شاید شما با نام هینو به عنوان تولید کننده کامیونهای تجاری آشنا باشید اما این شرکت محصولی برای رالی داکار ۲۰۲۲ تدارک دیده که حتماً نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. این هیولا نه تنها خشونت زیادی داشته بلکه قوای محرکه دیزلی هیبریدی آن قدرت کلی ۱۰۶۵ اسب بخاری دارد.
این کامیون مسابقهای که بر اساس کامیونهای سری ۶۰۰ هینو شکل گرفته از پیشرانه ۶ سیلندر توربودیزل ۸.۸۶۶ لیتری سود میبرد. این نیروگاه به تنهایی قدرت ۷۸۹ اسبی و گشتاور ۲۲۹۵ نیوتون متری داشته و سیستم هیبریدی هم ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. یک باک سوخت ۸۰۰ لیتری هم باعث میشود راننده این هیولا در بیابان نماند.
قدرت عظیم یاد شده با استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ فول تایم به چرخ ها فرستاده میشود. یک قفل دیفرانسیل مرکزی و جعبه انتقال نیز وجود دارد که اجازه استفاده از دندهسنگین را میدهد. هینو میگوید این کامیون در بخش عقب بدنه از آلومینیوم و فایبرگلاس استفاده کرده و وزن کمتری دارد. البته هنوز هم وزن ۸۶۰۰ کیلوگرمی کامیون مسابقهای هینو زیاد به نظر میرسد.
آخرین حضور هینو در داکار به سال ۲۰۲۰ مربوط میشود که در رتبه آخر قرار گرفت. رقبا همگی از اروپا و برندهایی همچون کاماز، ماز، ایویکو و تاترا بودند. شاید قوای محرکه جدید این خودرو باعث شود هینو عملکرد بهتری در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.
حداقل از نظر خودروهای مسابقه دهنده، مسابقات داکار امسال جذابیتهای زیادی خواهد داشت. برای مثال تویوتا یک پیکاپ خشن هایلوکس با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی لندکروزر جدید را تدارک دیده که قدرت آن بهطور قابلتوجهی بیشتر از خروجی ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری لندکروزر استاندارد است.
همچنین باید به آئودی RS Q E-Tron با پیشرانههای الکتریکی اشاره کنیم که با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به عنوان بهبود دهنده شعاع حرکتی همکاری میکند. رالی داکار ۲۰۲۲ از دوم تا چهاردهم ژانویه برگزار خواهد شد و رالی امسال کلاً در کشور عربستان سعودی خواهد بود.
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۰هینو به همراه تویوتا و نیسان دیزل از بدنام ترین نامها در راسته کامیون و ماشینهای سنگین بودن و حقیقتا مایه عذاب صاحبانشون ، بر عکس ایسوزو که در این مورد سابقه بسیار عالی داره
datsun
۴ آبان ۱۴۰۰راستش من یو دی تراکهای (نیسان دیزل) دیدم تو همین ایران که حداقل پنجاه سال سن داشتن هنوز هم تعداد زیادی از کفی جرثقیل هاش که کاتو و تادانو استفاده میکردن به تعداد زیاد موجوده.
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۰البته تمام جرثقیل های سنگین ژاپنی بصورت فابریک روی ماشینهای ژاپنی سواره اما ماشینهایی که جرثقیل روش سوار میشه در سال بطور میانگین شاید بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر راه نره (خصوصا جرثقیل سنگین) پس از بابت ماشین خیلی جای نگرانی نیست
اما این که عرض کردم برای رانندگان سنگین قدیمی کاملا مورد تایید هست ، ماشینهای سنگین ژاپنی (دستکم قدیمی هاشون) از لحاظ بی آزاری دقیقا در نقطه مقابل ماشینهای سبک ژاپنی قرار دارن
Iman99
۶ آبان ۱۴۰۰آره مازیار چون یه دلیلش اینه که ساخت کامیون و ماشین سنگین با قابلین اطمینان و جان سختی بیشتر خیلی سخت تر از ماشین سواری هستش
تو این زمینه دیگه ماک های قدیمی امریکایی معروف هستن که هنوز بعد ۴۰ سال یا بیشتر هنوزم کار میکنن یا بنز های آلمانی قدیمی که روزانه چندین تن بار رو میکشن و بعد از ۴۰ سال هنوز مثل ساعت کار میکنن
تو خود این مطلب هم که کامیون های شرکت کننده تو رالی داکار هستن بازم بهترین ها کامیون های روسی مثل کاماز هستن درکنار آلمانی ها مثل بنز و مان بهترین ها هستن
VIPER
۴ آبان ۱۴۰۰نمیدونم هینو تو کودوم بازارها فعاله
بیشتر تو ایران حمل کننده بالابر هستن
میثم
۴ آبان ۱۴۰۰سهامش در اختیار تویوتاست
عمده فعالیتش هم در آسیا و بخصوص جنوب شرق است
رتبه آخر ☹☹☹
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ آبان ۱۴۰۰چه هیولای ترسناکیه
یانکی
۴ آبان ۱۴۰۰این روزها نام عربستان تو دنیا به زیبایی میدرخشه.دمشون گرم لیاقت دارن.
Erfan
۴ آبان ۱۴۰۰بله با اینکار ها کاملا دارن چهره کشورشون رو که بعنوان یک ناقض حقوق بشر در سالیان گذشته شناخته میشد رو تغییر میدن و این کار بسیار هوشمندانه ایه.
میثم
۴ آبان ۱۴۰۰و ما همچنان بهشون میگیم ملخ خور 😐😐
حسین دهمرد
۴ آبان ۱۴۰۰آره با بمباران مدرسه ها و بیمارستانهای یمن به زیبایی میدرخشه.
Hamid
۴ آبان ۱۴۰۰آره داداش
تو هم بدرخش!
لیاقتش رو داری!!!
🔥A.H MOTORS🔥
۵ آبان ۱۴۰۰فقط نامش
خودش که به زیبایی نمی درخشه…
کسی فاجعه منا رو یادش رفته؟