اسکانیا سرانجام از نسل جدید کشندههای خود رونمایی کرد. کشندههایی که به گفتهٔ سازنده جادارتر و کارآمدتر از قبل شدهاند. این سازندهٔ سوئدی در تاریخ ۲ شهریور شبهنگام در پاریس از دو نمونه از کشندههای جدید خود بانام سری R و سری S پردهبرداری کرد. این دو سری اولین نمونه از نسل جدید کشندههای اسکانیا هستند و تا ۵ درصد کارآمدتر از آخرین سری کشندههای اسکانیا یعنی سری استریملاین که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد هستند.
سری R پیشازاین بزرگترین و قویتری نمونه در خانوادهٔ محصولات اسکانیا محسوب میشد درحالیکه در نسل جدید، سری S نیز به خانوادهٔ کشندههای اسکانیا اضافهشده که جایگاهی بالاتر از سری R دارد؛ یعنی در نسل جدید کشندههای اسکانیا عنوان پرچمدار از سری R گرفتهشده و به سری جدید S دادهشده است.
اسکانیا سالها وقت جهت بهبود عملکرد آئرودینامیکی کشندههای جدید خود صرف نموده و درنتیجه آئرودینامیک کامیونهای جدید نسبت به قبل بسیار بهبودیافته است تا جایی که اسکانیا معتقد است نسل جدید کامیونهایش آئرودینامیکترین کامیونهای بازار هستند. در نسل جدید کامیونهای اسکانیا موتورهای جدید با بهرهوری بالاتر بکار گرفتهشده و کابینها نیز از نو طراحیشدهاند که فضای بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهند.
در سری S کشندههای اسکانیا که در حال حاضر بزرگترین عضو خانوادهٔ کامیونهای اسکانیا محسوب میشوند، بهبودهای آئرودینامیکی فراوانی صورت گرفته و تمامی شکافها و اجزای کامیون بهصورت کاملاً حسابشده طراحیشدهاند. شیشهٔ جلو در بهترین نقطهٔ کامیون نصبشده و چراغهای کمکی بهصورت یکپارچه درون سقف کشنده کارشدهاند. آینههای جانبی نیز جهت بهینهسازی عبور جریان هوا و ایجاد مقاومت کمتر در برابر هوا دوباره طراحیشدهاند. سری R هم از تمامی ویژگیهای برادر بزرگتر خود در قالبی کمی کوچکتر برخوردار است.
برای نسل جدید کامیونهای اسکانیا موتورهایی با طیف قدرت گستردهای از ۴۱۰ تا ۷۳۰ اسب بخار تدارک دیدهشده که در آنها از انژکتورهای جدید، محفظه احتراق تجدیدنظر شده و یک سیستم خنککنندهٔ باز طراحیشده استفاده بهعملآمده است. تمامی این موارد نیز طی فرایند توسعه در بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر مورد آزمایش و بررسی قرارگرفتهاند.
پیشرانهٔ ۱۳ لیتری در نسل جدید کامیونهای اسکانیا تنها با سیستم SCR و در سه سطح قدرت ۴۱۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ اسب بخار ارائه میگردد که نسخهٔ ۵۰۰ اسب بخاری نمونهای جدید محسوب میشود اما موتور ۱۵.۶ لیتری V8 با همان قدرتهای ۵۲۰، ۵۸۰ و ۷۳۰ اسب بخار که هماکنون در سری R فعلی ارائه میشود عرضه میگردند. این موتور مجهز به سیستم ترکیبی EGR و SCR است.
فضای بیشتر کابین بدین معناست که در کامیونهای جدید اسکانیا به لطف موقعیت جدید صندلی راننده فضای بیشتری برای راننده پدید آمده است درحالیکه همچنین فضای مخصوص قرار دادن اشیاء نیز بهوضوح افزایشیافته است. به گفتهٔ اسکانیا نسل جدید کامیونهای این شرکت به مدت ۱۰ سال با هزینهای بیش از ۲ میلیون یورو در حال طراحی و توسعه بودهاند و سازنده وعده داده است که خریداران این کامیونها میتوانند کارهای خود را در کارآمدترین و سودآورترین حالت صرفنظر از منطقه و نوع عملیات انجام دهند.
فعلاً اسکانیا همچنان به فروش طیف وسیعی از سریهای فعلی G، P و R خود ادامه خواهد دارد تا اینکه بهتدریج طرحها و فناوریهای نسل جدید به این مدلها نیز منتقلشده و نسل جدید سریهای G و P هم معرفی گردند. با معرفی نسل جدید کامیونهای اسکانیا نبردی سخت بین گروه هفت اروپا (متشکل از مرسدس بنز، مان، اسکانیا، ولوو، رنو داف و ایوکو) به راه خواهد افتاد. نبردی که در آن هر یک از این هفت کامیونساز اروپایی جدیدترین و پیشرفتهترین کامیونهای خود را راهی میدان کردهاند.
one:1
۴ شهریور ۱۳۹۵خب حقیقتا از بنز های غراضه ما بهترن
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵اسکانیا از بهترین کامیون ساز های دنیاست و در بالاترین سطح رقابت میکنه. اسکانیا هم سطح بنز و ولووست.
Nima
۴ شهریور ۱۳۹۵ماک داداش ماک رو یادت رفت
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵ماک و داف و مان رو هم باید میگفتم.
ماک که آمریکاییه.
داف هم اصالت هلندی داره ولی الان زیر مجموعه ی کروه پاکار شده که آمریکائیه.
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵ماک قضیه اش چیه همه تعریف میکنن.
من با خیلی خیلی از راننده های بیابان صحبت کردم همشون ماک تعریف کردن
Nima
۴ شهریور ۱۳۹۵ماک از قدیمی ترین شایدم قدیمی ترین (1890) شرکت های ساخت تخصصی کامیون و تریلی هست(آمریکایی هست راستی) که دوام بسیار بالا و توان مثال زدنیش و افتخاراتش زبان زد همس. آرمش هم یک سگ یا همون بول داگ هست و معروف ترین مدلش توی ایران همون قدیمی ها یعنی R600 هست که با این که 40 سال از عمرش میگذره هنوزم سنگین ترین بارها رو مثل حمل موشک ها و… که با 90 چرخ میبرن هنوزم کار ماک هست. قیمتاشون هم توی ایران همون مدل های 40 سال پیش بین 80-150 میلیون هست.
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵خیلی تعریفشو شنیده بودم
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵پس اون غول هایی که چند بار تو جاده دیدم و دهنم وا موند ماک بودن؟؟
دمش گرم.
من اسم این کامیون ها رو نمیدونستم.
هر شرکتی اینجور اسطوره هایی تولید میکنه باید اسمشو در تاریخ نوشت.
تقریبا مطمئن بودم آمریکایی هستن. ولی بیشتر فکر میکردم Daf باشن.
راستی بول داگ ایستاده به خاطر محبوبیت ماک روی خیلی از کامیون ها هست. . راننده ها نصب کردن. حتی روی خاور.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵البته مرسدس بنز هم از سال 1888 کامیون میساخته.
Nima
۴ شهریور ۱۳۹۵اى کاش از اون 410 اسبى تا 730 اسبیش بیان ایران.
احتمالا گشتاوراشون هم بین 2000 تا 2500 نیوتون متر هست.
(ali (CHEVY NOVA
۴ شهریور ۱۳۹۵خواهشا از سلطان جادها ماک هم مطلب بنویسید
داش نیما به سایت زیاد سر بزن
Amir Kral
۴ شهریور ۱۳۹۵volvo fh 16 2013 new
مجید
۴ شهریور ۱۳۹۵به عنوان کسی که از 10 سالگی رانندگی کردم و از 15 سالگی پشت کامیون نشستم و علاقه ام به کامیون کمتر از ماشین نیست میگم که اسکانیا فوق العاده است عقاب سوئدی واقعا برازنده اسمشه من هم 113H و R420 هایلاین و تاپلاین رو سوار شدم و روندم واقعا عالی هستن تو اوروپا به عنوان اصیلترین عضو گروه 7 شناخته میشه و تا قبل از FH16 750 قویترین کامیون و عنوان سلطان جاده رو داشت و تنها کامیونی هست ک هنوز V8 میسازه ولی این مدل جدید دو تا عیب داره اولا طراحیش که انگار از ولوو و داف و رنو تقلید کردن(چون اگه دقت کنید شبیه اونا شده به خصوص سقفش که عین داف XF105 شده) و اون اصالت جادویی قبلی رو نداره دوما موتورش که همچنان تو همون 730 اسب مونده و انگار نمیخواد عنوانش رو پس بگیره باید بگم این مدل هم مثل بقیه تو قلب هوادارایی مثل من جا داره اما انگار اسکانیا محافظه کاری به خرج داده و این طرفداراش رو دلسرد میکنه
uss zumwalt DDG-1000
۵ شهریور ۱۳۹۵بچه کجایی مگه؟؟؟؟؟؟؟
محمود
۴ شهریور ۱۳۹۵به نظر من از نظر ظاهر بهترین کامیون جهان اکتروس 2014 هست ولی از نظر عملکرد و راحتی و قدرت ولوو fh16 750 بهترین و راحترین و قوی ترین کامیون حال حاضر جهان هست و البته گرانترین کامیون اروپا هم هست.
حميد
۴ شهریور ۱۳۹۵من قبل از اینکه إستاد دانشگاه بشم دلم میخواست یک تریلی داشتم ترانزیت اروپا البته یا ولو باشه یا اسکانیا
اون ماک هم که دوستان در موردش نوشتند من یادمه رانندگیش خیلی سخت بود
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵شما استاد کدوم دانشگاهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حميد
۴ شهریور ۱۳۹۵دانشگاه دولتیه و معروف
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵خوب بگو خوشحال میشم
محمود
۵ شهریور ۱۳۹۵چه قدر خوبه که بعضی چیزا کنتور نداره
بنده هم داوینچی هستم
یه مدتی هم اروین شرودینگر بودم
الانم الن دلون هستم ولی پاره وقت استاد دانشگاه کلتک هم هستم
البته نا گفته نمونه بعضی وقتا فوتبال هم تفریحی بازی میکنم و اسم مستعارم رونالدو هست
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵آقا محمود نمیشه به کسی الکی تهمت دروغگویی زد.
h112
۴ شهریور ۱۳۹۵دوستان همه کامیون ساز ها رو گفتن ..منتها رنو رو نگفتن….فکر کنم رنو تو مسابقات رالی و مسابقات سرعت شرکت میکنه…
سعید
۵ شهریور ۱۳۹۵واقعا از اسکانیا توقع بیشتری داشتم با توجه ب اینکه نسل فعلیش تو زمون خودش خیلی مدرن بنظر میرسید اما نسل جدیدش اصلا انتظاراتو برآورده نکرد
به این ترتیب همچنان ولوو با اقتدار تو جایگاه نخست همون گروه 7 ک اشاره شد جای داره
درباره ماک هم دوستان خیلی نسبت بهش علاقه نشون دادن باید بگم تقریبا تا 20 یا 30 ساله پیش اونطور بود بعد اون نوبت کامیونهای اروپایی رسید و ماک و دیگر کشنده های آمریکایی اون فروغ گذشته رو ندارن و الان تکنولوژی تو دستای اروپایی هاست مخصوصا ولوو که تو نسل جدیدش شاهکار خلق کرده
دقیقا عین دنیای سواری ها ک تا ی زمانی بیوک و الدزمبیلو کادیلاک و … اینا خیلی عالی بودن اما تقریبا از دهه 1980 به این ور اروپایی ها کاملا از آمریکا پیشی گرفتن
ماک و کنوورث و اینترناش و دیگر کامیونهای اروپایی به لحاظ فنی و تکنولوژی تو پس اروپایی ها قرار دارن
سهیل
۵ شهریور ۱۳۹۵سلطان جاده ها ای جوووونم اسکانیا
دی لایت هاشو قربون.ایا با این حجم موتور اجازه ورود به داخل کشور رو دارن?????؟
راستی مدل2000توربو تولید نمیشه بخریم؟
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۵اسکانیا وبنز وداف و اویکو وماک و..همه خوب خوبن ولی ولوو یه چیز دیگست فعلا که توی خیلی زمینها ولوو حرف اول رو میزنه
ehsan
۵ شهریور ۱۳۹۵صدای موتوراشون فوقوالعادس .یه730 دارم تو یورو تراک
سعید
۶ شهریور ۱۳۹۵واقعا قابل قیاس یا ولوو اف اچ جدید نیست
شهرام
۷ شهریور ۱۳۹۵ولی لامصب تکنولوژی و ابهت ولوو یه چیز دیگه هست آدم به fh16 750 که نگاه میکنه کیف میکنه با اینکه 4 ساله از تولیدش میگذره ولی اسکانیا هم برادر ولوو هست اونم عالیه
شوفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۵والا من که خیلی خوشم اومد از ظاهرش، این دوستانی که میگن ولوو فعلا سر تره، باید بگم که متاسفانه اینجوری نیست! یکم اگه مطالعه داشته باشین متوجه میشین که اسکانیا تو همین ساله 2016 پرفروشترین کامیونه اروپا شد و حتی از وزارت صنعته خود کشور سوئد هم جایزه دریافت کرد! جالبه که اسکانیا R730 با اینکه 8سیلندر هست مصرف سوختش از ولوو اف اچ 16 عه 750 اسب بخار که 6 سیلندر هستش مصرف سوختش کمتره ! و ولوو اف اچ به دلیله سنگین بودنه اتاقش اصطحلاک و خرجش سنگین تره درمقابله بقیه کشنده های هم سطحه خودش! اسکانیا تو کم خرج و کم اصطحلاک و راحتی معروفه.
شوفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۵جالبه چرا فقط ایرانی ها میگن اسکانیا سری جدید خوشگل نیست ؟! برید فیس بوکه خود اسکانیا ، کلی نظر گذاشتن،خیلییی، 95% گفتن زیباس!
متاسفانه فقط ایرانه که تعصبه الکی داریم ! اگه خودمون پیکان داشته باشیم میگیم پیکان بهترین ماشینه جهانه ! ولی اگه همسایمون پیکان داشته باشه میگیم پیکان مزخرف ترین ماشینه !!!
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵با سلام
اول از همه میخواستم در مورد ماک بنویسم.تا اون جایی که من میدونم چند مدل ماک مثل دیزل جنگی،تخم مرخی،بیست دنده و معمولی(هردو مدل منتاژ خارج و داخل دارند که منتاژ خارج ها قوی ترند.)،چراغ مربعی های سفید رنگ و بیدماغ هایی که دهه 70شمسی وارد شدند و به ماک جدید معروفند وماک های قرمز که بهشون دلفینی میگن تو ایران موجود داریم.
نقات قوت ماک ها:موتور فوق العاده ساده و کم خرج،گیربکس فوق العاده قدرتمند و کابین ان که اصلا شل و لش نمیشود.
نقاط ضعف:شاسی ضعیف(اکثرا جفت شاسی کرده اند)،همه ماک ها ترمز ضعیفی دارندو سواری ماک خیلی خشک هست.طرفای تبریز و همدان تا اون جایی که بنده اطلاع دارم ماک رو خیلی دوست دارن و زیاده.سلطان تو ایران بین تریلیا ولووFHهستش و ارزوی هر راننده کامیونی تو ایران هستش.توباری ها هم بنز سلطانه .اسکانیا(جدیدها)هم ماشین خوبی هستن ولی ظریف اند و برای بار های سبک تر مناسب ترند.
بنده دانشجوی مکانیک هستم و با کامیون بزرگ شدم و عاشق کامیونم.پدر و پدر بزرگ دایی و…بنده راننده کامیون هستند.درضمن تو کار تهیه قطعات اصلی کاماز،ولوو و بنز هستیم .هر سوالی در مورد هر کامیونی تو ایران دارین تا اون جایی که بتونم در خدمتم.
باتشکر
رضا
۲۳ مهر ۱۳۹۵آقا رضا پسرم شما بالاخره دانشجو مکانیکی؟ راننده هستی؟ لوازم یدکی فروش هستی؟ تو اگه از بچگی با ماشین سنگین بزرگ شده بودی که نمیگفتی اسکانیا ماشینه ظریفی هستش!
پسرم اون موقع که شما به دنیا نیومده بودی من با اسکانیا 112 عه شرکته حمل و نقل خرمشهر ، 55 تن مهمات میبردم جبهه! با 300 اسب بخار 55 تا 60 تن بار میزدیم! خاستی ایمیل بده عکساشو برات بفرستم! همین الانم اگه تو جاده خوب نگاه کنی میبینی که اکثرا اسکانیا دارن! جهته اطلاع شما و بقیه دوستان اسکانیا قابل اعتماد ترین ماشینه تو ایران! حیف که بیشتر رو آکسور کار کردم! دلم میخاست اسکانیا دستم بود ولی نیست! هنوز تو راحتی و کم خرج بودن بهتر از اسکانیا ندیدم با 55 سال سن !