خودروهای سنگینسایر خودروهای آمریکایینیکولا

کامیون الکتریکی و هیدروژنی نیکولا تری در اروپا معرفی شد

شرکت نیکولا در نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر آلمان از نسخه اروپایی کامیون تری خود رونمایی کرد. همانند دیگر بازارها، مشتریان اروپایی خواهند توانست نسخه الکتریکی یا هیدروژنی این کامیون را سفارش دهند. نسخه الکتریکی نیکولا تری از ۹ مجموعه باتری با ظرفیت ترکیبی ۷۳۸ کیلووات ساعتی سود می‌برد.

این شرکت می‌گوید نسخه الکتریکی ‌تری حداکثر شعاع حرکتی ۵۳۰ کیلومتری دارد و ۸۰ درصد باتری آن را می‌توان با استفاده از شارژر ۳۵۰ کیلوواتی در عرض ۱۰۰ دقیقه شارژ کرد. باتری‌ها از یک قوای محرکه الکتریکی با قدرت کل ۶۴۴ اسب بخاری پشتیبانی می‌کند. این کامیون فاصله بین محوری ۴۰۲۱ میلی‌متری داشته و فرایند توسعه و تولید آن با همکاری ایویکو انجام شده است.

به گزارش پدال و به نقل از وبسایت carscoops، نسخه هیدروژنی نیکولا تری نیز اندکی کوچک‌تر بوده و فاصله بین محوری آن به ۳۹۳۲ میلی‌متر می‌رسد. این کامیون همچنین می‌تواند ۷۰ کیلوگرم هیدروژن را با فشار ۷۰۰ بار ذخیره نماید. نیکولا می‌گوید این نسخه از کامیون موردبحث شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری داشته و فرایند سوخت‌گیری آن تنها در ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. البته توسعه ‌تری هیدروژنی به اندازه مدل الکتریکی پیشرفت نداشته و تا سال ۲۰۲۴ در دسترس مشتریان اروپایی نخواهد بود.

رئیس بخش کسب‌وکار کامیون گروه ایویکو می‌گوید:

امروز ما در حال تاریخ‌سازی هستیم و این کار را با عرضه اولین محصولات برای بازار اروپا انجام می‌دهیم. این کامیون‌ها با همکاری قدرتمند ایویکو و نیکولا تولید می‌شوند. تیم‌های ما با همراهی یکدیگر پلتفرمی ماژولار طراحی کرده‌اند. این پلتفرم می‌تواند قوای محرکه الکتریکی و هیدروژنی را پشتیبانی کند. کامیون الکتریکی نیکولا اولین محصول این پلتفرم بوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. تولید این محصول یک انقلاب واقعی است که قدم رو به جلوی بزرگی در دستیابی به اهداف حمل‌ونقل بدون آلایندگی محسوب می‌شود.

فرایند تولید نیکولا تری الکتریکی در تأسیسات تولید ایویکو در اولم آلمان انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. نیشه

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    قابل رقابت با سایپا دیزل

    موافقم 13
    مخالفم 8
  2. عارف

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    در کلاس باری ، الکتریکیها راه درازی برای جایگزینی با سوخت فسیلی دارند ، چرا که در کشورهای جهان مثل آمریکا ، ایران ، چین و…. که وسعت خاک زیادی دارند طی فقط ۵۰۰ کیلومتر برای یک تریلی فقط برای شوخی جالبه نه کار جدی

    موافقم 26
    مخالفم 5
  3. heshmat021

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    بنز باطری ۶۰۰ کیلو واتی و برد ۵۰۰ کیلومتری
    تسلا باطری ۵۰۰ کیلو واتی و برد ۵۰۰ کیلومتری

    نیکولا ۷۳۸ کیلو واتی برد ۵۰۰ کیلومتری، از بقیه عقبه، چجوری میخاد رقابت کنه

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. Taha Malek

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      البته اینکه تسلا سمی تصورات ایلان ماسکه هم در این اعداد دخیله

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. heshmat021

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (413 ديدگاه)

        هیچکدوم عرضه نشدن و همه اش بر اساس ادعای شرکته

        با برد بنز مشکل نداشتی ، فقط ادعای تسلا تخیلی بود 😏

        موافقم 9
        مخالفم 3
  4. حسین

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تعجب میکنم ،ذخیره هیدروژن با فشار ۷۰۰ بار یعنی یک پمپ هیدروژنی مسلم با فشار حدود ده هزار psi و باید دید که آیا به ریسکش می ارزد !!!!!!!!!

  5. احمد

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماسیباموتورهنوزداره کامیون فاووچینی رابه مردم معرفی می‌کنه که مردم بخرن 😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا