نیو هالند یک کمپانی شناخته شده در صنعت کشاورزی بوده و تاریخچهای بیش از ۱۰۰ ساله در این بخش دارد. از دستگاههای کوچک گرفته تا وسایل صنعتی بزرگ، تجهیزات ساخت نیو هالند در مزارع کشاورزی سراسر دنیا دیده میشوند اما فکر نمیکنیم تا به حال تراکتوری به جذابیت این کانسپت دیده باشید! این تراکتور مفهومی استرادل نام داشته و دلیل خوبی هم برای طراحی بسیار ارگانیک و خاص آن وجود دارد.
طراحی این تراکتور توسط شرکت مشهور پینین فارینا انجام شده، همان شرکتی که قبلاً برخی از جذابترین خودروهای دنیا را طراحی کرده است. نیو هالند میگوید استرادل بهطور خاص برای تاکستانها و مزارع انگور طراحی شده جایی که باید حداکثر دقت در عبور از مسیرهای تنگ وجود داشته باشد تا آسیبی به تاکها و انگورها نرسد.
پینین فارینا میگوید بخش بالایی کابین این تراکتور از لیوان مخصوص نوشیدنیها الهام گرفته و هرچقدر به سمت پایین کابین حرکت میکنیم از پهنای آن کم میشود. شیشه اطراف آن نیز اشارهای لطیف به بطری نوشیدنیها دارد که در کل ظاهری استثنایی ایجاد کردهاند. کابین این تراکتور به سمت جلو زاویه داشته و بدنه سرراست هم با خطوط اسپورتی همراه شدهاند. در واقع این تراکتور دارای طراحیای است که هرگز انتظار وجود آن در یک ماشین کشاورزی را نداشتهایم.
آیا معرفی این تراکتور مفهومی به معنی سر بر آوردن رقیبی جدید برای بخش تراکتورسازی لامبورگینی است؟ در حال حاضر استرادل یک محصول مفهومی بوده و نیو هالند به چیز زیادی اشاره نکرده و تنها گفته که این تراکتور از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند.
رئیس برند نیو هالند میگوید:
تراکتور ساختارشکن ما نگاهی به آینده است جایی که باید با حداکثر ظرافت از بین تاکستانها عبور کند. معرفی استرادل نتیجه تاریخچه غنی ما در این زمینه بوده و طراحی آن نیز کار تیم اسطورهای پینین فارینا میباشد. طراحی این تراکتور نشان دهنده راهحلهای جدید ما برای هماهنگی با نیازهای ویژه مصرفکنندگان بوده است
ممد ژانگولر
۱۴ آذر ۱۴۰۰فکر کن یک کارگر هندی استخدام کنی بابت روندن این تراکتور
بخدا اگه دیگه پایین بیاد
شبا همونجا میخوابه
امیرشایان فرازی
۱۴ آذر ۱۴۰۰بنازم
امیرعلی
۱۴ آذر ۱۴۰۰ببخشید که سوالم با مقاله بی ربطه ولی میپرسم:
آیا ماشین های هیدروژنی هم مثل درونسوز ها صدا دارند یا مثل الکتریکی ها بی صدا هستن؟ و اگه صدا دارند بهتر نیست ماسل کار ها که همه با نعره های دلهره اور میشناسیمشون از موتور های هیدروژنی به جای باتری استفاده کنند؟
عرفان
۱۴ آذر ۱۴۰۰تا اونجایی که من فهمیدم دو نوع دارن
یه نوع که در اون هیدروژن تبدیل به الکتریسته میشه و به موتور برقی می رسه
و یه نوع هیدروژن درونسوز که مثل بنزینسوزا عمل میکنه و صدا داره
این اون چیزیه که من فهمیدم
باز اگه اشتباه میکنم دوستان بگن
Navid_A.J
۱۴ آذر ۱۴۰۰بی صدا هستن. انجین هایی که برای هیدروژنی ها استفاده میشه، مبدل برای تولید الکتریسیته هستن و از انرژیشون، موتور الکتریکی فعال میشه.
هنوز از هیدروژن به صورت انفجاری ندیدم که برای تولید انبوه استفاده کرده باشن. هم هزینه ساخت اون انجین بالاست، هم راندمانش پایین تر از چیزی که صرفه اقتصادی داشته باشه.
Farimani
۱۴ آذر ۱۴۰۰عرض ادب و احترام
بنده الان دو ساله که دارم پدال رو دنبال میکنم
از نظرات دوستان خیلی استفاده میکنم که شاید بصورت ناخودآگاه مطالب خوبی عنوان میشه که بدرد امثال من میخوره
بنده موتور هایبریدی طراحی کردم که در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲ لیتر بنزین میسوزونه
کاش کسی بود که حمایت کنه و استارتاپ تبدیل خودروی بنزینی به برقی راه مینداختیم
کاش
عاشق پدال
۱۴ آذر ۱۴۰۰ادرس لینکداین خودتو بزار
ببینم سابقه تو.
بعدم بی خیال ترس و این چیزا.
همون قسمت تبدیل گرمای موتور تو یه خط توضیح بده.
فرزاد
۱۸ آذر ۱۴۰۰با این آیدی مرتبط شو @farz110
یوسف
۱۴ آذر ۱۴۰۰جالبه، در سال های گذشته هوش مصنوعی و روبوتیک نقش پررنگ تری در پژوهش و تولیدات بخش کشاورزی پیدا کرده. درضمن این دستگاه تراکتور نیست، از جنبه فنی به این جور دستگاه ها دروگر یا Harvester گفته میشه نه تراکتور.
Swedish arrogant tiger
۱۴ آذر ۱۴۰۰ولی این اصلا جذاب نیست حداقل از دید من!
Erfan
۱۴ آذر ۱۴۰۰هیدروژنی ها یک نوع موتور درونسوز هستن و صدا هم تولید میکنن مثل پیشرانه های بنزینی فقط با این تفاوت که حاصل سوختن هیدروکربن ها (مثلا بنزین) با اکسیژن دارای H2O و CO2 و چند نوع آلاینده دیگه هستن اما از سوختن هیدروژن با اکسیژن فرآورده اصلی آلایندگی نداره.
دلیل اینکه الان از این تکنولوژی توی ماسل کارها و خودروهای تولید انبوه استفاده نمیشه هم اینه که قیمت خیلی بالایی داره و صرفه اقتصادی نداره فعلا ولی در آینده بیشتر ازش خواهیم شنید.
net
۱۴ آذر ۱۴۰۰دانشمندان و مخترعان امریکا خیلی برای بشر زحمت میکشند
تحت پیگرد
۱۴ آذر ۱۴۰۰فاجعه ی طراحی
net
۱۴ آذر ۱۴۰۰شبیه کمباین های نیو هلند شده