شرکت کانادایی زیل موتور (Zeal Motor) به تازگی از عجیبترین محصول خود با نام فَت تراک ۸×۸ رونمایی کرده است. محصول جدید زیل موتور را میتوان وانتی کارا با توانایی حمل حداکثر ۱۶ نفر و همچنین حمل بار ۲۲۶۸ کیلوگرمی دانست.
فَت تراک ۸×۸ محصولی هشت چرخ و فاقد فرمان است که وزنش به ۶۳۵۰ کیلوگرم میرسد و از انعطاف کافی برای انجام ورزش یوگای مکانیکی برخوردار خواهد بود! زیل موتور در ویدئوی جدید منتشر شده تواناییهای محصول خود را به رخ همگان میکشد. بر اساس آنچه در ویدئو دیده میشود، فَت تراک ۸×۸ به راحتی میتواند از دیوار بالا برود و یخ را به آسانی بشکند.
البته این اولین باری نیست که یک وسیله نقلیه هشت چرخ را در حال هنرنمایی میبینیم و نکته جالب اینکه فت تراک قبلاً نیز در برخی رسانهها خبرساز شده بود. در واقع در سال ۲۰۲۰ نسخه دیگری از این محصول با چهار چرخ رونمایی شد و همان موقع نیز نظرها را به خود جلب کرد؛ اما نسخه هشت چرخ داستان دیگری دارد و بخشهای مختلف آن با مفصل میانی مخصوصی به یکدیگر متصل شدهاند؛ به عبارت دیگر، وجود چنین قطعاتی به هیولای موردبحث اجازه میدهد به چپ و راست چرخیده و از وسط نیز خم شود.
بارزترین ویژگی محصول جدید زیل موتور نیز توانایی قابلتوجه آن در عبور از مسیرهای صعبالعبور خواهد بود. وجود مفصل یاد شده به فَت تراک ۸×۸ کمک میکند تا بدون هیچ مشکلی از دیوار عمودی بالا رود و یا اینکه از رودخانهها عبور نماید. دو دکمه برای کنترل مفصل میانی وجود دارند که یکی بخش جلو و عقب را بالا میبرد و دکمه دیگر باعث تغییر وضعیت بخش میانی میشود. در شرایط واقعی چنین انعطافی به وانت موردبحث اجازه میدهد تا لاستیکهای خود را با هرجایی که آفرودرهای دیگر نمیتوانند تماس دهد.
از نظر فنی باید گفت نیروبخش فَت تراک ۸×۸ پیشرانه ۳.۸ لیتری توربودیزل کامینز است که ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. هر هشت چرخ هیولای یاد شده از طریق پیشرانههای هیدروستاتیک کار میکنند و سرعت کامیون نیز میتواند به ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد. وظیفه کنترل آن نیز به یک جوی استیک ساده بین صندلیهای جلو سپرده شده است. این جوی استیک به جلو و عقب و کنارهها حرکت میکند تا بتوان فت تراک را به جلو، عقب، چپ و راست هدایت کرد. واضح است که چنین وسیلهای برای سفرهای تفریحی با خانواده طراحی نشده اما پیشرانه آن میتواند برخی استانداردهای آلایندگی را پاس کند. در صورت استفاده از تجهیزات حمل بار میتوان وسایلی تا حداکثر وزن ۲۲۶۸ کیلوگرم را حمل کرد. البته نسخه مسافری آن نیز فضای کافی برای حمل ۱۶ نفر را خواهد داشت.
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱والا من هرچی نگاه میکنم این شبیه هرچی که باشه اصلا شبیه وانت نیستش!!!
شاهین
۷ اسفند ۱۴۰۱ترکیبی از وانت و کامیون میتونه باشه.
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱آره یه جورایی میتونه ترکیب وانت و کامیون باشه ……. ولی بیشتر شبیه تراکتورایی هستش که واسه یدک کشی و جابجایی بار تو مزرعه ها استفاده میشه
MC20
۷ اسفند ۱۴۰۱وانت آریسان ما ، 4 سال پیش از وسط خم میشد …
Alireza
۷ اسفند ۱۴۰۱با همین از رو مدیر عامل های ایرانخودرو و سایپا رد شی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱مرگ انسان ها هرگز راه حل مناسب نیست
کل خط تولید و مونتاژ سایپا ایران خودرو باید از روی زمین محو بشه
آه ای جوانی ...
۷ اسفند ۱۴۰۱مدیر عامل ایران خودرو ظاهرا در حال بستن چمدونشه و میخاد تپه های دیگه ای رو فتح کنه .
ظاهرا از هیئت مدیره سایپا قراره جایگزینش بشن و راه پر افتخار آن مدیر عامل سخت کوش و پر تلاش و تپه نورد را ادامه دهند .
مانی
۷ اسفند ۱۴۰۱ظاهرا دلیل جابجایی این بود که این مدیر متخصص و متعهد
در حال فتح آخرین تپه بود ولی به دلیل شل بودن تپه توش
فرو رفت و فعلا با رنگ قهوای تپه یکی شده(مسئولان در حال امدادرسانی …)
امیدوارم برای جبران زحماتش چند میلیارد دلار ناقابل به حسابش بریزن تأ بتونه یه زندگی حقیرانه تو کانادا دست و پا کنه
Royal Driver
۷ اسفند ۱۴۰۱این ویژگی رو آریسان هم داره
همایون
۷ اسفند ۱۴۰۱به ایرانی داره بد جور ظلم میشه
همایون
۷ اسفند ۱۴۰۱به ایرانی داره بد جور ظلم میشه من موندم خجالت هم نمیکشن!!!
Habib
۷ اسفند ۱۴۰۱تراکتور با بدنه باری اش هم این ویژگی رو داشت که….
JaMsHiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۱هه🤣🤣
ما آریسان داریم مال چندین سال پیش بار میزدی خودکار حسگراش فعال میشدن خود به خود خم میشد😂😂😂
بعدا میگن تولید ملی بده تولید ملی فلانه😂🗿
بیا این دژمنان هم بعد چند سال از آریسان ویران خ.. ببخشید ایران خودرو کپی کردن😂
محمد گرامی نژاد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مزخرفه
اکبراصانلو
۱۴ اسفند ۱۴۰۱این وسیله جون میده که بیاری ایران بدی دست متخصص های ایران خودرو موتورپیکان بزارن روش وبه تولیدانبوه برسونن