ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد. بخش خودروهای تجاری سبک و به ویژه کامیونتها در کشور ما تا حدی مغفول مانده و اگرچه در سالهای قبل محصولات قابلاعتنایی از برخی شرکتها همچون ایسوزو و هیوندای تولید و عرضه میشد اما در سالهای اخیر حرکتی جدی در این زمینه صورت نگرفته بود. هماکنون اما این موضوع تغییر یافته و ایران خودرو دیزل با حضور مدیران ارشد این گروه صنعتی و برخی مسئولان استان تهران از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرده است.
به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، کامیونت تجاری آترین پلاس این گروه خودروسازی از پیشرانه ۴ سیلندر ۳.۷ لیتری توربو سود میبرد. این پیشرانه که ساخت شرکت کامینز است قدرت ۱۵۴ اسب بخاری در دور ۲۶۰۰ و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را در دور ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ تولید میکند. ایران خودرو دیزل مدعی شده کامیونت تجاری آترین پلاس قدرتمندترین کامیونت کلاس خود محسوب میشود. پیشرانه این کامیونت نیز از استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV سود میبرد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دندهای ساخت کمپانی ZF به چرخ های عقب فرستاده میشود.
ایران خودرو دیزل میگوید حداکثر وزن ناخالص مجاز آترین پلاس ۶ تن بوده و وزن خالص این کامیونت نیز به ۲۹۰۰ کیلوگرم میرسد. به این ترتیب حداکثر ظرفیت باربری محصول جدید ایران خودرو دیزل به حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم خواهد رسید. شایان ذکر است طول/عرض/ارتفاع این محصول به ترتیب برابر با ۶۹۰۰/۲۲۰۰/۲۳۶۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن ۳۸۲۰ میلیمتر است.
از جمله تجهیزات کامیونت تجاری آترین پلاس میتوان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیشههای برقی، کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز، مه شکن، دوربین ۳۶۰ درجه آپشنال، جداکننده آب و روغن از مدار باد بهصورت خودکار، فیلتر آبگیر مدار سوخت، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و… اشاره داشت. به گفته سازنده این محصول تجاری، سیستم برقی آترین پلاس از نوع ۲۴ ولت بوده و از دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر استفاده میکند و به همین خاطر نصب دو باتری ۱۲ ولت حداقل ۸۸ آمپرساعت الزامی خواهد بود. تولید انبوه آترین پلاس از آبان سال جاری آغاز خواهد شد.
green
۲ شهریور ۱۴۰۱حرف نداره
ehsan.fa
۲ شهریور ۱۴۰۱حرف نداره 😅😅
کیفیت کابین از عکس معلومه هم کیفیت رانا نسل اول هست ، من فقط ۹ ماه تونستم رانا رو تحمل کنم جلو آفتاب که میزاشتی داشبوردش بو میداد نزدیکترین تجربه رو میتونید با گذاشتن آفتابه سبز رنگ جدید جلو آفتاب بدست بیارید ، گیربکس دستی که فاجعه دومشون هست یعنی راننده به عنوان یک انسان هیچ ارزشی برای این بی ش ر ف ها نداره ، این خودرو قراره تو شهر و تو کوچه و خیابون های تنگ ایران خدمت بکنه گیربکس دستی بیشتر از فاجعه س ، فقط موتورش که ساخت کامینز هست خوبه.ای کاش این لفظ پلاس هم ممنوع بشه
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱عرفان درسته اشغالن اما برای کسی که بارجابجا میکنه کیفیت مهم نیست، نیاز نیست براش داخل کامیون چرم ناپا بزارن عزیز.
فورد
۲ شهریور ۱۴۰۱به نظرم وارد کردن این همه کامیونت متفرقه جز اتلاف سرمایه چیز دیگه نداره کاش بجای اینا به دو تا شرکت مطرح قرداد میبستن ایسوزو و فوسو چش بود
NAVID۰۰۹۸
۲ شهریور ۱۴۰۱هر کجای دنیا کلمه پلاس دیدید ، بشتابید !
در ایران دیدید نوشته پلاس ، فرار کنید که قرارِ جیبتون زده بشه شیک و مجلسی 😂 !
پِلاس !
من نمیدونم حالا نمیشه نَگن پلاس !
اینا که بیپلاس باپلاس فروشِشون را میکنند ، پس دیگه دردشون چیه !
بهراد
۲ شهریور ۱۴۰۱درد اینه باید یه پلاس باشه که بعدا ۱۰ تا اپشن ازش کم کنن به اسم نسخه پایه بکنن تو پاچه مردم.
JDM lover
۲ شهریور ۱۴۰۱قیمت؟
Sina
۲ شهریور ۱۴۰۱آقا
یه سوال این قیمت گذاری ها چطوریه چرا اینجوره
سورن پلاس کارخانه ۲۴۲ تومنه بازار ۳۳۶
دنا معمولی کارخونه ش ۴۰ تومن ارزون تره و۲۰۲ تومنه ولی توی بازار ۴۰۰ تومنه و ۷۰ تا گرونتره
دنا پلاسم ارزون تر از سورن پلاسه کارخونه ش ۲۳۰ ولی بازارش ۴۵۰
AMANTE
۲ شهریور ۱۴۰۱توی ایران چیزی به نام قیمت گذاری درست نداریم.
بر اساس پر طرفدار بودن قیمت بازار آزاد فرق میکنه.
مثلا 207MC که اوایل اومدن اش توی بازار آزاد تا 650 میلیون هم خرید و فروش میشد ولی الان اومده زیر 600 میلیون.
یوسف
۲ شهریور ۱۴۰۱کامینز یک شرکت آمریکاییه، چطور ایران خودرو پیشرانه های کامینز خریده، حالا شاید گیربکس ZF رو بشه یه جوری باور کرد ولی کامینز بعیده. اتاقش هم ایکاش میگفتن از کدوم شرکت معظم چینی به عاریت گرفتن.
genius
۲ شهریور ۱۴۰۱حتی لوگوی چینی مانیتورش هم نکردن با یه برچسب بپوشونن!دیگه شما خودت درک کن این محصول تا چه حد ایرانیه
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۱کامینز دانگ فنگ یا کامینز هند از این دو طریق میتونه zf هم شرکت سرمایه گذاری مشترک با هند و چین داره و تو این دو کشور تولیدات داره.
هادی
۲ شهریور ۱۴۰۱متور گیربکس خوبه حجمش هم که کمه چرا همین رو دنا نمیندازن ؟ فکر کنم جا شه کمتر از 4 لیتره حجمش
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ شهریور ۱۴۰۱دوست من این مدل پیشرانه ها شاتون بلند هستن برای ایجاد گشتاور زیاد تو دور پایین.انجین خیلی بزرگه تو سواری جا نمیشه.
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۱🙂
genius
۲ شهریور ۱۴۰۱خاور بنز میزد سال 1340 ماشالله ماشاالله از اثر درایت و مدیریت عالی دوستان بعد از ادغام با ویرانخودرو حالا باید بره التماس فوتون زپرتی رو کنه که خطش تعطیل نشه!درد ناکه
Alan.r
۲ شهریور ۱۴۰۱فرمون دنا گذاشتن براش😂😂😂
Mohammad
۲ شهریور ۱۴۰۱کاش میفهمیدیم کی به اینا پلاس یاد داده
هر چی میشه ی پلاس میزنن تنگش
دنا پلاس، شاهین پلاس، سورن پلاس، رانا پلاس، پادرا پلاس، TU5 پلاس، XU پلاس و الانم آترین پلاس. بابا بسه دیگه
Amin.aj
۲ شهریور ۱۴۰۱والا کامینز که میگه ماله چینه نه ماله آمریکا
Zf حتما ماله نموته های قدیمیشه
Elemento
۲ شهریور ۱۴۰۱به قول دوستمون منم اصلا از کلمه ی پلاس روی جنس ایرانی حس خوبی نمیگیرم
Swedish Arrogant Tiger
۲ شهریور ۱۴۰۱“کامیونت جدید، قدرتمند ترین”
حالا نمیدونم بخندم یا گریه کنم!
فنیش که مال همون الوند یا فوتون سایپا دیزل که در حال حاضر حدود چهار مدل کامیونت 6،8،9،10 تن با همین فنی داریم.
اتاق هم جکه با تغیرات حداقلی.
علی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱تمام کامیونت های منتاژ داخل همه چینی هستندموتور همه کامنز3760سی سی قدرت 155اسب بخارالبته خربخاراتاق مثل هم فقط چراغ هاشون باهم فرق داره
F.L.P
۲۱ شهریور ۱۴۰۱شما میتونی بهتر از اینا درست کنی ؟؟؟ بفرمایید . خودمون علمش رو نداریم
فقط هم چین بهمون میده این ماشین ها رو فعلا به خاطر برجام . خب اگه چین دیگه نده ، فقط همون بنز مایلر رو دیگه تولید میکنیم