خودروهای سنگین

تست گوزن اتوبوس مدرسه الکتریکی!

افرادی که در فضای مجازی به دنبال تست گوزن خودروهای مختلف باشند قطعاً با تست گوزن اتوبوس‌های مدرسه روبرو نخواهند شد. اصلاً چرا باید اتوبوس مدرسه در چنین تستی شرکت کند؟! اگرچه پاسخ به این سؤال بسیار بدیهی به نظر می‌رسد اما ظاهراً برخی افراد به دنبال نتیجه آن هستند. برخی از ما هر روز فرزندان خود را با سرویس و اتوبوس به مدرسه می‌فرستیم و به ندرت شاهد سرعت بالای آن‌ها هستیم. شاید تصور اینکه یک اتوبوس مدرسه با سرعتی شبیه خودروهای اسپورت حرکت کند وحشتناک باشد.

البته می‌توان راندن اتوبوس مدرسه را جزو سخت‌ترین، استرس‌زاترین و دست‌کم گرفته‌شده‌ترین شغل‌های دنیا دانست. همه انتظار دارند رانندگان اتوبوس‌ها سر وقت حاضر شده و سر وقت هم دانش آموزان را به مدرسه برسانند و البته از عملکرد مطمئن خودرو نیز اطمینان حاصل کنند. رانندگان اتوبوس می‌بایست از کودکان محافظت کرده و درعین‌حال مراقب عابران پیاده و دیگر کاربران خیابان نیز باشند. آینده نه تنها از آنِ اتوبوس‌های الکتریکی خواهد بود بلکه در این اتوبوس‌ها سیستم‌های ایمنی مدرنی نیز بکار خواهد رفت تا بتوانند در بدترین شرایط نیز عملکرد مناسبی داشته باشند. شرکت موتیف پاور چند وقتی است که در حال تست سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC خود بوده و به نتایج احساس‌برانگیزی هم دست یافته است.

این شرکت گفته است:

وسایل نقلیه مجهز به این تکنولوژی پیشرفته می‌توانند در مسیرهای روزمره و در زمان گردش یا کاهش سرعت ناگهانی به رانندگان کمک کنند. در صورت نبود چنین سیستمی شاید اتوبوس به دلیل نبود کشش چپ کند

مرکز تحقیقات حمل‌ونقل آمریکا TRC اخیراً تست هندلینگ تغییر لاین دوبل را به منظور تحلیل ترمز چرخ های کنترل شده توسط کامپیوتر برگزار کرده تا به حفظ کنترل خودرو در شرایط خطرناک کمک کند. موتیف می‌گوید سیستم EPIC4 اولین سیستم از این نوع است که تست یاد شده را پشت سر می‌گذارد و می‌توان از آن در تمامی خودروهای الکتریکی کلاس ۴ مدیوم دیوتی استفاده کرد. مدیر این شرکت در ادامه افزوده است:

به موتیف در رهبری صنعت خودروهای الکتریکی مدیوم دیوتی به منظور استفاده از این تکنولوژی ایمنی حیاتی افتخار می‌کنم. خودروهای الکتریکی باید استانداردهای ایمنی بالاتری نسبت به نمونه‌های درون‌سوز داشته باشند. اگرچه سیستم موردبحث تأثیرگذاری بیشتری در اتوبوس‌های مدرسه دارد اما از این تکنولوژی می‌توان برای بهبود ایمنی عابران پیاده، موتورسواران و… سود برد

این کمپانی می‌گوید تکنولوژی جدیدش تا سال ۲۰۲۲ در دسترس پلتفرم تجاری فورد F-59 خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    بنظر من مهمترین ماشین از نظر ایمنی و راننده مناسب . همین سرویس مدارس هستند .

    موافقم 13
  2. امیرعلی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    به این میگن اهمیت دادن به مردم که دولت تلاش کنه بهترین وسایل رو برای مردم ش فراهم کنه که توی آرامش زندگی کنن و امریکای جهانخوار و ظالم هم جزو این دسته ست
    ولی توی کشور جیبوتی شمالی (!!!!) دولتش برای درامد روی واردات تعرفه های سنگین ایجاد میکنه و توی هر بازاری انحصار برای شرکت های دولتی به وجود میاره و توی روز روشن از جیب مردم دزدی میکنه ولی خب به جاش جیبوتی شمالی امنیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا