خودروهای سنگینولوو

ترمز اضطراری خودکار، مرز بین مرگ و زندگی

ترمز اضطراری خودکار AEB چیست؟ در تعریف، AEB سیستمی است که احتمال تصادف از جلو با خودرو یا عابر پیاده را تشخیص داده و به راننده در پیشگیری یا خفیف کردن برخورد کمک می‌کند. این سیستم ابتدا به راننده هشدار می‌دهد تا عکس‌العمل خود را برای پیشگیری از برخورد تصحیح کند اما اگر پاسخ دریافتی کارا و سریع نباشد به‌صورت خودکار ترمزها را به منظور پیشگیری از برخورد بکار می‌گیرد.


همه این‌ها روی کاغذ خوب هستند اما خب عملکرد AEB در جاده چگونه است؟ بسیاری از رانندگان می‌گویند این سیستم گاهی اوقات عصبی کننده است زیرا زمانی که موردنیاز نیست ترمزها را درگیر کرده و به عبارت دیگر بیش از حد نیاز حساس است. البته این سیستم به‌طور بسیار مؤثری می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

در کلیپ تازه‌ای که فضای مجازی را به تسخیر درآورده چندین کودک از پشت یک اتوبوس به‌طرف دیگر جاده فرار می‌کنند. یکی از کودکان درست جلوی یک کامیون ولوو قرار گرفته و به لطف سیستم اضطراری خودکار و البته عملکرد به موقع راننده هیچ آسیبی به او نمی‌رسد.


در حقیقت سیستم ولوو اساساً به منظور پیشگیری از برخورد طراحی شده است. با استفاده از دوربین مناسب، رادار، واحد کنترل و سیستم ترمز، این تکنولوژی برای تشخیص کوچک‌ترین تحرکات پیش رو دقیق بوده و خوشبختانه می‌تواند واکنش سریعی داشته باشد.


در داخل کابین و درست قبل از وقوع چنین شرایط حساسی، سیستم با چراغ LED قرمز به راننده هشدار می‌دهد. یک چراغ چشم زن و هشدار نیز در صورت عدم واکنش از سوی راننده روشن شده و در نهایت این سیستم برای پیشگیری از برخورد یا کمتر کردن اثرات آن وارد عمل می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ماشین فقط آمریکایی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    من اگه جا راننده تریلی بودم میومدم پایین یه فصل کتک ناب به اون بچه تخس میزدم

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. امین

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (384 ديدگاه)

      خدا رحم کرده جای راننده نیستی پس

    2. شاهین

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      والا بهت حق میدم منم از بچه ای که سرتق باشه بدم میاد.
      ولی اون بچه دیگه بچه قبل نمیشه بعد از این حادثه مطمئن باش هروقت از این به بعد ماشینی از فاصله دور ببینه فرار میکنه شایدم پناه بگیره

    3. ارش

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ولی خیلی بچه تیزی بود خوب دانست فرار کنه وگرنه یه برخورد کمی داشت.

  2. ماتئوس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    به نظر شما چجوری میشه جلوی این اتفاقات رو جدای از سیستمهای ایمنی خودروها گرفت؟؟
    پیشنهاد واسه همون هدف ولوو برای به صفر رسوندن چیزی که مدّ نظرمونه ..

  3. Black panther

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اینو چندروز پیش دیدم تاهنوز توکفش هستم?
    با 20تن وزن چه ترمزی زد?

    1. شاهین

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      بنظرم ترمزی که تریلی ها دارن حتی بعضی خودروهای سواری هم ندارن
      چون تعداد چرخ ها زیاد هستن و توی این تریلی های جدید و پیشرفته کل چرخ ها درگیر میشن و از طرفی هم ریتارت موتور کمک میکنه

  4. M.us

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این کلیپو من تو اینستا دیدم اولش گفتم کارش تمومه له شد اما دیدم نه کامیون به موقع ترمز و ایستاد و بچه هم به سمت جلو دوید

  5. mohammad_FM 480

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اف هاشه دیگه. مهندسی ولوو…?
    ایمنی بالاتر از همه چیز…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. شاهین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    چند وقت پیش ی مطلب راجب کامیون های ماک گذاشتین و من اومدم گفتم تکنولوژی فقط اسکانیا و وولو این دو خودروساز سطر جدول هستن توی خودروهای سنگین و کلی هم دیس لایک کردن رفقا …
    منظورم از تکنولوژی این بود.همه چی قدرت و اسب بخار نیست

    1. mohammad_FM 480

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      آره داداش دیدم .اعصابم واقعا خورد میشه .ماک تحت نظر ولوو هست .از لحاظ تکنولوژی و ایمنی ولوو مخصوصا مدل اف هاش سرآمد همه کامیون هاست اگه از نظر قدرت هم بگیم باز هم اف هاش قوی ترین کشنده دنیاست و رکورد داره .نمیدونم رو چه حسابی میگن ماک بهتره…
      آها یادم اومد میگفت چون تو ایران آر 600 بار های بوژی و سنگین رو بلند میکنه پس قوی تره .اسم هم نمیگم بنظرم مشخصه چه کسی اینو گفته…

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. MACK TRUCK

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ماک تیتان تونست ۱۳۰۰ تن بار بکشه.ولوو پدرش در اومد تا ۷۵۰ تن رو کشید.برین ماک انتم و ماک تیتان رو ببینین بعد بیاین نظر بدین.الان ماک انتم از نظر راحتی حرف اولو میزنه.در مورد ترمز هوشمند هم بگم که بی موقع توقف میکنه اما کامیون های ماک ترمز موتور قویتری دارند و قبل از برخورد کامیون اخطار میده و شما همین که ترمز موتور کامیونو بگیری ایست میکنه ولی ولوو وقت و بی وقت ایست میکنه.

    2. هادی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به حرفهای این عده گوش نکن
      اینا نمیدونن که ولوو صاحب ماک تراکس و رنو تراکس و دنگ فنگ تراکس و یه کامیون سازی ژاپنی هست
      ما اینقدر خودخواه هستیم که تعامل رو بلد نیستیم فکر میکنیم وقتی ولوو ماک رو خرید باید ماک رو تعطیل میکرد و خودش میرفت یه کامیون مثل کامیونهای ماک میساخت
      وقتی ماک داشت ورشکسته میشد و حتی اینترنشنال هم ورشکست میشد ولوو ماک رو نجات داد
      ما خیلی مونده مثل این ادمای ساده و بی الایش غربی فکر کنیم ما فقط زیرابی زدن همدیگه و مانع تراشیدن برای پیشرفت همدیگه رو یاد گرفتیم
      ما رو چه به این کارهای جنگول بازی غربی.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. یاس ی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    ی نکته ای که من توی این ویدئو متوجه شدم رعایت فاصله با ماشین جلویی بود، چیزی که ما هیچ وقت رعایت نمیکنیم، اگه ایران بود قطعا دوتا ماشین پشت ولوو باهاش تصادف میکردن، و ماشینی که فیلم را ضبط کرده قطعا میچسبوند پشت اتوبوس، باور کنید خودم را جای سواری پشت ولوو تصور کردم و مطمئنم که میرفتم زیر ولوو،اشتباهی که همیشه مرتکب میشم, عدم رعایت فاصله طولی و عرضی، خدایا کمک این عادت از سرم بره و از سر همه رانندگاه ایرانی.

  8. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر دوستان بازی Ets2 رو بازی کرده باشن با Fh750 وقتی با سرعت درحال حرکت باشید و کلید B رو فشار بدید کامیون میخ کوب میشد این بازی مال خیلی وقت پیشه اما با این حال سایپا مطمئن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا