مرسدس بنز اعلام کرد با شرکت رنوس و آمازون به منظور تست کامیون برد بلند آکتروس الکتریکی در شرایط واقعی قرارداد همکاری امضا کرده است. رنوس یک شرکت لجستیک اروپایی بوده و آمازون نیز شرکتی فعال در زمینه تجارت الکترونیک است. تست واقعی این کامیون جدید از سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد.
مایکل شیب مدیر بخش مدیریت تولید مرسدس بنز میگوید:
همانند کاری که برای تمامی کامیونهای الکتریکی خود انجام میدهیم، ما تستهای کاربردی اولیه آکتروس الکتریکی برد بلند را به همراه مصرفکنندگان انجام خواهیم داد. با این کار مهندسان ما قادر خواهند بود دادههای ارزشمندی را از شرایط واقعی و به ویژه درباره عملکرد شارژ به دست آورند و آن را مستقیم در مدلهای تولیدی بکار گیرند. ما از همکاری مرسدس بنز و آمازون و رنوس بسیار خرسندیم.
با شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری، آکتروس الکتریکی برد بلند در شرایط گوناگونی توسط رنوس تست خواهد شد. این تستها شامل حمل کانتینرها و تریلرها خواهد بود تا مرسدس بنز تواناییهای این کامیون را ارزیابی کند. این خودروساز آلمانی میگوید قبلاً این کامیون بدون آلایندگی را در محیط آزمایشگاهی تست کرده و تست آن در معابر عمومی را نیز از سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. همچنین پروتوتایپ مفهومی آکتروس الکتریکی هم طی روزهای آینده در نمایشگاه حملونقل هانوفر به نمایش درخواهد آمد.
رنوس و آمازون نیز این کامیونها را تست خواهند کرد. در کنار کامیون شارژهای کارای موردنیاز برای کامیونهای بزرگ نیز بررسی خواهند شد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این شرکتها به دنبال برنامه “شارژ مگاوات” هستند که طی آن فرایند شارژ پرسرعت و کارایی برای کامیونهای برد بلند در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان بخشی از این پروژه، جایگاههای شارژ در برخی محلهای بزرگراه A2 بین برلین و شمال رین وستفالیا نصب خواهد شد. برخی از این جایگاهها دارای شارژرهای مگاوات خواهند بود که میتواند تنها در عرض ۳۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند که این زمان کمتر از مدتزمان استراحت ۴۵ دقیقهای رانندگان خودروهای سنگین در اروپاست.
ساشا هانک مدیر شرکت رنوس میگوید:
اگر ما میخواهیم در آینده شاهد بهکارگیری گسترده کامیونهای الکتریکی باشیم و مهمتر از آن بخواهیم فواصل طولانی را طی کنیم باید از راهحلهای شارژ نوین سود ببریم. البته این راهحلها شامل شارژرهای کارا در کنار جادهها خواهد بود. این تنها راه دستیابی به هدف الکتریکی سازی بخش خودروهای سنگین است.
مرسدس بنز و آمازون به همراه رنوس امیدوار هستند زیرساخت شارژ استاندارد شدهای را برای کامیونها ایجاد کنند. بازخوردهای به دست آمده از رانندگان نیز بهصورت مصاحبهها و پرسش و پاسخهای مشخص جمعآوری خواهد شد تا به توسعه هرچه بهتر آکتروس الکتریکی برد بلند کمک کند.
صادق پور
۲۶ شهریور ۱۴۰۱من عاشق بنزم.
اگه یه روز نتونم دل سیر بنز ببینم روزم شب نمیشه.
مدلهای جدید رو که میبینم روح از بدنم پرواز میکنه.
خدا کنه زودتر واردات دوباره بنز شروع بشه.
درست که بعید میدونم هیچ وقت بتونم یکی ازونا رو بخرم ولی همین دیدنشون از نزدیک لذتی وصف ناپذیر داره.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مثل منی
Mehdi
۲۶ شهریور ۱۴۰۱هیچ وقت نگو بعید میدونم یه روزی اون بخرم
چون حتی اگه بتونی بخری هم وقتی این میگی حرکت نمیکنی که بخری
هر چند اگه واردات باز نشه صد در صد نمیتونی بخری 😉
NAVID۰۰۹۸
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مقاله را که میخونیم و به انتها میرسیم ، یه چندتا تیزر تبلیغاتی میبینیم که یکیش نوشته ( میدونی چجوری همیشه برای همسرت جذاب باشی ؟ از مشاور بپرس ) ، ( راز و رمزهای زندگی زناشویی را میدونی ؟ از مشاور متخصص بپرس ) !!!
آقا نه راز داره
نه رمز داره
نه نیاز به مشاور داره
فقط یه دونه پ داره ( پول ) !
بعد از بند پ ، میری تو نمایشگاه از بند ب که میشه بنز ، استفاده میکنی !
اون وقته که میبینی بند ب به تمام مشکلات زناشوئیت خاتمه میده و خودش مثل آب روی آتش تمام مشکلات را حل میکنه به حدی که اون خانوم از ترس دوتا نشدن تومبون اون آقا بنز سواره هرکاری بگید میکنه تا زندگی شاد بگذره و این هست جادوی بند ب ( بنز ) !
شما فقط به طراحیش نگاه کنید ، باور کنید ستارهی بنز روی هر طرحی بشینه ، کار را تمام میکند !
فرید
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نوید جان، یکی از علتهایی که ما درمان هر دردی رو پول میبینیم اینه که تو کشوری زندگی میکنیم که روز به روز ارزش کار تو اون پایین میاد چون ارزش پولش داره پایین میاد و مسئولین هم بجای آبادانی و رشد اقتصادی، دنبال چیزای دیگه هستند. اینه که هر چی میدویم آخرش هم هشتمون گرو نهمون است.
ولی تو کشورای توسعه یافته یا بدون حاشیه که کارگر ساده اش ماهیانه 2هزار دلار درآمد داره و اگه کسی متخصص باشه به راحتی درامد 4هزار دلاری و بیشتر در ماه داره، دیگه خوشبختی رو انقدرها او پول و قروت نمیبینن. چون به راحتی میتونن حداقل ها را برا خودشون مهیا کنن. اونجا برعکس بیشتر مرفهین سرمایه دار و آدمای مشهور ازدواجهای موفق و بادوامی ندارن و بیشتر دنبال خوشگذرانی بیشتر هستند. ولی مردم متوسط که معمولا زن و شوهر هر دو کار میکنن و روی هم بالای 7 هزار دلار در ماه درامد دارن براحتی از عهده مخارج برمیان و تفریح و رفاه نسبی هم دارند. اگه بخوان بنز هم بخرن میتونن یه مدل رو که با پولشون جور درمیاد انتخاب کنن و بخرند.
ولی داد از کشور ما که مردم عادی حتی از خرید پایین ترین مدلهای ماشینای چینی هم عاجزند! متاسفانه! و این فشارای اقتصادی است که الان عامل خیلی از اختلافات و زمینه ساز جدایی زوجین شده!
Mehdi
۲۶ شهریور ۱۴۰۱واقعا پول شادی خوشبختی نمیاره
بهت قول میدم همین شما بیشترین پولم بهت بدند نهایتا دو سال شاد باشی باش بعد میفهمی پول نیس تازه اون موقع میگی ای داد بیداد همه چی دارم هیچی ندارم
پولدار داریم خوشبخت نیست
بی پولم داریم خوشبخت نیست
من بی پولی که شاد را دیدم شاد دلی،نه شاد ظاهری
*پارسا عشق ماشین*
۲۶ شهریور ۱۴۰۱خیلی حس میکنم تو زمینه بار الکتریکی ها به درد میخورن اگه برد زیادی داشته باشن و البته تو هر زمینه ای بنز وارد شه قطعا بهترین تکنولوژی رو استفاده میکنه تا استارتاپ هایی که ماشین های سنگین برقی می سازن.
از نظر طراحی بنظرم خیلی ساده شده و حتما تو نسخه نهایی یکم خط و خطوط بهش اضافه میکنن.
صادق پور
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا کامنتم منتشر نشد؟!
ولی من واقعا عاشق بنزم
علی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱یه سوال دارم چطور المان ها و امریکا با این همه تکنولوژی خودروهای برقیشون محدوده پیمایش ۴۰۰_۵۰۰ کیلومتری دارن ولی این استارت اپ های چینی گمنام از دم مث اب خوردن خودروهای برد ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتری دارن
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۱این ربطی به تکنولوژی نداره
موضوع توانستن نیست بلکه خواستن هست
چینی ها اینطور خواستن چون این رو یه فاکتور رقابتی میبینن اما در غرب نه
و به نظرم رویکرد غربی ها منطقی تر هست
زمانی بلندترین آسمان خراش ها همه در آمریکا بودن و امروز همه در آسیا
Afg
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اکتروس کامیونی که تو جاده ها ستاره خواهد بود و البته ستاره هم هست
برادرم میکانیک بنز مایلر هست تخصصش بنز هست هرچند که میتونه مارکای دیگه روهم تعمیر کنه قطعا با امدن کامیونهای الکتریکی خیلی چیزا عوض خواهد شد اما اون عاشق کار خودش هست والبته هم بنز