اسکانیا ۵۰۰S جزو شاخصترین کشندههای وارد شده به کشورمان است و میخواهیم آن را معرفی نماییم.
شرکت سوئدی اسکانیا به عنوان تولید کننده معتبر انواع کامیون، کشنده، اتوبوس و پیشرانههای دیزلی در کشورمان شناخته میشود. این شرکت در سال ۱۹۰۰ تأسیس شده و هماکنون یکی از زیرمجموعههای تراتون به شمار میرود. در حقیقت گروه فولکسواگن با در دست داشتن بیش از ۷۰ درصد سهام اسکانیا بزرگترین سهامدار شرکت موردبحث به شمار میرود. شرکتهای عقاب افشان و تیتان دیزل نیز محصولات این برند را در کشورمان عرضه میکنند.
همچنین بخوانید:
- بررسی کشنده ولوو FH500؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
- بررسی کشنده امپاور DB500؛ مشخصات، قیمت و رقبا در ایران
- بررسی کامیون کشنده شکموتو X5000، مشخصات، قیمت و رقبا در ایران
- بررسی کامیون کشنده جک دیما؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
یکی از برجستهترین محصولات اسکانیا را میتوان کشنده سری ۵۰۰S دانست که اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و اخیراً در کشورمان نیز عرضه شده است. تا همین چند سال پیش تولید محصولات اسکانیا در کشورمان انجام میشد اما با شدت گرفتن تحریمها این امر متوقف شد ولی با واردات مجدد کامیونها و خودروهای سنگین به کشور، شرکت تیتان دیزل واردات کشنده سری ۵۰۰S را آغاز کرده است. بهطورکلی محصولات سری S اسکانیا را میتوان قویترین و مدرنترین محصولات این کمپانی دانست. نکته جالب اینکه تاکنون تنها تعداد انگشتشماری از این محصول پرچمدار و لوکس وارد کشورمان شده است.
بررسی کشنده اسکانیا ۵۰۰S
طراحی ظاهری
از همان برخورد اول میتوانیم عناصر مشهور محصولات اسکانیا را در کشنده ۵۰۰S تشخیص دهیم. طراحی با ابهت کشنده اسکانیا که ترکیبی از خطوط افقی جلوپنجره به همراه چراغهای نسبتاً ساده اما شیبدار است نظرها را به خود جلب میکند. همچنین ابعاد ۵۰۰S به دلیل ارتفاع زیاد سقف نیز کاملاً به چشم میآید. طراحان اسکانیا در طراحی این کشنده اهمیت زیادی به آیرودینامیک دادهاند و خطوط مختلف روی بدنه کاملاً جریان هوا را به اطراف هدایت میکنند. در مجموع طراحی ظاهری این کشنده لوکس و پرچمدار را میتوان ساده، با ابهت و کاملاً آشنا برای دوستداران کامیون و خودروهای سنگین دانست.
طراحی داخلی
از آنجایی که اسکانیا ۵۰۰S جزو شاخصترین محصولات این برند سوئدی به شمار میرود بنابراین بخش داخلی آن جزو شاخصترین ویژگیهای آن خواهد بود. هنگام ورود به کابین شاهد صندلی راننده خواهید بود که از تنظیمات کامل به همراه گرمکن و سردکن سود میبرد. نکته بعدی ارتفاع بسیار بلند سقف خواهد بود که راحتی زیادی را در بر دارد. کف کابین نیز بهصورت مسطح و تخت طراحی شده و راننده با آزادی کامل در داخل کشنده حرکت خواهد کرد.
اسکانیا ۵۰۰S دو تخت خواب بزرگ و راحت دارد که برای استراحت راننده و سرنشین کاملاً مفید خواهند بود. این شرکت همچنین از متریال باکیفیت در کابین استفاده کرده که نظر را کاملاً جلب میکند. طراحی داشبورد این کامیون نیز برای رانندگان خودروهای سنگین آشنا خواهد بود. طراحان در طراحی داشبورد جزئیات زیادی را رعایت کردهاند، چیزی که کاملاً برازنده این محصول لوکس و گرانقیمت خواهد بود.
تجهیزات و امکانات
اسکانیا ۵۰۰S وارد شده به کشور از تجهیزات بسیار مناسبی سود میبرد که ذکر کامل آنها از حوصله این مطلب خارج خواهد بود و ما به برخی از شاخصترین آنها اشاره میکنیم. سیستم هشدار انحراف از مسیر، فرمان دی شکل با تنظیم در دو جهت، کروز کنترل تطبیقی، چراغ جلوی خودکار، یخچال، بخاری و کولر درجا، گرمکن و سردکن صندلی، دریچه سقفی، آینههای برقی گرمکن دار، تهویه مطبوع خودکار، قفل مرکزی، نمایشگر و تاخوگراف دیجیتال، چراغهای روز روشن، پروژکتورهای سقف و جلوپنجره، فلاپ بغل و… جزو تجهیزات و امکانات این کشنده به شمار میروند.
قوای محرکه
اما به یکی از مهمترین بخشهای یک کشنده یعنی قوای محرکه آن میرسیم. اسکانیا ۵۰۰S به پیشرانه ۶ سیلندر ۱۳ لیتری با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. قلب تپنده این کشنده استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس کرده و البته از ادبلو استفاده میکند. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس دارای ۱۲ دنده جلو، ۲ دندهعقب و ۲ دنده کرال راهی چرخها میشود.
سیستم تعلیق کشنده اسکانیا ۵۰۰S در جلو از نوع پارابولیک به همراه دو لایه فنر و میل موج گیر و کمکفنر است و در بخش عقب نیز سیستم تعلیق بادی با دو بالن بکار رفته و امکان تنظیم ارتفاع آن از داخل کابین وجود دارد. با توجه به این نوع طراحی سیستم تعلیق، ۵۰۰S سواری بسیار خوبی در جاده دارد؛ اما از نظر قدرت توقف و سیستم ترمز هم سوئدیها سنگ تمام گذاشتهاند و از ترمزهای جلو و عقب دیسکی به همراه ترمز هوشمند و ضد قفل، سیستم ضد لغزش، ترمز اضطراری و کنترل پایداری استفاده کردهاند.
ترمز کمکی اسکانیا ۵۰۰S هم شامل ریتاردر ۵ مرحلهای است که طبق گفته سازنده گشتاور کاهنده ۴۱۰۰ نیوتون متری را ارائه میکند. خفه کن اگزوز این کشنده نیز قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک را دارد. هدف از بهکارگیری این نوع ترمز را میتوان حفظ ترمز اصلی در شیبهای سنگین و طولانی و افزایش طول عمر ترمز اصلی دانست. در نهایت باید به ظرفیت مجاز ۷۵۰۰ کیلوگرمی محور جلو و همچنین وزن مجموع ناخالص مجاز ۴۴۰۰۰ کیلوگرمی اشاره کرد که حکایت از تواناییهای بالای ۵۰۰S دارد. با توجه به مصرف سوخت مناسب این کشنده، استفاده از مخزن سوخت آلومینیومی با ظرفیت مجموع ۱۲۰۰ لیتری نیز شعاع حرکتی قابلتوجهی را فراهم خواهد کرد.
در همین زمینه بخوانید:
-
ارزانترین کامیونهای کشنده بازار ایران، از دایون تا فاو و فوتون
-
بهترین کامیونهای کشنده چینی بازار ایران، از فوتون و دیما تا شکموتو و امپاور
قیمت و رقبا
بر اساس شنیدهها تنها ۴ دستگاه از این کشنده وارد کشور شده و طبیعی است که قیمت بسیار بالایی داشته باشد. ظاهراً قیمت اسکانیا ۵۰۰S در زمان عرضه حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان بوده است اما شاید در حال حاضر قیمت آن حتی بالاتر هم باشد. شاخصترین رقیب این کشنده در کشورمان را میتوان ولوو سری FH دانست که آنهم کشنده معتبر و قابلاعتنایی به شمار میرود؛ اما شاید مهمترین چالش این محصول پرچمدار اسکانیا در کشورمان مربوط به خدمات پس از فروش و قیمت بسیار بالا باشد که با توجه به میزان واردات انگشتشمار به کشور طبیعی خواهد بود.
۴ فروردین ۱۴۰۳دوستان دعا کنید بتونم تو یوروتراک بخرمش😂😂😂😐
parhamiof
۴ فروردین ۱۴۰۳داداش تو یوروتراک که میتونی راننده یه شرکت بشی لازم نیست بخری.
۵ فروردین ۱۴۰۳عه راستی یادم رفت
(نسخه یوتراکم آنقدر قدیمیه که اینو نداره)
۵ فروردین ۱۴۰۳به قرآن راست میگم پولام هم منفی خورده😐
شرکت و کار کردن هم نداره
net
۴ فروردین ۱۴۰۳حیفه این تریلی های پرچمدار زیبای اروپایی وارد ایران میشه این تریلی های پرچمدار اروپایی برای کشورهای پیشرفته امریکای شمالی و اروپای غربی و استرالیا ساخته شده
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۳خیلی جالبه ، اون اوایل که تازه واردات سنگینها آزاد شده بود ، فکر کنم حدود دو سال پیش بود ، قیمت ولوو FH500 حتی ۱۴ میلیارد هم رد کرد ولی با گذر زمان و واردات بیشتر ، قیمتها هم تعدیل شدن و امروز فکر میکنم حدود ۱۱ میلیارد باشه!!!
البته در بین همه این مازنینها ، کله داف از همه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته به سبب قیمت مناسب و گستردگی وارداتشون ولی یه مدل رنو هم میارند که به شدت زیباست و طراحی خشن و جذابی داره!!!
اما به نظر من اول ولوو ، دوم آکتروس و سوم اسکانیا !!!
۵ فروردین ۱۴۰۳ای کاش مانیتورش شبیه مانیتور فورد رنجر ۲۰۲۲ بود 😐
❤BMW❤
۶ فروردین ۱۴۰۳اگه برسه دست شما واقعا حیف میشه
net
۴ فروردین ۱۴۰۳زیباترین و لوکسترین تریلی پرچمدار اروپایی همین اسکانیا سری اس هست مخصوصا رنگ مشکی . طراحی داخلی اسکانیا سری اس از مواد لوکس استفاده کرده و طراحی داخلی زیبایی داره و میشه گفت در بین تریلی های پرچمدار ۲۰۲۲ اروپایی (اسکانیا ولوو بنز مان رنو داف) طراحی داخلی و طراحی بیرونی اسکانیا زیباترین و لوکسترین هست و فقط تنها مشکل عجیب و بدی که داره دو پروژکتور بالای سقف هست که مثل تریلی داف در سمت چپ و راست بالای سقف قرار داره و این پروژکتور سقف برای اولین بار هست در تریلی اسکانیا استفاده میشه و در نسل های قبلی تریلی اسکانیا این پروژکتور سقف نبود و اگر این دو پروژکتور سقف نداشت زیباتر میشد
rita
۴ فروردین ۱۴۰۳ایکاش بازار خودرو رو هم مثل ماشین سنگین بود کم می یومد ولی می یومد
net
۴ فروردین ۱۴۰۳تخت اویزان کابین تریلی خیلی خوبه چون راننده میتونه پایین بخوابه و شاگرد روی تخت آویزان و اگر تخت آویزان نباشد برای خوابیدن به مشکل برمیخورند
net
۴ فروردین ۱۴۰۳برای تریلی های پرچمدار اروپایی یخچال و تخت آویزان واجب هست
𝐀𝐥𝐢
۴ فروردین ۱۴۰۳همیشه طراحی ساده اسکانیا رو دوست داشتم
Amir
۴ فروردین ۱۴۰۳کسی که بخواد ازین کشنده های اروپایی بخره معمولن با چند نفر شریک میشه وگرنه راننده عادی به تنهایی توانایی خرید اینهارو نداره
محسن
۴ فروردین ۱۴۰۳سلطان جاده،
اگه موتور v8 معروف اسکانیا هم روش باشه که اصلا هیچی به گرد پای هم نمیرسه
Mohammad hasan
۵ فروردین ۱۴۰۳نسخه ۵۶۰ اسب بخاریش به بعد این توان رو داراست
18:45
۴ فروردین ۱۴۰۳👑👑👑👑
💯💯💯💯
😍😍😍😍
HR3
۴ فروردین ۱۴۰۳اسکانیا و بنز کم استحلاک ترین کامیون های بازار هستن ولی ولوو استحلاک بالایی داره اما وسایلش ارزان و فراوانه
ولوو استحلاک مصرفی زیاد داره و الا سایر قطعات بدنه از استخوان فیل درست شده و هیچیش نمیشه نمونه اش F 12 که هنوزم پا به پای بهترین کامیون ها تو جاده راه میاد
داف هم مثل دختر زیبا و کم خرجیه عیبش اینه تعمیرکار درست و حسابی نداره ماشین نشکنیه ولی بشکنه کار ایران نیست مثل روز اول راش بندازن
رنو تی هم همون اف هاش 500 با ذائقه ی فرانسوی کمی خشک تره و مشتری دست دومش سخت تر پیدا میشه طراحی داخلیش هم به نسبت برادرش ولوو از نظر من جذاب نیست
در کل فاتح جاده های ایران هنوز ولوو هست علی رغم پرخ خرج بودنش نسبت به بنز و اسکانیا و داف
تو چینی ها هم دانگ فنگ kx520 ماشین بدی نیست ولی نه با اون قیمت
Alpina
۴ فروردین ۱۴۰۳انصافاً این سری اسکانیا یعنی ۵۰۰s مزایای خیلی بیشتری از سری قبلی داره مثل امرز های کمکی قوی تر ، مخزن بزرگتر و تقویت سیستم گیربکس ولی به نظرم خودم سری های قبلی اون های که تو سال های بین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ وارد ایران شد رو ترجیح میدم به خاطر گیربکس بهتر تجهیزات بهتر و ….
Mohammad hasan
۵ فروردین ۱۴۰۳خودت حالیت شد چی گفتی بالاخره گیربکس قدیمیا بهتره یا جدیدیا که تقویت شده ؟
محصولات غربی عین محصولات منتاژ کارای ایرانی نیست که نمونه های قدیمی بهتر از تولید های روز باشن
❤BMW❤
۶ فروردین ۱۴۰۳واقعا زیباست من چند روز پیش توی جاده مشهد یکی دیدم واقعا عالی بود