از جمله شاخصترین کشندههای وارد شده به کشورمان مرسدس بنز اکتروس ال است که به معرفی و بررسی آن میپردازیم.
محصولات مرسدس بنز در کشورمان طرفداران زیادی دارند و خودروهای سنگین آن از جمله آکسور و اکتروس از این قاعده مستثنا نیستند. در واقع تعداد زیادی از رانندگان خودروهای سنگین، دوام و قابلیت اطمینان کامیونها و کشندههای مرسدس را ستایش میکنند. همزمان با آزاد شدن واردات خودروهای سنگین صفرکیلومتر و کارکرده به کشور شاهد حضور محدود کشنده پیشرفته مرسدس اکتروس ال در کشور هستیم و به همین بهانه میخواهیم آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
مرسدس بنز اکتروس Actros کشنده هوی دیوتی است که اولین بار در نمایشگر خودروهای تجاری هانوفر ۱۹۹۶ رونمایی شد. این کشنده که جایگزین سری محصولات SK به شمار میرود در کشورهای زیادی عرضه شده و به پیشرانه ۶ سیلندر خطی با توربوشارژر و اینترکولر مجهز است. نسلهای دوم و سوم اکتروس در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ عرضه شد و چهارمین نسل آن که با نام رسمی نیو اکتروس شناخته میشود از جولای ۲۰۱۱ تاکنون در جادهها حضور دارد.
همچنین بخوانید:
- بررسی کشنده امپاور DB500؛ مشخصات، قیمت و رقبا در ایران
- بررسی کامیون کشنده جک دیما؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
- بررسی کامیون کشنده شکموتو X5000، مشخصات، قیمت و رقبا در ایران
- بررسی کامیون کشنده دانگ فنگ KX آرتا، مشخصات، قیمت و رقبا در ایران
مرسدس بنز در سال ۲۰۱۱ نیو اکتروس را برای اولین بار رونمایی کرد. ژرمنها میگویند این کشنده قطعه مشترکی با نسلهای پیشین ندارد و اگرچه در زمان معرفی شاهد پیشرانهای با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ بودیم اما نیو اکتروس به عنوان کشندهای یورو ۶ طراحی شده و فضای اضافی برای سیستمهای خنک کاری در آن تعبیه شده است. این شرکت معتبر در سال ۲۰۱۸ نیز نسخه ارتقا یافته اکتروس ال با دوربینهای جانبی را بجای آینههای سنتی رونمایی کرد. این کشنده هماکنون دارای دو نمایشگر رنگی شامل نمایشگر لمسی مرکزی و پشت آمپرهاست که نمایشگر دومی جای پشت آمپرهای سنتی مدلهای قبلی را گرفته است. همچنین در مدلهای جدید سیستمهای کمکراننده با امکان رانندگی خودکار تحت کنترل نیز وجود دارد. پیش از این اکثر کشندههای وارداتی به کشور همچون ولوو FH500، داف XF 480، اسکانیا 500S و رنو T480 را بررسی کردهایم و حالا نوبت به محصول خاص مرسدس میرسد.
بررسی مرسدس بنز اکتروس ال
طراحی ظاهری
کشندههای مرسدس همواره با طراحی ساده اما عضلانی شناخته شدهاند و اکتروس ال نیز تفاوتی ندارد. در واقع این خودروی سنگین جزو متمایزترین کشندههای وارداتی به کشور است و در بخش جلوی آن چراغهای خمیده و عبوس بیش از هر چیز دیگری به چشم میآیند. جلوپنجره نیز با خطوط افقی خود کاملاً جذاب کار شده و در بخش پایینی حالتی خمیده و هماهنگ با چراغها به خود گرفته است. ستاره سه پر زیبای مرسدس نیز در بخش میانی جلوپنجره خودنمایی میکند. در مجموع طراحی ظاهری کشنده مرسدس بنز اکتروس ال را باید جذاب، عضلانی و متمایز توصیف کرد.
طراحی داخلی
با ورود به کابین این کشنده شاهد یکی از متفاوتترین طراحیهای موجود بین کشندههای وارداتی خواهید بود. همانطور که گفته شد اکتروس ال از دو نمایشگر برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی استفاده میکند و همین دو ویژگی حس و حال مدرنتری به کابین بخشیدهاند. همچون نسلهای پیشین اکتروس، همه کنترلها در دسترس راننده قرار دارد و صندلی نیز از تنظیمات کامل برخوردار است. این کشنده با سه کابین استریم اسپیس، بیگ اسپیس و گیگا اسپیس عرضه میشود و بیشترین فضای داخلی در مدل گیگا ارائه خواهد شد. کف تخت و مسطح کابین نیز امکان تردد راحت را برای راننده فراهم میسازد. تخت خواب و صندلیهای راحت، تجهیزات متنوع و مدرن و… جزو ویژگیهای کابین هستند. همچنین با بهینهسازیهای صورت گرفته از میزان صدای ورودی به کابین نیز کاسته شده است.
تجهیزات و امکانات
شاخصترین بخش کشنده مرسدس بنز اکتروس ال را میتوان تجهیزات و امکانات آن دانست. همانند خودروهای سواری مرسدس، این کشنده به جدیدترین تکنولوژیهای روز مجهز شده است که ذکر همه آنها از حوصله شما عزیزان خارج خواهد بود اما از جمله شاخصترین ویژگیها میتوان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ کشنده بین خطوط، نمایشگرهای لمسی مرکزی و پشت آمپرها، پایش نقاط کور، ترمز ضد لغزش، گرمکن و سردکن صندلی، دوربین جانبی بجای آینههای سنتی، چراغهای جلوی LED و… اشاره کرد. به این ترتیب کشنده مرسدس در جایگاهی برتر نسبت به اکثر رقبا قرار میگیرد.
قوای محرکه
اکتروس ال در نسخههای مختلفی تولید میشود که همگی به پیشرانه ۶ سیلندر خطی مجهز هستند هرچند قدرتهای متفاوتی را ارائه میکنند. پرچمدار این خانواده به پیشرانهای با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۰۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است اما یکی از مدلهای وارد شده به کشور اکتروس ال ۱۸۵۱ است که پیشرانه ۱۵.۶ لیتری آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۱۲ سرعته راهی چرخها میشود.
این گیربکس از سرعتهای تعویض بهتری نسبت به قبل سود میبرد. نکته قابلتوجه به توانایی گیربکس در بررسی وضعیت جاده مربوط میشود که بر این اساس تعویض دندهها و گشتاور پیشرانه را کنترل میکند تا در نهایت مصرف سوخت کاهش یابد. به لطف استفاده از پیشرانه OM473، اکتروس ال ۴ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به قبل دارد. این خودروساز آلمانی میگوید افزایش گشتاور تولیدی در دورهای پایین باعث شده مرسدس بنز اکتروس ال استارت و شروع به حرکت نرمتری داشته باشد. همچنین گیربکس پاورشیفت نیز ۴۰ درصد سریعتر عمل میکند تا به این ترتیب گشتاور کمتری تلف شود.
قیمت
در حال حاضر قیمت مرسدس بنز اکتروس ال به حدود ۱۱ میلیارد تومان میرسد که بیشتر از قیمت اکثر کشندههای وارداتی به کشور خواهد بود و شاید از این نظر تنها اسکانیا 500S، ولوو FH500 و داف XF 530 بتوانند رقیبی قابلاعتنا برای مرسدس باشند. جهت اطلاع از قیمت روز کشنده، کامیون و کامیونت میتوانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.
همچنین بخوانید:
- قویترین کشندههای چینی بازار ایران با بیش از ۵۰۰ اسب بخار
- ارزانترین کامیونهای کشنده بازار ایران، از دایون تا فاو و فوتون
- بهترین کامیونهای کشنده چینی بازار ایران، از فوتون و دیما تا شکموتو و امپاور
جمعبندی
مرسدس بنز یکی از بهترین سازندگان خودروهای سنگین در دنیاست و محصولات آن در کشورمان کاملاً شناخته شده هستند. اکتروس ال جدیدترین نسخه از این کشنده پرآوازه به شمار میرود و اگرچه به تعداد محدود وارد شده اما کاملاً جلبتوجه میکند. درصورتیکه خدمات پس از فروش و قطعات اکتروس ال در دسترس باشد قطعاً جزو بهترین گزینههای رانندگان خواهد بود چراکه از کیفیت مثالزدنی مرسدس، سواری نرم، دوام بالا و تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع سود میبرد.
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دوستانی که خودرو سنگین از برند مان و داف داشتند تجربیاتشان را بگن ، هم در بحث تریلی ، هم اتوبوس .
ممنون .
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۳در کلاس سنگینها ، بنز و ولوو دوش در دوشِ هم رقابت میکنن!!!
اهل فن میگن ۱۰۰٪ ولوو ، ولی قطعات ولوو از همه گرانتر ولی باکیفیتتر و البته به راحتی خراب نمیشه!!!
اما بنز در دنیای سنگینها به تویوتای آلمانی معروفِ که مرگ نداره!!!
در کشندههایی که به ایران وارد شده و میشه ، داف از همه ارزانتر و به همین دلیل استقبال بیشتری شده و البته دلیل ارزانیشم ناشناخته بودن این برند برای نسل جدید رانندگان هست با اینکه داف از قدیمیترینهاست ( سریال خوشرکاب یادتون هست )!
وقتی میگم ارزانتر ، نه اینکه فکر کنید صد یا پانصد میلیونهو ، نه ، بلکه میلیاردی ارزانتر هست!
البته جدیداً مدلهای man آلمانی کارکرده هم آوردن با رنگهای جذاب و جذابتر اینکه هم قیمت چینیهای صفر کیلومتر هست و به نظر من تا قیمتش نکشیده بالا ارزش خریدش از همه وارداتیها بالاتره!!!
اون قدیما تو جاده که میرفتیم منتظر بودیم یه خودروی جدید رد بشه از کنار و روبرومون ، الان دلخوشیم به اینکه کشندهی جدید رد میشه چیچیه !!!
از همه جذابتر هم رنو T جدیدهاست که به شدت جذابِ ، اینقدر زیبا طراحی شده که وقتی تو جاده میبینبد با اون دیلایتها روانیش میشید و ناخداگاه یه لبخند میاره گوشه لبتون!!!
جمشید
۱۱ فروردین ۱۴۰۳یه سر به نمایندگیهای ایرانخودرو دیزل بزن ببین با قطعات چینی فیک چه بر سر بنزهای قدیمی معروف آوردن
net
۱۱ فروردین ۱۴۰۳نوید بدترین جای رنو تی جلوپنجره با خطوط کج که تا پایین سپر اومده و خطوط پهن اطراف جلوپنجره رنو تی بد هست. در بین تریلی و اتوبوس اروپایی از لحاظ زیبایی اول اسکانیا بعد ولوو و بعد بنز و بعد رنو
Dariush
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ای بابا پسر خسته نمیشی تو همه جا هستی و فقط مضخرف میگی
خیلی دوست دارم بدونم چند سالته
ول کن برادر این یه بحث دیگست
net
۱۱ فروردین ۱۴۰۳تریلی پرچمدار و اتوبوس پرچمدار اسکانیا قشنگ و لوکس هست
NAVID@@98
۱۱ فروردین ۱۴۰۳قطعاً مثل تراک های سنگین هوی دیوتی فورد مرسدس بنز هم با کشنده هوی دیوتی پادشاهی میکنه و بهترین کلاس خودشونن🔥👑💪
اهل فن میگن چیزی که میگن درستش اینه که اینکه که قطعاً ۱۰۰٪ مرسدس بنز و ولوو و فورد ۱۰۰٪، و قطعات همشون هم یکی از یکی بهتر و با دوام ترین و باکیفیت ترین هستن از همه گرانتر ولی باکیفیتترین و البته قطعاً اصلا خراب نمیشن!!!🖐️😅
اما مرسدس بنز اروپا در دنیای سنگینها به فورد و جنرال موتورز آلمانی معروفِ که مرگنداره دقیقا و قطعاً مثل آمریکایی ها این هم همینطوره!!! و بادوامترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین هستن و معنای واقعی جان سختی واقعی هستن!!! 👑🥇🏆
کارهایی که اینها ازشون برمیان بقیه تو خوابگاه فیلمشو میبینن!!!😅🖐️
چون یادتان هست مطلب خودروی سال را گفتند ولی خودروهای برتر واقعی سالا شاهکارهای مثل این ها هستند!!!
Dariush
۱۲ فروردین ۱۴۰۳یکبار اونبکه نوشتی و بخون
NAVID@@98
۱۱ فروردین ۱۴۰۳چون
واقعا 🏆🥇👑خداییش درواقعیت فقط خدایی شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی بهترین و برترِ واقعی سال و همیشه هستند چون که جداً اینها را خدا میسازد معجزه های الهی که فَرادُنیَوی هَستند از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را میسازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم بهترین های واقعیست 👑🥇🏆
خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن همیشه درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همهفن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن
کلا اروپا و آمریکا قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک و اول هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
بهترین و شماره یک هستن در هر چیزی با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن وهم دوج هم مطلبش خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همهفن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد.
بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
عشقِ عشقَن♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍
پس وقتی میگوییم
چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند
چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟
مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!
چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!
چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرفها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروفتره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
از یاد نبرید که در اون سالها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند در هر چیز ماشینهایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهر تأیید هست بر برتری همیشگی و اعتبار شرکتهای اروپایی و آمریکایی که همیشه سالهای نوری جلوتر هستند با این خودرو ها و استقامت پیشرانه هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ سالههای این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اونها را چی چرا؟ چون، بزرگانِ برترِ واقعی فقط خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز و کلا خودِ همین اروپایی و آمریکایی هستند
👑🥇🏆
شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرتها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
معجزه های الهی فَرادُنیَوی که جداً اینها را خدا میسازد از خوبان عالم اروپا و آمریکا خدایی
اگه به من یک پورشه کیمن و شورولت کوروت بدن دیگه چی میخوام😍
البته به دوچرخه بی ام ایکس فلت لند هم راضی ام ولی اینم اگه گرونه همون دوچرخه سایز بی ام ایکس😍
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ فروردین ۱۴۰۳جهت اطلاع مخاطبان پدال، این کامنت 1503 واژه دارد
NAVID@@98
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ببخشید دیگه بالاخره اینم یه نوعشه دیگه
با تشکر از صبر و تحمل شما🙏
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۳خواندن این کامنت چند دقیقه زمان میبرد؟🤣
جومونگ
۱۱ فروردین ۱۴۰۳جناب اشتری ، امکانش هست گزینه «گزارش» به کامنتا اضافه شه ؟
مثلا ۱۰ بار که یه کامنت گزارش شد ، خود بخ خود حذف بشه . اینطوری هم زحمت دوستان پدال کمتر میشه و هم خود کاربرا نظارت میکنن رو محتوا . مثل زومیت
NAVID@@98
۱۲ فروردین ۱۴۰۳جومونگ پیشنهاد من اینه که شما خودت فشار نخوری
چون اگه طبق نظر شما بشه دیگه طرف از ۱۰ هزار تا کامنتش چیزی نمیمونه مثلا همش هرچی میبینیم باید حذف بشه چون یا ریپلای کامنت اوله یا تعصبی یا اشتباه
پس قبل من به اونا باید گفت که شما هم از همونایی منم ازتون یاد گرفتم
net
۱۲ فروردین ۱۴۰۳کشورهای پیشرفته و ثروتمند غربی ( امریکا کانادا و کشورهای اروپای غربی و استرالیا ) با اختراعاتشان آسایش برای بشر فراهم کرده اند
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۳اختلافی که بنز در خودروهای سنگین داره کاملا مشخص و غیر قابل انکاره
رامین صفایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۳بهترین کشنده حال حاضر در جهان
Ak 47
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ای جاااانممممم مرسدس.
این رو باید گرفت باهاش ده هزار تن بار زد به طوری که شاسیش ترک برداره و گازو بچسبونی بری تو اوتوبان پشت سواریا بچسبونی نور بالا بدی و بگی برو کنار!!!اگه بهت راه ندادن گازو تا ته فشار میدی زیرشون میکنی.بعد شبا باهاش بری تو خیابونا یه ak 47 هم پهلوت باشه جوان سوسولارو بندازی تو کابین مث خر بزنیشون و بهشون بگی لذت ببر از مرسدس مگرنه کشته میشی.قدتم باید ۱۹۰ باشه با ۱۲۰ کیلو عضله.
در اخر از سایت پدال شکایت دارم که چرا کامنتامو به نمایش نمیزاره.مرسی از بروبچ پدال.😡🙌
Zz
۱۱ فروردین ۱۴۰۳اون سری راجب موستانگ هم همینو گفتی
به سن اندریاس برگرد
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۳کامیونهای ولوو و اسکانیا و بنز از قدیم الایام تا الآن امتحان خودشونو تو جاده ها و گردنه های ایران پس دادن
🤡
۱۱ فروردین ۱۴۰۳از آینه بغلاش خوشم نمیاد
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳طرف مدل ۱۸۵۱ مدل ۲۰۱۶ همینو گذاشته ۷/۱۰۰ و بنظرم داخل آینه های بغلش دوربین هست که به مانیتور وصله.
JDM سابق
۱۳ فروردین ۱۴۰۳بنز و ولوو دیگه بنز و ولووی ۳۰ سال پیش نیستن
محمدباقر
۱۳ فروردین ۱۴۰۳سلام بهترین ماشین بنزاکتروس ماشین سبک موتور گیربکس کوچک ولی قیمت بالا هرکس توان خرید نداره بااین درامدهای امروزی یعنی یک راننده شغل کارش توان خریدنداره
S
۲۲ فروردین ۱۴۰۳این همونی نبود که بخاطر اینه بغلش بهش مجوز ندادن؟