کنورث سوپرتراک ۲ بهلطف طراحی جدید، نسبت به نسخههای عادی ۴۸ درصد نیروی درگ کمتری را تحمل میکند.
نمایشگاه حملونقل پاک ۲۰۲۴ میزبان شرکتهای زیادی است که تلاش میکنند محصولات بهروزی را روانه بازار کنند. از جمله این شرکتها میتوان به کِنوُرث اشاره کرد که از کامیون جدید خود با نام سوپرتراک ۲ رونمایی کرده است. تولید این محصول در پی اعلام برنامه دپارتمان انرژی آمریکا مکمن شده است.
کنورث سوپرتراک ۲ بهلطف بهرهوری از طراحی فوقالعاده آیرودینامیک خود به قطارهای سریعالسیر ژاپنی شباهت پیدا کرده است. استفاده از چرخهای بسته و ساختار بادگریز بدنه باعث شده تا این کامیون غولپیکر به ضریب پسا پایینی دست پیدا کند و بهاینترتیب، مصرف انرژی بهتر و سرعت بیشتری داشته باشد. کنورث برای تکمیل پکیج آیرودینامیک بدنه سوپرتراک ۲ و بهبود کیفیت راندمان آن، از سیستم تعلیق متغیر استفاده کرده است.
خوشبختانه بدنه داخلی سوپرتراک ۲ هم از طراحی منحصربهفرد با تمرکز ویژه بر راننده برخوردار شده است که شامل یک نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی روبهروی راننده و صندلی مرکزی آن میشود. بهرهمندی این کامیون نوگرایانه از سیستم اعلان، پیکربندی سیستم اطلاعات نمایشگر و منوهای کاربرپسند از ویژگیهای خاص آن به شمار میرود. درصورتی که راننده مسیری طولانی را طی کرده باشد، میتواند از تخت خواب پشت صندلی هم استفاده کند که با قابلیت تاشوندگی به یک مبل تبدیل میشود. همراهی میز جابهجاشونده و ورودی هوای عقب هم فضای کابین را برای اقامتهای میانراهی کامل میکند.
قدرت این کامیون بزرگ از یک پیشرانه «PACCAR MX-11» استخراج میشود که ۴۴۶ اسب بخار قدرت دارد. این قدرت حاصل تلاش سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی این خودرو است که برای انجاموظیفه خود از باتریهای لیتیومیونی استفاده میکند. استفاده از همین باتری باعث شده تا سوپرتراک ۲ به فنهای الکتریکی، فرمان برقی، سیستم خنککاری برقی و پمپ حرارتی بهرهمند شود. تمام اجزای یادشده در نسل قبلی کامیونهای کنورث بهصورت مکانیکی ساخته شده بودند. تنها فن آن میتوانست ۸۱ اسب بخار قدرت موتور را کاهش دهد!
سیستم هیبریدی درکنار بهبود راندمان باتری و مجموعه موتوری، به راننده اجازه میدهد تا بدون نیاز به روشن نگه داشتن پیشرانه درونسوز سوپرتراک ۲، از سیستمهای برقی استفاده ببرد و به این صورت، مصرف سوخت آن هم کاهش پیدا کند. مدیر ارشد فناوری در مجموعه PACCAR، «مارتن میجر»، میگوید:
راندمان موتور دیزل امروزه برابر ۴۷ درصد است. دستیابی به راندمان ۵۵.۷ درصدی قدمی بزرگ به شمار میرود که تنها با تکیه بر فناوریهای تازه و آزمایشنشده ممکن شده است. برای اینکه درصد راندمان یادشده را درک کنید باید بگویم درصورت تولید این موتور، مصرف سوخت ۱۰ درصد بهبود پیدا میکرد.
سوپرتراک ۲ بهلطف بهرهوری از موتور پیشرفتهتر و تریلر سبکوزنی که دارد به این راندمان خوب دست پیدا کرده است. کنورث میگوید که وزن تریلر این خودرو و مجموعه همراه آن برابر ۱۱,۸۳۹ کیلوگرم است که نسبتبه نمونههای متداول بازار، ۳,۲۲۱ کیلوگرم سبکتر شده است. این شرکت آمریکایی برای کاهش وزن این بخش، از ۱۰ تایر کانسپت استفاده کرده که ۱۶۱ کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده و مقاومت چرخشی بسیاری پایینی دارند. سوپرتراک ۲ بهلطف تعبیه موتور نوگرایانهاش، برای دستیابی به مسافت قابلپیمایش متداول خود به باک سوخت کوچکتری نیاز دارد که خود باعث کاهش وزن میشود.
کنورث با معرفی مدل T660 در سال ۲۰۰۹ دستیابی به بهبود دو برابری راندمان را در سر میپروراند؛ این مجموعه سرانجام موفق شد با محصول جدیدش به بهبود ۱۳۶ درصدی دست پیدا کند و درگ سوپرتراک ۲ را در مقایسه با نمونههای متداول تا ۴۸ درصد کاهش دهد. این کامیون به طراحی ماژولار پیشرانه هم مجهز شده که به توسعهدهنده اجازه خواهد داد درصورت تمایل، بهجای پیشرانه دیزلی از سلولهای سوختی، مخزن هیدروژن یا بسته باتری استفاده کند و به این ترتیب، قوای محرکه و نیروی آن را تغییر دهد. مدیر ارشد کنورث، «جیم والنچاک»، میگوید:
سوپرتراک ۲ به ما امکان تحقیق فناوریهای جدید را در فاز ابتدایی داد. ما احتمالات را بررسی کردیم و آموختیم. در نتیجه میتوانیم سریعتر از آنچه انتظار میرود آنها را تجاریسازی کنیم.
نظر شما درباره سوپرتراک ۲ چیست؟
Mr. gt c
۳ خرداد ۱۴۰۳از آینده اومده؟ خفنه مگه نه؟ ولی بنظرم زمان میبره تا برخی رانندگان خودشون رو با این تغییرات پر سرعت وقف بدن
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳هیبریری هم هیبریدی آمریکایی
froG-driVer
۳ خرداد ۱۴۰۳جلو پنجره اش رو که دیدم اولین چیزی که یادم اومد اون ابر خودرو آپولو بود.گاده✌️
دیا
۴ خرداد ۱۴۰۳به نظر من سخت وفق بدن. چون راننده برای سبقت از کامیون جلو اصلا دید نداره. و این جور طراحی به نظر من اصولی نیست. شیک خست ولی حادثا ساز هم هست
جرمی کلارکسون
۳ خرداد ۱۴۰۳همون طراحی پوزه دار کنورث قشنگ تر بود این طراحی ها چیه آخه
مدل 680 خوشگل بود
(Ali(chevynova
۳ خرداد ۱۴۰۳هیولای امریکن
اصالت کنورث کافیه برای گفتن این که
ماشالاه بهش
ماشالاه اصالت
ماشالاه هیولا
mercedes
۳ خرداد ۱۴۰۳یه مدل دیگه ماشالا کن
جرمی کلارکسون
۳ خرداد ۱۴۰۳این مدلش ماشالاه نداره مثل دوج چارجر و چلنجر جدید
۴ خرداد ۱۴۰۳آقا ماشاالله داشم چطوری؟
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳یه ایراد به طراحی اش بگیرم مثل تسلا هست که فرمونش وسطه این ماشینم همونجوری و تو سبقت گیری اصلا دید نداره …. میتونید برای اطلاعات بیشتر ماک سکته ای رو سرچ کنید که چقدر این موضوع رو بهش دقت کرده
فرشاد
۴ خرداد ۱۴۰۳این کامیونها را ما باید فقط تو فضای مجازی ببینیم.اگه درست دقت کنید متوجه میشین که صندلی راننده برای این در وسط قرار گرفته که تمام کشورهای جهان که راست فرمان و چپ فرمان هستن بتونن از این کامیون معرکه استفاده کنن.خوبه که ی کمی اطلاعات بیشتری داشته باشیم و بعد ایراد بگیریم
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳چه ربطی داره ؟ شرکت نمیتونه فرمون رات تولید کنه که بیاد ارزان سازی کنه.؟
م. ناظر
۵ خرداد ۱۴۰۳کهنجامه خویش پیراستن
به از جامه عاریت خواستن
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳طراحیش دیگه بیش از حد فضایی شده
محمد
۳ خرداد ۱۴۰۳کسی این خودرو هارو برای زیبایی نمیخره ، شرکت ها و اشخاص برای کار کامیون میخرن هرچی مصرف سوخت پایین تر و استهلاک کمتر یعنی هزینه حمل و نقل کمتر و در نتیجه اجناس با قیمت مناسب تر دست من و شما میرسه مزایای زیست محیطی هم که جای خود مدل هایی مثل کنورث w900 رانندگی سختی دارن به خاطر طراحیش و بیشتر به صورت زیر سنگین برای بار های ترافیکی به کار میرن تو خود آمریکام مدل هایی مثل کنورث t680 پرفروشن
khashayar0
۳ خرداد ۱۴۰۳به نظر میرسه سیستم های هیبرید بیشتر یک نوع کلاهبرداری در زمینه کاهش مصرف سوخت باشند. چون فقط تولید باتری در کارخانه بجز استخراج و پالایش مواد کمیاب به ازای هرکیلووات سلول باتری چیزی بین 30–55 kWh انرژی نیاز داره. که اگه انرژی مورد نیاز استخراج و پالایش رو هم در نظر بگیریم میزان انرژی ( مصرف سوخت برای استخراج و پالایش و تولید باتری در کارخانه ) سربه فلک میکشه.
——–
بهترین کار تغییر ساختار موتوره بخصوص سیستم تنفسی که نزدیک 30 تا 50 درصد توان تولیدی موتور رو مصرف میکنه. و اینکه راهکاری ایجاد بشه تا موتور در دماهای بالاتری کار کنه.
babak
۴ خرداد ۱۴۰۳می شه از انرژی های سبز استفاده کرد.کثل انرژی خورشیدی و باد و …
الان سرمایه گذاری های نوین به این سمت و سو می رود.حتی کشورهای عربی هم بدنبال این موارد هستند و سرمایه گذاری های سنگینی رو انرژی خورشیدی دارن.به عنوان ممثال شرکت اماراتی سال گذشته مبلغی به مقدار سیصد و پنجاه میلیون دلار در کشور آزربایجان سرمایه گذاری کرد تا مزارع پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی راه اندازی کند
آریا
۳ خرداد ۱۴۰۳جدیدا شرکت ها فقط میخوان یه چیز متفاوت بزنن کاری ندارن که طراحیش خوبه یان فقط جدید باشه کافیه
همین طراحی رو من میبردم 1 دلارم بهم نمیدادن
محمد
۳ خرداد ۱۴۰۳آینده کامیون ها
۴ خرداد ۱۴۰۳عجب ماشین خوبیه مخصوص اینه باهاش تارا و دنا و ۲۰۷ صفر پشتش بندازی
مجتبی حرفه ای
۴ خرداد ۱۴۰۳با این کاه ویونجه بار بزنی
شوماخر
۴ خرداد ۱۴۰۳اگر توی جاده های ما راه بیفته، باعث میشه روزی چندتا تصادف ایجاد بشه، برای ماشینهای دیگه حواس پرتی ایجاد میکنه بس که خوشکله.
ALI.S
۴ خرداد ۱۴۰۳ولی زمان میبره تا کامل جا بیوفته این طراحی. شاید هم کلاً جا نیوفته. مثل همه اون خودروهای عجیب 1980 تا 2000.
مومنی
۴ خرداد ۱۴۰۳فکر کن اینو بدی باهاش سریال پایتخت درست کنند
فقط ارسطو جلو میشینه
هما و نقی و فهیمه و . . . عقب باید بشینن
واسه پایتخت مناسب نیست
Alireza
۴ خرداد ۱۴۰۳خوبه ولی یه کم طراحیش شبیه مترو شده
تاارزژی
۴ خرداد ۱۴۰۳تو سبقت گرفتن گیر میکنه
رسول
۴ خرداد ۱۴۰۳باسلام .به نظر من بدر ماشین عروس میخوره تاجابجای بار حیفه خراب میشه خش برمیداره
سردار
۴ خرداد ۱۴۰۳Hello, it is wonderful, in a unique opinion, it has no faults and defects, and placing the driver in the middle allows you to have complete control over the car and drive in different countries without having any problems.
BMW
۵ خرداد ۱۴۰۳طراحیش بین المللی شده😂
داود
۶ خرداد ۱۴۰۳طراحیاش یه چیزی مابین کلاهخود شوالیه ها و کله آدم فضایی هاست.