خودروهای سنگین

آزمایش کامیون‌های خودران نویستار، سرمایه‌گذاری فولکس در آمریکا!

شرکت نویستار (Navistar) زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن آلمان، آزمایش کامیون‌های خودران خود در تگزاس آمریکا را آغاز کرد.

نویستار با شرکت امریکایی پلاس (Plus.ai) برای راه‌اندازی آزمایشی برنامه تجاری کامیون‌های خودران همکاری کرده است. پلاس فعال در توسعه‌ی فناوری خودران و هوش مصنوعی، سال ۲۰۱۶ با سرمایه‌گذارن چینی در کالیفرنیا تاسیس شد.

کشنده‌های سنگین زیرمجموعه تراتون گروه فولکس‌واگن قبلاً به سیستم سوپر درایو بای پلاس مجهز شده‌اند و تأییدیه‌های لازم برای تردد ایمن در جاده‌های تگزاس را دریافت کرده‌اند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر مسیرهای تردد ویژه‌ای برای کامیون‌های خودران را تدارک می‌بینند.

در این مسیرهای ویژه یک راننده قبل از تحویل بار خود در مرکز انتقال ویژه نزدیک بزرگراه آن را در مناطق شهری جابجا خواهد کرد و سپس یک کامیون خودران محموله یاد شده را به مرکز دیگری منتقل خواهد کرد تا در نهایت بار به یک راننده انسان دیگر تحویل داده شود. مدیر ارشد استراتژی نویستار می‌گوید:

فرصت تجاری مناسبی برای تکنولوژی خودران در مدل توزیع قطب به قطب وجود دارد و این موضوع به ویژه در حمل‌ونقل محموله‌ها در مسیرهای طویل به چشم می‌خورد چراکه راندمان کار افزایش خواهد یافت. همکاری جهانی با شرکتی همچون پلاس به ما اجازه می‌دهد تا مزیت‌های فنی خود را ارتقا دهیم و روی سیستم خودران سطح ۴ تمرکز کنیم

نویستار قبلاً با شرکت تو سیمپل برای توسعه سیستم‌های خودران همکاری کرده اما این شرکت از بازار آمریکا خارج شده است. گروه تراتون فولکس‌واگن در اواخر سال ۲۰۲۰ نویستار را با مبلغ ۳.۷ میلیارد دلار خریداری کرد. در طرف دیگر باید به شرکت پلاس اشاره کرد که تکنولوژی سوپر درایو خود را به عنوان سیستم خودران سطح ۴ معرفی می‌کند و آن را راه‌حلی برای نگهداری، سیستم‌های تلماتیک، ایمنی و اطمینان بالا می‌داند. مؤسس پلاس خاطرنشان می‌سازد:

ما از همکاری با نویستار برای تولید نسل بعدی کامیون‌ها که باعث می‌شوند حمل‌ونقل خودران داشته باشیم هیجان زده‌ایم. با افزایش تجربه در این زمینه می‌توانیم به تجاری‌سازی کامیون‌های بدون راننده که به راحتی با نیازهای مشتریان هماهنگ می‌شوند کمک کنیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MACK

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااااای وااااااای…… چقدر علوم پیشرفته ای دارن آینده از آن ای کامیوناست

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. net

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      تریلی های پرچمدار ۲۰۲۳ بدون دماغ اروپایی طراحی داخلی و طراحی بیرونی قشنگتری و بروزتری دارند نسبت به تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی و دید راننده در تریلی های بدون دماغ اروپایی بهتر از تریلی های دماغ دار امریکایی هست

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. net

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        ولی بر عکس جاده های پهن و بزرگراه های پهن و مستقیم و استاندارد و زیبا امریکا قشنگتر و بهتر از جاده های تنگ با عرض خیلی کم و کوهستانی و پر پیچ و خم و سربالایی اروپا بد هست

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. net

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3396 ديدگاه)

          ویرایش
          کلمه بد اضافی هست

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. net

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        ویرایش
        کلمه قشنگری حرف (ی) اضافی هست

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. mercedes

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    واقعا باید به فولکس واگن گفت امپراتوری فولکس واگن ، از شرکتای چینی کوچیک گرفته تا بزرگان اروپایی و حتی بعضی اقتصادی های فرانسوی ، واقعا امپراتوریه واسه خودش👏

    موافقم 6
    مخالفم 5
  3. امیرحسین

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام آقای احمدزاده از نظر شما الان اتومبیل سازی تو تاریکی مطلقه خیلی از برند های بزرگ دارن محصولات اصلیشون رو از دست میدن ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      قطعا نمیشه اون طراحی های ماندگار و دوام خودروهای چند دهه پیش رو الان هم دید اما اکثر برندها در حال عبور از دوران گذار هستن و شاید در آینده محصولات پخته تری به ویژه در کلاس محصولات برقی ببینیم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        از مسابقات نسکار داشتی مطلب بزار من عاشق نسکارم

  4. Dark Knight

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    کاش کامیون و تریلی ها هر چه زود تر تمام خودران بشن چون در این صورت هم امنیت جاده ها بالا تر میره ( دیگه راننده خوابلو ها تو جاده میرن خونه ) و هم سرعت حمل و نقل کالا ها بیش تر میشه چون دیگه راننده انسانی نداره که نیاز به توقف برای غذا خوردن یا خواب داشته باشه برای سوخت گیری هم اگه دیزلی باشن باید اون شرکت هایی که اینا رو میفرستن جاده ها یه قرار دادی هم با استیشن های سوختگیری ببندن که تا دیدن ماشین ها اومدن برن براشون سوختگیری کنن و بعد به راهشون ادامه بدن ، درسته شغل راننده کامیونی تو همه جا دنیا و حتی ایران پر درآمد هست ( راننده تریلی میشناسم که ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ درآمد خالص داره و می‌گفت بقیه راننده ها هم اگه اهل کار باشن میتونن راحت بالا ۱۰۰ میلیون پول بگیرن ) ولی باید توجه کرد که شغل خیلی سختی هم دارن و برای من یکی واقعا کابوسه که تمام روز و شب تو جاده با چیزی باشم که از ۱۰۰ تا نمیتونی باهاش تند تر بری و از اون بد تر همین که همیشه از خانواده دور هستن هم خودش یه دردسر بزرگه ولی برای این که این قشر جامعه هم بیکار نشه میتونن این کامیون ها رو مثل پهپاد کنترل از راه دور کنن یعنی راننده تو خونه که کنار خانواده میشینه پشت کامپیوتر یا موبایل محموله رو میرسونه و در این صورت هم درآمد داره و هم دیگه اون دلتنگی ها و مشکلاتی که گفتم به وجود نمیاد

    1. منصور

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (78 ديدگاه)

      با ایجاد اشتغال در زمینه تولید سخت افزار و نرم افزار خودروهای خودران ،بیکاری بخش رانندگی جبران می شود(به احتمال زیاد اشتغال افزایش هم خواهد یافت). به عبارتی اشتغال از حوزه های پر خطر و تکراری مانند رانندگی به حوزه های تکنولوژی مانند سخت افزار و نرم افزار منتقل می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا