شرکت کامیونسازی فرایتلاینر آمریکا از نسل جدید کشندهٔ کلاس ۸ خود، کاسکادیا رونمایی کرد. با توجه به اینکه فرایتلاینر زیرمجموعهٔ دایملر-بنز است، از تکنولوژیهای پیشرفتهٔ آئرودینامیکی و ایمنی شرکت مادر در کاسکادیای جدید استفاده شده و به همین دلیل فرایتلاینر کاسکادیا ۲۰۱۷ پیشرفتهترین کشندهٔ کلاس هشتی است که در حال حاضر در ایالاتمتحده به فروش میرسد. در نسل جدید کاسکادیا مجموعهای کامل از بهروزرسانیها انجامگرفته که موجب تکامل نسخهٔ فعلی و بهبود بهرهوری، تکنولوژیهای اتصالی و ایمنی شده است. همچنین در این نسل امکان سفارش یک موتور بزرگتر هم فراهم شده است.
اکثر کشندههای آمریکایی برخلاف همتایان اروپاییشان بهصورت دماغدار هستند و به همین دلیل از آئرودینامیک بهتری نسبت به کشندههای اروپایی برخوردارند. بااینحال فرایتلاینر نیز بدنهٔ نسل جدید کاسکادیا را جهت بهبود هرچه بیشتر آئرودینامیک بهطور ماهرانهای طراحی کرده که موجب کاهش قابلتوجه مصرف سوخت شده است؛ بنابراین با توجه به تغییرات بدنه و بهبود آئرودینامیک به ادعای فرایتلاینر نسل جدید کاسکادیا تا ۸ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونههای قبلی دارد حتی اگر موتورها نسبت به گذشته بدون تغییر باقی بمانند.
در این کشنده از یک سیستم پیشرفتهٔ اتصالی بنام دیترویت کانکت استفادهشده است که به تجزیهوتحلیل ترافیک پرداخته، قابلیت کنترل از راه دور دارد و بر مصرف سوخت و ایمنی کشنده نظارت میکند. این سیستم درست مانند ماشینهای مسابقه بر پارامترهای گوناگون کشنده چون دور موتور و ترمزها برای تعیین چگونگی رانندگی راننده جهت کاهش مصرف سوخت نظارت کرده و این اطلاعات را در اختیار راننده قرار میدهد. این اطلاعات به راننده کمک میکند که عملکرد و شیوهٔ رانندگی خود را بهبود بخشد.
در کاسکادیا ۲۰۱۷ بهصورت استاندارد چراغهای LED ارائه میشود درحالیکه یک پکیج اختیاری شامل سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار خروج از خط هم برای آن قابل سفارش است. بهاندازهٔ کافی در رابطه با تکنولوژیهای بکار رفته در نسل جدید فرایتلاینر کاسکادیا صحبت کردیم اما در زیر کاپوت عظیم آن چه خبر است؟ موتورهای این کشندهٔ مدرن آمریکایی ساخت دیترویت دیزل هستند که در رنجی از ۱۲.۸ لیتری با ۳۵۰ اسب بخار قدرت تا ۱۵.۶ لیتری با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشوند.
برای انتقال نیروی موتورها، گیربکسهای دستی و اتوماتیک ارائهشده است اما اکثر خریداران کاسکادیا، این کشنده را با گیربکس ۱۲ سرعتهٔ اتوماتیک سفارش میدهند به همین دلیل این گیربکس در نسل جدید مورد بهینهسازی قرار گرفته است. قسمت بعدی قابل انتخاب در کاسکادیا به نوع و اندازهٔ اتاق آن بازمیگردد. اتاقهای قابل سفارش برای این کشندۀ پیشرفته از یک نمونهٔ Day Cab با فقط دو صندلی آغاز شده و درنهایت به کابین Sleepers با تخت خواب و تجهیزات و کامل ختم میشود. بزرگترین کابین کاسکادیا حتی از بعضی آپارتمانهای کوچک هم بهتر و مجهزتر است!
تولید نسل نخست کشندهٔ کاسکادیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۱۲ هزار دستگاه از آن بفروش رفته است؛ بنابراین فرایتلاینر کاسکادیا یکی از پرفروشترین کشندهها در کلاس خود محسوب میشود که طیف گستردهٔ مدلهای مختلف آن ۴۳ درصد از بازار کشندههای ایالاتمتحده و کانادا را به خود اختصاص دادهاند. فروش نسل جدید این کشنده از ژانویهٔ ۲۰۱۷ آغاز میشود.
فری
۱۴ شهریور ۱۳۹۵چقدر پر ابهت و زیبا
king 918
۱۴ شهریور ۱۳۹۵یادEuro Truck Simulator 2 افتادم هر کی بازی نکرده تمام عمرش بر فناست …………….
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۵سلام ترجیح میدم بازی جدید American Truck Simulator رو بازی کنید چون ماشین های آمریکایی دارد و در کشور آمریکاست .کاملا جدید هستش 5 ماهی هست منتشر شده.
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ شهریور ۱۳۹۵داش ممد گل دم شما گرم که American Truck Simulator رو بازی میکنی
MATIN
۱۰ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا باید یاد amricen truck simulator بیوفتی توش همین کامیونو داره
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ شهریور ۱۳۹۵خیلی لوکس
مجید
۱۴ شهریور ۱۳۹۵کابین جادار و مدرنی داره و اصلا شبیه کشنده های کلاسیک بازار ایالات متحده مثل ماک و کنورث و پیتربیلت و یا وسترن استار نیست ولی مدل کورنادو این برند هم کامیون خوبیه اما من به شخصه اسطوره قدرت و استحکام یعنی ماک تیتان با قدرت 605 اسب بخار و گشتاور 3000 نیوتن متری رو با آرم گلدن بولداگ و کابین پیناکل رو بیشتر قبول دارم چون قوی ترینه و گیربکس و کشش و دوامش معرکه س!!
مهرداد
۱۴ شهریور ۱۳۹۵معرکست ادم ازاینا داشته باشه یه زنم میگیره مندازه جاده برو که برو
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۴ شهریور ۱۳۹۵احسنت به فرایت لاینر و دایملر آ گ
محسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۵اینو دیدم ب شدت عاشق حرفه رانندگی شدم.آمریکا همونطور ک خودش بعنوان ی کشور ابهت داره تولیداتش هم دقیقا این ابهت و قدرت رو تایید میکنن و اصلا گویا سیاستشون همینه…همه چیز پر ابهت!!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۱۴ شهریور ۱۳۹۵اینکه از خونه من مجهزتره
عام پوری
۱۴ شهریور ۱۳۹۵خوشم نیامد…
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ شهریور ۱۳۹۵وای خدای من این چیه دیگه
بابا پدال دمت گرم بابت این هیولا
امریکا تو ماشین و کامیون و موتور سیکلت واقعا معرکس
خیلی زیبا و خوشکله ولی هنوز هم یه امریکایی اصیل با چهره ی کلاسیک
اما برا من هیچی ماک نمیشه دیونه ماک هستم من به خصوص r600 که بعد 40 سال هنوزم یه گردن گلفت قلدر که خیلی دوستش دارم
جناب دهقان دم شما گرم فقط از ماک r600 و اینترنشنال 9670 مدل 1988 هم مطلب بذارید
بهنام
۱۴ شهریور ۱۳۹۵کشنده های امریکا یه ابهت ی دارن که تو هیچ کشنده ی نیست
کشنده تو امریکا فقط دماغ دار ! از این سر دنیا تا اون سر دنیا با کم ترین خستگی طی میکنن !!!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۴ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا حسی که کب اوور های امریکایی منتقل میکنن با هیچ چیزی تو دنیا قابل قیاس نیست که متاسفانه الان تو امریکای شمالی مرحوم شدن (قدیمیا هنوز در حال کارن) ولی در استرالیا با قدرت تولید میشن و بسیار هم محبوب هستن
قدری تو شبکه های اجتماعی بین محافل رانندگان کامیون های امریکای شمالی که بگردین متوجه محبوبیتشون نسبت به دماغدار های میشین !
امیر.عارف
۱۴ شهریور ۱۳۹۵این شغل آدمهای خودشو میخواد. من خیلی دوست دارم که شرایتشو داشتم و یکی از این ماشینها میخریدم و هر جا که دلم میخواست میرفتم .هم کار میکردم و هم تفریح
Xman
۱۴ شهریور ۱۳۹۵فک کنم اون بنزای قدیم نارنجی تا 20 سال دیگه هم تو ایران باشن.ولی انصافا عجب ماشینیه خودش مثل یه کاروانه.
محسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۵طراحی بدنه عااالی
قدرت فوق العاده
کابین sleepers لوکس
از طراحی داشبوردش توقع بیشتری هست.
ali a.j.g
۱۴ شهریور ۱۳۹۵آقای امیر دهقان دستت دردنکنه
امیر دهقان
۱۴ شهریور ۱۳۹۵خواهش میکنم وظیفه س
احمد باقری
۱۴ شهریور ۱۳۹۵عجب چیزی شده. عالیه.
حميد
۱۴ شهریور ۱۳۹۵من هنوز نمی دونم کامیونهای دماغه دار بهتره یا جلو صاف
در کل با توجه به ولو من جلو صاف رو ترجیح میدم
آرش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵می شد من یه امریکایی متولد میشدم بعد راننده کامیون میشدم و تو جاده های بی انتهای اونجا روزی 8 ساعت کاسکادیام رو میروندم و بعدش تو اون کابین عقب لوکسش استراحت میکردم…نه نمیشه
Ehsan
۱۵ شهریور ۱۳۹۵کاش موتور قوی تری داشت. بالای. 600 اسب و بالای. 3000 گشتاور. من. که فعلا تو کف. ولوو fh750. هم