خودروهای سنگین

کشنده اتوماتیک پیلسان، سایه MAN در جاده‌های ایران

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو تهران

مجتمع صنعتی پیلسان با لایسنس MAN، با معرفی کشنده C7H-480 دنده اتوماتیک ZF با عبور از تولید مدل‌ دنده دستی قبلی در نمایشگاه تهران، خود را در قواره رقبای جدید خود بالا کشیده است. پرچم‌دار کشنده‌های این شرکت اکنون می‌تواند با رقبای تازه‌نفسی چون فوتون H5 ایران‌خودرو و یا امپاور بهمن دیزل مقایسه شود.

پیلسان C7H-480

البته در این نمایشگاه، نسخه‌های دنده دستی قدیمی ۴۴۰ اسبی که دیگر تولید نمی‌شوند نیز حضور داشتند شاید به خاطر مقایسه آنها با مدل جدید و یا خالی نبودن غرفه.

پیلسان 440 اسبی دنده دستی
پیلسان ۴۴۰ اسبی دنده دستی

مشخصات فنی پیلسان C7H-480

پیشرانه MC13.48-50 Licensed by MAN
حجم موتور ۱۳ لیتر
تعداد سیلندر ۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ
ویژگی‌های موتور توربو شارژر Holset و اینترکولر، تزریق سوخت Common Rail، گرم‌کن الکتریکی هوای ورودی cold start، گرم‌کن سیستم کنترل آلایندگی SCR، کاتالیزور هوشمند، سیستم بهینه‌ساز مصرف سوخت ECO switch
قدرت موتور ۴۸۰ اسب بخار در دور ۱۹۰۰
حداکثر گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در دور ۹۵۰ تا ۱۴۰۰
استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV
گیربکس ZF مجهز به ریتاردر ۵ مرحله‌ای
شاسی فولاد با مقاومت کششی بالا با ضخامت ۸ میلی‌متر تحت لیسانس مان
اکسل اکسل عقب مجهز به قفل دیفرانسیل، تحت لیسانس مان
ترمز دو مداره پنوماتیکی، جلو و عقب دیسکی، ترمز هوشمند ABS و ضد لغزش ASR، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBL، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، ترمزدستی تریلر، مخازن باد آلومینیومی، ترمز اگزوز، ترمز موتور EVB اتوماتیک و ریتاردر
مخزن سوخت آلومینیومی به ظرفیت ۶۰۰+۵۶۰ لیتر مجهز به گرم‌کن و مخزن Ad-Blue با ظرفیت ۴۰ لیتر
تعلیق جلو: فنر پارابولیک به همراه میل موج گیر و کمک فنر، عقب: تعلیق بادی با چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک
طول ۶۲۲۵ میلی‌متر
عرض ۲۵۰۰ میلی‌متر
ارتفاع (زمین تا سقف اتاق با بادگیر) ۳۸۵۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۳۶۰۰ میلی‌متر
فاصله محور عقب تا انتهای شاسی ۱۱۵۰ میلی‌متر
وزن ناخالص ترکیبی مجاز ۴۴۰۰۰ کیلوگرم
وزن کل شاسی بدون بار ۷۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت مجاز محور جلو ۷۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت مجاز محور عقب ۱۳۰۰۰ کیلوگرم
کابین تخت لیسانس مان آلمان، سری TGA، اتاق سقف بلند دارای تخت خواب دو طبقه، جک بالابر کابین هیدرولیکی و الکتریکی، تعلیق اتاق بادی با ۴ بالن، بادگیر سقف و کنار اتاق، دریچه برقی سقف، تأییدیه استحکام کابین ECE R29
امکانات و تجهیزات داخل سیستم صوتی و تصویری با مانیتور ۵.۵ اینچی لمسی و بلوتوث، صندلی راننده با تعلیق بادی قابل تنظیم، صندلی شاگرد با جک بادی، فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی، پدال و فرمان قابل تنظیم، پرده‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ مطالعه، هشدار دهنده صوتی دنده عقب، ریموت قفل درها، تاخوگراف، کروز کنترل، خروجی ۲۴ ولتی، دوربین پیرامونی، بخاری درجا، قطع کن باتری داخلی و بیرونی
تجهیزات بیرونی آینه‌های گرم‌کن دار برقی، مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو LED اتوماتیک مجهز به نورسنج، آفتاب‌گیر بیرونی، بوق بادی و برقی، فیلتر آبگیر سوخت، پورت استاندارد برای تریلر و …
آپشن های انتخابی یخچال داخل کابین، رینگ استیل

قیمت و زمان عرضه

اطلاعات دقیق قیمت و زمان فروش این مدل هنوز توسط پیلسان اعلام نشده‌اند.

 

این مطلب با تصاویر، اطلاعات و ویدئوهای تازه، به‌روزرسانی خواهد شد.

عکس: علیرضا کیخا

گزارش: محمد جواد نورائی-حمیدرضا کریمیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    قدرتمنده امکانات زیادی هم داره

    موافقم 20
    مخالفم 8
  2. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    #خودروی_داخلی_باکیفیت_میخرم
    میشه یه خودروی داخلی نام ببرید ؟ نمیخواد با کیفیت باشه ، فقط نام ببرید

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. Jdm باز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    بیشتر نمایشگاه خودرو های چینی‌ هست تا ایرانی!
    \=

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. فرید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      پدال شده چینی بازار ایرانی!

      موافقم 15
      مخالفم 8
      1. nima

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        کل ایران همین شده متاسفانه ولی خب چینی ها جدیدا پیشرفت کردن داریم پیشرفت میکنم😐😂🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

  4. عاشق پدال

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اگه ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزونتر از مان وارداتی بود ارزش خرید داره.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      خیر
      ۳۰ تا ۴۰ درصد اصلاً ارزش خرید نداره به سبب اینکه کشنده‌های مدل بالا وارداتش به ایران باز شده و البته کارکرده هستند اما کارکرده‌های بسیار تمیز و رو به صفر و مدل بالا که قیمت‌هاشون از ۶ میلیارد شروع میشه تا وُلوو‌های دوست‌داشتنی FH که شنیدم حتی ۱۴ میلیارد هم قیمت خورده !

      دست پائین حساب میکنیم که اگر رنو و داف حدود ۶ میلیارد باشه ، قیمت این کشنده اگر زیر ۳ میلیارد باشه ارزشمنده و در غیر این صورت اصلاً و ابداً ، مگر اینکه شرایطی قسطی فروش بروند !

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Behnam1012

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (983 ديدگاه)

        رنج قیمتشون همین سه تا چهار میلیارده
        پلیسان دیما فتون ام پاور و …
        با طرح فروش اقساطی هم عرضه میشن

        در مورد واردات اوایل قیمت ها خیلی پایین تر و نزدیک تر به بازار اروپا بود ولی الان افتاده دست دلال ها که بازم قیمت رو خیلی بردن بالا با این وجود تو بازار هم با وجود آزاد بودن واردات قیمت مونتاژی ها نظیر اسکانیا و ولوو با وجود کارکرد بالا تر و مدل پایین تر به نسبت وارداتی ها گرون ترن در صورتی که انتظار می رفت با وجود واردات این خودروها قیمت پایین تری پیدا کنن
        بازار کشنده ها از سواری هم عجیب غریب تره

        موافقم 8
        مخالفم 1
  5. قاطر فروش

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    با اسمش خیلی حال کردم
    پیل سان= فیل گونه (بزرگ)

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. genius

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    این همه وابستگی به چین و تک بعدی کردن مملکت اصلا و ابدا وجهه جالبی نداره و قطعا در میان مدت کمر صنعت و بازار کشور ما رو خواهد شکوند!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    شدیم بازار فروش آشغال هایی که خود چینی ها هم سوار نمیشن. توی یه پروژه نفتی نزدیک اهواز کار میکردم که پیمانکارش شرکت ملی نفت چین بود. با مهندسای چینی که در مورد ماشین صحبت میکردیم هیچ کدومشون ماشین چینی سوار نمیشدن، فقط برندای معتبر و اغلب آلمانی. انوقت بعضی از دوستان اگه کسی در مورد معایب ماشینای چینی حرف بزنه رگ گردنشون میزنه بیرون. خود چینیا هم اندازه اینا رو محصولاتشون غیرت ندارن.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. فرشاد

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تحت لیسانس MAN المان پس چیه یعنی کشنده چینیه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا