خودروهای سنگین

معرفی ماک پایونیر با بولداگ جدید برای بهبود آیرودینامیک و مصرف سوخت!

مجسمه‌ی کوچک سگ از نژاد بولداگ که حدود یک قرن پیش روی کامیون‌های ماک نصب شده است، برای مدل‌های ۲۰۲۵ تغییر شکل داده تا آیرودینامیک بدنه و مصرف سوخت را بهبود دهد.

شاید برای ما در ایران، حساسیت برندهای خارجی روی جزئیات آیرودینامیک و مصرف سوخت، عجیب باشد اما این موضوع برای برندهای مشهور با مهندسی پیشرفته، بسیار مهم است. علاوه‌بر طراحان خودروهای سواری و مدل‌های برقی، سازندگان کامیون‌های بزرگ و سنگین‌وزن نیز به مشخصات آیرودینامیک توجه ویژه دارند.

وقتی صحبت از کامیون‌های غول‌پیکر می‌شود، کمتر کسی به فکر آیرودینامیک می‌افتد. موتورهای دیزل پرتوان، شاسی‌های فولادی سنگین و گیربکس‌های ۱۸ دنده معمولاً اولین چیزهایی هستند که به ذهن می‌رسند. اما ماک ثابت کرده که حتی در دنیای کامیون‌های سنگین هم آیرودینامیک می‌تواند شاه‌کلید موفقیت باشد.

برند سطح بالا با طرح‌های انقلابی برای کامیون‌

مدل جدید ماک به نام Pioneer جایگزین Anthem به عنوان پرچم‌دار جدید شده است. این غول جاده‌ای با طراحی کاملاً بازنگری شده، نه‌تنها از نظر ظاهری خیره‌کننده است، بلکه از لحاظ آیرودینامیک نیز بهینه‌سازی شده تا بتواند در بازار رقابتی کامیون‌های Class 8 حرفی برای گفتن داشته باشد.

ویژگی‌های کلیدی ماک پایونیر ۲۰۲۵:

    • موتور ۱۳ لیتر ۶ سیلندر MP13 با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و  گشتاور ۲,۵۲۰ تا ۲,۷۹۰ نیوتن‌متر
    • موتور ۱۳ لیتر ۶ سیلندر MP8 با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲,۱۱۵ تا ۲,۳۸۵ نیوتن‌متر
    • بهینه‌سازی شده برای کاهش مصرف سوخت تا ۱۱% نسبت به مدل قبلی
    • دارای سیستم تزریق سوخت با فشار بالا برای بازدهی بهتر
      • گیربکس mDrive HD با ۱۲ دنده
      • قابلیت تعویض دنده خودکار برای رانندگی روان‌تر
  • طراحی آیرودینامیک:
    • بولداگ یکپارچه در کاپوت برای کاهش مقاومت هوا
    • شیشه جلو با زاویه تند و کاورهای چرخ
    • بدنه بهینه‌شده برای کاهش اغتشاش هوا

امکانات کابین:

  • فضای داخلی لوکس با مواد باکیفیت
  • صندلی‌های ارگونومیک با قابلیت تنظیم حافظه‌ای
  • نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی با آخرین فناوری
  • سیستم تهویه مطبوع پیشرفته

فناوری‌های ایمنی:

  • سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار خروج از خط
  • کروز کنترل تطبیقی با کاهش و افزایش سرعت خودکار
  • دوربین‌های ۳۶۰ درجه

رقبای اصلی:

  • فرانتلاینر کاسکادیا Freightliner Cascadia
  • ولوو Volvo VNL
  • پیتربیلت Peterbilt 579
  • کنورث Kenworth T680

هنوز قیمت رسمی ماک پایونیر ۲۰۲۵ اعلام نشده، اما انتظار می‌رود ارزان‌ترین مدل، حدود ۱۶۰,۰۰۰ دلار باشد.

بولداگ نمادین ماک: از تزئین تا عملکرد

طراحی بولداگ این مدل نه تنها نمادین است، بلکه بخشی از سیستم خنک‌کننده موتور محسوب می‌شود و به بهینه‌سازی آیرودینامیک کمک می‌کند. شاید جذاب‌ترین بخش داستان، تغییر نقش این مجسمه کوچک باشد که حالا به بخشی از سیستم آیرودینامیک کامیون تبدیل شده است.

بولداگ دیگر روی پایه بلند سوار نیست، بلکه به صورت یکپارچه در کاپوت جای گرفته و پاهای عقب آن در یک فرورفتگی نصب شده‌اند.  هوای عبوری از اطراف بولداگ به سمت رادیاتور هدایت می‌شود تا به خنک‌سازی موتور کمک کند. همچنین، بخش زیر بولداگ از ترکیب پلاستیک فشرده، فایبرگلاس و فلز ساخته شده تا هم سبک باشد و هم جریان هوا را بهبود بخشد.

قدرت بیشتر با ۱۱ درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت

با تمام این بهینه‌سازی‌ها، ماک ادعا می‌کند پایونر نسبت به مدل قبلی ۱۱ درصد مصرف سوخت بهتری دارد که البته صرفا مربوط به طرح جدید بولداگ نیست. این عدد برای شرکت‌های حمل‌ونقل می‌تواند به معنای میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی طی مدت طولانی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۴ رای

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به کوچکترین چیز ها حتی آرم هم توجه میکنن و بهترین عملکرد رو ازش میگیرن

    موافقم 87
    مخالفم 5
    1. net

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3756 ديدگاه)

      طراحی داخلی و طراحی بیرونی تریلی های پرچمدار ۲۰۲۵ بدون دماغ اروپایی قشنگتر و بروزتر و پیشرفته تر از طراحی داخلی و طراحی بیرونی تریلی های سنتی دماغ دار امریکایی هست.تریلی های دماغ دار امریکایی راننده دید نداره و صدا میاد داخل کابین و پیشرفته و بروز و زیبا نیست

      موافقم 16
      مخالفم 138
      1. net

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3756 ديدگاه)

        مهمترین اپشن برای تریلی های پرچمدار ۲۰۲۵ اروپایی بخاری درجا و کولر درجا هست نمیدونم الان برای تریلی های ۲۰۲۵ پرچمدار اروپایی در کارخانه، فابریک بخاری و کولر درجا نصب می کنند یا نه

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. Iman 007

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (129 ديدگاه)

        داداش نظرت مورد احترامه ولی دماغ دار بودن کامیون آمریکایی یه جور امضا هست و همیشه براش وجود داشته و بسیار با ابهت و زیبا میکنه کامیون رو

        موافقم 23
        مخالفم 2
      3. آقا رضا

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خیر دوست عزیز اشتباه می کنید.
        تفاوت در طراحی کامیون های آمریکایی و اروپایی اصولا به قوانین و محیط آمریکا و اروپا برمی گرده.

        آمریکا به تنهایی اندازه کل قاره اروپا (با احتساب بخش اروپایی روسیه) زمین داره. اما تراکم جمعیت کمی داره. کشور آلمان اندازه ایالت مونتانای آمریکاست. جاده ها در آمریکا پهن و بزرگ و قوانین آسان تر هستند. پس رفاه راننده، ایرودینامیک و کاهش مصرف سوخت باعث شده آمریکایی ها از کامیون های دماغ دار با جای خواب بزرگ و ایرودینامیک بهتر و تعمیر آسان تر استفاده کنند.

        در عوض در اروپا مسافت ها بسیار کمتر بوده و راننده ها نیازی به امکانات رفاهی زیادی ندارند. جاده های اروپا باریک تر بوده و پیچ های تندتری دارند. قوانین اتحادیه اروپا سخت گیرانه است و به طول کل کامیون گیر می دهد. این موارد باعث شده شرکت های اروپایی بر روی رفاه حداقلی راننده، کاهش طول کل کامیون و خدا حافظی با ایرو دینامیک اما بهبود مانور پذیری و دید تمرکز کنند.

        موافقم 11
  2. کافکا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (355 ديدگاه)

    جانم به این ابهت و عظمت که حتی کپی این عظمت رو هم نمیتونن بسازن

    موافقم 78
    مخالفم 4
  3. JDM سابق

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (929 ديدگاه)

    کابین با ولوو VNL یکیه
    تعلیق جدید با نام maxride با چهار بالن و تغییر ارتفاع برقی اضافه شده
    به صورت آپشنال دوربین جایگزین جایگزین آینه های سنتی شده
    موتور هم دستخوش تغییرات بوده و یه نمونه آپدیت موسوم به MP8HE رو داده بیرون که طراحی تاج پیستون ها تغییر کرده و سیستم after treatment هم دستخوش تغییراتی شده

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. Roham

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یه سوال فنی
      چرا هم آینه معمولی داره و هم آینه دیجیتال!؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (929 ديدگاه)

        به اون آینه کوچیکه میگن آینه قیچی
        کاره همون آینه معمولی رو میکنه اما فضای بیشتری رو دربر میگیره، برای مواقعی استفاده میشه که ماشین تو قیچی می‌ره تو این حالت انتهای تریلی با آینه معمولی قابل مشاهده نیست و آینه قیچی بکار میاد
        اما چون کوچیکه راننده نمیتونه در اکثره اوقات بش متکی باشه و چشماش اذیت میشن
        بخاطر همین اول میان آینه اصلی رو دیجیتالی یا دوربین دار میکنن که اگر بالفرض دوربین یا سیم کشیش خراب شد همچنان آینه قیچی در دسترس باشه و وظایف هر دوتا آینه رو برعهده بگیره

        موافقم 32
        مخالفم 1
        1. Roham

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (25 ديدگاه)

          خیلی ممنون

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. JDM سابق

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (929 ديدگاه)

        خواهش میکنم 🙏

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. آقا رضا

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خب ماک خیلی وقته که زیر مجموعه ولوو شده!
      ماک الان یک شرکت مستقل نیست و زبان طراحی اختصاصی خودش را هم نداره!
      ماک الان تنها یک برند هست و هر سال به ولوو شبیه تر میشه و قطعات ولوو توش بیشتر میشه!‌
      طبیعیه !

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1740 ديدگاه)

    چقدر این لوگو روی کاپوتشو دوست دارم

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. مهردادکمال

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2086 ديدگاه)

    حس میکنم در اینده نه چندان دور میتونیم برندهای امریکایی رو تو خیابونا ببینیم

    موافقم 47
    مخالفم 18
    1. Roham

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ایشالاه

      موافقم 35
      مخالفم 3
    2. B

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1030 ديدگاه)

      به دلتون صابون نزنین اتفاق عجیب غریبی نخواهد افتاد

      موافقم 8
      مخالفم 4
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (485 ديدگاه)

    ماک با آنثم با قدرت برگشت چند سال پیش حالا با پایونر خودش رو از بقیه جدا کرد.ماک تو بحث طراحی مخصوصا تو کلاس که از طرح مکعبی نوستالوژی جدا شده بی نظیر مینوازه.تو کامیونها آمربکایی دو نمونه اتاق موجوده یکی طرح قدیمی که خیلی دوست داشتنی هست یکی هم طرح آیرودینامیک و جدید که اینجا می‌بینید نمونش ماک پیناکل هست که طرح سنتی هست.خاستم بگم ماک تو این سبک خیلی جذاب عمل کرده به فرمان ماشین نگاه کنید چقدر زیباست و خاص این فرمان تو آنثم معرفی شد تو پایونر کامل شد.به جز ماک از طرح اینترنشنال هم لذت میبرم.

    موافقم 22
  7. Hadi

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    زیبا عالی عالی

  8. علی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سی و پنج سال ماک سوار بودم،یکی از اینهارو بگذاری یکطرف، صدتا هم ماشین چینی را بگذاری طرف دیگر، من باز ماک رو انتخاب میکنم، به امید روزیکه پشت فرمان یکی از این ماک ها بشینم،زنده ام.

    موافقم 40
    1. IRI

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      سوسماری منظورته؟😶

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. یک ایرانی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      سوسماری؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  9. froG-driVer

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    بنظر من رخ cascadia II , volvo vnl و t680 next gen یکم از این بهترن،ولی تعــــظیـــم در برابر مـــــاکــــــ🇺🇸🙇🏻🚛⚡!!!!

    موافقم 21
    مخالفم 6
  10. boost10

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ( شاید برای ما در ایران، حساسیت برندهای خارجی روی جزئیات آیرودینامیک و مصرف سوخت، عجیب باشد اما این موضوع برای برندهای مشهور با مهندسی پیشرفته، بسیار مهم است. )

    دیگه چی تو ایران عجیب نیست که این عجیب باشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  11. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2792 ديدگاه)

    دفعه ی بعد یه لوگو رو جایگزین اون مجسمه میکنه و ۱۱ درصد دیگه آیرودینامیک و مصرف سوخت رو بهبود میبخشه.
    بنز هم همین کارو کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 5
  12. علی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه مثلی هست که کاکا میگه وقتی ننه نیست باید بازن بابا ساخت فکر میکنی کسی ماشین چینی دوست داره آخه کی ما باشما روبرو شدیم که میگی تکراریه بگو صرف نمیکنه برو تادوتا فش بت ندادم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این مدل و کلا تولیدات امریکایی در برابر ولوو VNL چه از نظر طراحی و چه از نظر تکنولوژی، خیلی عقب تر هستند. انقدر کف گیر ته دیگ خورده که از کاهش مصرف مثلا 0.0001 لیتر سوخت در 100 کیلومتر بخاطر اصلاح طراحی مجسمه ی بولداگ، دستاوردسازی می کنن!

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. datsun

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4054 ديدگاه)

      مالک فعلی ماک کمپانی ولوو

      موافقم 5
      مخالفم 2
  14. حجت‌اله براهنی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چقدر این کشنده‌های دماغ‌دار آمریکایی زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر از کب اوور‌های اروپایی هستن. این پایونیر جدید دیگه واقعا زیباتر شده.

  15. فرهاد

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درکشوری زندگی میکنیم که با پول ماک به این زیبایی باید چینی بخریم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. Daryoushp81

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش یازده درصد کمتر یعنی ۰.۰۰۰۱ لیتر در صد کیلومتر ؟!!!
    چجوری حساب کردی استاد ؟🤔🤔🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا