درحالیکه ایلان ماسک مشغول بحث و گفتوگو درباره تعداد حسابهای کاربری غیرواقعی توییتر است، تسلا همچنان به عقب افتادن از رقبا ادامه میدهد.
پس از واگذار کردن مسابقه عرضه سریعتر وانت الکتریکی به فورد، جنرال موتورز و ریویان، کامیون سمی مشهور این شرکت نیز دیرتر از کامیون دایملر تراک عرضه خواهد شد. فرایت لاینر امروز اعلام کرد نسخه الکتریکی کاسکیدیا را اواخر سال جاری میلادی روانه بازار آمریکای شمالی خواهد کرد.
این دستاورد پس از ۱.۶ میلیون کیلومتر تست و بررسی به همراه مصرفکنندگان واقعی به دست آمده است، مصرفکنندگانی که نمونههای پیشتولیدی این کامیون را برای کاربریهای مختلف بکار گرفتهاند. به لطف چندین سال توسعه و آزمایش، این کمپانی اظهار میدارد کامیون الکتریکی کاسکیدیا یک وسیله ایده آل برای مسیرهای کوتاه است. دایملر اظهار میدارد کاسکیدیا الکتریکی هماهنگی مناسبی با کارهای لجستیکی برد کوتاه و شبکههای توزیع محلی و منطقهای دارد.
این کامیون به منظور تأمین نیاز مصرفکنندگان گوناگون با سه مجموعه باتری که ظرفیتهای ۱۹۴، ۲۹۱ و ۴۳۸ کیلووات ساعتی دارند عرضه خواهد شد. بسته به پیکربندی انتخابی، کاسکیدیا الکتریکی شعاع حرکتی حدود ۳۷۰ کیلومتری خواهد داشت. علیرغم استفاده از مجموعه باتریهای بزرگ، کاسکیدیا الکتریکی میتواند سریعاً شارژ شود زیرا دایملر میگوید در یک و نیم تا سه ساعت میتوان باتری ۱۹۴ کیلووات ساعتی این کامیون را بهصورت کامل شارژ نمود. حتی شارژ باتری بزرگ ۴۳۸ کیلووات ساعتی نیز دو تا شش ساعت طول خواهد کشید. اگر این زمان برای مالک زیاد باشد برخی نسخههای معین را میتوان انتخاب کرد که شارژ ۸۰ درصدی باتری آنها حدود ۹۰ دقیقه زمان میبرد.
کاسکیدیا الکتریکی با دو نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود. نسخه دارای یک پیشرانه قدرت ۳۲۰ اسبی بخاری دارد درحالیکه قدرت مدل مجهز به دو پیشرانه به ۴۷۰ اسب بخار میرسد.
GMA
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظر مشخصات که در برابر سمی تراک شانسی نداره، تنها برتری، عرضه سریع تر هست
من^_^
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱که اونم وقتی ستاره سه پر دایملر جایی باشه کسی به اینا نگاه نمیکنه
GMA
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دایملر چندین ماهه دیگه مالک مرسدس نیست، حالا دیگه مرسدس بنز گروپ یه گروه مستقل هست
Nima
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر میکنم بردش واقعا کمه.
ولى همین که از آلودگى شهر ها کم کنه کار بسیار بزرگیه(براى همین کار هم ساخته شده)
فرید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کم کردن آلودگی خیالی بیش نیست
خصوصا برای تریلی که کسی نمیاد باهاش داخل شهر دوردور کنه. تریلی برا جاده و خارج شهر است و بردش خیلی مهمه
فرامرز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱برعکس ایران که بجای استانداردسازی خودروها، معاینه فنی و آموزش رانندگی فقط صورت مسئله رو پاک میکنه و ورود کامیون به شهر رو ممنوع میکنه، تو اروپا با توجه به نردیکی شهرها و تردد آزاد تریلی ها (مثلا برای تحویل بار سوپرمارکت ها) خیلی خوب میشه که از کامیون های برقی یا سلول سوختی استفاده بشه چون آلایندگی از شهرها دور میشه.
charger
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱6 ساعت بزنی تو شارژ که 4 ساعت باهاش رانندگی کنی تازه بعد چند سال بردش کمترم میشه
کلا کامیون الکتریکی فعلا ارزش خرید نداره
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر میرسه باید اینجوری تقسیم شه:
سواری الکتریکی
کامیون هیدروژنی
meysam
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
Ilia2008
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱از تسلا بیشتر دوستش دارم ، قیافش بیشتر به دل می نشینه . این نوع کامیون هارو فقط با کابین day cab می سازن چون مخصوص حمل و نقل منطقه ای هستن
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جایگزینی برای Semi ، Roadster و CyberTruck وجود نداره کسی بخواد اینا رو بهشون ترجیح بده…
همانطور که آمار فروش و استقبال میگه که برای چهار محصول فعلی هم جایگزین وجود نداره .
Lione
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ وقت جایگزینی واسه ماشینای مجازی وجود نخواهد داشت
Phonix
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اره باشه تو راست میگی
تسلا از تو کوچه از شرکت های غول آمریکایی قوی تره
فقط بهت بگم که تسلا حتی نصف پول در گردش فورد یا جنرال موتورز زو نداره
امید
۱ خرداد ۱۴۰۱حالا سوال اینجاست که آیا ایران هم در زمینه خودروهای الکتریکی اقدامی کرده و حرفی برای گفتن خواهد داشت یا همچنان منتظر است تا از دیگران تقلید کند و محصولات دیگران را مونتاژ نماید؟
کیانوش
۲۵ آبان ۱۴۰۱یعنی این بزرگوار با دو و نیم تن باطری حتی بردش به چهارصد کیلومتر هم نمیرسه ؟!؟مشکل از برند کامیون الکتریکی نیست مشکل از باتریه این احمقانه ترین روش ممکنه واسه کم کردن الایندگی خودرو های سنگین لامصب دو تن باتری دو تن
میدونید یعنی چی میدونید باتری چطور ساخته میشه با چه فرایندی
بنظرم باتری فقط ننایتا تا خودرو های شهری زیر یک و نیم تن میتونه عاقلانه باشه استفاده ازش که نهایتا با چهل پنجاه کیلو وات باتری ی برد سیصد چهارصد کیلومتری بدن بیشتر ازاین باتری گذاشتن رو هر خودرویی با هر کلاسی احمقانه است بعضی ها به ی امید واهی دل خوش کردن که باتری ها وزنشون کم تر بشه تا اخر این قرن نهایتا دو تا دو نیم برابر میشه انرژی به وزن باتری ها بازم کافی نیست و اصلا شاید به همین مقدار هم نرسه چون باید به صرفه بودن تولید انبوه رو هم در نظر گرفت