هوندا سیویک ۲۰۱۲، فروشی خارقالعاده داشت و پیروزی بزرگی برای کمپانی هوندا محسوب میشد. تعداد ۳۳۱۸۷۲ دستگاه خودرو هوندا سیویک جدید در سال ۲۰۱۲ به فروش رفت و پرفروشترین خودرو در کلاس خود لقب گرفت. بهنظر میرسد که بسیاری از خریداران از خودروی خود راضی بودهاند. بر این اساس، هوندا، نسخه ۲۰۱۳ این خودرو را برای ورود به بازار آماده است. در هوندا سیویک ۲۰۱۳، طراحی ظاهری، فضای داخلی، جلوبندی وسیستم فرمان و کنترل، بهینه شدهاند.
طراحی جدید در جلو و عقب خودرو، ظاهری شبیه به یک لبخند پیروزمندانه نسبت حالت غمگین گذشته، به هوندا سیویک بخشیده است. به گفته هوندا، نوع این طراحی تا حدودی، «احساسی» و «جوانپسند» بوده است. به هر حال، ظاهر جدید، فوقالعاده است.
هوندا، طراحی داخلی را نیز دوباره انجام داده و حس و حال رسمی بیشتری در آن به کار برده است.
هوندا جلوبندی سیویک را نیز برای قبولی در تستهای جدید تصادف تغییر داده است؛ چیزی که باعث شده تا ۲۲/۶۸ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شود. همچنین تجهیزات دیگری از جمله دوربین نمای عقب، به صورت استاندارد به هوندا سیویک اضافه شدهاند و وزن هوندا سیویک ۲۰۱۳ به ۱۳۰۴ کیلوگرم رسیده است. این وزن، ۵۶/۷ کیلوگرم بالاتر از وزن هوندا سیویک سال ۲۰۱۲ است. با این حال و با وجود این اضافه وزن، چابکی خودرو تغییری نکرده است. فورد فوکوس در این کلاس بهترین عملکرد را در شتاب دارد و پس از او هوندا سیویک با اختلافی در حدود یک ثانیه، دوم است. هوندا، پیشرانه سیویک را تغییر نداده و موتور ۱/۸ لیتری آن توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت را دارد و دارای گیربکس پنج سرعته اتوماتیک است.
هوندا سیستم تعلیق فرمان را بهبود بخشیده و با کمک میلههای ضدّ چرخش ۰/۹ اینچی در جلو و ۰/۲ اینچی در عقب، کمکفنرهای با سختی بیشتر (افزایش سختی ۱۵ درصدی در جلو و ۱۸ درصدی در عقب) و جذب نیروی بهتر، کنترل خودرو، راحتتر انجام میگیرد. همچنین واکنش فرمان در این مدل سریعتر شده و از ۱۶.۱:۱ به ۱۴.۹:۱ یافته است. این موضوع باعث میشود تا هنگام راندن سیویک احساس سبکی و کمحجم بودن داشته باشیم.
به هرحال، هوندا سیویک در آغاز راه است و هنوز تا رسیدن به یک خودروی آرمانی، راه درازی در پیش دارد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۴۵۵۵ دلار دلار (قیمت پایه: ۲۳۷۶ دلار).
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتوری.
- گنجایش: ۱۷۹۹ سیسی.
- قدرت: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۵ دنده اتوماتیک.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۵ متر.
- عرض: ۱/۷۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
- وزن کلی: ۱۳۰۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۴/۴۴ لیتر در بزرگراه و ۶/۱۹ لیتر در شهر
- مصرف سوخت در تست: ۶/۴۲ لیتر در صد کیلومتر
نیما
۶ آبان ۱۳۹۲ماشین خوب و عالییه ، هم ظاهر زیبا و هم تکه تقریباً ، تو تهران که زیاد نشده هنوز ، ولی من شنیدم مصرفش تو مایه های 11 ، 12 هست ، البته به نظر خودمم درست نیومد چون منطقی نیست اصلاً ، حجم 1800 مصرف اِنقدر بالا باشه اونم تازه هوندا !!!! چون تیانای من حدود 8-10 می سوزونه تا حجمش بالاتره و 6 سیلندرم هست ، ولی در کل ماشینه خیلی خوبیه ، مثل بقیه ی ماشینای هوندا.
Khomeini
۶ آبان ۱۳۹۲خوشا به سعادتت که تیانا داری،اصلاً نیسان قابل مقایسه با هوندا نیست،
تیانا چون مونتاژ قیمتش خیلی مناسب،اگر با همین اپشن ها وارداتی بود بالای ۱۸۰ میلیون قیمت می خورد.
حمید
۶ آبان ۱۳۹۲چرا قابل مقایسه با هوندا نیست ؟ همین تینا ماشین خوبیه ولی من نمیفهمم چرا با موتور شیش سیلندر و گیربکس cvt x tronic که تبلیغات گیربکسش گوش فلک رو کر کرده از یه تیپ 5 سی و پنج میلیونی جا میمونه ؟ همین الان مشخصات این سیویک رو بخونید معلومه کدوم سرتره . ماشین 2.5 لیتری 182 اسبی از این جوجه جا میمونه . البته همه جیز شتاب و سرعت نیست ولی خیلی هم چیز جالبی نیست آدم teana بخره بعد با اون گیربکس و فناوری از خیلی ماشینا جا بمونه . بعدشم Teana با آکورد مقایسه میشه هم کلاس سیویک نیست . هر خودروسازی 10تا کلاس ماشین میزنه الان یعنی به نظر شما نیسان تو همه کلاسها برتر مطلقه نسبت به هوندا ؟ این حرف اشتباست . برند رو نمیشه به راحتی مقایسه کرد . ما عادت کردیم هر چی که نداریم میگه بده . همون کسایی که عاشق ماکسیما شدن و میگفتن فقط نیسان ، دهه نود عشق هوندا آکورد و هوندا سیویک بودن و نیسان آلتیما نخریدن تا نیسان شکست خورد تو بازار ایران . حالا چون هوندا دیر رسیده و چند ساله نیسان هست میگن هوندا بده . تجربه کنید بعد نظر بدین بذارید دو سال از ورود هوندا بگذره هرچند بد موقع اومده بازار شیر تو شیره .
Khomeini
۶ آبان ۱۳۹۲با عرض ادب و احترام خدمت داداش گلم،
اطلاعات شما نسبت به محصولات نیسان محدود ،اگر در اینترنت جست و جو کنید متوجه می شید که موتور تیانا که از سری VQ هستش جز ۱۰ موتور برتر دنیاست.
تیانا در مدل فول دارای موتور3.5 لیتری هستش که شتاب 0-100 زیر 7ثانیه دارد.
ولی هوندا اکورد در فول ترین مدل همچنان 4 سیلندر هستش.
وجود 6 سیلندر باعث مى شود که در هنگام فشار آوردن به خودرو مثل کلور گرفتن ، وزن زیاد ، …. همچنان خودرو شاداب باشد.
در نهایت بهتر بدونی که همین هوندا گیربکس cvt رو از نیسان می گیره.
همین گیربکس در میتسوبیشی هم از نیسان و بزودی رو برخی از مدل های دیزلی مرسدس بنز هم قرار می گیره .
اگر این افتخار رو داشته باشی و با گیربکس cvt رانندگی کنی، متوجه نرمی و هماهنگی فوق العاده آن با موتور می شوی،ضمناً شتاب ثانویه رو هم مدنظر داشته باشید،می تونی فیلم هاش رو در اینترنت مشاهده کنید.
نیما
۷ آبان ۱۳۹۲-ممنون از دوست عزیزم Khomeini
-قابل توجه دوست عزیزم حمید: به نظرم درست نیست اگه ما از یک برند یا ماشین خوشمون نمیاد ازش بد بگیم یا تبلیغات منفی بکنیم چون اینجا یه محیطیه که همه تجربیات و اطلاعات خودشونو طرح می کنند تا سطح آگاهیه بقیه بازدید کننده ها بالاتر بره ، من هم قصد مقایسه نداشتم ففط گفتم با توجه به اینکه مصرف تیانا به این اندازه هست (با توجه به ابعاد و حجم موتور ماشین ) منطقی نیست که سیویک این مقدار مصرف رو داشته باشه و احتمالاً شنیده ی من درست نیست.
به امید روزی که همه منطقی تر باشیم و به عقاید همدیگه بیشتر احترام بگذاریم. ممنون
حمید
۷ آبان ۱۳۹۲اولا من بی احترامی نکردم ، فقط گفتم زود قضاوت نکنید ، زوده واسه هوندا که بگیم از نیسان کمتره . دوما بله تجربه رانندگی با cvt دارم با مورانو ، خیلی دوسش داشتم ولی جاتون خالی سوخت گیربکسش ، دلیل این بود که باهاش رفتیم آفرود فشار اومد حرارتش رفت بالا و بعد دو روز برقش مرخص شد و کاملا ذوب گردید !!!!! در مورد آکورد 2013 بگم که چهار موتور داره ، 2.0 R20A3 I4
2.4 K24W I4
3.0 v6 China only
3.5 J35Y V6
اون موتور v6 که 3.5لیتره روی تینا و دوستمون اشاره میکنه 248 اسب بخاره ، موتور v6 3.5لیتری آکورد که دوستان با اطلاعات محدودشون میگن آکورد فقط 4 سیلندر داره 278 اسبه !!!!! در مورد گیربکس cvt بگم که آکورد هم cvt داره ولی فقط روی چهار سیلندرها استفاده میکنه و در کنارش سه گیربکس دیگه موجوده برای انتخاب ، روی 6 سیلندر cvt نداره چون گیربکس توانایی نیست واسه 278 اسب قدرت .
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Teana
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Accord
نکته بعدی اینکه آکورد تا به حال 9 نسل بیرون داده یکی از یکی موفق تر و teana فقط دو نسل . این تیناست که باید ثابت کنه به خوبی آکورده ، آکورد 40 سالی هست امتحان پس داده . راجع به این که موتور تینا جز 10 موتور برتر شد بگم که به دلیل استانداردهای آلایندگی بود . در این مورد هم مدل هیبرید آکورد هست که مطمئن باشید پاک تر از تیناست ولی تینا هیبرید نداره .
حمید
۷ آبان ۱۳۹۲راجع به کمپانی هوندا هم یکم بگم ، هوندا انقدر وسعت داره که نمیشه محصولاتش رو شمرد ، بزرگترین کمپانی موتور سیکلته ، جت اسکی ، موتور هواپیما ، و حتی روبات و سلول خورشیدی و … در همه این محصولات حرفی واسه گفتن داره . اینم لیستش :
Automobiles
Motorcycles
Scooters
Electrical generators
Water pumps
Lawn and garden equipments
Tillers
Outboard motors
Robotics
Jet aircraft
Jet engines
Thin-film solar cells
Internavi
در مورد خودروسازی بگم که اولین کمپانی بود که برند لوکس داد بیرون ، آکورا رو میگم . توجه داشته باشید که نیسان از آکورا تقلید کرد اینفینیتی زد ، تویوتا هم لکسس رو از آکورا تقلید کرد …
این سیویکی هم که میبینید سال 2006 توسط موتور ترند خودروی سال شناخته شد تا حالا نه نسل اومده و تینا اندرخم نسل دومه. همون سال هوندا خودرو ساز سال شد . راجع به مسابقات که همه میدونن هم تو فرمول 1 هم موتور ریس هوندا از بهترین هاست . از پیشگامان هایبرید ، تمام الکتریک ، ماشینای هیدروژنی و کلا سوخت های جایگزینه . قضاوت با شما . نیسان ورشکسته که با رنو از نیسان بدبخت تر کار میکنه بهتره یا هوندا
Khomeini
۷ آبان ۱۳۹۲شما بار دیگر نشان دادی که اطلاعاتت بسیار محدود ،
تینانا گیربکس أش xtronic cvt است و با مورانویی که شما سوار شدی متفاوت،
شما یه جست و جویی تو اینترنت بکنی می بینی نیسان رتبه ۶ خودرو سازی جهان و هوندا ۸ أم هستش که این رتبه رو هم مرحون موتور سیکلت هاش هستش .
کارخونه نیسان که مال بابای من نیست، ولی خوب نیست که شما انقدر متعصبانه با این موضوع برخورد کنی،
موفق و سربلند باشی دوست عزیز.
حمید
۸ آبان ۱۳۹۲من نمیدونم شما چرا هی میگی نیسان ، شما هم یه جست و جو کنی متوجه میشی که هوندا در رده بندی ژاپن بعد از تویوتا دومه ، حالا نیسان کجاست؟ اصلا نیست تو رده بندی!!!!! چرا؟ چون رنو نیسان ژاپنی نیست . تو لیست فرانسه هم بگردی رنو نیست چون بازم رنو نیسان فرانسوی نیست . بله رنو و نیسان روی هم در رده جهانی بالاتر از هوندا هستن . نیسان به تنهایی بالاتر نیست . آمار فروش میگیرن ماشینای رنو و نیسان رو با هم جمع میزنن
حمید
۸ آبان ۱۳۹۲در ضمن گیربکس مورانو هم cvt است . متفاوته ولی مکانیزم ، قطعات به کار رفته یکیه و این گیربکسها از نظر عمر دچار مشکل هستن . حتما اگر کسی بچه تهرانه موشیخ رو میشناسه . متخصص گیربکس ارمنی که سه نسله کارشون گیربکسه در تهران ، برید بپرسید چقدر CVT اورده پایین . شما هم هی زیر کامنتهای من یا آِی پی های مختلف دیسلایک نزن.من لینک گذشتم چرا زیر موتورهای آکورد دیسلایک میزنی دوست عزیز ؟ نگاه کن لینک رو تا به اشتباهت پی ببری
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲زیگما:داشبوردش از پلاستیکه پس به درد نمی خوره!!!!!!!
مجید
۶ آبان ۱۳۹۲خداییش اگه یه زره بزرگتر بود خریده بودمش . شاید به نیسان نرسه . اما خیلی هم از اون کمتر نیست .هم بیرونش قشنگه هم داخلش. صندلی و جلو داشبوردم از کیفیت خوبی برخورداره .
حمید
۶ آبان ۱۳۹۲چرا فکر میکنید به پای نیسان نمیرسه ؟ نیسان خودش یه شرکت ورشکسته بود چند سال پیش که با رنو ادغام شد تا دوباره جون بگیره (البته رنو هم همین طور) اصلا ما نیسان نداریم ، رنو نیسان داریم . چرا قصاص قبل از جنایت ؟ شایدم از نیسان بهتر باشه .
غمگین
۶ آبان ۱۳۹۲حیف که تو ایران با قیمت فضایی میاد وگرنه خیلیا می تونستن بخرنش و با نیسان تیانا مقایسش کنند.
حمید
۶ آبان ۱۳۹۲حالا چرا با Teana؟ مگه هم کلاسشه ؟ یه سوال هم دارم ، ما در زبان لاتین کلمه ای نداریم که توش ea یا خونده بشه ، چرا پارس خودرو Teana که به نظر میاد باید تینا باشه رو تیانایایایا میخونه ؟؟؟؟؟!!!!
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲اینجا همه چی در همه!!!!!
Yashar
۶ آبان ۱۳۹۲بهترین توصیفی که از طراحیش میشد کرد ” لبخند پیروزمندانه”
عالی بود
محسن.د
۶ آبان ۱۳۹۲هوندارو بیشتر از تویوتا و نیسان دوس دارم!
مجید
۶ آبان ۱۳۹۲کاملا موافقم . اما من مقایسه دو برند رو نکردم . مقایسه سیویک و تینا بود . اگه با اکورد مقایسه بشه که نزدیک تر بهش هست در رده پایین تری قرار میگیره . لیک ممنونم از تذکر شما دوست خوبم.
Ramtin
۶ آبان ۱۳۹۲سلام به همه ،
بابا این هوندا آکورد که پشتش کپی جنسیس ،هوندا سیویک هم طراحی داخلیش تعریفی نداره.
کجان اون هوندا های ده 90، یادش بخیر …
این هوندا دیگه اون هوندا نیست…
حمید
۷ آبان ۱۳۹۲نمیدونم شایدم جنسیس کپی آکورده !!! هوندا کپی هیوندای ؟هیوندای کپی هوندا؟
اشكان
۷ آبان ۱۳۹۲درباره همه مدلهایی از هندا که به ایران میاد توضیح بدهید تشکر از نویسنده آقای مسعود انیس حسینی و سایت پدال
سپهر
۷ آبان ۱۳۹۲قیمتش پایین تر از این حرفاست میتونید قیمتا رو تو سایت اصلیش ببینید
http://automobiles.honda.com/civic-sedan/
امين آرا
۷ آبان ۱۳۹۲باید خدمت دوستان بگم
این ماشین یکی از ایمن ترین و پرفروشترین ماشین های هنداست
ضمنا مطمئنا هندا اونقدر کمپانی با اصل نسبی هست که از کیا و هیوندای کپی نکنه
بلکه اونا هستن که کپی میکنن
یکی از دوستان یکی دوماه پیش اینجا درباره یکی از ماشین های آلمانی گفت که از هیوندای کپی کرده
یه نکته ای که وجود داره خیلی از برند های کره ای هیچی نبودن
خودشون رو با چسبوندن به آمریکا و استخدام طراح همین خودروسازی های ژاپنی و آمریکایی و اروپایی بالا کشیدن
پس مشخصه که کی از کی کپی کرده
حامد MASERATI GT
۸ آبان ۱۳۹۲داشبودش اصلا نظم نداره اما در کل هوندا ژاپنیه دیگه نمیشه زیاد بهش انتقاد کرد . خصوصا اکوردش که بهترین ماشین برا ما ایرانیاست مصرفش 100 تا 4 میسوزونه یعنی معرکه.
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۶ آبان ۱۳۹۲درود.
من که این ماشین رو خیلی دوست دارم.
درسته که سیویک و کمری در یک کلاس نیستند ولی بین این ها من سیویک رو انتخاب میکنم.
هوندا بهتر از تویوتاست.
((( ایران و المان )))
mehdi2838
۱۵ آذر ۱۳۹۲4 ماهی میشه که این ماشینو خریدم و حدود 7000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم . بدون تعصب باید بگم که ماشین بسیار نرم و راحتیه طراحیه اسپرت و جوون پسندی داره هندلینگ عالی ترمزها خوب عمل می کنن و کیفیت قطعات ماشین بالاست در مورد مصرفش باید بگم من تو اتوبان حدود 5.5 و تو شهر حدود 12 سوزوندم اما این خیلی به نحوه رانندگی بستگی داره میانگین رو هم 8.5 نشون می ده که نسبت به ارقام اعلام شده توسط سازنده بالاتر است .
محسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۳دمت گرم داداش. بالاخره یه کامنت درست و آموزنده دیدیم تو سایتا. که جر و بحث برند توش نیس. ایشالا چرخش بچرخه واست. لطف کنی برامون از خدمات پس از فروش و هزینه سرویساش بگی ممنون میشم. فک کنم فقط تعویض روغن داره این ماشین.
amir
۱۰ اسفند ۱۳۹۲سلام، یه سیویک ۲۰۱۳ دارم که فوق العاده است. اصلا نمیشه هوندا را با کیا یا هیوندای مقایسه کرد.
امیر
۱۸ فروردین ۱۳۹۳آقا میدونم این دو تا ماشین هیچ ربطی به هم ندارن ولی به نظرتون هوندا سیویک بخرم یا ix35 ؟
شهاب صولتی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳قابل توجه دوست عزیزی که گفته بودند هوندا آکورد در فول ترین مدل همان حداکثر همان موتور چهار سیلندر را دارد باید عرض کنم که هوندا آکورد دارای یک آپشن با موتور شش سیلندر 3500 با قدرت 286 اسب بخار می باشد ولی به علت وجود تلقین روانی مصرف سوخت بالا در ایران وارد به صورت شرکتی وارد ایران نمی شود ، من خودم مدل وارداتی تمام فولش را با موتور 3500 دارم ماشین هایی مثل ماکسیما ، تویوتا آریون ، باید جلوش تعظیم کنند .
majid
۲۸ تیر ۱۳۹۳شاید خریدمش.ماشین خوبیه.هرچی باشه از النترا و سراتو بهتره.
اشکان
۱۷ مهر ۱۳۹۳سلام
به نظرم ماشینه خیلی خوبیه ولی به قیمتش نمی ارزه بعدش شما میخوای 140 میلیون پول اینو بدین با موتور 1.8 لیتری؟؟؟!!
يه دوست
۲۴ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
بین سیویک و لنسر کدوم کیفیت ساختش بالاتره؟
سلام
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام نظرات رو دیدم جالب بود
ولی یه چیزی رو گوشزد میکنم کلیه خودرو ساز های ژاپنی برای خودشون در یک مدل خاص غولی هایی دارند خیلی ها اعتقاد دارند خودرو ساز های زاپنی دیگه با دنیا رقابت نمی کنند بلکه دارن با هم رقابت میکنن چون تو دنیا دیگه رقیبی ندارند العان چند نمونه مثال میزنم
مثلا مدل های جی تی آر نیسان که واقعا گوش فلک رو از هندلینگ وشتاب کر کردند از اولین مدلی که تولید شد تا آخریش این مدل هم گیربکس دو کلاجه داره
مدل های میتسوبیشی لنسر اولیشن که جزو بهترین خودرو های رالی دنیا هستند با گیربکس دو کلاجه بسیار پیشرفته و موتور 2 لیتری توربو در حدود 290 اسب بخار قدرت این مدل با قیمت 39 هزار دلاری با پورشه های بیشتر از 100 هزار دلار مقایسه میشه
مدل های خودرو های هوندا مثل آکورد و سیویک که اگر به مشخصات موتور های آکورد که نگاه کنید موتور تنفس طبیعی قدرت 1 به 1 داره بلکا بیشتر یعنی مثلا 2 لیتر تنفس طبیعی 208 اسب بخار قدرت خیلی شبیه به خودرو های تنفس طبیعی مسابقه کلا هوندا یک موتور ساز واقعی هست در همه زمینه ها حتی دانش ساخت موتور فرمول یک هم داره و در موتور جی پی هم که دیگه معلومه هر سال معمولا از 7 نفر اول 4 تاش هوندا هست
سوبارو با خودروهای مختلف خودش و موتور های تخت که رالی سواران عاشق مدل های سوبارو هستند اکثر موتور های سوبارو همچون هواپیما ملخی تخت هستند مثل پورشه سوبار موفقیت های زیادی در انواع مسابقات بدست آورد
نمونه بعدی مزدا با موتور وانکل که سر آمد این نوع موتور در دنیا هست و خیلی در مسابقات ازش طرفداری شد مزدا اولین شرکتی بود که با این موتور اتومبیل تولید کرد و سر آمد دانش این نوع موتور خودرو هست مزدا موتور وانکل rx7 , rx8 هست
این موتور کاملا با موتورهای متداول پیستونی تفاوت داره واصلا پیستون نداره
نرمی وعدم لرزش این موتور واقعا عجیب هست
و….
لارم به ذکر که نیسان جی تی آر مدل های تقویت شدش مثل آلفا امگا اولین مدل های در جهان هستند که به 0 تا 300 کیلومتر در حدود 8 ثانیه رسیدند و تا حالا هیچ خودروی شهری تقویت شده با جواز به چنین رکوردی نرسیده البته گفتم خودروی شهری این رکورد حتی حدود 5 تا 6 ثانیه کمتر از بوگاتی هست
به هر حال اینو گفتم که خودرو های ژاپنی هر کدوم در یک زمینه حرفی برای گفتن داره
باقی قهرمانی های میتسوبیشی و سوبارو و مزدا و هوندا و … بماند
ما که هیچ کدوم شو نداریم به هر حال هر کی هر مدل از هر ماشینی داره انشالله چرخش خوب براش بچرخه
حمید
۸ تیر ۱۳۹۴با سلام به همه عزیزان، کمپانی نیسان قابل مقایسه با هوندا نیست، هوندا چند سال هست که 10 برند برتر دنیا در خودروسازی هست. هوندا رو می شه با تویوتا و فورد و … مقایسه کرد. کمپانی نیسان کوچکتر از کمپانی هوندا است. ولی در کل از لحاظ کیفیت کلا ماشین های ژاپنی در سطح بالایی نسبت به قیمتشون دارند و محصولانشون در کل دنیا خریدار داره و قابل رقابت هست. به نظرم نسبت به قیمت هوندا بهتره. هوندا مثل تویوتا و فورد ماشین های بهینه تولید می کنه در هر رنج قیمتی خودرو در سطح تولید انبوه تولید می کنه.