خودروهای سنگین

آشنایی با کوماتسو WE2350؛ بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا

در یکی از مقالات متفاوت پدال می‌خواهیم شما را با کوماتسو WE2350 به عنوان بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا آشنا کنیم.


ماشین‌آلات راه و ساختمان طرفداران زیادی دارند و به خاطر اینکه بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های علاقه‌مندان به حوزه باشیم یکی از برجسته‌ترین لودرهای دنیا یعنی کوماتسو WE2350 را خدمت شما معرفی می‌کنیم. اگر بخواهید حجم زیادی از مواد و اجسام گوناگون را جابجا کنید ماشین‌آلاتی همچون لودر بسیار مفید خواهند بود و اینجاست که لودر کوماتسو WE2350 وارد میدان می‌شود. به عنوان بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا، WE2350 می‌تواند به راحتی بیش از ۷۲ تن را جابجا کند و این کار را در زمان نسبتاً کم و با هزینه بسیار کمتری نسبت به بیل مکانیکی‌های بزرگ انجام دهد.

همچنین بخوانید:

کوماتسو می‌گوید سیستم هیبریدی SR این لودر کاملاً احیا شونده است و در زمان ترمزگیری یا استفاده از ریتاردر، موتورهای برقی به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و انرژی را به سیستم برقی بازمی‌گردانند. این امر باعث شده لودر موردبحث تا ۴۵ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به لودرهای سنتی با ابعاد مشابه داشته باشد. همان‌طور که گفتیم لودر کوماتسو WE2350 می‌تواند بین ۷۲ تا بیش از ۹۰ تن بار را جابجا کند. سیستم کنترل شبکه LINCS II کوماتسو بازخورد همیشگی و آنی را به همراه آمار حیاتی همچون ارتفاع و زاویه باکت فراهم می‌کند. راننده لودر با این سیستم اطلاعاتی همچون میزان بار باکت و حجم کل بار جابجا شده بر اساس تن را دریافت خواهد کرد. تمامی این موارد به راننده و اپراتور کمک می‌کنند تا با تنظیم شرایط بیشترین راندمان را داشته باشد. این لودر پرقدرت از پیشرانه‌ای ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

کوماتسو محصول خود را با تمرکز روی راحتی اپراتور توسعه داده است و به همین خاطر شاهد کابینی جادار هستیم که میدان دید بسیار خوبی را فراهم می‌کند. در کابین صندلی راحتی قرار دارد که راننده با گذشت چندین ساعت خسته نخواهد شد. همچنین جوی استیک‌های دیجیتالی نیز باعث کنترل بیشتر و راحت‌تر راننده لودر می‌شوند. نکته مهم اینکه صندلی راننده قابلیت تنظیم در ارتفاع را داشته و به گرم‌کن و سردکن مجهز است. کوماتسو WE2350 از چندین ویژگی دیگر برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعات کمتر سیستم قوای محرکه اشاره کرد که باعث افزایش زمان بازدیدهای دوره‌ای شده است. همچنین چندین نقطه دسترسی وجود دارد که باعث تسریع در تعویض قطعات می‌شود.

در ادامه جدول مشخصات فنی کوماتسو WE2350 استاندارد تقدیم شما عزیزان می‌شود:

ظرفیت باکت ۴۰.۵ مترمکعب
ظرفیت بارگیری عملیاتی ۷۲.۵ تن
وزن عملیاتی ۲۶۶.۶ تن
پیشرانه ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار
حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت
سیستم هیدرولیک تحت‌فشار، خنک کاری شده و روان کاری دارای فیلتر با نسبت یک‌به‌یک
سیستم فرمان کنترل توسط یک جوی استیک، شعاع گردش ۱۹.۲ متری نسخه استاندارد
سیستم ترمز شامل سیستم اصلی و ثانویه، کنترل سیستم اصلی توسط پدال گاز و توقف کامل بدون نیاز به استفاده از ترمز مکانیکی، وجود ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ
حجم مخزن سوخت ۱۳۰۵ گالن
حجم مایع خنک‌کننده موردنیاز پیشرانه ۱۳۰ گالن
لاستیک رینگ ۵۷ اینچی به همراه لاستیک ۷۰/۷۰-۵۷

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Sabzi

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    امیدوارم نویسندگان محترم فرصت داشته باشند و ساختار موتور و گیربکس و سایر اجزای این غولها رو تشریح کنند . همچنین جرثقیل ، بیل مکانیکی ، کامیونهای صنعتی یا حتی نظامی و … بسیار جذاب خواهد بود

    موافقم 79
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD-B

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3117 ديدگاه)

      خیلی خوب میشه اجزای ساختاریشون توضیح داده بشه

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. net

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3519 ديدگاه)

        ژاپن واقعا خوب توانست از قدیم تا الان خودشو به قدرتهای بزرگ پیشرفته صنعتی کشورهای غربی ( امریکای شمالی ، اروپای غربی ، استرالیا ) برسونه . ژاپن الان جز گروه هفت کشورهای پیشرفته صنعتی G7 هست . دو کشور جدید دیگر به غیر از ژاپن که توانسته محصولات باکیفیت تولید کند و به کشورهای پیشرفته صنعتی ( امریکای شمالی ، اروپای غربی ، استرالیا ) صادر کند کشور کره جنوبی و کشور تایوان هست

        موافقم 56
        مخالفم 4
        1. فرشید

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          بعد از سال ها تجربه میگم. برای هر چیزی یک سایز میانی هست که کاربردی ترین حالت ممکنه. کوچیکتر از اون راندمان پایین و بزرگ تر هم تعمیر و نگهداری سخت، وقت گیر و هزینه بر میشه. منظورم اینه فکر نکنید هرچیزی بزرگ تر و قوی تر بهتره

          موافقم 29
          مخالفم 6
        2. NAVID@@98

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (948 ديدگاه)

          کلا الان پیشرفته خدایی خوب هرچیزاول ۱ اروپا و آمریکا هرچیزاول۱ خدایی خوب پیشرفته هستن کسی هم اصلا به پاشون نمیرسه کلا ۱۱ !!!!!!!!!!!

          بعد اینا میشه دو۲ به بعد که همون اسیا و … پس اصلا بحث رسوندن نی و به اونا هم نمیرسه ن همون دو۲ میشه و ادامه داستان !!!!!!

          موافقم 6
          مخالفم 22
    2. ممد ژانگولر

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4263 ديدگاه)

      اول چرخ بوده بعد نشستن چیزای دیگه بهش چسبوندن .
      من موندم اینو دوتا تک تیرانداز بالاش بذاری بری جنگ از تانک بیشتر کارایی داره .

      موافقم 35
      مخالفم 5
      1. حسن

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تا 50 تا بیشتر نمیره شتابشم پایینه

        موافقم 6
        مخالفم 19
      2. A.R.A.S.H

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        ممد ژانگولر واقعا جدیدا حالت خوب نیستا

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4263 ديدگاه)

          آرش داداش مال سرماست مجبوریم هی آب معدنی بخوریم گرم بشیم نتیجش میشه این

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. Nismo

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1660 ديدگاه)

          داداش فقط آب معدنی میخوری دیگه؟ جو و چمیدونم انگور و کیشمیش که قاطیش نمیکنی

        3. ممد ژانگولر

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4263 ديدگاه)

          داداش نیسمو هوا خیلی سرد شده لاکردار. برقها که همش میره دهنمون صاف شده به مولا.چایی و قهوه هم جوابگو نیست

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. A.R.A.S.H

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (421 ديدگاه)

          🤣🤣🤣 دهن دوتاتون سرویس🤣🤣🤣

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. NAVID@@98

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (948 ديدگاه)

      ساختار موتور و گیربکس و پلتفرم شاسی و… اونها اینه

      این لودر توسط شرکت آمریکایی LeTourneau طراحی و تولید شد که الان توسط کوماتسو با کد we1850 و we1250 تولید میشه….
      این سه لودر در واقع LeTourneau هستن و اصالت آمریکایی دارن
      موتورش هم همینطوره و
      از شرکت های هرچیز اول۱ آمریکایی و اروپایی هرچیز اول۱ هست یعنی موتور های Cummins QSK 60 با 16 سیلندر توربوشارژ و MTU Detroit Diesel موتور های کامینز و موتور ام تی یو دیترویت دیزل

      بزرگترین بیل مکانیکی جهان هم غول کاترپیلار هستش ۱۱۰۰ تن وزن اونه اوفففففففف 🔥

      موافقم 33
      مخالفم 21
      1. Nismo

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1660 ديدگاه)

        حالا فرض رو میگیریم امریکا ساختش
        عوروپا این وسط چیکارست هی میچسبونیش😂
        بعد برای تو چه فرقی داره کی ساخته کجا ساخته
        پرایدت رو سوار شو و انقدر راجب خودروسازی امریکا و اروپا و چین و ژاپن نظر نده

        موافقم 48
        مخالفم 33
        1. NAVID@@98

          ۲۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (948 ديدگاه)

          برعکس تصورات اشتباهت پراید رو سوار نمیشم بلکه من ماشینم یه مزدا۳ جدید وارداتیه مال همین چند سال اخیر :)
          این از این، قبلشم تویوتا و… داشتم :)
          در مورد موضوع بعدی هم اول مطلب رو بخون بعد راجب حرفای ما نظر نده
          یکی از موتور هاش MTU هستش که مال هرچیزاول۱اروپاست کامینز هم مال هرچیز اول۱ آمریکاهرچیزاول۱ ست ام تی یو موتورای بزرگتر از اینم ساخته و میسازه کلا اینا تو مهندسی صنعت سطح بالا کار میکنن بیرقیبن خب دیگه بسته درمورد موضوع بعدی اول مطلب رو بخون بعد راجب حرفای ما نظر نده بدو ایش اه 😝!!!!!!

          موافقم 19
          مخالفم 26
    4. مازیار

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1088 ديدگاه)

      موتورشون که دیزل مشابه کامیونهاست و همینطور گیربکس اما متفاوت به لحاظ ضرایب دنده‌ها. البته تفاوت اصلی در نبود کلاچ هست که توربین جایگزینش شده
      اما مورد گفتنی اینه که بعضی‌هاشون به جای گیربکس و دیفرانسیل پمپ حرکت دارن یعنی وظیفه موتور تنها به حرکت درآوردن پمپ‌هاست و اون پمپ‌ها روغن هیدرولیک رو پمپاژ میکنن و باعث حرکت خود ماشین و بازوهای هیدرولیکیش میشن. البته این نوع درصد کمی رو شامل میشه. از برندهای بارز این سیستم میشه از LIEBHERR آلمان نام برد. طبعا مزایا و معایب خاص خودشونو دارن. مزایا سادگی ناشی از حذف سیستم انتقال قدرت و معایب پیچیدگی بیش از حد سیستم پمپاژ روغن

      موافقم 18
      مخالفم 1
  2. .

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ممنون از آقای احمد زاده که پاسخگوی درخواست مخاطبان هستن…..💐🙏

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4722 ديدگاه)

      ارادت دارم انجام وظیفه بود. کم و کاستی هارو یه بزرگواری خودتون ببخشید دوستان عزیز

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. .

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    L-2350 LeTourneau
    بزرگترین لودر دنیا که در کتاب گینس هم ثبت شده
    این هیولا توسط شرکت LeTourneau طراحی و تولید شد
    LeTourneau توسط Marathon در سال 1972 خریداری شد…بعدها هم توسط Rowan Companies در سال 1986 و Joy Global در سال 2011 خریداری شد.

    جوی گلوبال این تجهیزات را به P&H L-2350 تغییر نام داد.
    این لودر الان توسط کوماتسو با به روز رسانیهای بسیاری در حال تولید هست….و در نمایشگاه minexpo2024به نمایش گذاشته شد
    دو سایز کوچکتر دیگر از این برند هم هست که الان توسط کوماتسو با کد we1850 و we1250 تولید میشه….
    این سه لودر در واقع LeTourneau هستن و اصالت آمریکایی دارن
    اما بزرگترین لودر طراحی و ساخت کوماتسو wa1200
    و سایزهای بعدی
    wa900
    wa800
    wa700
    wa600
    هستن که بیشتر مصارف معدنی دارن…

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. NAVID@@98

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (948 ديدگاه)

      آفرین نقطه منم خواستم بگم. موتورشو بالا میگم

      موافقم 5
      مخالفم 11
  4. Taha Ayoobi

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5018 ديدگاه)

    اگر اشتباه نکنم لاستیک های اینارو گودیر میسازه

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. NAVID@@98

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (948 ديدگاه)

      آفرین درسته شروت آمریکایی گودیر هست و همچنین شرکت اروپایی میشلن هم میسازه

      موافقم 8
      مخالفم 17
  5. هاشمی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به درد خیلی جاها تو ایران میخوره

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. .

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      منظورت ایران‌خودرو و سایپا و چند جای دیگست؟😂😜🤭😉😏

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. A.R.A.S.H

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        ایران خودرو و سایپا اینارو میخوان چیکار؟
        اها برا حمل لگن هاشون

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD-B

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          نه برای نابودی لگن هاشون !

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. A.R.A.S.H

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (421 ديدگاه)

          🤣

          موافقم 3
          مخالفم 1
  6. حسین دهمرد

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2702 ديدگاه)

    اینا هم فک کنم تا حد امکان خاموش نمیشه چون موتور به این بزرگی هر بار استارت زدنش خودش داستانیه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    لودرها از لحاظ ظاهری به دو گروه عمده تقسیم میشن
    سرچرخ و کون‌چرخ
    اگه کابین راننده در قسمت جلوی کمرشکن لودر باشه (قسمتی که با فرمون میچرخه) سرچرخه و اگه رو قسمت عقبی باشه کون‌چرخه. هر کدوم هم بین رانندگان مزایا و معایب خودشون رو دارن. سرچرخها موقع پر کردن پاکت تسلط بیشتری دارن و کون‌چرخها برای دنده عقب مسلط تر هستن (ماشین آلات راهسازی به همون اندازه که دنده جلو حرکت می‌کنن دنده عقب هم میرن)
    لودر به جز بارگیری، معمولا برداشت هم انجام میده _ کار اصلی بلدوزر _ که تو زمینهای خاکی خوب هم پیش میره اما یه نقطه ضعف بزرگ داره و اونم بارندگی هست. به محض بارش اندکی بارون کلا خلع سلاح میشه چون خیلی مستعد بکسوات هست.
    بعضی لودرها پاکتشون بیشتر از حد لزوم بارگیری به عقب خم میشه که برای خارج شدن از واموندگی احتمالی کمک خوبی هست.
    همه رانندگان لودر عشق بلدوزر هستن و همه رانندگان بلدوزر عشق لودر😄

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. علیرضا

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      اقا سرچرخ و چیزچرخ چیه😅😅😅
      وجدانا دمت گرم

      موافقم 11
      مخالفم 2
  8. JDM سابق

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (837 ديدگاه)

    کاترپیلار 🤝 کوماتسو

    موافقم 17
    مخالفم 4
  9. حبیب اسماعیلی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام همین شرکت در دهه هشتاد در شرکت هپکو اراک تمام ماشین آلات خود را به صورت تولید داخل و فقط موتور وارداتی تولید می شد و از ایران به تمام کشور های همسایه صادر می شد

    موافقم 13
    مخالفم 3
  10. رضا

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید دیدارش در ایران من مکانیک دستگاهای راه سازی هستم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. amirmohammadja79

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    یه زمان محصولات کوماتسو و ولوو تو کارخونه هپکو اراک مونتاژ میشد💔

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. مرزا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دارم هیچ بدردنمیخوره بیشترپیچ مهره هاش یسره شل میکنه کاربراتش یسره اشغال میگیره ولی ناگفته نمونه الان ۳ساله دارم یه بارلنگم نزاشته

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. A.R.A.S.H

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      داداش فازت چیه؟🤣

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. سینا

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای‌هرکشوری‌امکان‌پیشرفت‌وجود‌دارد‌اگرفتنه‌های‌آمریکا‌وانگلیس‌درمیان‌نباشد

  14. علی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینارو باید مسئولین بیسواد که میرن اشغالای چینی رو میارن کپی میزنند و فاجعه ببار میارند با جان مردم سرانجام بفهمند و دست از مافیا و زانت فامیلی و بخور بخوراشون بردارند و خودروهای درجه یک بیارن و الگو از عالیترینها بردارند و نیان فرغونهاشونو صدبرابر بندازند به مردم و دراخر هم بگن صرف نمیکنه داریم ضرر میکنیم…با این روال پانصد سال از افغانستانم عقبتریم.و این یعنی ذلت و بدبختی و فقر و ورشکستگی اقتصادی.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا