این ایدهٔ خوبی بود اما در عمل کار نمیکند
چندی پیش یک شرکت چینی اتوبوسی را معرفی کرد و وعده داد که این اتوبوس راهحل تازهای برای حل مشکل حملونقل عمومی این کشور ارائه میکند. این اتوبوس که اصطلاحاً TEB-1 نامیده میشود، میتواند تا ۳۰۰ مسافر را از بالای ترافیک خیابانها حمل کنند درحالیکه جادهها و خیابانها بهطورمعمول در زیر آن قرار گرفته و به کار خود ادامه میدهند؛ اما متأسفانه این ایدهٔ هوشمندانه به شکست کامل منجر شده است. در زمان معرفی این اتوبوس در شهر Qinhuangdao چین مسیر آزمایشی به طول ۳۰۰ متر ایجاد شد اما حالا روند جمع کردن این مسیر شروع شده است.
البته این خبری تعجبآور نیست زیرا تصاویری که در دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شدند پوسیدگیهای بزرگی را در این اتوبوس نشان میدادند آنهم تنها چند ماه پس از آغاز تردد آزمایشی. همچنین ساکنان آن منطقه نیز ادعا کردهاند که مسیر ویژهٔ اتوبوس TEB-1 باعث بروز مشکلات ترافیکی شده است که این امر برای وسیلهای که وعدهٔ حل مشکل ترافیک را داده است نشانهٔ خوبی نیست.
از طرف دیگر، طرح این اتوبوس در عمل و در دنیای واقعی کار نمیکرد چراکه در زیر آن تنها ۲.۱ متر ارتفاع برای عبور وسایل نقلیه وجود دارد درحالیکه مقررات رانندگی چین اجازهٔ تردد وسایل نقلیه تا ارتفاع ۴.۲ متر را در جادهها میدهد. به این دلایل، به گزارش نشریهٔ هنگکنگ اکونومیک، فرایند آزمایش TEB-1 در ماه اکتبر سال گذشته متوقف شده است.
از طرف دیگر، رسانههای دولتی چین نیز طرح این اتوبوس را یک کلاهبرداری از طرف سازنده عنوان کردند. بعلاوه، مقامات شهر Qinhuangdao گزارش دادهاند تا زمانی که ارزیابی اتوبوس TEB-1 واقعاً آغاز شد نمیدانستند که این اتوبوس در این شهر آزمایش میشده است؛ اما بااینحال حتی اگر پروژهٔ این اتوبوس چینی یک شکست کامل باشد، مفهوم کلی این طرح هنوز هم شایان توجه است زیرا حملونقل عمومی از روی جاده موجب استفادهٔ کارآمدتر از جادهها خواهد شد.
فرشاد سجادیان
۵ تیر ۱۳۹۶از همون موقعی که تستش کردن، حرف و حدیث زیاد بود که این پروژه به نتیجه نمیرسه، الان اصلا تعجب نکردم از این خبر، کاملا قابل پیشبینی بود بنا به دلایلی که واضحه و نیاز به توضیح نداره.
بنزما
۵ تیر ۱۳۹۶سلام اقا فرشاد برای ما واضح نبود لطف میکنید دلیل واضحی که شکست میخورد برای ما هم توضیح بدید؟
چون من فکر میکردم موفق بشه
Hamid.Hellcat
۵ تیر ۱۳۹۶اینکه چجور میخاد سر پیچ دور بزنه
Carbonado Aventador
۵ تیر ۱۳۹۶خب تو مسیر های مستقیم ازش استفاد بشه..
مثلا فرض کن تو همین تهران از آزادی تا تهران پارس و از راه آهن تا تجریش میشد این اتوبوس با ابعاد کوچیکتر رو استفاده کرد…
درست الان شکست خورده ولی واسه 7 8 سال آینده مطمئنا همچین اتوبوس هایی به تولید خواهد رسید!!!!
ایده این اتوبوس الان جلوتر از زمان خودشه!!
مگرنه ایده واقعا زیبا و کاربردی ای هست!!
علی
۵ تیر ۱۳۹۶چینیا کارشون همینه
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۵ تیر ۱۳۹۶چینی ها مشکلشون اینه که میخوان خیلی زود از آمریکا جلو بزنن همین عجلشون هست که خیلی از کاراشون با نظم و دقت وانصاف نیست.
تازه میخوان تولید لوتوس هم به کشور خودشون منتقل کنن?
به هویت خودروسازها به قیمت سود بیشتر برای خودشون به شدت لطمه میزنن.
از خدا میخوام هیچوقت خودروسازهای مورد علاقمون زیر دست اینا نره.
هیچوقت از این چینی ها خوشم نیومده.
خب فرض کنید الان اقتصاد یک دنیا هستین
میخواید الان چی کار کنید؟؟؟؟؟!!
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۶تا زمانی که نظام سیاسی چین بازتر نشه و حق و حقوق مردم داده نشه چین به آمریکا نخواهد رسید چین امروز به قیمت بردگی و کار شبانه روزی ۱میلیارد از مردمش شده بزرگترین تولید کننده کالا در جهان حالا کالاهای مرغوبش هم که کلا برندهای جهانی و آمریکایی هستن که بخاطر تولید ارزان توی چین سرمایه گذاری کردن ولی همین الان انسانهای فرهیخته و نخبه چینی تو بهترین موسسات در کشور امریکا کار میکنن یعنی ترجیح میدن برن آمریکا چون اونجا در قبال کاری که میکنن زندگی مرفه ای هم خواهند داشت خب اینجا این سوال مطرحه که ایا اگه کارگر ارزان نبود اینا میتونستن اینقد کالا بسازن؟
احسان
۵ تیر ۱۳۹۶می شد عملیش کرد البته برای محدوده مشخصی