وقتی نوبت به انجام کارها میرسد، کامیونها بیشترین کارآیی را دارند. این وسایل نقلیه میتوانند تریلرها را به دنبال خود بکشند، هر نوع باری را با خود حمل کنند، پشتههای برف را جابجا کنند و حتی عناصری از شرایط لوکس را در اختیار قرار دهند. بر این اساس، کمپانی فورد موتور به استفاده از موتور دیزل «پاور استروک» با گنجایش ۶/۷ لیتری برای کامیونهای مدل F-650 و F-750 ادامه میدهد. با توجه به تواناییهایی که از این کامیونها انتظار میرود، داشتن یک سطح مشخص از استقامت و پایداری برای آنها لازم است. جان روپرت (John Ruppert)، مدیر ارشد بازاریابی و فروش وسایل نقلیه تجاری فورد، از F-650 و F-750 به عنوان « کمککنندگان به حرکت امریکا» یاد میکند.
شاید بهتر است برای سنجش دوام این کامیونها، یه سفر کامل به ماه رفت و سپس برگشت. امّا تستهای اخیر نشان میدهد که موتور پاور استروک ۶/۷ لیتری میتوان استقامت خود را حداقل تا ۵۰۰ هزار مایل (۸۰۴ هزار کیلومتر) حفظ کند. این تخمینی از فاصلهای است که پس از آن، ۱۰ درصد موتورها نیاز به یک سرویس کلی و از جمله برداشتن سرسیلندر و رسیدگی به قطعات داخلی پیدا میکنند. فورد تنها تولید کننده تراکهای متوسطی است که طراحی ساخت موتور دیزلی و سیستم انتقال قدرت را، خودش انجام میدهد. این تصمیم فورد اگرچه انتقاد بسیاری را برانگیخته، ولی از طرف هواداران حمایت شده است. به اعتقاد فورد، با این رویکرد، سیستم پیشرانه عملکرد بهینهتری مطابق با المانهای شاسی و کالیبراسیون وسیله نقلیه خواهد داشت. همچنین به گفته فورد، عملکرد بهتری را برای مشتری فراهم میکند؛ چیزی که برای کسانی که میخواهند کاری را انجام دهند، اهمیت زیادی دارد. موتور ۶/۷ لیتری پاور استروک و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تورکشیفت با یک گارانتی محدود ۵ ساله یا ۲۵۰ هزار مایل (۴۰۲ هزار کیلومتر) همراه هستند. اطلاعات دیگر فورد نشان میدهد که کامیون در ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۲۵ درصد ساکتتر است و در حالت رانندگی عادی، ۴۵ درصد، سر و صدای کمتری تولید میکند. مهندسان فورد در حالی که بر روی خروجی پیشرانه تمرکز کردهاند، به میزان نویز، لرزش و خشونت سواری یا به اختصار NVH نیز توجه داشتهاند. NVH یکی از چالشهای خودروسازان امروز است. در واقع، NVH هر چیز ناخواسته و ناخوشایندی است که شخص به عنوان راننده میشنود یا احساس میکند. موتور، سیستم انتقال قدرت، ترمزها، جاده و نویز باد، از جمله فاکتورهایی هستند که در این زمینه تأثیرگذار هستند. کاهش سطح NVH یکی از هدفگذاریهای اولیه برای توسعه F-650 و F-750 بوده است. فورد F-650 و F-750 مدل ۲۰۱۷، در نسخههای مختلف برای کاربریهای متفاوت ارائه شدهاند و محل ساخت آنها در کارخانه مونتاژ اوهایو در نزدیکی کلیولند است.۱۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
AM!N
۲۶ اسفند ۱۳۹۴جالبه
(*مهرداد*)
۲۶ اسفند ۱۳۹۴کمپانی تمام عیار فورد یکی از افتخارات صنعت اتومبیل سازی هست که همه چیز در چنته خودش داره …
سجاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۴نه بابا !
خوب شد گفتی
رضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۴قشنگ تر صحبت کن …ظاهرا سن و سال زیادی نداری .
سکوت
۲۶ اسفند ۱۳۹۴بعد از 804 هزار کیلومتر تازه 10 درصد موتورها نیاز به تعویض سر سیلندر و چکاب دارند…!!!!!! واقعا عالیه.
یوسف
۲۶ اسفند ۱۳۹۴خیلی با حاله، ای کاش پدال مطالب بیشتری در مورد ماشین سنگین بذاره.
راستی یه سوال، ساخت و استفاده از کامیون و تریلی های دماغه دار سال هاست به خاطر مسائل ایمنی و میدان دید تو اروپا ممنوع شده اما تو آمریکا کاملا برعکسه و همه کامیونها و تریلی ها دماغه دار هستن، آیا اونا تونستن مساله ایمنی رو حل کنن یا به خاطر محبوبیت خیلی زیاد این سبک بدنه بین مصرف کنندگان با نقطه ضعفاش کنار اومدن؟
آرماااان
۲۷ اسفند ۱۳۹۴بعد از چندین ماه دارم کامنت میزارم اونم به عشق سری اف،همیشه تو ذهنم بود که کامیون هایی که دماغه دار بودن تلفاتشون کمتر بوده،چون توی چهارمحالم زیاد تصادف توی جاده ی اینجا دیدم،جاده ی بروجن ب لردگان جزء جاده های مهمه ترانزیت کشوره ک حجم عظیمی از راننده های جنوب ازین نقطه میگذرن،زیاد تلفات توی کامیون های بدون دماغه دیدم واسه همین تو ذهنم ماشینای دماغه دار همیشه برام خاص بودن چون بنظرم جون ادم رو تو تصادفات نجات میدن
احمد باقری
۲۶ اسفند ۱۳۹۴اولین چیز برای اونا، ایمنی و سالم موندن قطعات هست، اونقدر خوب طراحی می کنن که از محصول خودشون مطمئن هستند.
Archi KHAN
۲۶ اسفند ۱۳۹۴یه سوال احمِد جون
دومین چیز برای اونا چیه ؟!
Barbar
۲۶ اسفند ۱۳۹۴خدایی این بلاد کفر ارابم بزنه ابهت داره
fara2001
۲۶ اسفند ۱۳۹۴یکی از دلایل دماغه دار بودن کامیونها در امریکا اینه که بسیاری از جاده ها کوهستانی هستن . چون دماغه به بهترین شکل از جان راننده محافظت میکنه و صندلی راننده روی شاسی و بالای چرخ جلو نصب شده.البته کمپانی همچون اینترنشنال در برخی نمونه هاش بدون دماغه تولید کرده
اما در اروپا بیشتر جاده ها اتوبانهای چند بانده هستند. کما اینکه کمپانی اسکانیا یکی دو مدل کامیون دماغه دار داره
احسان(احسان سابق)
۲۶ اسفند ۱۳۹۴مثل اینکه فرشته نجات جیب راننده های ماشین سنگینه.دوام بالا و درصد پایین ایرادات فنی برای دارنده های این ماشین ها مهمترین اولویته
Nima
۲۶ اسفند ۱۳۹۴قیمتشون از 60.000$ تا 75.000$ هست