در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ هوندا موفق شد یکصد میلیونمین خودروی تاریخ خود را ساخت. اگرچه شاسیبلند CR-V توانست عنوان پرفروشترین شاسیبلند دنیا را به دست آورد اما هنوز هم میزان فروش آن از سیویک کمتر بود.
حالا اما دهمین نسل هاچبک خانوادگی هوندا وارد بازار شده است. خودرویی که برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی عرضه شد. هر نسل از سیویک نسخههای متفاوتی برای بازارهای مختلف داشته اما هیچ تفاوت کلی بین آنچه که در آمریکا یا اروپا میخرید وجود ندارد.
اما جدیدترین نسل سیویک، اولین مدل جهانی واقعی این خودرو است. یکسوم کل بودجهی تحقیق و توسعهی هوندا برای سیویک جدید صرف شده تا خودرویی خلق شود که مدیر ارشد پروژه Mitsuru Kariya آن را به عنوان یک مدل مناسب، هیجانانگیز و نرم توصیف میکند.
سیویک جدید که در Swindon ساخته شده از پلتفرم، پیشرانهها و گیربکسهای کاملاً جدید استفاده میکند. تجهیزات جدید زیادی در این خودرو وجود داشته و طراحی بدنهی خودرو به گونهای است که با مدلهای دیگر کمپانی نظیر HR-V و جاز در یک راستا قرار دارد.
در زمان آغاز عرضه پیشرانهی دیزلی قابل سفارش نبوده و روسای کمپانی پیشبینی میکنند مدلهای مجهز به پیشرانهی ۱ لیتری توربو بخش اعظم فروش سیویک جدید را در انگلستان تشکیل دهد. پیشرانهی ۱.۵ لیتری بنزینی قدرت بیشتری دارد اما انتظار میرود تنها ۳۰ درصد خریداران بهای اضافی برای این مدل پرداخت کنند.
احتمالاً مدل مجهز به پیشرانه ۱ لیتری بنزینی هم برای خریداران شخصی و هم برای شرکتها جذابیت بیشتری دارد. نسخههای SE در کیلومتر میزان ۱۱۰ گرم دیاکسید کربن تولید میکنند اما با شیفت کردن به مدل SR حاضر در تست که رینگهای بزرگتری دارد شاهد آلایندگی ۱۱۷ گرمی در هر کیلومتر خواهید بود. پژو ۳۰۸ پیور تک ۱۳۰ کممصرفتر بوده و در تریم پرفروش Allur تنها ۱۰۷ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
سیویک جدید در روی جاده به ندرت از نسل قبلی قابل تمایز است. سیستم تعلیق چند اتصالی عقبی به این معنی است که کنترل بدنه خوب بوده و راحتی خودرو در جادههای ناهموار باعث میشود تا حس خوبی در مسافرتهای طولانی داشته باشید.
فرمان خودرو تعادل و بالانس خوبی داشته اما احساس زیادی را به راننده منتقل نمیکند. چسبندگی بالایی را در سیویک جدید شاهد هستیم. در جادهها و راههای پرپیچوخم بارسلونا شاهد سیویکی کنترل شده هستیم که در راههای تنگ یا پردستانداز ناراحت نمیشود. فاصلهی کم بین دندهها به هیجان و درگیر کنندگی خودرو اضافه میکند. البته افرادی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند میتوانند مدل CVT را انتخاب کنند.
پیشرانه سیویک یک جواهر است. با قدرت ۱۲۷ اسب بخاری، این پیشرانه یکی از قدرتمندترین نسخههای سه سیلندر این کلاس است. ارزشهای این پیشرانه در هنگام شتاب گیری و آسایش بالای آن مشخص میشود. خودروی حاضر در تست از صدای باد و جاده رنج میبرد که رینگهای ۱۷ اینچی نیز مزید بر علت بودند.
همانند نسل قبلی، سیویک جدید برای خانوادههای جوان کاربردی است. صندوقعقب ۴۷۸ لیتری این خودرو ۱ لیتر بزرگتر از نسل قبلی بوده و فضای مناسبی زیر کف آن وجود دارد. در کل فضاسازی سیویک جدید تقریباً مشابه فولکسواگن گلف فعلی است.
فضای بخش عقب خوب است هرچند سقف شیبدار باعث شده تا سرنشینان قدبلند از نظر فضای سر کمی در مضیقه باشند. فضای زیادی برای زانوها وجود دارند بنابراین میتوان از راحت بودن در صندلیهای عقب خشنود بود. کابین خودرو پر از فضاهای کاربردی است. در جایجای کابین شاهد فضاهای ذخیرهای برای قرار دادن اشیای مختلف هستیم.
سیستم تعلیق جدید دهمین نسل از سیویک باعث شده که صندلیهای جادویی نسل قبلی در این خودرو جایی نداشته باشند. هرچند طبق مطالعات صورت گرفته افرادی کمی از این ویژگی استفاده کردهاند. مهندسان هوندا با جابجایی باک سوخت به بخش عقبی ارتفاع صندلیهای جلویی را پایین آوردهاند که همین امر باعث ایجاد موقعیت رانندگی اسپورت تر شده است. سیویک جدید با یک دست چیزی را داده و با دست دیگر چیز جدیدی را به دست آورده است.
مشخصات هوندا سیویک ۱.۰ 129PS i-VTEC Turbo SR
قیمت: 20180 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 127 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 203 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علیرضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۵عاشقشم
audi sq7
۱۵ اسفند ۱۳۹۵سایت پدال خیلی مزخرف شده. من این تایید نظرات رو فقط توی سایت شما دیدم. تا حالا چند بار توی نظراتم ی لینک از سایت های دیگه گذاشتم
ولی تایید نشده این چه کاریه خوب.یکم احترام به نظرات کاربران سایت هم
بد نیست .
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۶ اسفند ۱۳۹۵فدای سر دبیر سایتم کوچکترین اهمیتی هم به انتقاد ها نمیده ……………….دمش دمادم
محمد رضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۵کی میخوایم یاد بگیریم نظر دیگرانو بشنویم یاببینیم وفقط تعیید یارد کنیم چرا اینقدر به حذف کردن وسانسور دیگران اعتقاد داریم اسمش نظره، نظر . هر چقدر حذفمون کنن،سانسورمون کنن ویا نادیده بگیرنمون حقمونه چون خودمون میخایم باید سرمون بیاد
فک کنم شما نظر این دوستمونو نظر هم نمیدونستی
لینک سایر سایتهاهم تبلیغات به حساب میاد که باید بابتش هزینه پرداخت کنید ومحل درآمد پدال هست به فرض این که میدونیین توضیحی در موردش نداده
از سایت پدال هم کمال تشکر رو دارم که فقط مواردی که منع قانونی دارنو حذف میکنه وبیخود و سلیقه ای نظراتو حذف نمیکنه
سردبیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵سلام. دوستان گرامی ممنون از ابراز لطف شما. طبیعی است که اینجا به عنوان یک سایت تخصصی، مکان مضاربه آرا در مورد خودرو باید باشد. انگشت شماری از دوستان یا ترول ها، ممکن است مطالبی ثبت کنند که ارتباطی با موضوع ما ندارد. اگر سیستم کنترل دیدگاه ها نباشد، به زودی این بخش با پر شدن از تبلیغ سایت ها و کانال ها و فحش ها و بد و بیراه ها پر شده و غیر قابل استفاده خواهد شد. سعی ما همواره این بوده که فضای پاک و اخلاق مداری را برای استفاده همگان فراهم سازیم. شما نیز حتما با بنده هم عقیده اید. ارادتمند و دستبوس همه کاربران فهیم و با اخلاق پدال هستیم.
سامان اذری
۱۶ اسفند ۱۳۹۵جناب سر دبیر من خیلی وقتها
یه نظر مینویسم کاملا راجب موضوع بدون هیچ گونه تبلیغ یا حرفهای زشت ولی یا منتظر تایید هستند یا بکلی ناپدید می شن اگه امکان داره
بفرمایید مشکل ما چیه ؟؟
سردبیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵سلام. سامان عزیز، سیستم دیدگاهها به کلماتی خاص حساسیت دارد و انها را در لیست تایید قرار می دهد. ناپدید شدن دیدگاه نیز موقتی است و ناشی از ارسال ان به پوشه اسپم به واسطه برخی کلمات دیگر است. به هر صورت، تمام دیدگاهها به صورت فردی بررسی می شوند و معمولا بدون مشکل منتشر می شوند . به ندرت هم دیدگاههایی داریم که حاوی کلمات توهین آمیز یا سیاسی و یا ترول می باشند که حذف می شوند. ارادتمند
الف.ی
۱۵ اسفند ۱۳۹۵میدونستید تو اروپا خودرو های با آلایندگی کمتر از ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن در کیلومتر معاف از مالیات هستند؟
یعنی اگر فقط ۷ گرم آلایندگی این کمتر بود دیگه هیچ مالیاتی نداشت.
shahin
۱۵ اسفند ۱۳۹۵میدونم ماشین عالی و خوبیه….اما کاش یکم ظاهرش بهتر بود.مخصوصا فرم چراغای عقبش! هوندا سیویک ۲۰۱۳ که تو ایرانم هست به نظرم زیباتره
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اتفاقا من هرچی به عقبش نگاه میکنم سیر نمیشم!
VIPER ACR
۱۵ اسفند ۱۳۹۵همه ی مشخصاتش عالیه.
با ۱۲۷ اسب بخار صدی ۵ لیتر میسوزونه.
سامان اذری
۱۶ اسفند ۱۳۹۵مجید از فراخوان میلیونی مرسدس خبر داری ؟؟؟
????
واسه اتیش گرفتن
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵نه ندارم.
جدا !???
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵چیز مهمی نیست ، تلفات جانی نداشته.
armin
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بنده خدا اروپاییا بهترین پیشرانه ها رو طراحی میکنن واسه دنیا اونوقت خودشون مجبورن چی سوار شن به خاطر مسایل اقتصادی و بهای بنزین تو اروپا
سامان اذری
۱۶ اسفند ۱۳۹۵مگه هوندا چشه؟؟؟
از خداشونم باشه
هوندا الان نزدیک 50 ساله بزرگترین موتورسیکلت ساز دنیا و با تولید 14 میلیون موتور ماشین
بزرگترین تولیدکننده موتورهای درونسوز دنیا هست ایمنیش هم که همیشه عالی بوده
میشه بگی ماشین خودتون چیه ؟؟؟
armin
۱۶ اسفند ۱۳۹۵هوندا آکورد ۲۰۱۳، نمیگم بده که ، میگم بجای گزینه های بنزینی و کاملتر نمونه های ضعیفشو اکثرا میخرن
سامان اذری
۱۶ اسفند ۱۳۹۵اینجا مگه بحث اکورد بود ؟؟
Mehdi
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اگ تو ایران میومد با قیمت مناسب خیلی فروش میکرد چون هم قیافه داره هم امکانات هم کیفیت ژاپن فک کنم واسه همین وارد نمیکنند چون بقیه بازارشون از دست میدند مثه اینو مزدا
یاسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۵بین ژاپنی ها از یه چیز مزدا و هوندا که خوشم میاد اینه همیشه ماشیناشون یه روحیه اسپرتی داره توی طراحیشون یه حس جوون پسند و عالی هست در مقابل تویوتا و نیسان اعظم بیشتر ندای عقل و منطقن البته درسته اونا هم یه جورایی یه جاهایی شیطنت میکنن نیسان که با جی تی ار نشون داد بخواد شیطنت کنه واسه سوپر ماشین ها هم دردسر درست میکنه ولی هوندا همیشه اون روحیه اسپرت بودن تو همه کاراش هست
Mori Ca.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵وقتی پشتش میشینی – مدل ۲۰۱۶- موتورش کم جون احساس میشه .. این مدلو نمی دونم چون جدیده و دید عقبش ۱ کم محدود شده
فقط تویوتا و هوندا
۱۶ اسفند ۱۳۹۵سوار شدی شما؟ با چی دارید مقایسه میکنید؟ با پورشه یا بی ام و یا … ؟ میتونم بپرسم اهل کجا هستی شما؟ چون سیویک 2016 که اصلا ایران نیومده. منطقه آزاد هم خبر ندارم
amin
۱۶ اسفند ۱۳۹۵تولید یکصد میلیون خودرو.
پرفروشترین شاسی بلند تاریخ
دمشون گرم.اصالت و تجربه
Omid622
۱۶ اسفند ۱۳۹۵چرا ماشینه در انگلستان به نسبت بقیه جا ها گرونه
امیدواریم نسخه تنفس طبیعی قدرتمند این وارد بشه فروش خوبی رو میتوان براش تصور کنیم