شرکت مپنا خبر از انعقاد قرارداد ساخت دامپتراک برقی با شرکت ملی صنایع مس ایران داد. برای اولین بار است که دامپتراک الکتریکی در کشور ساخته میشود.
به گزارش پدال به نقل از روابط عمومی مپنا، در این پروژه طی قراردادی ۱۸ ماهه دامپتراک الکترومکانیکال ۱۳۶ تنی AC-AC مپنا با بکارگیری ظرفیت کارخانجات گروه مپنا و همچنین شرکتهای دانش بنیان ساخته میشود. عمق ساخت داخل پیشبینی شده حدود ۶۵ درصد است.
تعریف و شروع این پروژه در شرکت احداث و توسعه نیروگاههای سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو) انجام شد و سپس به بخش حمل و نقل و شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا (MLC) منتقل شد.
امروزه دامپتراکهای ظرفیت بالا (بیشتر از ۱۰۰ تن) درحال تغییر از هیدرومکانیکال به الکترومکانیکال هستند و مهندسی و تولید این محصول استراتژیک صنایع معدنی برای اولین بار در کشور صورت میگیرد. دامپتراکها کامیونهای غولپیکری هستند که برای استفادهی خارج جادهای تعبیه شدهاند. از دامپتراکها بهطور مشخص در معدنکاری استفاده میشود. این ماشینها برای حمل بارهایی نظیر شن، ماسه، سنگ، باطلههای معدنی و… بهکار گرفته میشوند.
ali
۲ مهر ۱۴۰۳با سلام
تو چینی ها ببینید کدامش رو دستشون باد کرده همون میاد اینجا با آرم مپنا
پویا
۲ مهر ۱۴۰۳بعدشم از ورود دامپتراک های درست و حسابی به بهانه تولید داخل جلو گیری کنید اینارو هم دولا پهنا قالب کنید
آرمان
۲ مهر ۱۴۰۳با ارز ترجیحی وارد میکنن،الکی میگن خودمون ساختیم،چندین بودجه سنگین هم برای پروژه های مختلف و ساخت کارخانه و واردات دستگاه های مونتاژ و بودجه حمایت از صنایع دانش بنیان،از وزارت صمت و وزارت نیرو هم میگیرن
مگه میشه یکساله همچین برنامه ای پیش ببری که برسه به مونتاژ دامپ تراک با داخلی سازی ۶۵درصد؟؟؟؟؟؟
فری
۳ مهر ۱۴۰۳بله میشه البته که این برنامه 3 ساله داره پیگیری میشه
صحبت امروز و دیروز نیست.
Ghr
۳ مهر ۱۴۰۳دوسال پیش ی شرکتی همینجا اومده بوده باکلی سروصدا که بیایین تراک ساختیم کلی آدم هم جمع شدن آخر سر موقع بار زدن داخلش کل دف و چرخهاش از جاش شکستن افتادن حتی ۵۰متر هم نرفت….اونم فقط قطعات از ترکس و کوماتسو و …سرهم کرده بودن بسته بودن بهم یعنی چیزی خودشون نساخته بودن😀😀😀😀😀
amirkhanzadeh
۲ مهر ۱۴۰۳ای شیر مادر حلالت
ولی باید بگم توی قرار داد جنس خوب منعقد شده تا پول و بودجه زیادی صرف بشه
ولی اشغال چینی وارد میشه
تا مابقی پول بره تو جیبشون
محمد
۳ مهر ۱۴۰۳بابا جان می خوان خودم نقشش کنم برات بفرستم انگار حالا قرار چی بسازن😂
در ضمن بهتره اول برید ببینید دستاورد های شرکت مپنارو بعد بیاید حرف بزنید.
لطفاً آنقدر خود تحقیر نباشید.
مرتضی نجمی نیا
۳ مهر ۱۴۰۳مپنا در زمینه تخصص خودش تا الان خوش درخشیده منبعد دیگر خدا داند چه سیاستی در پیش بگیره و اصل مهم این کامیون موتور و ژنراتور و موتورهای الکتریکی چرخ هاست که احتمالا ژنراتور و چرخ ها را موفق به ساخت شوند اما موتور کامیون و سیستم هیدرولیک و چرخدنده ها و هر آنچه که دانش و ابزار خاصی نیاز دارد و ما تحریم هستیم را باید وارد کنند
Mr
۳ مهر ۱۴۰۳مپنا همینجوری نیست که
Ghr
۳ مهر ۱۴۰۳سلام دوستان این تراک ک الان توی معدن ۳گل گهره،،،دو سه سال پیش آوردن اینقدر خرجش گرون بود و قطعاتش نبود که خوابوندنشون.سوخت گازوییل موتورهاش هم خیلی بالایی….
چینی هستن و مثلی که کارخانه ترکس چین هم زدشون.فقط هم برای بطله برداری هستن.بخاطر ژنراتورها نمیتونن توی آهن و ،،، کار کنند….
Ghr
۳ مهر ۱۴۰۳دوسال پیش ی شرکتی همینجا اومده بوده باکلی سروصدا که بیایین تراک ساختیم کلی آدم هم جمع شدن آخر سر موقع بار زدن داخلش کل دف و چرخهاش از جاش شکستن افتادن حتی ۵۰متر هم نرفت….اونم فقط قطعات از ترکس و کوماتسو و …سرهم کرده بودن بسته بودن بهم یعنی چیزی خودشون نساخته بودن😀😀😀😀😀
Kelary
۲ مهر ۱۴۰۳از شنیدن این خبر خوشحال شدم🙂
به امید خبر های خوب این چنینی و پیشرفت های بیشتر.
froG-driVer
۲ مهر ۱۴۰۳ولی من برای تو متاسف شدم که هنوز شرکت های ایرانی رو نشناختی…
Moro
۲ مهر ۱۴۰۳نه اما ذات خود تحقیر بعضی ها رو شناختیم
بهنام
۶ مهر ۱۴۰۳Moro
مگه اینا از ما هستن که به ما میگی خودتحقیر ؟ ما اونایی که باعث تحقیر ما در دنیا شدن رو تحقیر و مسخره میکنیم که البته حقشونه.
مهدی
۲ مهر ۱۴۰۳چقدر ساده ای
حسین دهمرد
۲ مهر ۱۴۰۳اینا رو باید با موتور بخار ساخت . منتها نه اون موتور های بخار قرن گذشته
سیناهامون
۲ مهر ۱۴۰۳توی اکثر کشور ها به صورت هیبریدی تولید میشه
یعنی موتور دیزل به عنوان ژنراتور عمل میکنه و نیروی الکتریکی رو به موتور برقی میفرسته
این کار خیلی از قطعاطی مثل کلاچ ، گیربکس ، ومتعلقات انتقال نیرو از موتور به چرخ رو از بین میبره و صرفه اقتصادی بیشتری هم از لحاظ استحلاک لوازم مصرفی داره و هم از لحاظ مصرف سوخت
ehsan.fa
۲ مهر ۱۴۰۳احتمالا از ماشین کنترلی آرمیچر برمیدارن میدن عسگر سگ دست سیم پیچیش کنه
IRI
۲ مهر ۱۴۰۳مپنا توان تولیدش رو داره
مهدی
۲ مهر ۱۴۰۳صورت مسئله : با وجود تحریمهای ظالمانه مهندسان ایرانی توانستند دامپتراک برقی بسازن بعد از آمریکا آلمان و ژاپن، جواب مسئله میلیاردها دلار هاپولی شد ، دامپتراکم وجود خارجی نداره
بهروز
۲ مهر ۱۴۰۳کارهای بیخود. مپنا دقیقاً مسیر الکتریکی سازی جهانی رو پیش میره و مشکوکه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲ مهر ۱۴۰۳هر وقت توانستید استادیوم آزادی رو به طور کامل صندلی نسب کنید ببینید گفتم فقط صندلی حتی نگفتم تعمیرات اون وقت بیاید راجب فرقون باهم صحبت کنیم.من قسم میخورم توان ساخت هیچ چیزی رو ندارید دیدم که میگم.حادثه معدن طبس رو ببینیند برا فوتیها سر خونه وجود ندارد کلا ۸ کشو سردخانه هست تو کل شهر بقیه رو رو هم چیدن.یعنی اینجا تو مردن هم باید خوش شانس باشی و وقت شناس تا کشوی سرد خونه گیرد بیاد و بو نگیری.در همین حال پیجر ترکی دها رو آوردن اینجا تو لوکستربن بیمارستانها جا دادن و پولیه که به سر و پاشون میریزن.بله من به خاک سرزمین مقدس کوروش کبیر قسم میخورم شما توان ساخت هیچ چیزی ندارید اگر اشتباه میکنم بهم ثابت کنید ولی فضای پاسخ گویه من رو هم نبندید تا منم جواب بدم
سعید دلیخون
۲ مهر ۱۴۰۳و هر وقت یه متنی نوشتید که ده تا غلط املایی نداشت اونوقت میشه به آینده این مملکت امیدوار شد!
ناشناس
۲ مهر ۱۴۰۳آخه ما شهروند ایران نیستیم اونها شهروندان ایران هستن برای اینه که دارن اینجوری بامون رفتار میکنن
Afshin
۲ مهر ۱۴۰۳داداش غلط املایی هات باعث ،مردودیت نشه🤣🫡
new reventon
۲ مهر ۱۴۰۳شرکت مپنا هیچ عددی نیست. چون نه کسی توش سواد داره(از جمله مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره) نه کسی پیگیره تا یه کار به سر انجام برسه.لازمه پیگیر بودن اینه که که مدیر عامل و اعضا مدیریت باید خودشون مهندس ارشد باشن و جزئی از تیم مهندسی و ساخت باشن نه اینکه فقط کارای مدیریت و حساب داری کنن(مثل تمام شرکتای تراز اول جهانی) ته تهش میرن قطعات رو با واسطه وارد میکنن بعد اینجا سر هم میکنن.عین تمام شرکتای ایرانی. اگرم چیزی تو ایران تولید بشه، قبلش میرن روش ساختش رو از خارج میخرن.تارا ریرا و بقیه رو نگاه کنین.
new reventon
۲ مهر ۱۴۰۳مهندس های واقعی ام (مهندس واقعی کسیه که داره مقالات زبان اصلی رو هر روز میخونهو تو ازمایشگاه و کارگاهه و کارای CAD و CAE) یا مهاجرت میکنن. اگرم اینجا استخدامشون کنی دل بکار نمیدن چون حقوقشون کمه. وقتی تو آمریکا شروع حقوق یک مهندس ماهی 10 هزار دلار و تا میلیون دلار میرسه بعد تو چجوری توقع داری اینجا برات کارای طراحی و مهندسی سطح بالا کنن.
new reventon
۲ مهر ۱۴۰۳خودروسازی داخلی داریم و همین ایران خودرو سایپا هر سال برای ساخت این اشغالا سالی چند میلیارد دلار هزینه ارزی دارن. کاملا هم داخلی سازی میکنن.
حیف این دلارای با ارزش. فک میکنن تو دنیا درخت دلار هسته، یا همینجوری کف خیابونا ریخته که اینجور خرابشون میکنن. اگه نفت نبود ما از افغانستان هم عقب تر بودیم. حالا هی برید نژاد پرستی کنید. اونم رو کیا رو همزبون ها و فارسی زبون ها.
مهرشاد
۲ مهر ۱۴۰۳دم مپنا گرم
به کوری چشم کسانی که تحمل این پیشرفت هارو ندارند😁
از کامنت ها مشخصه که خیلی ها سوختن😉
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۳مپنا ادعای ساخت نیروگاه و توربینهای عظیم حرارتی داشت که الان شرایط برق مملکت مشاهده میکنید، همچنان ایران وابسته به خارج باقی مونده و ما بزرگترین کشور از نظر کمبود نیروگاه شدیم
برای من که ۲۰ ساله داخل صنعت برق و نیروگاههای ایران کار میکنم، مپنا یک طبل توخالی پرمدعا هست و فرقی با ایران خودرو سایپا نداره
همین دامپ تراک که صبر کنید بسازن، بعدش با نمونه خارجی مقایسه کنیم و قیمت نهایی مشخص بشه امیدوارم دونهای صد میلیارد تومن و وارداتی ساخت چین در نیاد
پویا
۲ مهر ۱۴۰۳درود بر شما که به قضیه توربین حرارتی اشاره کردین خواستم یه کامنت بزارم گفتم شاید تایید نکنید.
دوستان اگر درباره این ادعا و افتضاحات بعدش نمیدونن حتما تحقیق کنن
یداله
۲ مهر ۱۴۰۳این صحبتها صحت ندارد. همه سازندکان توربین و تجهیزات سنگین در دنیا همه قسمتهای یک تجهیز سنگین را نمیسازند اما سازنده و جمع کننده قسمتهای عمده آن هستند و مالک حقوقی تجهیزات. لذا مپنا مالک حقوقی و حقیقی تجهیزات ساخت خود هست.
محمدحسین
۲ مهر ۱۴۰۳جناب اشتری یه سوال از شما که ۲۰ ساله در صنعت نیروگاهی فعال هستین دارم. (چون من پنج سال کمتر از شما تجربه مشابه دارم)
وقتی نیروگاه رو مپنا میسازه ولی کارفرما پول نمیده ، و انباشت مطالبات مپنا از کارفرماها به (فکر میکنم) نزدیک صد همت رسیده ، چطور میشه نیروگاه جدید ساخت تا ناترازی برق حل بشه ؟
شما در محیط کار خودتون تا چه مدت حاضرین بدون حقوق کار کنین ؟
حسین دهمرد
۲ مهر ۱۴۰۳یعنی میفرمایید اصلا هم دلیل نساختن نیروگاه قرارداد فکاهی پاریس نیست؟
شما خودتون بعد از ۵ سال نتونستید یه صندوق پیام گوشه ی سایت رو درست کنید حالا بنظرتون نمیتونستید درست کنید یا اجازه نداشتید ؟
محمد
۳ مهر ۱۴۰۳قصور از دولته.
به مپنا پروژه نده.
به شرکتای چینی بده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ مهر ۱۴۰۳شرکتهای ایرانی متاسفانه یک کار زشتی یاد گرفتن
هر وقت یک پروژه قراره توسط خارجیها انجام بشه، میپرن وسط و داد و هوار راه میاندازن که ای وای، این خائنین به مملکت، کاری که ما شرکت ایرانی میتونه انجام بده، دادن به اجنبی
مینا
۳ مهر ۱۴۰۳درود به شما جناب اشتری که روشنگری میفرمایید.متشکر از جواب قانع کننده شما
امیر
۳ مهر ۱۴۰۳دقیقا فقط باعث بهم خوردن قرارداد و سرمایهگذاری خارجی میشه یک توربین مقیاس کوچک اسمبل میکنه بعد میگه همهجا نیروگاه مقیاس کوچک باشه …کلا صنعت برق رو فرسوده و عقب مانده کرد دقیقا عین خودرو سازی
محمدحسین
۳ مهر ۱۴۰۳دوست عزیز ظاهرا شما اطلاع نداری که ایران تحریم هست !
بخاطر تحریم حتی خودروسازان اروپایی و ژاپنی و کره ای هم حاضر نیستند با ایران کار کنن که محصولشون فقط مصرفی هست، چه برسه به سه تا شرکت پیشرو در صنعت نیروگاهی که اساسا صنعت استراتژیکی محسوب میشه (جیای ، زیمنس ، میتسوبیشی)
اتفاقا قبل از دور اول تحریم ها در اواخر دولت احمدینژاد برای انتقال دانش فنی توربین های کلاس اف با زیمنس توافق شده بود که خورد به تحریم ها و زیمنس کنار کشید.
مجددا بعد از برجام با زیمنس صحبت شد و این دفعه چند تا هم توربین بصورت مشترک در دست ساخت بود (بعد از چند دستگاه وارداتی اول) که مجددا تحریم ها این ارتباط رو قطع کرد.
با این وجود مپنا توربین کلاس اف خودش رو با ارتقای توربین فعلی کلاس ای توسعه داده که اگرچه توان خروجی پایینتری داره ولی از نظر راندمانی در همون سطح هست.
(توضیح: کلا دانش تولید توربین گازی نیروگاهی در دنیا در انحصار همون سه تا شرکتی هست که بالاتر گفتم. بنابراین طبیعیه که دانش خودشون رو به راحتی انتقال ندن. کلاس توربین براساس راندمانش سنجیده میشه و الان بالاترین سطح رو میتسوبیشی داره که کلاس جی هست. بعدش هر سه شرکت فوق کلاس اچ رو دارن و کلاس اف. یعنی مپنا قرار بود از زیمنس دانش دومین توربینش رو بگیره که تحریم مانع شد.
حالا شاید سوال بشه: اصلا چرا توربین گاز ؟ با این همه پیچیدگی ! خب توربین بخار چرا تولید نمیشه ؟ که سازنده هم تو دنیا زیاد داره. به دو دلیل : اول باز هم تحریم ، چون مپنا با شرکت فرانکوتوزی ایتالیا قرارداد انتقال دانش فنی ساخت توربین بخار رو داشت ولی با تحریم ها ، ایتالیاییها هم رفتن. دوم ساخت نیروگاه بخار هزینه اولیه بسیار بالاتری نسبت به نیروگاه گاز داره که کارفرماها و دولت ایران ترجیح میدن سراغش نرن و با هزینه اولیه کمتر و در زمان کوتاه تر به مگاوات برسن)
از آقای اشتری تعجب میکنم که اینها رو میدونه و چنین نظری میده !
Mercedes
۷ مهر ۱۴۰۳اصلا یه موضوع خیلی جالب اقای اشتری
ایرانی که تا سال ۹۹ نمیتونست کوچک ترین چیزارو تولید کنه
یهو بعد قرارداد ۲۵ ساله الان همه چیزارو تولید ملی میکنه و کاملا خودکفا شده؟ عجیب نیست؟
ماهم نمیدونیم همه اینا از چین میاد و قطعات چینیه و اینا مونتاژ میکنن و لوگو خودشونو میزنن
ایران تو سه سال به طرز معجزه آسایی ابرقدرت صنعتی شد؟ پس اگر واقعا اینطوریه خدا معجزه کرده و ایرانیارو خیلی دوست داره که یهو سه ساله از همه کشورا جلو زدن
حسین
۳ مهر ۱۴۰۳مپنا خیلی سال هست ک در عرصه های مختلفی کار میکنه کسی نمیگه واردات نداشته باشه اما این لامصب خروجی هم نداره فقط بودجه می بلعه
نشون ب. این نشون ک اگه کسی در گیر ساخت باشه دنبال استخدام چهارتا نیروی قوی هم هست والا ما ک ندیدیم بجز سفارشی ها و رانتی کسی استخدام کنه
محمد جواد
۲ مهر ۱۴۰۳همه پروژه های بزرگ رو به این شرکت های خصولتی با رانت میدن مپنا از شرکت های استان قدس هست این مثلا یکی از کارهاش ساخت نیروگاه برق هست این چند سال که تقریبا تمام پروژه های نیروگاهی رو دادن به مپنا میبینیم که هرساله نا ترازی برق داریم و قطعی برق همش هم میگن مردم زیاد مصرف میکنن درحالی که حقیقت اینه که مپنا توان لازم رو نداره فقط با رانت بزرگ شده و حقوق نجومی میده به مدیر هاش این ماشین رو باید هپکوی اراک میساخت که اینا نابودش کردن متاسفم
کیان پور (کیان)
۲ مهر ۱۴۰۳سلام
واقعیت همین هست
متاسفانه مدیران شرکتهای اینچنینی از قشر فقیر و رنج کشیده نیستن ،اکثریت آقازاده هستن و با سفارش شدن
amirboss
۲ مهر ۱۴۰۳یه ساعته دارم به این مقاله میخندم😂
حسن
۲ مهر ۱۴۰۳دامپ تراک برقی میسازن ببخشید قراضه ها چین را وارد میکنن
بعد ژنراتور گازوئیلی میبرن تو معدن تا براش برق تولید کنن
ما خیلی پیشرفته ایم
شما برق خونه ها که هیچ برق کارخانه های خودتون که از درامدشون دزدی میکنید را نمیتونید تامین کنید این افاضات ویکتوریایی برا چه دزدیه بزرگیه
froG-driVer
۲ مهر ۱۴۰۳این رَه که شما رَوْی به گورستان است!!!
همون دامپتراک های قدیمی و کارکرده ژاپنی و آمریکایی با کیفیت از هزار تا مپنا و مبنا کوفت و زهرمار برقی بهتره…
الکساندر
۲ مهر ۱۴۰۳منو مگه قرار نبود خودرو برقی بسازه😂
چی شد؟ لولو خوردش؟🤣🤣
ایران تنها
۲ مهر ۱۴۰۳تو خدا چه فکری میکنید اینقدر مردم خر فرض میکنید آخه دام تراک ایران با این مدیریت کشور محاله یه بنجل چینی وارد میکنن مارک مپنا میزنن روش یه لاستیکشو نمیتونن تولید کنن
Mercedes
۷ مهر ۱۴۰۳اره دیگه بازی رسانه ای یاد گرفتن کاری که امریکا ۱۰۰ سال پیش میکرد الان اینا میکنن
استفاده تز رسانه برای گول زدن مردم
میخوان بگن ما پیشرفته ایم
اوکی بابا تو مدرن تو پیشرفته
اسماعیل
۲ مهر ۱۴۰۳اگه راست می گین ساخت قطعات و لاستیک آن را به صورت فیلم زنده محل ساختشان را نشان دهید
محمد
۲ مهر ۱۴۰۳خیلی هم عالی.
مایه فخر و موباهات هست .
خودم
۲ مهر ۱۴۰۳سلام به همه دوستان با کامنت های جالب
من ۲۰ سال هست در یکی از شرکت های گروه مپنا هستم
درباره کمبود برق و ساخت نیروگاه صحبت کردید لطفا بررسی کنید ببینید مپنا چقدر از دولت طلب پولی دارد و بعد بفرمایید چرا نیروگاه برق نداریم و ضمنا مپنا الان هم به دلیل مطالباتی که از دولت دارد مجبور هست از نیروگاه های ساخت خودش که به دستور دولت بود خودش بهره برداری کند آیا شما باشید حاضر هستید سرمایه گذاری کنید و درآمد نداشته باشید؟؟؟
مپنا جزء چند شرکت برتر دنیا در فرایند ساخت و اجرای نیروگاه و تجهیزات و ملحقات هست پس بی انصاف نباشید و دارای بیش از ۴۰ کارخانه و مجموعه با تکنولوژی های پیشرفته است چطور می فرمایید بی سواد هستند آیا این تکنولوژی های مدرن می تواند با پرسنل بی سواد راه اندازی و کار کند واقعا آیا می شود؟؟؟
مپنا یا شرکت مستقل است اگر اطلاعات ندارید نگویید برای فلان جا هست کمی تحقیق کنید متوجه خواهید شد.
کجای ایران درآمد دلاری است که با کشور های دیگر مقایسه می کنید اگر امکان کسب درآمد دلاری بود همه دنبالش می رفتن این دلیلی بر کار نکردن پرسنل نمی باشد و این طوری قضاوت نکنید اگر این طور باشد پس توی این مملکت هیچ کسی کار نمی کند اگر این باشد پس چطوری این پروژه ها انجام می شود؟؟؟
معدن کار
۳ مهر ۱۴۰۳سلام
رانتی که مپنا در ساخت نیروگاه دارد را اگر به یک شرکت کاملا خصوصی میدادند الان آن شرکت جنرال الکتریک امریکا را میخرید مپنا فقط رانت است اگر دولت بهتون پول نمیده بیخود میکنید در مناقصه های دولتی شرکت میکنید
امیر
۳ مهر ۱۴۰۳مپنا پروژه انجام نمیدهد یک واسط است که زمان را بیشتر میکند سه تا توربین نسل اف وارد شد آرم مپنا زد روش گفت ما تولید کردیم…در ضمن مپنا اگر ادعای شما درست بود چرا قرارداد ساخت به یورو میبنده؟؟خروجی مپنا افتضاح و یک خیانت به وطن بود
صفی الله هاشم پور
۲ مهر ۱۴۰۳اینقدر دروغ به خورد مردم دادید که فکر کردید حالا یه دروغ خیلی گنده بگید بلکه مردم باور کنن.بابا با دوز سنگین هم دوپینگ کنید گندش در میاد . الان سر بودجه از پیش گرفته شده رقابت میکنن برای بردن به کانادا درای……
صفی الله هاشم پور
۲ مهر ۱۴۰۳اینقدر به مردم دروغ گفتید.فهمیدید دیگه با دوز پایین باور نمیکنن حالا با دوز بالا دوپینگ کردید.الانم سر پولی که گرفتید رقابت دارید که کدوم زودتر ببره کانادا دلار ها را اونجا سرمایه گذاری کنید.
مجتبی
۲ مهر ۱۴۰۳مپنا پول ماشینهایی که بندر عباس واسش کار کرده را بعد ۲سال هنوز پرداخت نکرده ،
همایون
۲ مهر ۱۴۰۳درسته مپنا متخصص خوب هم داره ولی مشکل مپنا مدیریته و وابستگیش به دولت.مپنا حتی شارژرهاشم ساخت داخل نیست ماشینشم که قلفتی از چین آورد اونم یه ماشین و برندی که تو خود چینم فروش نداره.حالا هم بعد از عقد قرارداد و گرفتن بودجه کلی شرکت صوری تاسیس میشه بعد یه عده میرن چین میگردن ببینن کدوم دامپترک چینی رو دستشون باد کرده اونو با کلی تخفیف به صورت قطعات آماده میارن تو معدن مونتاژ میکنن درست مثل کاری که همین الانم با دامپترکهای اروپایی و ژاپنی میکنن.حالا شاید پیش خودتون بگید که اینکه عیب نداره حالا این وسط چندتا کارمند و پرسنل ایرانی هم نون میخورن ولی مشکلش اینه چون این شرکت پارتیش کلفته بعد از اولین پروژه وقتی پولش بهش چسبید به دولت میگه که واردات دامپترکهای با کیفیت ژاپنی و اروپایی رو یا کلا ممنوع کنه یا انقدر تعرفه و دردسر واسه وارداتشون بزاره که عملا کسی سراغشون نره و همه واسه رفع نیاز بیان سراغ مپنا و دامپترکهای بی کیفیت چینی.خودتونم دیدید هرجا که جنس با کیفیت جاش چینی اومده باعث چه خسارتهایی شده و بعد از چندسال وقتی تعداد این دامپترکهای برقی زیاد بشه یه عدد گنده رو مصرف برق کشوری میره که هیچ برنامه ای واسه افزایش تعداد نیرگاههاش نداره
Moro
۲ مهر ۱۴۰۳به علت سوزش خود تحقیر ها، تعداد کامنت بالاسسس
حسین شرافت
۲ مهر ۱۴۰۳تا زمانی که از خزانه و بودجه روزنه هایی ب اخور بعضی ها باز باشد و مسیر رانت و ویژه خواری هم ب بهترین شکل بازسازی و ترمیم چاله چوله ها و برطرف کردن نقاط حادثه خیز مسیرهای رانت خواری انجام بشود اش همین کاسه همین انگاری ما محکوم ب روزهای بد و بدتر هستیم!!!؟
تصور کنید در دولت سیزدهم با وجود ان هزینه هنگفت و زیانباری در برداشتن ارز ترجیحی دامنگیر مردم شد ولی با وجود ان همه فشار خورد کننده ب مردم ولی باز ارز را دو نرخی نگه داشتند و باعث شدند که اتوبان و بزرگراه های رانت و ویژه خواری گسترده تر شود حالا این تصمیمات تاسف بار و کمر شکنی که مردم را زیره فشارش خورد و خمیر کرد با چه نگاه و انگیزه ای گرفته شد الله و اعلم !!!؟
hasan kandi
۲ مهر ۱۴۰۳دیگر کارخونه نمونده که بسازن حتما از چین میارن حالا شاید بیارن مونتاژ کنن یکی از کارخانجات گروه مپنا واگن سازی اراک هست که این روزا حال خوبی ندارد وگرنه الان همون واگن سواری وباری تولید میکرد وضع حملونقل هم جون میگرفت ودرامدش هم به پرسنل وکارگران زحمتکش واگن پارس میرسید وهروز هم در اعتصاب نباشند
کوشا
۲ مهر ۱۴۰۳“مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید”
خطاب به اکانت های با سابقه کامنت یک که معمولا سر همچین پست هایی سر و کلشون پیدا میشه. محصول اگه محصول باشه خودش رو توی بازار و شرایط رقابتی پیدا میکنه. با حرفای قشنگ و گنده نمیشه جنایت و خیانت انحصار و تاثیر نامطلوب و فساد زای اون روی اقتصاد رو لاپوشانی کرد. با این کار ها هم بیشتر خودتون رو منفور و مضحکه میکنین..
جعفر
۳ مهر ۱۴۰۳احسنت به آقا پویا گل فرمودید
مرادپور
۳ مهر ۱۴۰۳ما با کمبود شدید برق روبرو هستیم ساخت ماشینهای سبک و یا سنگین برقی در ایران تا زمانیکه ناترازی در برق داریم بی فایده هست و نتیجه نداره
سعید
۴ مهر ۱۴۰۳باسلام خدمت همه هم وطنهای گرامی آره درست است نقشه دام تراک داخل شرکت ملی مس تهیه گردیده است وقرارشده که شرکت مپنا کامیون 136تنی بسازد و ساخت ایران است و کاملاً برقی میباشد وازجایی قرار نیست که وارد شود و باعث افتخار کشورم ایران است باآرزوی موفقیت برای کشورعزیزمان