خودروهای سنگین

چرا در پشت تریلر برخی کامیون‌ها میله آهنی نصب شده است؟

برخی کامیون‌ها در پشت تریلر خود میله آهنی بزرگی دارند. آیا دلیل نصب این میله‌ها را می‌دانید؟


هنگام رانندگی پشت یک کامیون بزرگ احتمالاً متوجه نصب یک میله بزرگ در پایین آن شده‌اید. معمولاً این میله آهنی با نوارهای قرمز و سفید متمایز می‌شود. میله آهنی پشت کامیون‌ها با نام گاردهای زیرین شناخته می‌شوند و از سال ۱۹۹۸ به بعد نصب آن‌ها در کامیون‌ها الزامی شده تا مانع تصادفات مرگبار شوند. گاردهای زیرین مانع ورود خودروها به زیر کامیون در تصادفات از پشت خواهند شد. تریلرهای کامیون‌ها فاقد سپرهای استاندارد خودروها بوده و فاصله نسبتاً زیادی از سطح زمین دارند و به همین خاطر در هنگام تصادف از پشت، یک سدان عادی به زیر تریلر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

البته IIHS آمریکا پس از بررسی تصادفاتی که یک طرف آن‌ها کامیون‌ها بود به این نتیجه رسید که اکثر میله‌های آهنی یا گاردهای زیرین مانع تصادفات مرگبار نمی‌شوند مخصوصاً اگر خودروی پشتی سرعت بالایی داشته باشد. علت کاربردی نبودن گاردها هم به عدم استحکام مناسب آن‌ها حتی در تصادفاتی با سرعت حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت مربوط می‌شود. در سال ۲۰۱۵ تعداد کشته‌شدگان خودروهای سواری برخورد کرده با پشت کامیون‌ها رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ داشته هرچند آمار دقیقی از تلفات ناشی از ورود خودروهای سواری به زیر کامیون‌ها وجود ندارد. در سال ۲۰۱۷ بود که IIHS آمریکا از ۵ شرکت سازنده به خاطر بهبود گاردهای زیرین محصولات خود تقدیر کرد و همچنان نیز از شرکت‌های سازنده تریلرها و کامیون‌ها خواسته شده به بهبود استحکام و دوام این میله‌ها ادامه دهند.

جالب اینکه گاردهای موردبحث با نام مستعار میله منزفیلد نیز شناخته می‌شوند. این نام به خاطر مرگ غم‌انگیز جین منزفیلد بازیگر سینمای آمریکا در سال ۱۹۶۷ انتخاب شده است. منزفیلد که در فیلم‌های متنوعی در دهه ۵۰ میلادی بازی کرده با سه فرزند خود در حال مسافرت بود که راننده متوجه کاهش سرعت کامیون جلوی خود نشد و نتوانست در موقع مناسب واکنش نشان دهد و بیوک الکترا ۱۹۶۶ آن‌ها با پشت تریلر کامیون برخورد کرد و به دلیل ورود خودرو به زیر تریلر، منزفیلد و باقی سرنشینان جان خود را از دست دادند. با انتشار خبر مرگ این بازیگر و فرزندانش از شرکت‌های سازنده کامیون خواسته شد تا گاردهای زیرین را در محصولات خود نصب کنند. در طول این سال‌ها NHTSA از شرکت‌ها خواسته به‌طور مداوم ساختار و استحکام میله‌های آهنی پشت کامیون‌ها را ارتقا دهند تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. صامورایی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (412 ديدگاه)

    این میله ها به جلوی سپر کامیون بنز هزارساله مملکت ما هم چند وقته اضافه شده که باعث شده ایمنی اون به سطح جدیدی ارتقا پیدا کنه و هزار سال دیگه هم رو خط تولید بمونه.

    موافقم 108
    مخالفم 7
  2. nima.jdm

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 48
    مخالفم 6
  3. ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5927 ديدگاه)

    تو ایران من دیدم بعضیا ندارن
    خدا بزرگه ایشالا که نمی‌ریم تو چرخ گوشتشون

    موافقم 59
    مخالفم 4
  4. JDM سابق

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (909 ديدگاه)

    متن رو کلا نخوندم صرفاً بر اساس تجربه ام میگم
    از پشت سواری با کامیون برخورد کنه میره زیره محور علنا سره راننده توسط محور یا له میشه یا قطع میشه!!
    بخاطر همین گارد میذارن

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. شاپور

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      متن همین بود که گفتی اما فجیع تر

      موافقم 39
      مخالفم 4
  5. حسن

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    در ایران هم مدتیست پایین بودن سپرهای جلو و عقب کامیونها اجباری شده است، ولی خوب این فقط شامل محصولات تولید شده در کارخانه برای دریافت پلاک می شود و محصولاتی که در سالهای قبل تولید شده اند و پلاک دریافت کردن با قوت سابق با سپرهای مرتفع خود به له کردن سقف خودروهای سواری از جلو و عقب مشغولند!! کاش میشد موقع معاینه فنی رانندگان محترم! این کامیونها را ملزم به نصب این سپرهای کوتاه که چند میلیون تومان هزینه بیشتر ندارند نمود تا جان‌های میلیاردی مردم، فدای نبود این تکه آهن های کوچک نشود!!

    موافقم 58
    مخالفم 4
    1. گاس فرینگ

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (674 ديدگاه)

      کامیون های مایلر که با اون سپر ماشین های سواری براش حکم تپه رو دارن

      موافقم 22
      مخالفم 2
    2. جواد رضایی منفرد

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احسنت
      واقعا عین حقیقت
      ای کاش پلیس راهنمابی یه فرصتی محدودی برا نصبشان بهشون میداد

      موافقم 15
      مخالفم 1
  6. BMW is GOD

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    ۴ سال پیش با دوستم کوروش کورس گذاشته بودیم
    ماشین من نیسان ماکسیما و ماشین اون تویوتا آریون بود
    همینطور که در حال کورس بودیم یهو یه تریلی تو جاده پیچید جلوش و کوروش کنترل ماشینش رو از دست داد رفت زیر تریلی و بهترین دوستم رو برای همیشه از دست دادم 😔😔😔😔😔😔😔😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
    خیلی رفیق خوبی بود 😭😭😭

    موافقم 19
    مخالفم 30
    1. بابک

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بچه مردمو به کشتن دادی ها؟؟ نچ نچ نچ 😂

      موافقم 44
      مخالفم 3
    2. Saeedfarshchian

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      😶‍🌫️

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. امیر

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      هیچگاه تو جاده های اصلی کورس نزارید ، محل کورس جاده فرودگاه‌های متروکه هست که ترددی انجام نمیشه و امن هست .به عاقبتش نمی ارزه.

  7. جواد رضایی منفرد

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهش میکنیم از مسولین مربوطه
    جلوی این کامیونهای بدون محافظ را بگیرند
    در ایران کامیونهایی وجود دارند جلوی اونها 2متر ارتفاع داره
    هر ماشینی را که جلویش باشه می بلعند
    ولله خون مردم گردنتان است

    موافقم 23
  8. خلیل

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیز معنای ایشالا ،خیلی بد هست توهین به خداوند یکتاست ،،ان شاءالله، ،درسته ،،سعی کنید کلامات را دقیق بنویسید ،،ممنون ،

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. خودم

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دلبندم
      شما هم کلامات رو بیشتر دقت کن
      ان شاءالله که همه مشکلات با دقت در املا کلمات و عدم استفاده از واژه موهن ایشالا حل شود
      آمین

      موافقم 14
      مخالفم 3
  9. اژدِشیر

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ی عیبی که دارند،دیگه نمیشه از زیرشون سُر خورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا