شرکت ماک که به گروه ولوو تعلق دارد، دومین گزینه الکتریکی خود را بعد از معرفی مدل LR با نام کامیون سبک برقی MD رونمایی کرده است. این کامیون، نسخه الکتریکی از خودروی دیزلی MD شرکت است.
در نمایشگاه کامیونهای تجاری که هفته گذشته در ایندیاناپولیس برگزار شد، ماک MD Electric با موتور برقی سه فاز ۲۶۰ اسب بخار (۱۹۴ کیلووات) و گشتاور حداکثری تا ۲٬۵۰۸ نیوتون-متر به بازار عرضه شده است.
این کامیون سبک برقی میتواند با باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱۵۰ یا ۲۴۰ کیلووات ساعت از نوع (نیکل-منگنز-کبالت-اکسید) برای هر بار شارژ به برد ۲۲۵ کیلومتر با دو باتری و ۳۷۰ کیلومتر با سه باتری برسد. این کامیون الکتریکی قابلیت شارژ AC ۱۹٫۲ کیلووات و شارژ سریع DC ۸۰ کیلووات را داراست و در هنگام توقفهای چندگانه در روز کاری بازیافت انرژی از طریق ترمز را نیز پشتیبانی میکند.
پنج حالت مختلف میزان فاصله بین محور در این کامیون برای نیازهای مختلف خشک/یخچال، بستر استیک/صاف یا دمپ آماده شده است. همچنین، محور باری طول بلند برای کار با بارهای سنگین قابل انتخاب است. برای راحتی راننده، ارگونومیک بازنگری شده و زیرساخت لازم برای نصب سیستمهای ایمنی مانند دوربینهای دید عقب و سامانههای هشدار تصادف فراهم است.
انتظار میرود جدیدترین مدل کامیون الکتریکی ماک، MD Electric، در اوایل سال ۲۰۲۳ و در کلاسهای ۶ و ۷ در دسترس باشد. اطلاعاتی در مورد قیمت هنوز منتشر نشده است.
R/T
۲۳ اسفند ۱۴۰۱گزینه خوبی هست
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ماک گزینه ثابت محموله های فوق سنگین هست
اهلش میدونه اون دف و گیربکس ماک چقدر سنگین و قدرتیه
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یکی از بهترین بوژی کش های ایران هم ماک dm800 زیبای 8سیلندر جناب وارطان وارطانیان هست که در اینستا قابل دیدن فیلمهاش
خوشبختانه چند فروند از این مدل ماک موجوده در ایران که غوغا کردن بین طرفداران
ماک جناب وارطان هم گیربکس ماکسی داره و دفرنسیال هوی دیوتی
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ماک عشقه
هنوز r600 های 50 ساله ماک در ایران حکمرانی میکنن و بوژی کشهای فوق سنگین ایران رو تشکیل میدن
ماک جنگی های مدل1942 که تو ایران هنوز فعال هستن مهر محکمی بر استقامت و مرد بودن ماک هست
اصالت و پشتوانه ماک بینظیره
Alan.r
۲۳ اسفند ۱۴۰۱با توجه به استدلال شما ماک هم اصالت نداره چون تحت مالکیت ولوو سوئده پس امریکن نیست
(البته من این استدلال رو قبول ندارم)
Sigma
۲۳ اسفند ۱۴۰۱آقای علی حکمرانی کجاش بود این ماشین پر استهلاک ترین سنگین ایران با اختلافه من این رو به عنوان فردی میگم که هم بنز داشتیم هم ولوو هم ماک منظور شما از بی نظیری چیه از لحاظ استقامت و استحکام که بنز برتره از لحاظ سواری هم که ولوو N10 نرمی به شما میده که بعد 50 سال آزرا نمیده ماک هیچ وقت به شما قابلیت اطمینان یک بنز رو نمیده به شما اطمینان میدم
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱سیگما
از ماک 50 ساله توقع ماشین 2020 اشتباهه
همون ولوو n10 یکی از بد دست ترین موتورها رو برا تعمیر داره پون 3 تا سیلندر از 6 سیلندر موتورش زیره پالونی اتاق و داخل کابین رانندست و ازار دهنده ترین اتاق رو داره
بنز مایلر هم قدرت گیربکس و دف ماک رو هیچ زمان نداشت وگرنه جزوه بوژی کشهای ایران بود در کنار امریکن ماک
استقامت ماک هم در شاسی بینظیر و انجینهای 250،300و350 اونکه برای اهلش زبانزده و گیربکس 20 دنده ماکسی
Sigma
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من ماک رو با بنز و ولوو هم مدل خودش مقایسه کردم
جالبه بدونی ماک هیچوقت در بازار ایران طرفدار نداشت طوری که در ایران تونست همین تعداد رو با شرایط اقساط بفروشه زبانزد بود ولی به پرخرجی همین ولوو بد تعمیر توی بازار چک نقده ولی ماک صاحب اول و آخرش خودتی
اگه به بوژی کش بودنه که لیلان از ماک و ولوو و بنز باید بهتر باشه
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ماک طرفدار نداره؟
بحث کردن با شما فاقد اثره
در اخر دعوتت میکنم به دیدن ماکهای بیشمار در جادهای ایران که قیمتهاشون از ولوو هم بیشتره و هم طرفدارهاش یدونه پلاک قدیمش رو با یه ولوو کله زرد نو عوض نمیکنن
در ضمن اسم درستش هم لیلاند هست نه لیلان جناب کامیوندار
نقاط ضعف متعدد ولووn10 و بنز مایلر برا اهلش مشخصه که بجا خرید اونها یه ماک خریدن و کار میکنن باهاش
مستند ان مرد با ماک امد هم تاریخچه محبوبیت و تولید ماک در ایرانه که میشه دیدش
محبوبیتی که هیچ زمان ولوو و بنز نداشتن
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱سیگما
این که صاحب اول و آخر ماک خودشه درسته اما دلیلش بد بودن ماک نیست
ماک راننده خودشو میخواد _ ضمن اینکه به اصطلاح راننده کش هست (بخاطر سختیش) _ و تا حدودی هم کار خودشو چون مختص کارهای سخته مثل چوب کشی تو جنگل
اما اینکه در مجموع بنز بهتره هیچ تردیدی نیست
ولوو هم کابین راحت تری داره هم تند و تیز تره اما به همون نسبت بیشتر خودشو خرد می کنه
و پیشنهاد میدم بحث نکن چون خیلیا به عشق اون سگ بولداگ جانبداری می کنن😄
Ali
۷ مرداد ۱۴۰۲داداش ماک عشقه ، ببین کدوم بنزی تو ایران کمرشکن هست همشون ماک یا سایر تریلی های دماغ دار هستن ، درضمن ماک تنها کشنده ای هستش که گیربکسش اصلا روی تعمیرکار رو ندیده همون پرس فابریک کارخونه هستش ، داداش دیگه ول کن دیگه همه میدانند خودرو های آمریکایی چه بنزینی چه دیزلی همشون کشندگی فوقالعاده دارن ، به عنوان مثال ، داج ( دوج ) رم هیوی دیوتی ۲۰۲۲ رو شما ببین لامصب پیشرانه ۶.۷ لیتر ۸ سیلندر توربو دیزلی کامینز داره که میتونه ۱۳ تن محموله بکشه یه وانت یا همون پیکاپ وانت ، چه برسه به کشنده های آمریکایی .
خواهشن بدون اطلاع از خودتون حرف در نیایید و در آخر در جواب Alan.r اون موقع باید بگی بنز هم اصالت نداره چون توسط جیلی چین خریداری شده ، اصلا معنی این جور چیزا خیلی مخرفه یعنی چی اصالت یعنی عمر کارخونه و ثابقه کارخونه هستش نه اینکه توسط چه کسی خریداری شده.
محمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۱نظری راجب سوئد و ولوو نداری یا میخوای اینجام بگی ماشاالله اصالت ، ماشاالله آمریکن کارز
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ماشالاه امریکن ماک
ماشالاه امریکن تراکس
و ماشالاه اصالت خالص
محمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۱رو که نیست🤦🏻♂️
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱نگو اینطوری
احمدرضا
۲۳ اسفند ۱۴۰۱عجب رخی
چلنجر دنیای کامیوناس بنظرم
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ماک …
کامیون خوبیه اما حیف که “اصالت آمریکن” خودشو از دست داده😉
زیزیگولو
۲۳ اسفند ۱۴۰۱سلطان بی چون و چرای جاده های جهان
عباسی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱همه چی یه طرف، لوگو شرکت یه طرف
جمشید
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یکی از زیباترین و تکرار نشدنی ترین لوگهای دنیا
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱برترین بوژی کش ایران بدون تردید بنز تیتان Z4053 با موتور V12 هست که اتفاقا رکورد سنگین ترین محموله رو با جابجایی دیگ ۹۰۰ تنی پتروشیمی بندرعباس داره (چند ماه براش معطل بودن چون پیمانکار می گفت فقط تیتان)
جالب اینکه رکورد جهانی هم دست کشنده بنز ACTROS4160 با ۲۳۰۰ تن هست
Alan.r
۲۳ اسفند ۱۴۰۱حرف دل منو زدید آقا مازیار❤️❤️
اون رکورد ۲۳۰۰ تنی واقعا محشره
لازم به ذکره که محموله یه موتور کشتی با ۱۴ سیلندر بوده و ۱۳.۵ ارتفاع و ۲۶.۵۹ متر هم طول داشته
Hamilton1970
۲۳ اسفند ۱۴۰۱به نظرم مرد جاده های ایران و جهان ماکه با لوگوش…
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱شکی نیست درش
ماک از دهه 20 تا امروز از بهترین سازندهای بوژی بوده
شاهکارهای مثل سریdm یا سری r و b ماک سنگ محک کامیونها هستن و الگویی برا رقباشون
البته نزیت بزرگ ماک سادگی و استحکامش هست که برعکس رقبای اروپاییش که نتونستن به اون میزان از کارایی برسن
تمام همدورهای اروپایی ماک جنگی در ایران بیش از 30 ساله از رده خارج شدن مثل بنز قند و شکری که برای دهه 50 بودن و به سری L معروف بودن دیگه اثری ازشون نمونده
Peiman56
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من با اسم و رسم کاری ندارم ولی شعاع حرکتی ۲۲۵و نهایتا۳۷۰ کیلومتر خیلی مسخرست.تامیخوایی دنده بدی شارژش تمومه باید کلی تو صف ایستگاه شارژ برقی علاف شی بعدش تازه ساعتها خود شارژ طول میکشه.برقی سازی لااقل برای ماشین باری به این شکل کلارو مخه
شاپور
۲۳ اسفند ۱۴۰۱برا کاربری داخل شهری قطعا جواب میده و بدون آلایندگی عالیه، اما بله بین شهری نظر شما متینه
صادق پور
۲۴ اسفند ۱۴۰۱داستان سگ ماک رو کسی میدونه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اسفند ۱۴۰۱داستان های دروغین راجع به علاقه بنیان گذاران شرکت ماک به یک سگ وجود داره که البته واقعی نیست
در سال ۱۸۹۳ برادران ماک به نام های جان ماک و آگوستوس ماک، شرکتی مخصوص خودروهای دیزلی تاسیس کردند. برادران ماک حدود سال 1912، شرکت را فروختند و از این مجموعه خارج شدند. نشان سگ، سال ها بعد روی کاپوت اضافه شد.
—————-
در جنگ جهانی اول، هزاران کامیون ماک به ارتش بریتانیا رسید. این مدلها همگی دماغ دار بودند و چهره خشنی داشتند. به همین دلیل در ارتیش بریتانیا با نام بولداگ معروف شدند چون در نمای روبرو، شباهت به این نژاد سگ دیده می شد
سال 1921به پیشنهاد یکی از مهندسان ارشد شرکت ماک، مجسمه سگ بول داگ به عنوان نشان تجاری، تایید قانونی گرفت و روی کاپوت نصب شد