مجتمع صنعتی پیلسان با لایسنس MAN، با معرفی کشنده C7H-480 دنده اتوماتیک ZF با عبور از تولید مدل دنده دستی قبلی در نمایشگاه تهران، خود را در قواره رقبای جدید خود بالا کشیده است. پرچمدار کشندههای این شرکت اکنون میتواند با رقبای تازهنفسی چون فوتون H5 ایرانخودرو و یا امپاور بهمن دیزل مقایسه شود.
البته در این نمایشگاه، نسخههای دنده دستی قدیمی ۴۴۰ اسبی که دیگر تولید نمیشوند نیز حضور داشتند شاید به خاطر مقایسه آنها با مدل جدید و یا خالی نبودن غرفه.
مشخصات فنی پیلسان C7H-480
پیشرانه | MC13.48-50 Licensed by MAN |
حجم موتور | ۱۳ لیتر |
تعداد سیلندر | ۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ |
ویژگیهای موتور | توربو شارژر Holset و اینترکولر، تزریق سوخت Common Rail، گرمکن الکتریکی هوای ورودی cold start، گرمکن سیستم کنترل آلایندگی SCR، کاتالیزور هوشمند، سیستم بهینهساز مصرف سوخت ECO switch |
قدرت موتور | ۴۸۰ اسب بخار در دور ۱۹۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۳۰۰ نیوتن متر در دور ۹۵۰ تا ۱۴۰۰ |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ EEV |
گیربکس | ZF مجهز به ریتاردر ۵ مرحلهای |
شاسی | فولاد با مقاومت کششی بالا با ضخامت ۸ میلیمتر تحت لیسانس مان |
اکسل | اکسل عقب مجهز به قفل دیفرانسیل، تحت لیسانس مان |
ترمز | دو مداره پنوماتیکی، جلو و عقب دیسکی، ترمز هوشمند ABS و ضد لغزش ASR، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBL، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، ترمزدستی تریلر، مخازن باد آلومینیومی، ترمز اگزوز، ترمز موتور EVB اتوماتیک و ریتاردر |
مخزن سوخت | آلومینیومی به ظرفیت ۶۰۰+۵۶۰ لیتر مجهز به گرمکن و مخزن Ad-Blue با ظرفیت ۴۰ لیتر |
تعلیق | جلو: فنر پارابولیک به همراه میل موج گیر و کمک فنر، عقب: تعلیق بادی با چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک |
طول | ۶۲۲۵ میلیمتر |
عرض | ۲۵۰۰ میلیمتر |
ارتفاع (زمین تا سقف اتاق با بادگیر) | ۳۸۵۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۳۶۰۰ میلیمتر |
فاصله محور عقب تا انتهای شاسی | ۱۱۵۰ میلیمتر |
وزن ناخالص ترکیبی مجاز | ۴۴۰۰۰ کیلوگرم |
وزن کل شاسی بدون بار | ۷۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت مجاز محور جلو | ۷۰۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت مجاز محور عقب | ۱۳۰۰۰ کیلوگرم |
کابین | تخت لیسانس مان آلمان، سری TGA، اتاق سقف بلند دارای تخت خواب دو طبقه، جک بالابر کابین هیدرولیکی و الکتریکی، تعلیق اتاق بادی با ۴ بالن، بادگیر سقف و کنار اتاق، دریچه برقی سقف، تأییدیه استحکام کابین ECE R29 |
امکانات و تجهیزات داخل | سیستم صوتی و تصویری با مانیتور ۵.۵ اینچی لمسی و بلوتوث، صندلی راننده با تعلیق بادی قابل تنظیم، صندلی شاگرد با جک بادی، فرمان چرمی با دکمههای کنترلی، پدال و فرمان قابل تنظیم، پردههای جانبی، شیشه بالابر برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ مطالعه، هشدار دهنده صوتی دنده عقب، ریموت قفل درها، تاخوگراف، کروز کنترل، خروجی ۲۴ ولتی، دوربین پیرامونی، بخاری درجا، قطع کن باتری داخلی و بیرونی |
تجهیزات بیرونی | آینههای گرمکن دار برقی، مه شکن جلو و عقب، چراغهای جلو LED اتوماتیک مجهز به نورسنج، آفتابگیر بیرونی، بوق بادی و برقی، فیلتر آبگیر سوخت، پورت استاندارد برای تریلر و … |
آپشن های انتخابی | یخچال داخل کابین، رینگ استیل |
قیمت و زمان عرضه
اطلاعات دقیق قیمت و زمان فروش این مدل هنوز توسط پیلسان اعلام نشدهاند.
این مطلب با تصاویر، اطلاعات و ویدئوهای تازه، بهروزرسانی خواهد شد.
عکس: علیرضا کیخا
گزارش: محمد جواد نورائی-حمیدرضا کریمیان
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱قدرتمنده امکانات زیادی هم داره
seyedjavad.mercedesbenz
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱#خودروی_داخلی_باکیفیت_میخرم
میشه یه خودروی داخلی نام ببرید ؟ نمیخواد با کیفیت باشه ، فقط نام ببرید
Jdm باز
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بیشتر نمایشگاه خودرو های چینی هست تا ایرانی!
\=
فرید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال شده چینی بازار ایرانی!
nima
۸ خرداد ۱۴۰۱کل ایران همین شده متاسفانه ولی خب چینی ها جدیدا پیشرفت کردن داریم پیشرفت میکنم😐😂🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
عاشق پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزونتر از مان وارداتی بود ارزش خرید داره.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱خیر
۳۰ تا ۴۰ درصد اصلاً ارزش خرید نداره به سبب اینکه کشندههای مدل بالا وارداتش به ایران باز شده و البته کارکرده هستند اما کارکردههای بسیار تمیز و رو به صفر و مدل بالا که قیمتهاشون از ۶ میلیارد شروع میشه تا وُلووهای دوستداشتنی FH که شنیدم حتی ۱۴ میلیارد هم قیمت خورده !
دست پائین حساب میکنیم که اگر رنو و داف حدود ۶ میلیارد باشه ، قیمت این کشنده اگر زیر ۳ میلیارد باشه ارزشمنده و در غیر این صورت اصلاً و ابداً ، مگر اینکه شرایطی قسطی فروش بروند !
Behnam1012
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱رنج قیمتشون همین سه تا چهار میلیارده
پلیسان دیما فتون ام پاور و …
با طرح فروش اقساطی هم عرضه میشن
در مورد واردات اوایل قیمت ها خیلی پایین تر و نزدیک تر به بازار اروپا بود ولی الان افتاده دست دلال ها که بازم قیمت رو خیلی بردن بالا با این وجود تو بازار هم با وجود آزاد بودن واردات قیمت مونتاژی ها نظیر اسکانیا و ولوو با وجود کارکرد بالا تر و مدل پایین تر به نسبت وارداتی ها گرون ترن در صورتی که انتظار می رفت با وجود واردات این خودروها قیمت پایین تری پیدا کنن
بازار کشنده ها از سواری هم عجیب غریب تره
قاطر فروش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱با اسمش خیلی حال کردم
پیل سان= فیل گونه (بزرگ)
genius
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱این همه وابستگی به چین و تک بعدی کردن مملکت اصلا و ابدا وجهه جالبی نداره و قطعا در میان مدت کمر صنعت و بازار کشور ما رو خواهد شکوند!
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شدیم بازار فروش آشغال هایی که خود چینی ها هم سوار نمیشن. توی یه پروژه نفتی نزدیک اهواز کار میکردم که پیمانکارش شرکت ملی نفت چین بود. با مهندسای چینی که در مورد ماشین صحبت میکردیم هیچ کدومشون ماشین چینی سوار نمیشدن، فقط برندای معتبر و اغلب آلمانی. انوقت بعضی از دوستان اگه کسی در مورد معایب ماشینای چینی حرف بزنه رگ گردنشون میزنه بیرون. خود چینیا هم اندازه اینا رو محصولاتشون غیرت ندارن.
فرشاد
۸ خرداد ۱۴۰۱تحت لیسانس MAN المان پس چیه یعنی کشنده چینیه