کابین بسیار بالاست مثلاً لوگو های روی فرمون و جاهای دیگه به سادگی کنده نمیشن و سالیان سال میمونن، اتاق به پوسیدگی نمیرسه، کابل های برق و باطری فوقالعاده با کیفیت و با زخامت هستن، شیلنگهای باد همگی سایز بزرگ هستن که نه به این سادگیها خشک میشن نه میترکن بالن ها گودیر آمریکایی سیستم باد بندیکس آمریکا موتور هم کمنز گیربکس هم ایتون،تقریبا ۹۰ درصد قطعات ساخت خوده آمریکا هستن
Amir Ali
۸ آبان ۱۴۰۲JDM خیلی ممنونم ازت 💯❤️
دمت گرم توضیحاتت عالی بود
عزیز
بهترین موتور، دیترویت هست؟
آکتروس های ایران هم موتور دیترویتن؟
JDM سابق
۹ آبان ۱۴۰۲درود داداش
بهترین موتور موتورهای C15 کت هستن فوقالعاده عالی هستن، کم استهلاک و سگ جون که متاسفانه چند سالی هست دیگه رو کامیون ها نیستن. الان موتورهای x15 کمنز هستن که روی انواع ماشین ها نظیر ولوو فریت لاینر اینترناش، کنورت و پیتربیلت، وسترن استار، بیشترین فروش و استفاده و روی کامیون های آمریکایی دارن، اروپا هم بحثش جداست، انعطاف موتور گیربکس و قطعات اندازه آمریکا نبسغغ
موتورهای دیترویت فقط رو اکتروس های mp4 وارداتی داریم نسل های قبلی موتور های V8 خورجینی دارن که اونا هم موتورهای خوبی ان، بازم سوالی هم بود حتماً بپرسید خوشحال میشم جواب بدم
Amir Ali
۹ آبان ۱۴۰۲خیلی ممنونم ✌️
بنز ۲۶۲۴ چطوره؟
شنیدم کم استهلاکه، تعمیرش راحته، و نون میرسونه..
کیفیت موتورهای جدیدش چطوره؟!
JDM سابق
۹ آبان ۱۴۰۲2624 اگر قدیمی باشه ماشین خیلی خوبیه بهشون میگن زیرمایلر و لقبش شوفرکش یعنی روزی رسون بی دغدغه است ولی چون قدیمیه خیلی کند و کم امکاناته داخلش واقعا گرمه حرارت موتورش مستقیم میخوره به پا راننده، تو تابستون که دیگه بدتر، چون توربو نداره و گیربکسش حساسه واسه بیرون شهری و راه دور خوب نی واسه خاک کشی و معدن معرکه است چون زیربند قوی و شاسی فنری و انعطاف پذیری داره، شوفرش باشی تا دو نسل بعدیت هم نون میده، دیگه ماشین قدیمیه نباید ازش انتظار زیادی داشته باشی ماشین های قدیمی کلا شوفرکش هستن. درباره جدیداش هم که حرف نزنیم بهتره واقعا کیفیت پایینی دارن از موتور و شاسی و فنربندی و هرجاش که بگی قابل مقایسه با قدیمی هاش نیست.
بازم سوالی بود درخدمتم
Amir Ali
۱۰ آبان ۱۴۰۲آقا خیلی ممنونم
محبت کردید 🌺🙏
اطلاعت شما عالی بود
جسارتا قیمت کنورث ۶۸۰ ، ۹۹۰ ، داف ۵۳۰ و اف هاش ۱۶ رو به دلار میدونید حدوداً چقدره؟
توی اینترنت قیمت های خیلی متفاوتی از ۱۵۰ هزار دلار تا ۴۰۰ هزار دلار نوشته!
– ظاهراً اف هاش حدود ۲۴۰ هزارتاس
– داف زیر ۲۰۰ هزار تا
– کنورث ۹۹۰ از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تا نوشتن!
– کنورث ۶۸۰ و پیتربلت ۵۷۹ هم ۱۶۰ هزار تا دیدم!
اگر قیمت ها درست باشه، با اطلاعاتی که شما لطف کردید، به نظر میرسه بهترین گزینه ها کنورث ۶۸۰ و داف باشن. نظر شما چیه؟
JDM سابق
۱۰ آبان ۱۴۰۲ببین اختلاف قیمت به ده ها مورد بستگی داره
ظرفیت اکسل.
نوع گیربکس ( اتوماتیک یا دنده ای)
ظرفیت گیربکس
آپشن های اتاق
گیج ها تریم داخلی
متعلقات و کیت های بدنه
سایز کابین
نوع شاسی
ظرفیت شاسی
طول شاسی
نوع کاربری
لاستیک و رینگ و سایز
آپشن های ایمنی
نوع استیل کاری (ویژه کلاسیک ها)
مایلژ یا میزان کارکرد
مدل و سال تولید
نوع موتور و ظرفیت موتور
سیستم ترمز و آپشن هاش
سیم کشی و برق
زیربند و تناژ اکسل
آپشن های تعلیق اتاق
و…..
همه اینها روی قیمت تاثیر داره ولی درکل کلاسیک های آمریکایی بیشترین قیمت رو دارن
JDM سابق
۱۱ آبان ۱۴۰۲درود بازم سوالی بود زیره پست
(پیشرانه دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با قیمت ۲۸ هزار دلار عرضه میشود) بپرسید اونجا جواب میدم
Amir Ali
۱۱ آبان ۱۴۰۲ممنونم
محبت کردید
حتماً توی موضوعات دیگه مزاحمتون میشم.
موفق باشید 🌹🌻🌿
JDM سابق
۱۲ آبان ۱۴۰۲من درخدمتم ❤️🙏
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۲از لیست بالا فقط کنورث و پیتربیلت تحت مالکیت آمریکایی هستن(هر دو در مالکیت یک شرکت آمریکایی به نام PACCAR که مالکیت داف هلند رو هم داره).
ماک در مالکیت وولو هست، اینترنشنال که این روزها با نام navistar شناخته میشه زیرمجموعه گروه فولکس واگن هست. فریتلاینر هم زیرمجموعه دایملر، اگر یادتون باشه در گذشته تریلی هایی به نام وایت بودن که الان با نام western star تولید میشن و اون هم جدیدا توسط دایملر خریده شده.
میخوام بگم بیشتر این برندهای آمریکایی و اروپایی از لحاظ فنی و مدیریتی یکی هستن.
Enzo Ferrari 2008
۷ آبان ۱۴۰۲واقعا زیبا هستن مخصوصا کنورث T680
و ولو و………
Scuderia Ferrari
۷ آبان ۱۴۰۲بچه بودم به بابام میگفتم یه اسکانیا بخر باهاش از روی ژیان ها رد شم و الآن که دارم این کامنت رو میزارم بغض گلومو گرفت که چطور ۲۵ سال از این حرف گذشت و موهامون دارن سفید میشن و به خیلی از آرزوهامون نرسیدیم 😔😔
پوریا چالش
۱۳ آبان ۱۴۰۲بح اقایی فراری عزیز چطوری
18:45
۷ آبان ۱۴۰۲ممنون امیر جان که به کامیون ها هم میپردازید🙏❤️
ولی انتخاب اول و آخرم دو محصول ولوو هست😎
datsun
۷ آبان ۱۴۰۲رو دست ولوو و بنز نیست در کنار قدرت و زیبایی ایمنی جاده ی بسیار خوبی هم دارن مثل فلان کامیونها نیست صد متر ترمز میگرن بعد پنجاه تا سواری رو له میکنن تا متوقف بشن
18:45
۷ آبان ۱۴۰۲دقیقا داتسون عزیز حرف اول و هنوزم ولوو و بنز میزنن…
P
۷ آبان ۱۴۰۲اما دماغدارها یه چیز دیگه هستن
sina
۷ آبان ۱۴۰۲عجب چیزیه این کنورث W990 😑
Behnam1012
۷ آبان ۱۴۰۲معرکه ست
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲این لیست یه مقدار از لحاظ بروز رسانی عقب هست
مثلاً الان ما مدل 589 رو داریم که جایگزین 389 هست
با شیشه یک تیکه و کاپوت پهن تر و کابین پهن تر
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲راستی روز جهانی کوروش بزرگ گرامی باد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۲چندتا رقیق دارم، استرالیا و آلمان و امریکا
هر وقت ازشون می پرسم نظر خارجی ها راجع به ایران چیه، تقریبا همه شون پاسخ مشابه می دن:
عامه مردم دنیا اصلا نمی دونن ایران کجای نقشه است
ما هم دلمون خوشه روزجهانی کوروش که در هیچ تقویم خارجی نوشته نشده
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۲تاریخ چیزی که بقیه ملت هایی که ندارن دنبالش هستن که داشته باشن، اسم نمیبرم که جنجال نشه.
ما هم داریم نمیخواد حتما حفظش باشیم یه نیم نگاهی هم بهش بندازیم کافیه وقتی مرجع تقلیدی(کوروش بزرگ) هست که قانون اساسی که ابرقدرت دنیا آمریکا ازش نشأت گرفته حتی بجای افتخار کردن میتونه مفید هم باشه
ولی الان کجا ایستادیم…
علی جردن
۷ آبان ۱۴۰۲سلام. فلاند و سوئد و هلند جز کشورهای جهان اول و پیشرفته هستشن فکر کنم اکثر ماهم ندونیم این سه کشور کجای نقشه هست!؟
علی
۱۰ آبان ۱۴۰۲من میدونم
پیام
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقای JDM عرضه ادب
لطفا راهنمایی کنید
همه خانواده ام امریکا هستن خدا رفتگان شما رو بیامرزه پدرم راننده پایه یک بود ولوو f12 داشتیم که بعد از ۱۵ سال بیماری سخت پارسال از دست دادمش من بخاطر پدرم اینجا مونده بودم سال دیگه انشاالله اگه مشکلی پیش نیاد میرم امریکا پیش خانواده ام
پیشنهاد شما بین کشنده های امریکایی با توجه به دو فاکتور مهم البته
“از نظر من” (استهلاک و مصرف سوخت)
کدومه
نکته : مورد استفاده ام “dry truck”
سپاس فراوان
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۲فقط کنورث w990
عجب ابهتی داره….. همه چیز که اسب بخار نیست. گشتاور و گیربکس هم خیلی مهمه
بنز و ولوو در مقابلش جوجه حساب میشن
البته کشنده faun هم خیلی جذابه…
Viper
۷ آبان ۱۴۰۲اصلا نمیشه انتخاب کرد 🙂
جمشید
۷ آبان ۱۴۰۲یک از یک خوشکلتر✅️✅️✅️✅️
فرشید
۷ آبان ۱۴۰۲از کامیون دماغ دار خوشم نمیاد. بین گزینه ها بی شک FH16 زیباترین بود ولی داخل ایران اسکانیا حتی از ولوو هم جذاب تره
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۲https://blog.truckscout24.com/allgemein/the-10-most-powerful-trucks-in-the-world/
18:45
۷ آبان ۱۴۰۲اوووف یوسف عجب لینکی فرستادی! 😍😎
محسن
۱۱ آبان ۱۴۰۲کامیون که به اسب نیست به گشتاوره
مهران
۷ آبان ۱۴۰۲فقط ولوو👑
California Dream
۷ آبان ۱۴۰۲از نظر امنیت و راحتی و قابل اطمینان بودن آمریکایی ها پیشتازن آکتروس کم استهلاکه که باز برمیگرده به انجین دیزل دیترویت!
شما فرض کن تو یه جاده ماشینت با بار خراب شه زمستون هم باشه اونوقته که قدر آمریکایی میدونی وقتی مکانیک آوردی کاپوت داد بالا حالا تو میتونی بری تو کابین بخوابی،ولی بی دمااااغ وقتی جک بلند کردی حواست نباشه همه چی از داخل رو شیشه هس نه میتونی بری داخل نه میتونی بری مسافرخونه که بارتو نبرن.
پویا
۷ آبان ۱۴۰۲اینترنشنال لون استار 🤤
علی جردن
۷ آبان ۱۴۰۲یاد یک همکلاسی داشتم اسمش حسین بود لقبش حسین ماک تریلی خطرناک بود!… افتادم😁
آرش وان
۷ آبان ۱۴۰۲برندگان تریلرهای سال دنیا از سال 2015:
Winners of International Truck-of-the-Year
2023
DAF XD
_______________________________
2022
DAF XF / XG / XG+
_______________________________
2021
MAN TGX
_______________________________
2020
Actros
_______________________________
2019
F-Max
_______________________________
2018
DAF XF/CF
_______________________________
2017
Scania
_______________________________
2016
Iveco Eurocargo
_______________________________
2015
Renault Trucks T
بهزاد
۷ آبان ۱۴۰۲درود
عاشق SCANIA R770 هستم و بعد از اون VOLVO FH16 قوی ترین کامیون های دنیا هستند
هم خوشگل با امکانات و موتور های قوی
مخصوصا *** SCANIA R770 V8
m1a2
۷ آبان ۱۴۰۲درود دوستان
به نظر من جای قوی ترین و خوشگل ترین و … کشنده یا کامیون خالی هستش.
اونم >>>> SCANIA R770 V8 عالیه .
می شد در باره این کشنده یک نقد خوشگل یا حداقل در این پست اورد . واقعا کشنده قدرتمندی هستش با موتور V8 اسب بخار 770.
Mehran
۷ آبان ۱۴۰۲بله اسکانیا ۷۷۰ از قلم افتاده
دکتر
۸ آبان ۱۴۰۲توی امریکا تقریبا تمام شوفرهاشون ارزوی داشتن پیتربیلت رو دارن،ی سرو گردن بالاتره
HFball
۹ آبان ۱۴۰۲واقعا انتخاب سخته
همشون جذابن
ولی کامیون دماغ دار یه چیز دیگست
ربطی نداره که از چه کمپانی باشه
چون توی اروپا بخاطر استاندارد هاش همه کامیون ها باید جمع و جور باشن و به اصطلاحی دماغ دار نباشن ولی توی آمریکا و سایر کشورهای دنیا از جمله ایران محدودیت ابعاد وجود نداره و با این وجود از نظر من ولوو FH16 با ابحت ترین و قلدر ترین و قدرتمند ترین کامیون بدون دماغه توی لیست هست ولی انتخاب من ولوو VNL860 هست اونم بخاطر داشتن دماغه هست که بنظرم خیلی کارایی بالاتری داره کلا ولوو ایمنی بسیار بالایی داره چه توی خودرو های سواریش چه توی کامیون هاش
ماک انتم دیگه اسمش باعث میشه نخای راجبش توضیحی بدی که از نظر من قلدر ترینه توی این جمع
در آخر اینترنشنال لونستار چیزیه که ظاهرا از همه کامیون های این لیست خفن تر و جذابتره دلیلشم این طراحی و بدنه معرکش هس که واقعا با هیچیک از کامیون های این لیست قابل قیاس نیست و انگار از یه دنیای دیگه اومده
محسن
۱۱ آبان ۱۴۰۲اروپایی ها حتی توی موتور کامیون هاشون هم خساست به خرج میدن همه امریکایی ۱۳ لیتر اروپایی ها ولی موتور های فسقلی
پوریا چالش
۱۳ آبان ۱۴۰۲و به لطف پیشرانهٔ ۱۶ لیتری عظیم و درخشانش، رکوردها را شکست. اصلیترین دلایل موفقیت این کامیون، تواناییهای بینظیر، قدرت فوقالعاده و ویژگیهای ایمنی شگفتانگیز است. پیشرانهٔ FH16 به لطف پیستونهای ویژه و فرایند بهینهٔ احتراق، ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.این کامنت میزارم واس مردم عراق و ایرانو مسلمان ها ک بدونن همین شیطان هایی ک کتاب مقدس اتیش میزنن چه ماشینی هایی میسازند و به فکر جون مردم هستن بدون دین اعتقاد و کافر بودن
پوریا چالش
۱۳ آبان ۱۴۰۲اگه زمانی برسه ک مملکت درست بشه و جوانان ماشین واسشون ارزو نباشه یه ولوو میخرم یه خونه فول یک تیکه رو شاسی وصل میکنم و ایران گردی البته اگع گازوئیل گیر بیاد 😂