ولوو VNL یک کامیون سطح بالا و قدرتمند است که بهصورت استاندارد نیز از امکانات زیادی سود میبرد اما اخیراً نسخهای سفارشی از آن با تجهیزات قابلتوجه و لوکس تولید شده و توجه رسانهها را به خود جلب کرده است.
وقتی تصور مالکیت یک کامیون مطمئن با تجهیزات لوکس در حد و اندازههای آپارتمانهای سطح بالا را داشته باشید چهکاری انجام میدهید؟ البته که به شرکت ARI لگاسی مراجعه میکنید تا برای شما یک کامیون لوکس ولوو VNL را تولید کند! این کاری است که لری و سارا هندریکس انجام دادهاند و نتایج به دست آمده نیز فوق العاده است. نمای ظاهری این کامیون بسیار باابهت است اما آنچه واقعاً بیننده را میخکوب میکند کابین ولوو VNL خواهد بود.
زمانی که بخواهید چنین پروژههای قابلتوجهی را شروع کنید حتماً باید گزینهای قابلقبول و مطمئن را انتخاب نمایید. هر فردی که با دنیای خودرو آشنا باشد حتماً میداند که ولوو جزو بهترین برندها در زمینه ایمنی و کیفیت است و اکثر محصولاتش به خاطر قابلیت اطمینان و دوام بالا شناخته میشوند. برخی خودروهای سواری ولوو به کارکردهای فراتر از ۸۰۰ هزار کیلومتر رسیدهاند اما محصولات سنگین آن استانداردهای بسیار گیراتری دارند و به کارکردهای بالاتری میرسند. به همین خاطر است که بخش اعظم کامیونهای ولوو کارکردهایی بین ۱.۲ تا ۱.۶ میلیون کیلومتر را ثبت میکنند و برخی نیز چندین برابر این ارقام کار میکنند.
یکی از دلایل شهرت خوب محصولات ولوو همین کامیون VNL است که همانند دیگر کامیونها از پیشرانه دیزلی بزرگ استفاده میکند. این پیشرانه برای کارکرد در دورهای پایین و مدت طولانی طراحی شده و بنابراین کمترین استهلاک را در قطعات داخلی خود دارد. این امر باعث کاهش فشار روی قطعات متحرک شده و میزان سرویسهای خودرو را کاهش میدهد. کامیون ولوو VNL یک محصول سطح بالا به شمار میرود و دارای ویژگیهای هوشمند زیاد از جمله کروز کنترل تطبیقی و پکیجهای مصرف سوخت گوناگون است که قطعاً برای مالکان حساس به هزینهها بسیار مثبت خواهد بود.
در دل ولوو VNL 860 پرچمدار پیشرانه ۶ سیلندر ۱۳ لیتری توربو قرار دارد که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. قدرت تولیدی نیز از طریق گیربکس ۱۲ سرعته آی شیفت ولوو راهی چرخها میشود؛ اما به کامیون موردبحث خود بپردازیم که از همان نگاه اول نیز میتوان فهمید که محصول عادیای نیست و مبلغ زیادی صرف ارتقای آن شده است. ولوو اولین محصول سفارشی لری و سارا هندریکس نیست ولی این بار تصمیم گرفتهاند به شرکت ARI لگاسی مراجعه نمایند تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند.
شرکت یاد شده فاصله بین محوری کامیون ولوو VNL را به ۹۶۰ سانتیمتر رسانده است. کیفیت رنگ و طرح بدنه نیز بسیار خوب به نظر میرسد و چراغهای گوناگونی در سقف، کنارهها و عقب کامیون دیده میشوند؛ اما همانطور که گفته شد جادوی اصلی در کابین رخ داده یعنی جایی که لوکسترین تجهیزات ممکن نصب شدهاند. احتمالاً آشپزخانه این کامیون احساسبرانگیزترین بخش باشد چراکه وسایلی همچون یخچال بزرگ، ظرفشویی و فضای تهیه غذا در آن وجود دارند. تلاشهای زیادی برای ایجاد حداکثر فضا صورت گرفته است. در کابین ولوو کابینتهای چوبی حس لوکس بودن را القا میکنند و حمام و دستشویی نیز از یاد نرفته است. خود ولوو در ارائه کابینی جادار و راحت برای سری محصولات VNL سنگ تمام گذاشته و گفته که بخش داخلی این کامیون نه تنها فضایی برای کار است بلکه راحتی را نیز در اولویت قرار میدهد. سوئدیها طیف وسیعی از آپشن های شخصیسازی را در اختیار خریداران میگذارند و با استفاده از پیکربندی آنلاین این شرکت میتوان مدل باب میل خود را ساخت.
Saeed
۲ آبان ۱۴۰۲اگه تریلی بیاد پشتش خیلی طویل میشه کنترلش سخت نمیشه ؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آبان ۱۴۰۲تریلرها ابعاد مختلف دارند، طبیعتا قرارنیست با این ماشین، کانتینرهای بزرگ حمل کنند
حسین
۳ آبان ۱۴۰۲دیگه همین ساختمانش روی تریلی یا همون کفی ساخته شده چیز دیگه پشتش تمیاد
سعید
۴ آبان ۱۴۰۲اونی که این ماشین ساخته فکر همه چیزش کرده مهندس
𝐀𝐥𝐢
۲ آبان ۱۴۰۲عجیب غریبه
امیر حسین
۳ آبان ۱۴۰۲سلام امیر حسین هستم طراح خودرو سالی ۲طرح میدم به کمپانیهای نامبر وان یورو ولی این ولوو یه چیزی کم داره اونم گلگیرهایش است که این ماشین لوکس رو به ۴۰سال عقب تر برده اگر گلیرهای مینیاتوری یاسه بعدی ظریف طراحی میکرد بی نقص میشود البته براش احترام قاعل هستم
سعید صداقت
۳ آبان ۱۴۰۲سلام و عرض ادب برجناب امیرحسین.
بنده درزمینه خودروکارمیکنم شایدبتونیم همکاری داشته باشیم میتونی بامن تماس بگیری؟سعید
بابک
۲۶ دی ۱۴۰۲شما طرحتو میفرستی ولی کسی نگاه هم نمیکنه بهشون احتمالا.. 😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آبان ۱۴۰۲زیباترین کامیون دماغدار جهان
JDM_Japan
۲ آبان ۱۴۰۲موافق نیستم آقای اشتری پیتربلیت ۳۸۹ خیلی آمریکایی تر و جذاب تره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آبان ۱۴۰۲بله البته اون مثل کادیلاک کلاسیک قشنگه
ولوو حس مدرن داره
محمد
۲ آبان ۱۴۰۲خود امریکاییا عشق پیتربیلت هستن.
علی ===
۲ آبان ۱۴۰۲از این قشنگتر کامیون فیلم دوئله
datsun
۲ آبان ۱۴۰۲ولوو بهترینه
Enzo Ferrari 2008
۲ آبان ۱۴۰۲واقعا زیباست
parhamiof
۲ آبان ۱۴۰۲بهتر نبود اتوبوس میگرفتن؟😂
حسین
۳ آبان ۱۴۰۲این دوکاره است
هم هتله هم میتونه اتاقش باز کنه کفی برای کار ببنده
۲ آبان ۱۴۰۲خیلی خوشگله سوپره و عالیه واسه مسافرت خوبه
Avan
۲ آبان ۱۴۰۲به شترمرغ گفتن بار ببر گفت مرغم گفتن بپر گفت شترم، حالا این کامیون کاروان این جوره.نه میشه به عنوان یک کامیون بار باهاش برد و نه به عنوان یک کاروان راندن اسانتر از کامیون و کارایی دارد.
JDM_Japan
۲ آبان ۱۴۰۲توی ایران افهاش های مونتاژ سایپا دیزل اکثرا بالای ۲ میلیون کیلومتر کارکرد دارن
احسان
۲ آبان ۱۴۰۲فکر کنم هدفشون،سفر کاری آقا با خانمش باشه،چون برای سفر های تفریحی گزینه های بهتر رو میشه از اتوبوس یا پیکاپ ها در آورد. هر حال شرکت خیلی خوب کاستمایز کرده و روی یک تریلی زیبا و قابل اطمینان ولوو.
amir
۲ آبان ۱۴۰۲ولوو وی ان ال یکی از اعجوبه ها تاریخ کامیون هاس
میلان
۳ آبان ۱۴۰۲کامیونهای دماقدار برای جاده های بیرون شهر و مسیرهای طولانی استفاده میشه از لحاظ هیچ مشکلی برای رانندگی نداره و بعضا دو یا سه تریلر پشت سر هم میبندن
پوریا چالش
۳ آبان ۱۴۰۲ارزو هر جوون تو هرکجا از این زمین واقعا من همیشه عاشق این ماشین ها بودم
کاپتان
۳ آبان ۱۴۰۲یکبار که بخوای یه دور برگردون باهاش دور بزنی مادرش میاد جلو چشاش ، بدون در نظر گرفتن چالشهای رانندگی باهاش خانواده باهاش لذت میبرند یعنی خانم خونه کل راه وبال گردن اقاییه همراه بادفرزندان
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۳ آبان ۱۴۰۲مزخرف
مجتبی
۳ آبان ۱۴۰۲ولوو بهترینه ولی بستگی به برداشت کاربر داره.
به نظر من انتخاب های بهتری هم وجود داره
علی
۳ آبان ۱۴۰۲تو ایران ما آرزو داریم پراید گیرمون بیاد و سوار بشیم، اونوقت تو خارج ببین مردم چی سوار میشه و از زندگی چه جوری لذت میبرن….
واقعا که تفاوت بین زمین و آسمان است….
کامبیز
۳ آبان ۱۴۰۲هوو و دانگ فنگ رو هم میشه اینکارش کرد، خیلی خوشکلتر هم میشه😄