خودروهای سنگین

آشنایی با کوماتسو WE2350؛ بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا

در یکی از مقالات متفاوت پدال می‌خواهیم شما را با کوماتسو WE2350 به عنوان بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا آشنا کنیم.


ماشین‌آلات راه و ساختمان طرفداران زیادی دارند و به خاطر اینکه بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های علاقه‌مندان به حوزه باشیم یکی از برجسته‌ترین لودرهای دنیا یعنی کوماتسو WE2350 را خدمت شما معرفی می‌کنیم. اگر بخواهید حجم زیادی از مواد و اجسام گوناگون را جابجا کنید ماشین‌آلاتی همچون لودر بسیار مفید خواهند بود و اینجاست که لودر کوماتسو WE2350 وارد میدان می‌شود. به عنوان بزرگ‌ترین لودر چرخ‌دار دنیا، WE2350 می‌تواند به راحتی بیش از ۷۲ تن را جابجا کند و این کار را در زمان نسبتاً کم و با هزینه بسیار کمتری نسبت به بیل مکانیکی‌های بزرگ انجام دهد.

همچنین بخوانید:

کوماتسو می‌گوید سیستم هیبریدی SR این لودر کاملاً احیا شونده است و در زمان ترمزگیری یا استفاده از ریتاردر، موتورهای برقی به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و انرژی را به سیستم برقی بازمی‌گردانند. این امر باعث شده لودر موردبحث تا ۴۵ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به لودرهای سنتی با ابعاد مشابه داشته باشد. همان‌طور که گفتیم لودر کوماتسو WE2350 می‌تواند بین ۷۲ تا بیش از ۹۰ تن بار را جابجا کند. سیستم کنترل شبکه LINCS II کوماتسو بازخورد همیشگی و آنی را به همراه آمار حیاتی همچون ارتفاع و زاویه باکت فراهم می‌کند. راننده لودر با این سیستم اطلاعاتی همچون میزان بار باکت و حجم کل بار جابجا شده بر اساس تن را دریافت خواهد کرد. تمامی این موارد به راننده و اپراتور کمک می‌کنند تا با تنظیم شرایط بیشترین راندمان را داشته باشد. این لودر پرقدرت از پیشرانه‌ای ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

کوماتسو محصول خود را با تمرکز روی راحتی اپراتور توسعه داده است و به همین خاطر شاهد کابینی جادار هستیم که میدان دید بسیار خوبی را فراهم می‌کند. در کابین صندلی راحتی قرار دارد که راننده با گذشت چندین ساعت خسته نخواهد شد. همچنین جوی استیک‌های دیجیتالی نیز باعث کنترل بیشتر و راحت‌تر راننده لودر می‌شوند. نکته مهم اینکه صندلی راننده قابلیت تنظیم در ارتفاع را داشته و به گرم‌کن و سردکن مجهز است. کوماتسو WE2350 از چندین ویژگی دیگر برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعات کمتر سیستم قوای محرکه اشاره کرد که باعث افزایش زمان بازدیدهای دوره‌ای شده است. همچنین چندین نقطه دسترسی وجود دارد که باعث تسریع در تعویض قطعات می‌شود.

در ادامه جدول مشخصات فنی کوماتسو WE2350 استاندارد تقدیم شما عزیزان می‌شود:

ظرفیت باکت ۴۰.۵ مترمکعب
ظرفیت بارگیری عملیاتی ۷۲.۵ تن
وزن عملیاتی ۲۶۶.۶ تن
پیشرانه ۱۶ سیلندر با قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار
حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت
سیستم هیدرولیک تحت‌فشار، خنک کاری شده و روان کاری دارای فیلتر با نسبت یک‌به‌یک
سیستم فرمان کنترل توسط یک جوی استیک، شعاع گردش ۱۹.۲ متری نسخه استاندارد
سیستم ترمز شامل سیستم اصلی و ثانویه، کنترل سیستم اصلی توسط پدال گاز و توقف کامل بدون نیاز به استفاده از ترمز مکانیکی، وجود ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ
حجم مخزن سوخت ۱۳۰۵ گالن
حجم مایع خنک‌کننده موردنیاز پیشرانه ۱۳۰ گالن
لاستیک رینگ ۵۷ اینچی به همراه لاستیک ۷۰/۷۰-۵۷

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Sabzi

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    امیدوارم نویسندگان محترم فرصت داشته باشند و ساختار موتور و گیربکس و سایر اجزای این غولها رو تشریح کنند . همچنین جرثقیل ، بیل مکانیکی ، کامیونهای صنعتی یا حتی نظامی و … بسیار جذاب خواهد بود

    1. JaMsHiD-B

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2954 ديدگاه)

      خیلی خوب میشه اجزای ساختاریشون توضیح داده بشه

    2. ممد ژانگولر

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4187 ديدگاه)

      اول چرخ بوده بعد نشستن چیزای دیگه بهش چسبوندن .
      من موندم اینو دوتا تک تیرانداز بالاش بذاری بری جنگ از تانک بیشتر کارایی داره .

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. .

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ممنون از آقای احمد زاده که پاسخگوی درخواست مخاطبان هستن…..💐🙏

  3. .

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    L-2350 LeTourneau
    بزرگترین لودر دنیا که در کتاب گینس هم ثبت شده
    این هیولا توسط شرکت LeTourneau طراحی و تولید شد
    LeTourneau توسط Marathon در سال 1972 خریداری شد…بعدها هم توسط Rowan Companies در سال 1986 و Joy Global در سال 2011 خریداری شد.

    جوی گلوبال این تجهیزات را به P&H L-2350 تغییر نام داد.
    این لودر الان توسط کوماتسو با به روز رسانیهای بسیاری در حال تولید هست….و در نمایشگاه minexpo2024به نمایش گذاشته شد
    دو سایز کوچکتر دیگر از این برند هم هست که الان توسط کوماتسو با کد we1850 و we1250 تولید میشه….
    این سه لودر در واقع LeTourneau هستن و اصالت آمریکایی دارن
    اما بزرگترین لودر طراحی و ساخت کوماتسو wa1200
    و سایزهای بعدی
    wa900
    wa800
    wa700
    wa600
    هستن که بیشتر مصارف معدنی دارن…

  4. Taha Ayoobi

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4616 ديدگاه)

    اگر اشتباه نکنم لاستیک های اینارو گودیر میسازه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. NAVID@@98

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      آفرین درسته شروت آمریکایی گودیر هست و همچنین شرکت اروپایی میشلن هم میسازه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. هاشمی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به درد خیلی جاها تو ایران میخوره

  6. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (953 ديدگاه)

    لودرها از لحاظ ظاهری به دو گروه عمده تقسیم میشن
    سرچرخ و کون‌چرخ
    اگه کابین راننده در قسمت جلوی کمرشکن لودر باشه (قسمتی که با فرمون میچرخه) سرچرخه و اگه رو قسمت عقبی باشه کون‌چرخه. هر کدوم هم بین رانندگان مزایا و معایب خودشون رو دارن. سرچرخها موقع پر کردن پاکت تسلط بیشتری دارن و کون‌چرخها برای دنده عقب مسلط تر هستن (ماشین آلات راهسازی به همون اندازه که دنده جلو حرکت می‌کنن دنده عقب هم میرن)
    لودر به جز بارگیری، معمولا برداشت هم انجام میده _ کار اصلی بلدوزر _ که تو زمینهای خاکی خوب هم پیش میره اما یه نقطه ضعف بزرگ داره و اونم بارندگی هست. به محض بارش اندکی بارون کلا خلع سلاح میشه چون خیلی مستعد بکسوات هست.
    بعضی لودرها پاکتشون بیشتر از حد لزوم بارگیری به عقب خم میشه که برای خارج شدن از واموندگی احتمالی کمک خوبی هست.
    همه رانندگان لودر عشق بلدوزر هستن و همه رانندگان بلدوزر عشق لودر😄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا