شرکت خصوصی ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب تهران، از جدیدترین محصول خود شاکمان دماغدار رونمایی کرد.
گروه صنعتی ماموت بهعنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، سهامدار عمده ویرا دیزل است. پس از خروج آمریکا از برجام و تعلیق روابط این شرکت با اسکانیا، تصمیم گرفته تا با مونتاژ خودروهای چینی، خلأ ایجادشده پس از توقف تولید کشندههای اسکانیا را برطرف کند. ازاینرو با تأسیس یک شرکت زیرمجموعه بنام ویرا دیزل، شراکت جدیدی را با یک برند چینی بنام شاکمان آغاز کرده است.
گروه خودروهای تجاری شانکشی (شاکمان) که در شهر بائوجی استان شانکشی کشور چین قرار دارد، بنا دارد تا از طریق نماینده انحصاری خود در ایران یعنی ویرا دیزل، محصولات تولیدی خود را روانه بازار ایران کند.
در این مقاله قصد داریم از بین ۴ محصول در نظر گرفته شده برای بازار ایران به معرفی خاصترین و بهترین محصول شاکمان یعنی مدل دماغدار RH3 بپردازیم.
مشخصات فنی شاکمان دماغدار
شاکمان دماغدار که لقب تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود میکند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه به کشندههای آمریکایی به پیشرانه ۱۲ لیتری مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده میشود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز بوده و استاندارد یورو ۵ با کاتالیست هوشمند SCR را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.
قدرت در شاکمان دماغدار توسط یک جعبه دنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل میشود. این جعبه دنده توسط کمپانی EATON تولید شده و از سری EHDM-26N112C-R است.
فرمان شاکمان از نوع هیدرولیکی و توسط ZF آلمان ساخته شده است. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده و در محور عقب هم تعلیق بادی با ۴ بالون دیده میشود. اتاق خودرو هم مجهز به تعلیق بادی است.
باک گازوئیل شاکمان درمجموع ۱۰۰۰ لیتر و همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۴۵ لیتر ظرفیت دارد.
وزن خالص این خودرو هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص فنی مرکب نیز ۴۴ تن اعلام شده است. به دلیل فاصله بین محوری بالای مدل دماغ دار نسیت به مدل های عادی، ۵۰ درصد احتمال قیچی کردن نیز کمتر میشود. بعلاوه این تنها کشنده مونتاژی در ایران است که هم ترمز کشنده و هم ترمز تریلر از نوع برقی است.
امکانات کامیون دماغدار شاکمان RH3
شاکمان دماغدار را میتوان بهعنوان مجهزترین کشنده تولید داخل و بالاتر از رقیب مهم آن یعنی بهمن امپاور معرفی کرد. از امکانات شاکمان میتوان به مواردی نظیر کروز کنترل، سیستم مالتی مدیای ۱۰ اینچ، دوربین ۳۶۰ درجه و مانیتورینگ نقاط کور، نشانگر باد تایرها، دو تخت خواب، صندلی بادی راننده مجهز به گرمکن-سردکن و ماساژور، صندلی بادی شاگرد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینههای جانبی برقی به همراه گرمکن، یخچال، آبسرد کن فیلتردار، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغهای اتوماتیک و آل ای دی جلو، چراغهای مه شکن و روشنایی روز، گرمکن هوای ورودی موتور، بادشکن، بوق برقی و بادی، سیستم هشدار حرکت روبه عقب، سانروف، قفل مرکزی به همراه ریموت، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، شیشههای برقی مجهز به پاور ویندوز، سنسور باران، سیستمهای هشدار ضد سرقت مخزن سوخت و اتمام لنت ترمز، قابلیت حمل کالای خطرناک (ADR) و سیستمهای دستیار رانندگی نظیر هشدار بین خطوط و هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.
ار نکات بسیار جالبی که در بررسی اولیه این کشنده دیدیم، کیفیت بسیار بالای اجزای اتاق و امکانات خوب آن بود. دوربین ۳۶۰ درجه عملکردی بسیار بهتر از خودروهای سواری چینی داشت و کیفیت مالتی مدیای آن حتی از تیگو ۸ پرو هم بهتر بود.
زمان معرفی و قیمت
باوچود اینکه این مدل دماغ دار شاکمان حتی در سایت شرکت چینی هم وجود ندارد، اما بنا به اظهار مسئولان ویرا دیزل، ایران احتمالا اولین جایی در دنیا است که این کشنده به دست مشتریان خواهد رسید. شرکت ویرا دیزل قرار است تا قبل از پایان امسال (۱۴۰۱) این مدل شاکمان را روانه بازار کند. هنوز قیمت قطعی این مدل اعلام نشده اما صحبت از قیمتی حدود چهار و نیم میلیارد تومان است.
پیشرانه | Cummins ISGe5-490 |
حجم موتور | ۱۲ لیتر |
تعداد سیلندر | ۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ |
انتقال نیرو | ۱۲+2R دنده Eaton اتوماتیک، ضریب دیفرانسیل ۲.۸۴۶ |
قدرت موتور | ۴۹۰ اسب بخار در دور ۱۹۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۳۰۰ نیوتن متر در دور ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ EEV |
ترمز | دو مداره پنوماتیکی، جلو و عقب دیسکی، ABS+EBS+ESC+ASR+AEBS و ریتاردر VOITH آلمان و ترمز موتور JACOBS |
مخزن سوخت | ظرفیت ۷۰۰+۳۰۰ لیتر مجهز به گرمکن و مخزن Ad-Blue با ظرفیت ۴۵ لیتر |
تعلیق | جلو: تخت پارابولیک و عقب: تعلیق بادی و تعلیق اتاق با چهار بادی |
طول | ۷۵۲۵ میلیمتر |
عرض | ۲۵۵۰ میلیمتر |
ارتفاع سقف تا زمین | ۳۹۱۲ میلیمتر |
فاصله محوری | ۵۱۵۰ میلیمتر |
وزن ناخالص فنی | ۱۸۰۰۰ کیلوگرم |
وزن ناخالص مرکب | ۴۴۰۰۰ کیلوگرم |
وزن خالص | ۸۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت حداکثر محور جلو | ۶۵۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت حداکثر محور عقب | ۱۳۰۰۰ کیلوگرم |
امکانات و تجهیزات داخل | سیستم صوتی و تصویری با مانیتور ۱۰ اینچی لمسی و بلوتوث، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتورینگ نقاط کور، نشانگر باد تایرها، دو تخت خواب، صندلی تنظیم شونده بادی راننده با گرمکن و سردکن و ماساژور، صندلی شاگرد بادی، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، آینههای برقی گرمکن دار، یخچال، آبسردکن فیلتر دار، گرمکن مخزن سوخت، بخاری درجا، کولر درجا، کلید قطع برق، چراغهای LED با قابلیت روشن شدن خودکار، چراغ مه شکت، چراغ روشنایی روز، گرمکن هوای ورودی پیشرانه، بادگیر، هشدار حرکت رو به عقب، سانروف، قفل مرکزی به همراه ریموت، شیشه بالابر برقی به همراه پاور ویندوز، سنسور باران، هشدار ضد سرقت مخزن سوخت، هشدار اتمام لنتها، هشدار حرکت بین خطوط LWDS، هشدار برخورد از جلو FCW و قابلیت حمل کالای خطرناک |
با توجه به شهرت خوب گروه ماموت درزمینهٔ عرضه خودروهای سنگین و خاص بودن طراحی شاکمان انتظار میرود تا یک رقابت سنگین و هیجانانگیز بین این کشنده و خودروی امپاور گروه بهمن ایجاد شود.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱از نقطهزنِ پراید داریم میرسیم به اتمی کامیونی دماغدار !
خدا به داد برسه !
این دیگه تصادف بکنه ، میزنه تا شعاع ۱۰۰ متری خودشو پودر میکنه😂🤦♂️ !
ما میتوانیم !
ممد ژانگولر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱مثلا خندیدیم داداش
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱گوگل کروم نداری سرج نمیکنی ؟؟؟
هم شاکمان برند مشهوری هستش
هم اینکه کشنده دماغ دار کاملا اصولی و مهندسی شده هستش
تاثیری که آیرودینامیک خوب کشنده های دماغ دار
روی مصرف سوخت و امنیت بالاشون میزاره یه چیزیه که همه ازش اطلاع دارن الی تو ظاهراً
کافر مقدس
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا شاکمان اصلا برند معروفی نیست . دماغدار هم نداره ولی چیزیه که اینجا بامبول شده
http://www.shacman.com/
ولی خوب خیلی پُز میدن که از فلان قطعه آمریکایی و فلان قطعه آلمانی استفاده میکنن تو تبلیغات جاهایی مثل ایران خیلی روش مانور میدن که ای وایی قطعه آمریکایی آلمانی ژاپنی داره !
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱منظورم شرکت اصلی هستش Shaanxi
تو خیلی حوضه ها سال های سال فعالیت میکنن از جمله خودرو های نظامی و سنگین از دهه ۷۰ داره کار میکنه من از قبل هم میشناختم این شرکت تو حوضه کامیونت ها هم خیلی فعال تو سال هایی که چین خودرو سازی کلا نداشت شروع به کار کردن موفق هم هست
Nima
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شاکمان اصلا برند معتبری نیست و در کشور هم نسخه بدون دماغشو داشتیم و داریم ولی خب کشنده دماغ دار ام از نظر آیرودینامیک و هم از نظر امنیت راننده و جا دار بودن از کشنده های بدون دماغ بهتره
شهاب
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظر جادار بودن خیر
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱ببین صنعت خودرو های سنگین با خودرو های سواری خیلی فرق داره فرضا نمیشه ی شرکت تازه تاسیس مثل چ ی بیاد بازار حتی کشور های توسعه نیافته و جهان سوم هم بگیره. چون حتی کشورای افریقایی و در حال توسعه هم بیشتر بازار خودرو های تجاریشون دست برند های معتبریه و واسه راننده ها یا شرکت ها کیفیت کامیون یا خودرو نای دیزلی مهم تر از قیمتشونه پس از نظر من خود سنگین سا های چینی هم تمرکزی رو صادرات نداشن و ندارن اصلا چون میدونن حتی تو فقیر ترین بازار ها هم اولویت با برند های قدیمی هستش پس امثر تولیدات خودرو نای تجاری شرکت های چینی واسه بازار داخلی هست و بالای پنجاه درصد خودرو های تجاری داخل چین همین برن. نای چینی هستش و معمولا هم قطعات اصلی از برند های معتبر قطع ساز مثل زد اف و کامنز و بنز و … غیره تامین میشه میمونه شاسی و کابین که اونارم با توجه به همکاری که با برند های معتبر مثل دایملر یا ولوو دارن مثلا رابطه فوتون با دایملر یا یکی دیگه با با ولوو. این باعث میشه اتاق ها و شاسی شون رو یا کاملا همون اتاق و شاسی برند های خارجی رو استفاده کنن با اندکی تغییرات (البته که اخرین محصولشون رو نمیدن معمولا ی نسل ماقبل اخر رو میدن مگر اینه مثل ولو سهام داشته باشن تو شرکت چینی که حاضر بشن اخریم پلتفرموشن رو در اختیارسون بذارن)یا اینکه بر اساس همون پلتفرم های مطرح محصول ودشن رو طراحی میکنن ،
پس ازنظر من خیلی از کامیون هایی چینی مثل کامیون های فوتون نسبت به قیمتشون کیفیت مناسبی دارن البته که منظورم قیمت شون تو خارج ازای ان هستش وگرنه همین الان ما فوتون رو با قیمت کشنده های اروپایی دارن فرو میکنن تو پاچه مون جدیدا هم که به اسم محصول ملی دارن فروش میکنن
حالا بازار ایران استسناست دیگه تو دنیا چون دسترسی به محصولات برند های معتبر وجود نداره چاره ای جز چین نداریم
الان یاد مدیر ایرانخودرو افتادم که در ماله کشی تلفات کامیون های هوو میگفت بنز و ولوو محصولاتون واسه شرایط ایران طراحی کردن اما هوو نه به این خاطر نست که هوو تو بازار چین تلفاتی نداره ولی تو ایران از ی گروه تروریستی بیشتر ادم کشته. یکی نبود بزنه تو دهنش بگه اگه اخودرو مناسب جاده های ایران نبود چرا عرضه اشکر ید یعنی ایران خودرو دیزل با این همه تشکیلات نتونست ی تغییراتی کوچیکی تو هوو بده بدبخت ها تاریخچه ایران خودرو سه برابر هوو عمر داره خجالت نکشیدین وقتی محبور شدین برین محصچلات درجه چندم برند هایی که کلا بیست سال از عمرشون نگذشته بود رو وارد کنید یعنی هر جای دنیا حتی تو افریقا اگر برند نایی تو صنعت دیزل با سابقه ایران خودرو و سایپا دیزل یا همون ایران کاوه بودن الان حداقل جزو برند های درجه دوم صنعت خودرو های تجاری بودن حداقلش این بود که نیاز منطقه رو تامین کنن ولی افسوس که از وقتی که اون روشن فکرایی که بعد انقلاب هر نوع صنعتی رو دسیسه کاپیتالیسم واسه استعمار ایران میدونستن و همن صنایع رو قصد دولتی کردنش رو داشتن اخرش صنایع بزرگ نه خصچصی موندن و نه دولتی شدن!!!!!خخخ افتادن دست دست های پشت پرده که ی قرون هم مالیات نمیدن و یک قرون هم خرج تحقیق و توسعه و افزایش ظرفیت تولیدی نمیکنن پنج دهه فرصت رو ازایران گرفتن تو این پنج دهه ایران میتونست واقعا باور دارم که میتونست حزو ده کشچر صنعتی جهان بشه و صنعتی ترین کشور غرب آسیا بشه خودتون ببینید چین به سه دهه برنامه توسعه درست و حسابی به کجا رسید. چین فقط نیروی انسانی داشت ما هم نیروی انسانی داشتیم و هم منابع اولیه و هم چند تا صنعت مهم رو پایه کذاری کرده بودیم نساجی که اونموقه فکر کنم دهم بود تو دنیا الان کزو شصت کشور صنعت نساجی هم نیستیم بنگلادش و پاکستان جونشون واسته به صنعت نساجیشونه یعنی هر کشور مسلمان رو ببینی فقط با یک صنعت داره روزی میگذرونه اما ما اونموقع چند تا صنعت رو پایه گذاری کرده بودیم ،البته با وجود درجا زدنشون الان هنوزم ظرفیت توسعه و پیشرفت رو دارن فقط مدیریت درست و تلاش میخوان و البته دسترسی به بازار جهانی و جذب سرمایه گذار خارجی که جفتشون با تغییر سیاست خارجی وجود دارن غرب الان به اشتباهش تو وابسته کردن خودش به چین و تایوان پی برده و فهمیده که چین هیچحوره از تایوان نمیگذره پس ت وفکر اینه که حداقل چند ده درصد ازنیازش به چین و تایوان رو با کشور های دیگه برطرف کنه قطعا ایرانم میتونه بخشی از این فرصت رو بدست بیاره البته با اما و اگر اگر اگر این شب صبح بشه
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱بعضی ها دیگه شور تخریب کردن رو دراوردن. ،واقعیا اینه که صنعت خودرو های سنگین قطعات اصلی مثل انجین و گیربکس و شاسی رو محدود شرکتهایی تو دنیا توانایی طراحی و ساختشون رودارن و الان شرکت های چسنی هم اکثرا با شراکت شرکت نای اروپاایی دارن تولید میکنن و در هیمن حال انجین و گیربکس رو از شرکت های معتبر تامین میکنن و شاسی و کابین رو هم بر اساس مدل های معروف بازار طراحی میکنن مثلا فوتون به اجازهو لیسانس مرسدس کابینش رو بر اساس مرسدس ساخته
BlackLabel
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱00
هر دم از این باغ بری میرسد. تازه تر از تازه تری میرسد
این معلومات به اون ادعاها در خصوص جایگاه ،تجربه ،سن نمیخوره. یعنی کسی که درکی از کامیون کشنده دماغ دار نداره ، چون سن اجازه نمیده که یادش بیاد یه زمانی توی جاده ها ایران جولان میدادن و فکر میکنه توی تصادفات باعث تخریب بالا میشه، بعد ادعای سن، تجربه ماشین ، و مکانها مختلف در دنیا داره، البته مشغله و ترافیک کاری هم مضافا.
داداش نکن با خودت ،
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یه بنجل چینیه دیگه🤦🤦🤦🤦
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی قبلنا از گروه خودروسازی بهمن انتظارم نمیرفت دست به مونتاژ چینی بزنی، یکی هم از ماموت توی سنگین وزنا. که همیشه کِشنده های مدرن ولوو و تریلر های قشنگی تحویل بازار میداد
خوشبحالمون که ایناهم چینی شدن، راحت..
ولی من که از ماشین سنگین سر درنمیارم و فقط درحد تئوری یچیزای جزیی میدونم، اقلا اینی که ماموت اورده انجین کامینز داره. و دیزلی های کامینز هم شهرت جهانی دارن، (حالا دیگه نمیدونم این کامینزی که از چین میاد همون کیفیت غربی رو داره یا نه)
ضمن اینکه خوشتیپ هم هست این تازه وارد چینی.
دیگه باقیش خدا میدونه و اهل فنّش..
سياوش
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ولوو رو سایپا دیزل میآورد ماموت هم اسکانیا رو
بعد هم اینا نمیتونن خط تولید رو بخوابونن و کارگر هاشون رو بیکار کنن چون چینی مونتاژ نکنن که به سابقه شون ضربه نخوره
اینا از سر ناچاری با چینی ها کار میکنن
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بله حق با شماست
پس من اشتباها فکر میکردم ولوو رو ماموت میداد
Swedish Arrogant Tiger
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱البته ماموت اسکانیا وارد میکرد، شریک تجاری ولوو سایپا دیزله.
در مورد انجین هم همه ی چینی ها از 6 تن تا کشنده هاشون قلب تپنده ی کمنز رو تو سینه دارن ،که البته کمنز آمریکا نیست و تو خود چین تولید میشه.
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا ممنون از توضیحت، یاد گرفتیم.
(من قبلا هم کامنتای شما رو درمورد ماشینهای سنگین دنبال میکردم و دوست داشتم)
راستی چرا دیگه عکس کامیون نداره پروفایلت؟
Swedish Arrogant Tiger
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱لطف دارید.
راستش مدتیه مثل سابق وقت نمیکنم به سایت سر بزنم.
Nima
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ماموت کی ولوو تحویل میداد ما خبر نداشتیم😐😂🤦♂️ماموت کشنده اسکانیا تحویل میداد
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشالا به این جمع اساتید کار بلد :)) فقط یکمی دیر رسیدی، باقی رفقا قبلا ایراد رو تصحیح کردن..
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی من مدل دقیق این شاکمان پیدا نکردم
هرچقدر میگردم پیدا نمیکنم
یعنی اولین بار میخواد تو ایران منتاژ بشه ؟
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من با اسم شرکت اصلیشون که همون شانگزی (یا هرچی) باشه یه چیزایی توی نت پیدا کردم، ولی آره انگار خیلی جدیده..
Shaanxi Automobile Group
nose tractor
محمد امین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی جالبه ، مخصوصا برای بازار ایران که خیلی وقته کامیون های دماغه دار جدید رو به طور جدی به خودش ندیده
من از این ماشین ها خوشم میاد ، زیبا تر هم هستن ، ولی یه عیبی که دارن این هست که اگر یه فرد قد کوتاه جلوی ماشین ایستاده باشه، و یا مانع کوچیکی جلوی ماشین باشه ، دیدنش برای راننده خیلی سخته ، البته این مشکل با دوربین های ۳۶۰ درجه و ترمز های اضطراری کاملا حل شده هست ، ولی بازهم جای احتیاط داره ، و سهلانگاری راننده میتونه خطرناک باشه
مازیار
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱جای تاسفه که پای اسکانیا هم از ایران بریده شد
و محمد جان مسائل ایمنی کامیون های دماغ دار فقط مربوط به عابرین قد کوتاه نیست، بلکه شامل تمام موارد ایمنی جاده ای میشه بخاطر دید کمتر دماغ دار خصوصا موقع پیچیدن یا دور زدن و موقع رانندگی زیاد نمیشه به دوربین ها اتکا کرد یعنی نمیشه شش دنگ حواس رو بین جاده و دوربین تقسیم کرد
بخاطر همینه که در اروپا این کامیون کلا ممنوعه
البته الان هم دماغ دار اروپایی تولید میشه اما برای کشورهای دیگه
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نه برادر، دلیل اینکه اروپا کامیون دماغ دار نداره کااااملا متفاوته.
قضیه از این قراره که دهه ها قبل به دلیل باریک و متراکم بودن نسبی معابر شهری و بین شهری اکثر کشورهای اروپایی، اومدن قانونی تصویب کردن که طول کامیون ها همراه با تریلر های پشت سرشون، از عدد خاصی نباید بیشتر میشد. شرکت های باربری و طراحان خیلی زود فهمیدن که چنانچه انجین کامیونها رو به زیر اتاق منتقل کنن (به اصطلاح cab over) و دماغه کامیون رو حذف کنن، از طول کامیون کاسته شده و همون طول رو میشه به تریلری که پشتشون حمل میکنن اضافه کنن! نتیجتا طول محفظه بار بیشتر مساوی جای حمل کالای بیشتر مساوی درامد بیشتر! امروزه هم این قانون کاملا به قوت خودش باقیه در اروپا. اما در آمریکا و جاده های پهناورش این محدودیت وجود نداره و خب اکثریت دماغ دار میرونن!
ایران هم باید مثل آمریکا میبود و دماغ دار ها بیشتر میبودن، ولی خب سیاست ها و چیزای دیگه باعث شده اکثرا cab over ببینیم اینجا
مازیار
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نه دوست عزیز
برخلاف شما که گفتی از ماشین سنگین سر در نمیاری من تقریبا همه عمرم با ماشین سنگین درگیر بودم
دلیل اصلی کامیون بی دماغ ایمنی هست و بله معبرهای باریک تر اروپا هم مزید بر علته
و یه دلیل دیگه هم کوتاهی سیستم انتقال قدرت هست که تو بی دماغ کوتاه هر میشه و بهینه
ضمنا مکس عزیز در همه جای دنیا مقدار مجاز حمل بار با تناژ بار سنجیده میشه نه با حجم بار و بسیار بندرت پیش میاد که حجم بار پر باشه اما به تناژ مجاز نرسیده باشه و برای استثناء قانون وضع نمیشه
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون که توضیح دادی آقا، استفاده کردیم
من یکسری ویدیو و پادکست میبینم از یوتوب، چنتا کانال معروف اروپایی و امریکایی
توی یکیشون داشت درمورد همین موضوع طول کلی خودرو به همراه تریلر توضیح کاملی میداد.
حتما شما درست میگی
مازیار
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا نیازی به این لحن نبود
اگه کامنت من باعثش شد پوزش میخوام
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام دوباره، مازیار جان من لحنم دوستانه بود، مثل همین الان، و بدی نوشتنِ تنها همینه، که حس رو میتونه اشتباه منتقل کنه و گاها باعث سو تفاهم شه.
شما دوست من هستی و من واقعا از توضیحت استفاده کردم :)
هادی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی وقته بعضی محصولات zf تو ایران تولید میشه هر چی تو خودرو عقب مونده ایم تو کشنده ها قوی هستیم انجین های ولوو رو سایپا دیزل میزد بعید نیست ایرانی باشه خیلی از کامیون های چینی گیربکسش ایران میزنه هنوزم
Jdm باز
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱چون تو بازار ایران کمبود کشنده دماغ دار خیلی احساس میشه، میتونه فروش خوبی رو تجربه کنه البته اگر قیمت مناسب داشته باشه
matin
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من اصلا کامیون دماغ دار حساب نمیکنم این رو
این کامیون معمولیه فقط دماغه براش گزاشتن
دماغ دار های خیلی زیبا تری هم هستن مثل کامیون کنورث t680 و پیتربیلت 579
البته هیچکدوم تو ایران نمیاد باید به همین راضی باشیم
SS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا جای دور میرید. همین ولوو های دماغه داری که به تعداد محدود وارد ایران شده (سری VNL) و طراحیش مال 20 سال قبل هست رو آدم دوست داره ده دقیقه بایسته نگاه کنه.
این به اصطلاح کشنده شاکمان بیشتر آدم رو یاد اسباب بازی های مدل یا کامیون های بازی های 20 سال پیش میندازه 😄
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کاماز پنجاه سال پیش روسیه هم دارن واردات میکنن، بالاخره اقتصاد بقیه کشور هارو باید ما بچرخونیم، میدونید که چی میگم
Amin.aj
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تو کشنده های چینی موجود تو ایران فقط یه مدل c&c up480 خوب دراومد حتی تو کارکرد بالا
ببینمو و تعریف کنیم این چی درمیاد
TML BN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خدا رحم کنه به قیمتش
Nima
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱زیر ۵ میلیارد فک نکنم باشه
امیرحسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظرم بهترین کشنده های دنیا هستن دماغ دار ها
من عاشقشونم اما آمریکایی ش ن یه چینی
آریا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دماغ دار هست ولی داخلش خبری از اتاق بزرگ و جادار کامیون های آمریکایی نیست. داخلش به همون سبک اروپایی کوچیکه. دماغ دار بودنش هم برای امنیت راننده در تصادفات و ایرودینامیک و مصرف سوخت کاربرد داره…
نادر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام خدمت رانندگان عزیز در مورد کشنده دافران تحقیق میکنم اگر کسی اطلاعات در این زمینه داره راهنمایی کنید ممنون میشم 🌹 🌹
یاسین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی هم ماشین خوبیه
مخصوص راننده های با تجربه
اباذر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱از دم قسط بدن میخام علی یاررت بنویس نام این بزرگوار
Keyvan
۵ خرداد ۱۴۰۱دیروز رفتم از نزدیک نگاه کردم ،موتور واقعا کمنز اصله،اتاقش از بی دماغ بیشتر جا دارد و تختخواب اندازه اش بزرگتر از بی دماغ هستش ،من تقریباً از سال 97 دانگ فنگ کا ایکس را دارم و از موتورش خیلی راضی ام و فقط کیفیت اجزا داخل اتاقش را واقعا سایپا بد مونتاژ کرده ، دیگر هیچ مشکل موتور و گیربکس و دیفرانسیل ندارم،قبل تر مان tga0480 داشتم
فرشاد
۸ خرداد ۱۴۰۱شاکمن زیرمجموعه cnhtc یا sinotruck چین کمونیست هست ایران اتاق وشاسی برای خودش میسازه موتور کامینز ۴۲۰ گیربکس ایتون و ترمز voith المان وتمام بعدم میگن راننده ها از این شیر شتر گاو پلنگ عاصی شدند همون faw. بهتره اخه اروپا میاد تمام تجهیزات کشنده رو ZF میسازه حتی بنز و مان وولوو والسلام ۳۰ سالم کار میکنه بدون دردسر این مسخره بازیا چیه تو این مملکت بی درو پیکر بخدا برید پا درد دل کامیون داران چین بشینین تمام اشناهای خود من کامیون قسطی چینی داشتند هر هفته خدا تعمیرگاه موتور و توربوشارژ و گیربوکس وکلاچ وترمزند همشون یه دست دوم اروپایی خریدند راحت شدند
فرشاد
۸ خرداد ۱۴۰۱پیلسان بهتره
افراسیاب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱البته توی دنیای تجارت مهم نیست کدوم ماشین و کجا و چه شرکتی تولید میکنه مهم کیفیت و رقابت اقتصادی بازار و خدمات پس از فروش وقتی خودروی ایرانی گران و چینی ارزان معلومه همه اقتصادگراها خودرو ارزان رو انتخاب میکنند هم نیازشون بخودرو برطرف میشه هم خودرو سوارن هم تعهد مالی ندارن به شرکتهای مختلف
افراسیاب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اولین خودرو دماغدار اروپایی و چینی JAC بعد در سال ۱۴۰۱ شرکت چینی شاک و مان اروپا از خودرو کشنده شاکمن دماغدار رو نمایی کرده
افراسیاب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱البته اول خودرو سنگین دماغدار شاکمن نبود اول JAC بود در سال ۱۴۰۱ Shacman رونمایی شده که JAC با ۳۷۵۰ دستگاه واردات و Shacman با ۲۵۶۱ دستگاه واردات ارائه میشه
سهراب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱البته اول خودرو سنگین دماغدار شاکمن نبود اول JAC بود در سال ۱۴۰۱ Shacman رونمایی شده که JAC با ۳۷۵۰ دستگاه واردات و Shacman با ۲۵۶۱ دستگاه واردات ارائه میشه اولین تر از همه ماک بوده با ۱۳۶۷ دستگاه