شرکت نیکولا اولین نمونههای کِشندهٔ الکتریکی Tre را به شرکت خدمات حملونقل توتال که در زمینهٔ جابجایی کالاها در بندر کالیفرنیا فعالیت میکند تحویل داده است. از این کامیون در بنادر لسآنجلس استفاده خواهد شد. این یک نقطهٔ عطف بزرگ برای نیکولا محسوب میشود زیرا سرانجام به مرحلهٔ تولید و فروش کامیونهای تمام الکتریکی رسیده است. البته این شرکت همچنان روی کامیونهای هیدروژنی هم کار میکند و وعدهٔ عرضهٔ آنها را در سال ۲۰۲۳ داده است.
شرکت حملونقل توتال قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه کامیون را با نیکولا منعقد کرده که شامل ۳۰ دستگاه الکتریکی و ۷۰ دستگاه هیدروژنی میشود اما در ابتدا این شرکت دو دستگاه کِشندهٔ الکتریکی و دو دستگاه هیدروژنی تحویل خواهد گرفت. ۳۰ دستگاه Tre الکتریکی در سال ۲۰۲۲ تحویل داده میشوند و تحویل نمونههای هیدروژنی هم از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.
نیکولا جوینت ونچری را با شرکت ایوکو ایجاد کرده و از این طریق کامیونهای الکتریکی و هیدروژنی این شرکت آمریکایی برای بازار اروپا در کارخانهٔ ایوکو در آلمان تولید میشوند. همچنین اولین نمونههای کامیون Tre برای خریداران آمریکایی هم در آلمان ساخته میشوند. این در حالی است که نیکولا Tre بر اساس پلتفرم ایوکو S-Way ساخته شده و از نسخهٔ اصلاحشدهای از کابین آن استفاده میکند.
بااینحال، تأسیسات تولید نیکولا در آریزونا که هنوز در حال ساخت است تولید نمونههای پیشتولید Tre الکتریکی را آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۲ ظرفیت تولید خود را با دو شیفت کاری به ۲,۴۰۰ کامیون در سال برساند و انتظار میرود با تکمیل توسعهٔ فاز دوم این کارخانه در اوایل سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید به ۲۰ هزار دستگاه در سال برسد.
نیکولا Tre که بهصورت ۶×۲ ارائه میشود، به باطریهای ۷۵۳ کیلووات ساعتی مجهز است که به گفتهٔ نیکولا، بردی حداکثر ۵۶۰ کیلومتری را برای کامیون فراهم میکنند. این کِشندهٔ الکتریکی همچنین از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۲۴۰ کیلوواتی هم برخوردار است که از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را در ۱۲۰ دقیقه شارژ میکند. این کامیون ۶۴۵ اسب بخار قدرت دارد و میتواند حداکثر تا ۳۷ تن را حمل کند. حداکثر سرعت Tre هم ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
میثم
۲ دی ۱۴۰۰با این مشخصاتی که داره، تبدیل وسایل نقلیه سنگین به الکتریکی فعلا توجیهی نداره.
محمدرضا
۲ دی ۱۴۰۰هیروژنی از دیزلی هم پیچیده تره در نتیجه استهلاک بیشتری داره و برای کامیون اصلا مناسب نیست
ehsan fa
۲ دی ۱۴۰۰دیزل اصلا پیچیده نیست
محمد
۲ دی ۱۴۰۰اتفاقا مشخصاتش برای شروع بد نیست خودشون هم گفتن که تو بنادر و مسافت های کوتاه قراره استفاده بشن ولی برام جالبه با این همه مشکلاتی که داشت سریع تر از تسلا سمی به خط تولید رسید امیدوارم سمی هم زودتر بیاد تا رقابت جذاب تر بشه
Elmiraj
۲ دی ۱۴۰۰طی این روز های باقیمانده از دسامبر یا در اوایل ژانویه تسلا ۱۵ دستگاه semi را به شرکت Pepsi تحویل خواهد داد…
Pepsi مجوز نصب MegaCharger های مخصوص semi را هم از تسلا دریافت کرده .
net
۲ دی ۱۴۰۰امریکا خیلیی پیشرفته هست
ارین صاحب جمعی
۲ دی ۱۴۰۰عمو داره میگه تو آلمان و امریکا داره تولید میشه حتی برای خود امریکایی ها داره تو المان تولید میشه بعد تو میگی امریکا پیشرفتس ؟؟نمیگم نیست لعنت به منکرش ولی بقیه سیرابی که نیستن
ALIREZA
۲ دی ۱۴۰۰دقیقا بقیه سیرابی هستن 😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۲ دی ۱۴۰۰مطمئناً به درد کشورهای پهناوری چون آمریکا ایران روسیه و … نمیخوره و حالا حالاها جا دارند که بیایند و خودنمایی کنند اما مطمئناً در اروپا و اتحادیهی اروپا تا کمتر از ۱۰ سال آینده تمام وسایل حملونقل برقی میشوند و اولین دلیلش هم نزدیک بودن و کوچک بودن شهرها به هم دیگر است و شما کشورها و شهرها را بسیار راحت در روز رفتوآمد میکنید .
دومین دلیلش فشار کمتری هست که به خودروها میآید چون اروپا در اکثر موارد زمین پَست است و کوهستانی و بلند نیست که همین خودش باعث میشود راندمان استفاده و شارژ بالا رود .
خودروهای برقی شهری هم که تکلیفشان کاملاً مشخصه و به سبب پیمایش کم در استفادهی روزانه بسیار ارزش بیشتری نسبت به سوخت فسیلی دارند و به نظر من حتی شاید تا ۵ سال آینده ۸۰٪ اروپا خودروی برقی استفاده کنند و سوخت فسیلیها فقط در کشورهای بزرگ که در بالا گفتم استفاده شوند چون شرایط بسیار متفاوتی با اروپا دارند !
Porsche 911
۲ دی ۱۴۰۰درسته الان هم نمونه های الکتریکی مرسدس اکتروس وجود دارن و دارن روی نمونه هیدروژنی هم کار میکنن
و ولوو هم با سیستم آی شیفت بروز شده میخواد ناوگان بزرگی از کامیون های الکتریکی رو روانه خیابان ها بکنه
امین
۱۲ دی ۱۴۰۰هنوز امکانات شارژ فراگیر نیست. زیر ساخت لازم باید فراهم کنن. بخصوص مناطق بین شهری. زمان میخواد و بودجه زیاد. اگر واقعا بخش اعظمی از فروش آینده برقی ها باشند، نیاز به تعداد خیلی زیادی جایگاه شارژ نسبت به الان وجود داره. چون تعداد فعلا بسیار محدود به نسبت خودرو ها.
فقط فضا و جایگاه مد نظر نیست بلکه منابع تولید انرژی جدید نیاز دارند.
حمید
۲ دی ۱۴۰۰طرفدارای تسلا همچنان منتظر 😂😂
rezars pc
۲ دی ۱۴۰۰آهای … من هنوز زندم
دقیقا برا همین شرکته چطورییییییییییی