خودروسازها هنوز هم از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کاملاً مطمئن نیستند اما هوندا از ایجاد هرگونه تغییر بزرگ در تأسیسات خود تا زمان ریاست جمهوری ترامپ خودداری میکند. اگر سخنان کمپین تبلیغاتی ترامپ در زمان انتخابات رنگ واقعیت به خود بگیرد و توافقنامه تجارت آزاد آمریکا با مکزیک لغو شود، هوندا تصمیمهای لازمه را اتخاذ خواهد کرد.
مدیرعامل هوندا تاکاهیرو هاچیگو در گفتوگو با رویترز اعلام کرده است:
هنوز سیاستهای دونالد ترامپ واضح نیستند. ما نمیتوانیم بهطور ناگهانی تغییرات تولیدی را ایجاد کنیم و این تنها مشکل ما نیست بلکه مشکل همهی خودروسازان حاضر در آمریکاست.
در حال حاضر دو کارخانهی هوندا در مکزیک به تولید خودرو مشغول هستند. کارخانهی El Salto میتواند سالانه ۶۳ هزار دستگاه از مدل CR-V و کارخانهی Celaya توانایی تولید سالانهی ۲۰۰ هزار دستگاه فیت و HR-V را دارد.
ترامپ تهدید کرده که توافقنامهی تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) را پاره و تعرفهی ۳۵ درصدی را بر خودروهای تولیدی مکزیک که به آمریکا صادر میشوند وضع خواهد کرد. البته ترامپ سریعاً نمیتواند چنین کاری را انجام دهد. رئیسجمهور ایالاتمتحده قدرت انجام چنین تغییراتی را دارد اما برای انجام آن به موافقت دوسوم اعضای سنا نیز نیاز دارد. به علاوه تنها کنگرهی این کشور توانایی وضع تعرفهها را دارد بنابراین ترامپ برای انجام چنین کارهایی به حمایت کافی اعضای کنگره و سنا نیاز خواهد داشت.
علیرغم ریاست جمهوری ترامپ، فورد پای برنامهی خود برای انتقال تولید فوکوس به کارخانهی جدید در مکزیک ایستاده و مدیرعامل این شرکت مارک فیلدز باور ندارد که این میزان تعرفه وضع شود. فیلدز در نمایشگاه خودروی لسآنجلس گفته بود:
وضع چنین تعرفههایی میتواند کل صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار دهد و این امر میتواند تأثیری اساسی روی اقتصاد آمریکا داشته باشد.
همچنین اتحادیه سازندههای خودرو که یک گروه لابی شامل ۱۲ کمپانی از جمله فورد است خواهان سازمانی جدید برای کاستن از قوانین در نظر گرفته شده برای مصرف سوخت و آلایندگی تا سال ۲۰۲۵ است. این اتحادیه ادعا میکند که قوانین یاد شده باعث میشوند خودروها برای مصرفکنندههای متوسط گرانتر شوند.
منبع: motor1
GOD BLESS AMERICA
۴ آذر ۱۳۹۵لابی اتحادیه سازندههای خودرو درست میگه کاهش آلایندگی یک خودرو باعث افزایش قیمتش برای آحاد مردم جامعه میشه.
اما وقتشه ترامپ خودروسازان آمریکای شمالی و اون دسته از کمپانی های آسیایی و اروپایی که به بازار آسیب پذیر ایالات متحده چشم طمع دارند رو یه گوشمالی حسابی بده.
اگه ترامپ موفق به تعدیل مهاجران لاتین تبار بشه و پوست بیگ تری رو قلفتی بکنه و از همه مهمتر دست برندهای شرقی رو از بازار آمریکا کوتاه کنه.
رسما میشه بت زندگی من.
حالا این وسطها برجام رو هم پاره کرد اصلا مهم نیست، من که از برداشته شدن تحریمها چیزی حس نکردم و در ثانی پراید تاحالا تنها ایرانی میکشت رنو کوئید هم اضافه شد.
امپراتور لامبورگینی
۴ آذر ۱۳۹۵god bless جان
کامنتت اصلا جالب نبود.
فقط در اون یک جمله ی آخر یک اسمی هم از پراید و رنو کوئید و تاثیر لغو تحریم بر زندگی مردم بردی تا لایک بگیری.
GOD BLESS AMERICA
۴ آذر ۱۳۹۵دوستان عزیز راحت باشید دیسلایک بدید.
من نظرم رو نوشتن برای لایک کامنت نگذاشتم.
ونوم
۴ آذر ۱۳۹۵واقعا موافقم بحث اپارتاید نیست هیچ کس دوست نداره فامیلشم بیاد تو خونه ی خودش براش شاخ بشه در مورد تحریم هم هر چی دلمون خوش بود حداقل دلار بشه دو تومن هیچ فرقی نکرد که نکرد با برجام
احسان(احسان سابق)
۴ آذر ۱۳۹۵خدا امریکا رو حفظ کنه عزیز! میدونی که صرفا امریکایی بودن برند دلیل بر امریکایی بودنش نیست. همین برند تویوتا و هوندا بیشتر محصولاتشون تو بازار امریکا ساخته خود این کشوره در حالیکه دیگه فورد عملا خودروی سواری کوچک توی این کشور تولید نمی کنه. ترامپ حرفش درسته اما خیلی سخته عملی بشه. رها کردن اون همه پیمان تجاری با کشورهای مختلف دنیا اصلا ساده و راحت نیست و قطع یک جانبه این قراردادها اعتبار آمریکا رو نابود می کنه
دانیال
۴ آذر ۱۳۹۵این روزا ساز مخالف زدن خیلی باکلاس شده، نشونه اینه که چیزایی میدونیم که بقیه نمیدونن.
ali
۵ آذر ۱۳۹۵خب اروپا هم پای خودروهای امریکایی رو قیچی میکنه فورد یکی از پرفروشترین خودروسازهای اروپا هست
این که نشد عزیز من
این دنیا اینقدر بهم وابسته هست که اگه امریکا این کار رو کنه بیشترین اسیب رو خودش میبینه
فقط کشورهای جهان سوم الان فقط مخالف جهانی سازی ان و بدترین ضرر رو هم خودشون میکنن با ایزوله کردن نه تنها پیشرفت نمیکنن بلکه پسرف میکنن دور بودن از اوضاع میدانی بدترین اسیب رو میزنه
تقریبا جهان دوم هم رسیده به جهان اول
میثم
۴ آذر ۱۳۹۵سخن دوست عزیزمون درسته چون در هر صورت به ضرر امریکاست
احسان
۴ آذر ۱۳۹۵خیلی بعیده بتونه موفق بشه.گرفتن موافقت دو سوم سنا کار آسونی نیست