همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی تبریز، شرکت ویرا دیزل به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.
ویرا دیزل به عنوان نماینده رسمی شرکت شاکمان در ایران لوگو و هویت جدیدی را برگزیده و وظیفه طراحی لوگوی جدید خود را به حسین وفائی سپرده است. وفائی پیش از این مسئولیت طراحی لوگوی جدید کرمان موتور را نیز بر عهده داشت. او میگوید در طراحی این لوگوی جدید از کرگدن و حروف V انگلیسی به عنوان اولین حرف ویرا دیزل استفاده کرده و همین موضوع با هویت محصولات سنگین ویرا دیزل هماهنگی بالایی دارد. او دلیل انتخاب کرگدن به عنوان نماد الهامبخش لوگوی ویرا دیزل را نیز سنت گروه ماموت در استفاده از هویت حیوانات تنومند برای لوگوی خود و زیرمجموعهها عنوان کرده است.
همانطور که میدانید گروه صنعتی ماموت بهعنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، سهامدار عمده ویرا دیزل است. این گروه صنعتی تصمیم گرفت با مونتاژ محصولات چینی خلأ ایجاد شده پس از توقف تولید کشندههای اسکانیا را برطرف کند و از این رو با تأسیس یک شرکت زیرمجموعه با نام ویرا دیزل شراکت جدیدی را با یک شرکت چینی به نام شاکمان آغاز کرده است. گروه خودروهای تجاری شانکشی (شاکمان) که در شهر بائوجی استان شانکشی کشور چین قرار دارد، بنا دارد تا از طریق نماینده انحصاری خود در ایران یعنی ویرا دیزل، محصولات تولیدی خود را روانه بازار ایران کند.
یکی از شاخصترین محصولات این شرکت در ایران کامیون دماغدار شاکمان RH3 خواهد بود. شاکمان دماغدار که لقب تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود میکند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه به کشندههای آمریکایی به پیشرانه ۱۲ لیتری مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده میشود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز بوده و استاندارد یورو ۵ با کاتالیست هوشمند SCR را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.
قدرت در شاکمان دماغدار توسط یک جعبهدنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل میشود. این جعبهدنده توسط کمپانی EATON تولید شده و از سری EHDM-26N112C-R است. فرمان شاکمان از نوع هیدرولیکی و توسط ZF آلمان ساخته شده است. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده و در محور عقب هم تعلیق بادی با ۴ بالون دیده میشود. اتاق خودرو هم مجهز به تعلیق بادی است. باک گازوئیل شاکمان درمجموع ۱۰۰۰ لیتر و همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۴۵ لیتر ظرفیت دارد. وزن خالص این خودرو هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص فنی مرکب نیز ۴۴ تن اعلام شده است. به دلیل فاصله بین محوری بالای مدل دماغدار نسبت به مدلهای عادی، ۵۰ درصد احتمال قیچی کردن نیز کمتر میشود. بعلاوه این تنها کشنده مونتاژی در ایران است که هم ترمز کشنده و هم ترمز تریلر از نوع برقی است.
F22RAPTOR
۱۶ دی ۱۴۰۱خدا وشکر
RENAULT5
۱۶ دی ۱۴۰۱من رفتم این نمایشگان همه چیو دیدم
بدترین کامیون ساخت ایرانخودرو دیزل یعنی آتامان بود
چینیا از اتامان ایران خودرو بهتر بودن
وبهترین کامیون ساخت رنو بود
درکل اکثر خودرو ها هم چینی بودند
یعنی نه اکثرشون همشون
Alireza
۱۶ دی ۱۴۰۱چرخ هاش چقدر نسبت به بدنه کوچیک و قناصه ! کلا هم خیلی بدریخته بنظرم
mahdi-es17
۱۶ دی ۱۴۰۱مثل کامیون های قدیمی رینگ 24 خوبه؟
حسام
۱۷ دی ۱۴۰۱ما بهش میگم چرخ تریلری . بهترین نرخ سایدگی و مصرف سوخت رو برای کفی و اتوبان دارند اما وزن بالا رو تحمل ندارن صداشون هم زیاده سایز های بزرگتر برای بار های سنگین تر و ترافیکی استفاده می کنیم
گلاب
۱۶ دی ۱۴۰۱اول لگو بسازید بعد کامیون :خطاب به چینیا
علی===
۱۶ دی ۱۴۰۱خبر قابل ذکری نبود