در یکی از مقالات متفاوت پدال میخواهیم شما را با کوماتسو WE2350 به عنوان بزرگترین لودر چرخدار دنیا آشنا کنیم.
ماشینآلات راه و ساختمان طرفداران زیادی دارند و به خاطر اینکه بتوانیم پاسخگوی درخواستهای علاقهمندان به حوزه باشیم یکی از برجستهترین لودرهای دنیا یعنی کوماتسو WE2350 را خدمت شما معرفی میکنیم. اگر بخواهید حجم زیادی از مواد و اجسام گوناگون را جابجا کنید ماشینآلاتی همچون لودر بسیار مفید خواهند بود و اینجاست که لودر کوماتسو WE2350 وارد میدان میشود. به عنوان بزرگترین لودر چرخدار دنیا، WE2350 میتواند به راحتی بیش از ۷۲ تن را جابجا کند و این کار را در زمان نسبتاً کم و با هزینه بسیار کمتری نسبت به بیل مکانیکیهای بزرگ انجام دهد.
همچنین بخوانید:
- معرفی بزرگترین ماشینآلات معدنی و راهسازی دنیا
- بزرگترین بیل مکانیکیهای جهان؛ از کوماتسو تا هیتاچی و کاترپیلار
- بزرگترین کامیونهای معدن جهان، از کوماتسو و کاترپیلار تا لیبهر و بلاز
کوماتسو میگوید سیستم هیبریدی SR این لودر کاملاً احیا شونده است و در زمان ترمزگیری یا استفاده از ریتاردر، موتورهای برقی به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و انرژی را به سیستم برقی بازمیگردانند. این امر باعث شده لودر موردبحث تا ۴۵ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به لودرهای سنتی با ابعاد مشابه داشته باشد. همانطور که گفتیم لودر کوماتسو WE2350 میتواند بین ۷۲ تا بیش از ۹۰ تن بار را جابجا کند. سیستم کنترل شبکه LINCS II کوماتسو بازخورد همیشگی و آنی را به همراه آمار حیاتی همچون ارتفاع و زاویه باکت فراهم میکند. راننده لودر با این سیستم اطلاعاتی همچون میزان بار باکت و حجم کل بار جابجا شده بر اساس تن را دریافت خواهد کرد. تمامی این موارد به راننده و اپراتور کمک میکنند تا با تنظیم شرایط بیشترین راندمان را داشته باشد. این لودر پرقدرت از پیشرانهای ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار استفاده میکند.
کوماتسو محصول خود را با تمرکز روی راحتی اپراتور توسعه داده است و به همین خاطر شاهد کابینی جادار هستیم که میدان دید بسیار خوبی را فراهم میکند. در کابین صندلی راحتی قرار دارد که راننده با گذشت چندین ساعت خسته نخواهد شد. همچنین جوی استیکهای دیجیتالی نیز باعث کنترل بیشتر و راحتتر راننده لودر میشوند. نکته مهم اینکه صندلی راننده قابلیت تنظیم در ارتفاع را داشته و به گرمکن و سردکن مجهز است. کوماتسو WE2350 از چندین ویژگی دیگر برای کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری سود میبرد که از جمله آنها میتوان به قطعات کمتر سیستم قوای محرکه اشاره کرد که باعث افزایش زمان بازدیدهای دورهای شده است. همچنین چندین نقطه دسترسی وجود دارد که باعث تسریع در تعویض قطعات میشود.
در ادامه جدول مشخصات فنی کوماتسو WE2350 استاندارد تقدیم شما عزیزان میشود:
ظرفیت باکت | ۴۰.۵ مترمکعب |
ظرفیت بارگیری عملیاتی | ۷۲.۵ تن |
وزن عملیاتی | ۲۶۶.۶ تن |
پیشرانه | ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار |
حداکثر سرعت | ۲۰ کیلومتر در ساعت |
سیستم هیدرولیک | تحتفشار، خنک کاری شده و روان کاری دارای فیلتر با نسبت یکبهیک |
سیستم فرمان | کنترل توسط یک جوی استیک، شعاع گردش ۱۹.۲ متری نسخه استاندارد |
سیستم ترمز | شامل سیستم اصلی و ثانویه، کنترل سیستم اصلی توسط پدال گاز و توقف کامل بدون نیاز به استفاده از ترمز مکانیکی، وجود ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ |
حجم مخزن سوخت | ۱۳۰۵ گالن |
حجم مایع خنککننده موردنیاز پیشرانه | ۱۳۰ گالن |
لاستیک | رینگ ۵۷ اینچی به همراه لاستیک ۷۰/۷۰-۵۷ |
Sabzi
۲۵ آذر ۱۴۰۳امیدوارم نویسندگان محترم فرصت داشته باشند و ساختار موتور و گیربکس و سایر اجزای این غولها رو تشریح کنند . همچنین جرثقیل ، بیل مکانیکی ، کامیونهای صنعتی یا حتی نظامی و … بسیار جذاب خواهد بود
JaMsHiD-B
۲۵ آذر ۱۴۰۳خیلی خوب میشه اجزای ساختاریشون توضیح داده بشه
ممد ژانگولر
۲۵ آذر ۱۴۰۳اول چرخ بوده بعد نشستن چیزای دیگه بهش چسبوندن .
من موندم اینو دوتا تک تیرانداز بالاش بذاری بری جنگ از تانک بیشتر کارایی داره .
.
۲۵ آذر ۱۴۰۳ممنون از آقای احمد زاده که پاسخگوی درخواست مخاطبان هستن…..💐🙏
.
۲۵ آذر ۱۴۰۳L-2350 LeTourneau
بزرگترین لودر دنیا که در کتاب گینس هم ثبت شده
این هیولا توسط شرکت LeTourneau طراحی و تولید شد
LeTourneau توسط Marathon در سال 1972 خریداری شد…بعدها هم توسط Rowan Companies در سال 1986 و Joy Global در سال 2011 خریداری شد.
جوی گلوبال این تجهیزات را به P&H L-2350 تغییر نام داد.
این لودر الان توسط کوماتسو با به روز رسانیهای بسیاری در حال تولید هست….و در نمایشگاه minexpo2024به نمایش گذاشته شد
دو سایز کوچکتر دیگر از این برند هم هست که الان توسط کوماتسو با کد we1850 و we1250 تولید میشه….
این سه لودر در واقع LeTourneau هستن و اصالت آمریکایی دارن
اما بزرگترین لودر طراحی و ساخت کوماتسو wa1200
و سایزهای بعدی
wa900
wa800
wa700
wa600
هستن که بیشتر مصارف معدنی دارن…
Taha Ayoobi
۲۵ آذر ۱۴۰۳اگر اشتباه نکنم لاستیک های اینارو گودیر میسازه
NAVID@@98
۲۵ آذر ۱۴۰۳آفرین درسته شروت آمریکایی گودیر هست و همچنین شرکت اروپایی میشلن هم میسازه
هاشمی
۲۵ آذر ۱۴۰۳به درد خیلی جاها تو ایران میخوره
مازیار
۲۵ آذر ۱۴۰۳لودرها از لحاظ ظاهری به دو گروه عمده تقسیم میشن
سرچرخ و کونچرخ
اگه کابین راننده در قسمت جلوی کمرشکن لودر باشه (قسمتی که با فرمون میچرخه) سرچرخه و اگه رو قسمت عقبی باشه کونچرخه. هر کدوم هم بین رانندگان مزایا و معایب خودشون رو دارن. سرچرخها موقع پر کردن پاکت تسلط بیشتری دارن و کونچرخها برای دنده عقب مسلط تر هستن (ماشین آلات راهسازی به همون اندازه که دنده جلو حرکت میکنن دنده عقب هم میرن)
لودر به جز بارگیری، معمولا برداشت هم انجام میده _ کار اصلی بلدوزر _ که تو زمینهای خاکی خوب هم پیش میره اما یه نقطه ضعف بزرگ داره و اونم بارندگی هست. به محض بارش اندکی بارون کلا خلع سلاح میشه چون خیلی مستعد بکسوات هست.
بعضی لودرها پاکتشون بیشتر از حد لزوم بارگیری به عقب خم میشه که برای خارج شدن از واموندگی احتمالی کمک خوبی هست.
همه رانندگان لودر عشق بلدوزر هستن و همه رانندگان بلدوزر عشق لودر😄