این هیولا قیمتی برابر با یک لامبورگینی آونتادور دارد اما قطعاً به اندازهی لامبو سریع نیست. طول این خودرو دو برابر فورد فیستا است و احتمالاً میتواند هر دو را له کند!
اما آنچه حائز اهمیت است، این است که هیولای قصهی ما میتواند از شما در برابر آتشبارهای پرقدرت و نارنجکهای دستساز محافظت کند، چیزی که برای انجام آن طراحی شده است. هیورن برای استفاده در مناطق جنگی و حفاظت از سرنشینان ساخته شده و ما این شانس را داشتیم تا با اینکاس هیورن در برخی جادههای امن و با آرامش رانندگی کنیم.پسرِ بزرگ!
بخش حملکنندهی سرنشینان هیورن بر پایهی شاسی کنورث ساخته شده اما کنورث برای حمل محمولههای بار طراحی شده است. کار هیورن حفاظت از جان سرنشینان و حمل سربازان به مناطقی که موردنیاز هستند است.
پیشرانهی این خودرو یک نمونهی ۸.۳ لیتری دیزلی است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۹ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک به همهی چرخها انتقال مییابد. باک سوخت ۷۵ گالنی این هیولا محدودهی حرکتی مناسبی را تضمین میکند و اینکاس میتواند ۱۶ سرنشین را حمل نماید.
اما جدای از پیشرانه، مهمترین بخش خودرو به بخشهای حفاظتی و ایمنی آن مربوط میشود.
خودرو سطح حفاظت بالستیک B6 دارد که به معنی حفاظت از شما دربارهی سلاحهای قدرتمندی چون Ak47 و یا نارنجکهای دستساز DM-51 است. به منظور اطمینان از اینکه همهی سرنشینان میتوانند به حملات پاسخ دهند، دریچههای شلیک گلوله میتوانند در بغلهای هیورن یافت شوند و یکی از آنها در درب راننده قرار دارد.
سنگینی این هیولا چقدر است؟ اینکاس میگوید که هیورن بسته به سفارشها میتواند تا ۱۴۹۶۷ کیلوگرم وزن داشته باشد.
کسانی که این هیولا را میخرند میتوانند با پول خود هر چیزی را سفارش دهند. نمونهی حاضر در تست به قطعهی آهنی هیدرولیکی و بزرگی در جلو مجهز است که قطعاً برای برفروبی نیست! دیگر تجهیزات سفارشی این خودرو شامل محفظهی اسلحهی واقع در سقف میباشد.
دماهای بسیار بالا و پایین توسط پانل های بدنه جذب میشوند و باعث ایزوله شدن کامل خارج خودرو میشود و سرنشینان را در دمای متعادلی نگه میدارد.
هیورن در اونتاریوی کانادا ساخته میشود اما هیچکدام از این خودروها در این کشور باقی نمیمانند. ۴ هیولای اول توسط پلیس ملی کلمبیا سفارش داده شده و البته اینکاس مشتریانی از لیبی، کنیا و روسیه نیز دارد.
و برای اطلاع بد نیست بدانید که این هیولا به سلبریتی ها و رپرها فروخته نمیشود هیورن تنها از طریق مناقصههای دولتی یا آژانسهای مجری قانون فروخته میشود.
راندن یک هیولا
راندن هیورن دلهرهآور و ترسناک است. تنها وارد خودرو شوید و ببینید که اوضاع از چه قرار است. دربها ضخیم هستند و همهچیز از فولاد سخت ساخته شده است. اکثر قطعات داخل کابین از مواد محافظتکننده ساخته شده و احساسی خشن و مستحکم ایجاد میکنند.
جدای از قفل کنندهی معمولی درها از داخل، دو قطعهی فولادی سنگین وجود دارند که با عمل خود تضمین میکنند که کسی غیر از شما نمیتواند وارد خودرو شود.
پوششی که همه پنجرهها را احاطه کرده باعث میشود تا کسی نتواند داخل این ماموت عظیمالجثه را ببیند. البته دیدن بیرون خودرو نیز سخت است اما این مسئله برای حفاظت از جان راننده و سرنشینان است.
در زمانی که افرادی میخواهند شما را از بین ببرند، چک کردن نقاط کور قبل از تغییر لاین اولویت اصلی شما نخواهد بود!
راندن چنین هیولایی با این میزان دید یک چالش اساسی است و همهی استعدادهای خود را باید راندن این غول نشان دهید.
گیربکس خودرو که با فشردن یک دکمه کار میکند هیورن را به راه میاندازد و پس از آن این خودرو به خوبی کار میکند. این خودرو به سریعی تراک های معمولی که همهروزه میبینید نیست. از طرف دیگر از هیولایی به این بزرگی انتظار نداشته باشید که خیلی مانور پذیر باشد.
درحالیکه صندلی بادی راننده باعث ایجاد راحتی میشود اما سواری نرم و با شکوهی را اینجا نمییابید. بخش اعظم این سفت بودن شاید به وزن خودرو مربوط شود که باعث میشود تا سیستم تعلیق همیشه تحتفشار باشد.
قضاوت نهایی
با جرئت میتوان گفت که ما یک تجربهی دیوانهوار با هیورن داشتیم. این خودرو به درستی همانی است که در رؤیاهای کودکی تصورش را میکردیم.
اما اگر بخواهیم جدی باشیم باید گفت که هیچ لذتی دربارهی موقعیتهایی که این خودرو برای رویارویی با آن طراحی شده وجود ندارد. اما به هر حال وقتی گلولهها شلیک میشوند، ما میخواهیم که فقط داخل این هیولا باشیم.
نقاط قوت: نمای خشن و قلدری، توانایی مانور خوب، حفاظت از سرنشینان
نقاط ضعف: میزان دید، جنگ
پیشرانه: کامینز دیزلی ۸.۳ لیتری
قدرت: ۳۱۵ اسب بخار و ۱۲۸۹ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۱۰ سرعته ی اتوماتیک یا دستی
مصرف سوخت: شوخی میکنید؟!
قیمت: آغاز از ۴۰۰ هزار دلار
یو اس اس اینترپرایز
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خوشم میاد هار هار
تمدن عرب
۲۳ خرداد ۱۳۹۵مصرف سوخت رو خوب اومدی
جناب شاهین احمد زاده
SCUDERIA ITALIA
۲۳ خرداد ۱۳۹۵خدا نکنه این ماشین هیچ لامبویی رو له کنه. پاراگراف اول متن رو حذف کنین لطفا!!!!
حسین
۲۳ خرداد ۱۳۹۵این جرثقیل ها هست سرش اهنربا هس، برش داری و بندازیاش تو یه دستگاه پرس!
فاتحه!
كوروش
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بد بختی اینه که فکر نکنم با پرس ۱۰۰۰ هم بشه پرس کرد اینقدر جعبه ای شکل هستش
احمد باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۵دیگه می خواستن حفاظت رو به اوج برسونن، حتی اگه سریع و نرم نباشه. به هر حال،اولویت اصلی این جور ماشینها هم حفاظت است.
Archi KHAN
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ولی خدایش احمِد فکر کنم خشونت و تهاجمی یَتش به وجدت آورده باشه ها …
احسان(احسان سابق)
۲۳ خرداد ۱۳۹۵نقاط ضعف ماشین تو حلقم
sadegh
۲۳ خرداد ۱۳۹۵گنده ی گنده
Archi KHAN
۲۴ خرداد ۱۳۹۵مشتری پر و پا قرص این ماشین = پلیس ضد شورش …
لامبورگینی که سهلِ ، خوراکش آدم له کردنِ باهاش …