فولکسواگن سهامدار اصلی در یکی از مهم برندهای آمریکا است. جدیدترین مقاله از خودروهای سنگین پدال به آشنایی با شرکت اینترنشنال تراکس اختصاص دارد.
از نظر میراث و زمان تأسیس، برندهای خودروسازی معدودی میتوانند با اینترنشنال تراکس رقابت کنند. در واقع ریشه این شرکت مشهور به سال ۱۸۳۱ میلادی بازمیگردد یعنی زمانی که سایروس اچ مک کورمیک اولین ماشین دروکاری مکانیکی دنیا را تولید کرد. اگرچه سالهای اولیه تأسیس اینترنشنال تراکس با چیزی که هماکنون میبینیم تفاوت بسیار زیادی دارد اما از همان ابتدای کار نیز نوآوریهای زیادی وجود داشته است. در واقع اینترنشنال تراکس سازنده وسایل نقلیهای بود که راه را برای توسعه شاسی بلندهای مدرن هموار کرد. نام اینترنشنال تا سال ۱۹۰۲ وجود نداشت اما در همان سال کمپانی مک کورمیک هاروستینگ و دییرینگ هاروستر با یکدیگر ادغام شدند و شرکت اینترنشنال هاروستر به وجود آمد. چند سال پس از ادغام شرکتها با یکدیگر بود که اولین کامیون اینترنشنال هاروستر تولید شد. این کامیون که بین عموم با نام “اتو باگی” شناخته میشود از انعطاف کافی برای کاربری کامیون سبک و همچنین وسیله نقلیه سواری برخوردار بود و سریعاً بین کشاورزان محبوبیت زیادی یافت. در واقع اتو باگی را میتوان پدر وانت پیکاپ های مدرن دانست.
بیش از یک قرن بعد، اینترنشنال تراکس همچنان به تولید محصولات سنگین ادامه میدهد و جزو ریشهدارترین نامهای صنعت خودروهای تجاری است؛ اما مالک اینترنشنال تراکس چیست و این کامیونهای مشهور کجا تولید میشوند؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسشها باید نگاهی به داستان هویت مدرن این شرکت داشته باشیم. بد نیست بدانید پس از ادغام سال ۱۹۰۲، شرکت اینترنشنال تراکس بیش از ۸۰ سال با همان نام اینترنشنال هاروستر فعالیت کرد. در واقع سال ۱۹۸۶ بود که اولین تغییر مهم در شرکت موردبحث رخ داد و شرکت نویستار اینترنشنال وارد قصه شد. با اینکه تغییر رخ داده خیلی روی مالکیت اینترنشنال تراکس تأثیری نداشت و تنها یک تغییر نام بود اما نام اینترنشنال همچنان روی خودروهای تجاری استفاده شد.
این کمپانی تا به امروز با نام نویستار به تولید محصولات خود ادامه میدهد و سؤال بعدی این است که مالک نویستار کیست؟ اولین نشانههای تغییر قابلتوجه در مالکیت اینترنشنال تراکس در سال ۲۰۱۷ پدیدار شد. در این سال بود که نویستار و فولکسواگن برای یک همکاری استراتژیک توافق کردند. البته باید گفت شاخه محصولات سنگین فولکسواگن در سال ۲۰۱۸ نام خود را به گروه تراتون تغییر داد. همکاری استراتژیک بین دو غول یاد شده تا سال ۲۰۲۱ ادامه یافت و در این سال نویستار به زیرمجموعه کامل گروه تراتون تبدیل شد. با وجود این تغییر در مالکیت، اینترنشنال تراکس هویت خود به عنوان سازنده محصولات مطمئن و منعطف برای بازار آمریکای شمالی را حفظ کرده است. سرمایهگذاری گروه تراتون همچنین باعث شده محصولات این شرکت به روز شوند و حتی خبر بهروزرسانی و مدرن سازی کامیون کلاسیک اینترنشنال هاروستر اسکات نیز منتشر شده است.
اینترنشنال علاوه بر کامیون به تولید پیشرانهها، گیربکسها و اتوبوسها نیز مشغول است. بیش از ۱۴۵۰۰ نفر در این چندین کارخانه این شرکت کار میکنند. باید دانست اینترنشنال تراکس دارای ۵ تأسیسات تولید اصلی است به گونهای که اتوبوسهای تجاری و مدرسه در کارخانه تولسا تولید میشوند. این اتوبوسها ظرفیت حمل ۲۹ تا ۷۸ نفر را دارند و با طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی و حتی برقی توسعه مییابند. گیربکسها و پیشرانههای دیزلی اتوبوسهای یاد شده و دیگر کامیونها در کارخانه پیشرفته هانتسویل تولید میشوند. کارخانه مهم بعدی در مکزیک قرار دارد. این کارخانه کامیونهای کلاس ۸ را از سال ۱۹۹۸ تولید میکند و از نظر تیراژ تولید به یکی از مهمترین تأسیسات خودرویی مکزیک بدل شده است.
کارخانه دیگر اینترنشنال تراکس در سن آنتونیو قرار دارد و مساحت آن به بیش از ۸ هکتار میرسد. در کارخانه سن آنتونیو کامیونهای کلاس ۶ تا ۸ تولید میشود. اگرچه اکثر محصولات کارخانه موردبحث دارای پیشرانه دیزلی هستند اما مدلهای برقی هم در کنار آنها توسعه مییابد. نهایتاً باید به کارخانه اسپرینگ فیلد اوهایو اشاره کرد که مونتاژ کننده کامیونهای سبک، متوسط و هوی دیوتی از جمله کامیون جذاب MXT است. با وجود چنین زنجیره تولید قابلتوجهی اینترنشنال تراکس میتواند از منابع تحقیق و توسعه و تکنولوژی گروه تراتون نهایت استفاده را ببرد.
Titanium
۲۲ بهمن ۱۴۰۳آقای اشتری راهی برای اینکه بفهمیم کسی به کامنتمون جواب داده وجود نداره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۳خیر فعلا راهی نیست
Hamid
۲۲ بهمن ۱۴۰۳سلام. یکی از معظم ترین شرکت های تولید کننده کامیون در جهان. به شخصه بسیار علاقه مند به تولیدات این شرکت هستم و اگر قرار باشه بین سنگین سازان یکی را انتخاب کنم، این شرکت ترجیحم خواهد بود. طراحی شون خیلی دوست داشتنیه.
(Ali(chevynova
۲۲ بهمن ۱۴۰۳اینترناش یکی از بهترینهای این حوضه در کنار بقیه آمریکاییها هست
هنوز مدلهای لود استار دهه ۵۰ میلادی و پایستار۵۰۰۰ دهه ۷۰ تو ایران داره کار میکنه از این شرکت
ماشالاه ترن استار ۱۹۷۵
ماشالاه پاستار ۵۰۰۰
ماشالاه اسکات
User
۲۳ بهمن ۱۴۰۳البته حوضه که نه
حوزه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ بهمن ۱۴۰۳با احترام به کامیونهای ساخت اروپا مخصوصا اسکانیا به خاطر حفظ وی۸ بنز به خاطر چرخوندم چرخ ایران در کنار ولوو اویکو به خاطر حمل بارهای سنگین داف به خاطر کاری بودنش رنو و مان هم محترم ولی کامیون فقط آمریکایی حداقل برای ایران بهترین گزینه هستند.خودمم که ماک و اینتر نشنان ۹۸۰۰
JDM سابق
۲۲ بهمن ۱۴۰۳یکی از بچه ها با بنز اکسور تو سینه کشی افتاد دنباله یه انترناش ۹۷۰۰ خودش میگفت شاتون دیگه داشت از اگزوزم میزد بیرون تا گرفتمش😆
بسیار ماشین های تند رو،نرم، نون بده و جاداری هستن
مشکلشون ترمزشونه
موتور کاترپیلار ۳۴۰۶ و کمنز چهارصد بیگ کم روشونه
گیربکس ۷ دنده و ۹ دنده ایتون فولر
دیفرانسیل اینترناش دنده ریز و زیربندی بالن یا چهار دست فنر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۳سپاس از اطلاعات خوب شما
سوالی دارم که البته در اینترنت نتونستم متوجه بشم
بوژی کش اینترناش هم ساخته شده یا داخل ایران هست؟
ظاهرا غالب بوژیکشهای دنیا ماک مان بنز ولوو هستند
JDM سابق
۲۲ بهمن ۱۴۰۳درود فراوان
ببینید اینکه ما چه کامیونی رو بوژی کش بنامیم مبهمه
بوژیکش ها از لحاظ دف و شاسی و گیربکس و موتور قوی ترین حد ممکن هستن
ولوو هایی که تو ایران داریم از لحاظ شاسی و دف و زیربند با کشنده های معمولی ولوو مثل FH420 یا FH440 یکی هستن تنها تفاوت عمدشون موتورشونه و به میزان کمی گیربکس ارتقاء یافته( اونم بخاطر قدرت موتور). این به این معنا نیست که کمپانی داره کلاهبرداری میکنه بلکه سیستم حمل و نقل ما به طور کلی خواستار همچین زیربنایی هست
ببینید تو اروپا هم مان استفاده میشه از لحاظ تناژ اعلامی حمل شوندگی معادل همون ولوو هست اما چون سطح کیفی و آلیاژ با هم فرق میکنه مان استفاده میشه، مثلاً ممکنه مان و ولوو اعلام کنن هر دو کامیون توان کشندگی ۲۰۰ تن رو دارن اما در عمل مان به راحتی بدون استهلاک و خرابی از پس۲۵۰ تن هم بربیاد
ببینید اگر تو کشور ما ماک پنجاه سال پیش استفاده میشه بخاطر اینکه ماک این تناژ اعلامی و این استاندارد ها رو جابجا کرده
مثلاً ماک توپی چرخ planidrive یا به گفته رانندگان دف پلونو داره زیربندی شاهنگ داره ( فنر نداره) شاسی این ماشین سه فریم یا سه لا هست گیربکس چهار شفت به جا دو شفت داره که همین باعث میشه گشتاور رو به خوبی انتقال بده
در صورتی که نه ولوو نه مان نه هیچ شرکت دیگری ( به جز چندتا که در ادامه میگم) همچین استانداردی رو ندارن و تا صد ساله دیگه هم نخواهند داشت چون به کارشون نمیاد
تو ایران بنز تیتان هم این استاندارد هارو داره که اونم تیون شده است در واقع کمپانی TITAN با تعویض دف و تقویت شاسی و گرفتن گیربکس اتوماتیک زد اف تونسته اینجوری این استاندارد هارو دور بزنه
در آمریکا در حال حاضر دو تا کمپانی داریم که فراتر از این استاندارد ها رفتن یکی کنورت و دیگری وسترن استار هستن که به صورت آپشنال شما میتونی یه بوژی کش خالص سفارش بدی
اینترناش مدل های مستحکم داره اما این استاندارد ها رو نداره
فعلا همون کنورت و وسترن استار و بعضی از شرکت های تیون و تقویت کننده این استاندارد ها رو دارن ماک هم بعد از خرید ولوو این استاندارد ها رو کنار گذاشت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۳سپاسگزارم
علی
۲۳ بهمن ۱۴۰۳دمتگرمبااطلاعاتخوبت
JDM سابق
۲۳ بهمن ۱۴۰۳خواهش میکنم دوستان 🙏
علی علوی
۲۳ بهمن ۱۴۰۳عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی دوستان و کاربران و سروران بزرگوار و معزز در سایت پدال
مطلب ارائه شده توسط اینجانب امکان دارد ربطی به مقاله و موضوع اصلی مورد بحث در این زمینه نداشته باشد
بنده پیش از این هم عرض کرده بودم که ستون فقرات حمل و نقل عمومی و زمینی و کالاها و خدمات وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها و تریلر ها می باشند
کمپانی معظم فرایت لاینر
FREIGHT LINER CORPORATION
تحت مالکیت کمپانی مرسدس آمریکای شمالی
کمپانی معظم کنورث
کمپانی معظم پیتربیلت
کمپانی معظم وسترن استار تحت مالکیت کمپانی مرسدس آمریکای شمالی
کمپانی معظم استرلینگ تحت مالکیت کمپانی مرسدس آمریکای شمالی
کمپانی معظم ماک
کمپانی معظم ناویستار
کمپانی معظم اینترنشنال تراک اند انجین
کمپانی معظم پک کار
همگی متعلق به ایالات متحده و از جمله بهترین و پیشرفته ترین و شناخته شده ترین و قدرتمند ترین کمپانی های طراحی و توسعه و تولید انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین می باشند
در ضمن کمپانی استارت آپی نیکولا موتورز که در شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا تأسیس شده و هم اکنون در ایالت آریزونا قرار دارد طراح و توسعه دهنده اصلی نخستین کامیون و تریلر هیدروژنی یا همان پیل سوختی در سطح جهانی می باشد
کمپانی استارت آپی هایزون موتورز که در شهر روچستر در ایالت نیویورک تأسیس شده و قرار گرفته است یکی دیگر از برجسته ترین و شناخته شده ترین کمپانی های طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین پیل سوختی یا همان هیدروژنی می باشد
کمپانی استارت آپی ایرفلو تراکس که در ایالت کانتیکات تأسیس شده و قرار گرفته است طراحی و توسعه و ساخت پیشرفته ترین و آیرودینامیک ترین کامیون و تریلر جهان را انجام داده است البته با همکاری کمپانی شل آمریکای شمالی
AIRFLOW TRUCKS FOUNDED IN STATE OF CONNECTICUT WITH COOPERATIVE OF THE GIANT CORPORATION SHELL NORTH AMERICA DESIGN AND DEVELOP AND BUILT WORLD MOST ADVANCED AND AERODYNAMICALLY TRUCK AND TRAILER
کمپانی استارت آپی تور تراکس با نام جدید ایکس ا اس تراکس واقع در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین حمل و نقل الکتریکی و هیبریدی کاملاً آیرودینامیک را انجام داده است
THOR TRUCKS WITH NEW NAME OF XOS TRUCKS AND TRAILER CORPORATION ORIGINALLY FOUNDED IN CITY OF LOS ANGELES IN STATE OF CALIFORNIA AND NOW BASED IN CITY OF LOS ANGELES DESIGN AND DEVELOP AND BUILT THE WORLD MOST ADVANCED AND AERODYNAMICALLY TRUCKS AND TRAILERS
و نیز یک کمپانی استارت آپی دیگر در ایالت تگزاس تحت عنوان هایلییون که طیف گسترده ای از بهترین و پیشرفته ترین وسایل نقلیه سنگین و کامیون و تریلر های الکتریکی و هیبریدی و نیز هیدروژنی را عرضه می نماید
HYLIION CORPORATION ORIGINALLY FOUNDED IN CITY OF AUSTIN IN STATE OF TEXAS AND NOW BASED IN CITY OF AUSTIN IN STATE OF TEXAS
و البته کمپانی های معظم طراحی و توسعه و تولید انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین حمل و نقل آز جمله کاترپیلار و کامینز که کامیون رکورد شکن هیدروژنی را چندی پیش عرضه کرده بود و…
علی علوی از مشهد
امیدوارم که مطالب و موضوعات و مقالات ارسالی از جانب اینجانب مورد توجه و دقت و عنایت تمامی دوستان و کاربران و سروران بزرگوار و معزز در سایت پدال قرار گرفته باشد
aliHOZA
۲۳ بهمن ۱۴۰۳سلام. چند سالی هست که شرکت استرلینگ تولیدش متوقف شده و دیگر وجود خارجی ندارد.
سعید
۱۳ اسفند ۱۴۰۳داداش از اینترنت کپی کردی؟؟