ابتدای هفته، شرکت «فیوژن پروسسینگ» اعلام کرد که نخستین اتوبوس عمومی خودرانش را وارد مرحله تست جادهای میکند. قرار است این اتوبوس امسال نخستین سرویسدهی خود را در مسیری ۲۲.۴ کیلومتری در اسکاتلند آغاز کند.
شرکت سازنده برای پروژه خود موسومبه «CAVForth» که از سال ۲۰۲۰ روی آن کار میکند، با شرکتهای «استیج کوچ»، «الکساندر دنیس»، «شرکت حملونقل اسکاتلند»، «دانشگاه ادینبرا ناپیر» و «آزمایشگاه رباتیک برسیتول» همکاری میکند.
فیوژن برای بررسی پروژه خود، از ۵ اتوبوس «دنیس انویرو ۲۰۰» مجهز به فناوری خودران سطح ۴ استفاده خواهد کرد که مسیری ۲.۵ کیلومتری را میان پارک «فری تول» و تقاطع قطار «اندینبرا» طی خواهند کرد. هر اتوبوس توانایی جابهجایی ۳۶ سرنشین را دارد که اگر سربلند از تستها بیرون بیایند، میتوانند در نهایت مجموع ۱۰ هزار دانشآموز، توریست، کارمند و… را بهصورت هفتگی در اسکاتلند و در مسیرهای ۲۲.۴ کیلومتری تعیینشده خود جابهجا کنند.
توسعهدهندگان این اتوبوسهای خودران را با رنگهای خاص تزئین کردهاند تا کاربران عادی بهراحتی آنها را از سایر سرویسهای خدمات شهری تشخیص دهند. اتوبوسهای خودران به سیستم رانندگی خودکار CAVStar که توسط فیوژن پروسسینگ تولید شده است، مجهز شدهاند. این سیستم از مجموعهای از رادارها، LiDAR، دوربینهای اپتیکال و سیستم کنترلی هوشمصنوعی برای رسیدن به سیستم خودران سطح ۴ سود میبرد تا بتواند در شرایط ترافیکی پیچیده نظیر بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی، خطوط اتوبوسها، فلکه، تقاطع و چراغهای راهنما بدون مشکل رانندگی کند.
شرکت «استیج کوچ» که ارائهدهنده خدمات این اتوبوسها به شمار میرود، درحال استخدام رانندگان حرفهای اتوبوس است تا سیستمهای داخلی را پایش کنند. این شرکت در اتوبوس یک راننده اضطراری نیز قرار خواهد داد تا در شرایط خاص، با استفاده از مجموعه کنترلی خود اتوبوس را هدایت یا متوقف کنند. نقش دیگر این رانندگان پاسخ به سوالات و شبهات سرنشینان این اتوبوسها خواهد بود.
با وجود اینکه وظیفه اصلی این خودروهای بلندقامت جابهجایی عموم است اما توسعهدهندگان در تستهای اولیه خود از قراردادن انسانها درطول تستهای دو هفتهای خودداری خواهند کرد. این تستها مرحله بعدی تستهای شبیهساز، ایستگاهی و بررسی پیست محسوب میشوند. شرکتهای مشارکتکننده در این پروژه انتظار دارند که این اتوبوسهای نوظهور از تابستان تست جادهای بعدیشان را آغاز کنند.
مدیرعامل فیوژن پروسسینگ، «جیم هاچینسون»، میگوید:
ما از اینکه پرچمداران پیچیدهترین و جاهطلبانهترین برنامه حملونقل خودران جهان هستیم، بسیار خرسندیم. پروژه CAVForth خدمات ارزندهای را به مردم محلی ارائه خواهد کرد و نشاندهنده فناوری خودران عالی مجموعه فیوژن خواهد بود.
اتوبوسها به CAVStar، سیستم رانندگی خودران ما، مجهز شدهاند که از نرمافزار و سختافزار خودمان استفاده میکند تا اتوبوسهای بزرگ را با سیستم خودران سطح ۴ مدیریت کند. رسیدن به این سطح از توسعه خودروهای عمومی خودران در تستهای جادهای دستاوردی هیجانآور محسوب میشود. ما تا چند ماه آینده از پذیرفتن سرنشینان به درون اتوبوسهایمان استقبال میکنیم.
پروژه CAVForth بودجهای نزدیک به ۷.۶ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است که بخشی از آن توسط «مرکز وسایلنقلیه خودران و متصل» و مجموعه «Innovate UK» پرداخت میشود. این برنامه زیرمجموعه طرح دولتی ۱۰۰ میلیون پوندی بریتانیا برای حملونقل هوشمند است که بودجه اختصاصی خود را دارد.
کافر مقدس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱سرطان اتوپایلت همه جا تکثیر شده
خوب بذار یک راننده بشینه یک نونی ببره . صندلی راننده خالی باشه که چهه ایران بود کارافرینی میکردن طبق معمول