بر اساس گزارشها فروش هوندا سیویک جدید در نمایندگیها متوقف شده و این خودروساز قصد دارد یک فراخوان برای مدلهای به فروش رسیده اعلام کند.
هوندا در هفته گذشته فروش مدل ۲۰۱۶ سیویک را متوقف کرد، ظاهراً در موتور سیویک مشکلی وجود دارد که ممکن است باعث از کار افتادن آن شود. این مشکل در مدل مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تأثیر میگذارد و مدلهای مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو هیچ مشکلی از این بابت ندارند.
وبسایت Civicx در یک پست، سندی را منتشر کرده که ادعا میکند جزئیات این مشکل را نمایش میدهد، بر اساس این سند ظاهراً ۳۴۰۰۰ دستگاه از سیویکهای ۲۰۱۶ دچار این مشکل هستند. ظاهراً مشکل از اسنپ رینگ پیستون موتور آنها است، که در صورت بروز مشکل میتواند موجب خرابی و ازکارافتادگی موتور شود. در این سند آمده است که نمایندگیها برای تشخیص خودروهای معیوب موتورها را با دستگاه borescope بازرسی کنند، اما از آنجایی قطعات جایگزین هنوز در دسترس نیست، انتظار میرود فراخوان در ماه مارس انجام شود. هوندا سیویک جدید توانست یک هفته پس از رونمایی خود در آمریکا شمالی توسط IIHS جایزه خودرو ایمن Safety Pick+ را از آن خود کند.درحالیکه هنوز جزئیات خاصی از این مشکل مشخص نشده، اما هوندای آمریکا اطلاعات رسمی را به NHTSA ارسال کرده است.
منبع: carscoops
mds
۲۰ بهمن ۱۳۹۴همیشه گفتم همیشه گفتم من دشمن خونی ژاپنیام یعنی تا خونشونو نریزم نمیتونم آرامش پیدا کنم، این فراخوان های اخیر تویوتا و هوندا هم مطمئنا از اعتبار و اعتماد مشتریا نسبت به شرکتای ژاپنی کم میکنه
arash66
۲۰ بهمن ۱۳۹۴هر چی باشن از امریکایی های بهترن …
میشه بپرسم مشکلتون چیه ؟
mds
۲۰ بهمن ۱۳۹۴من قبلا گفتم هزار باره دیگه هم میگم. هیچوت نمیتونم جنایتهای ژاپنیا علیه کره ایا رو ببخشم، چطور ببخشم وقتی من از نسل قبلی کره ای هام
ارمان
۲۰ بهمن ۱۳۹۴mds یه سوال
شما حمله ارتش سرخ چیت به راحبان تبتی رو محکوم میکنی؟ :)))))
mohsen
۲۰ بهمن ۱۳۹۴یه چیزی میگیا اون وقت باید مثل ما باشن نمیشه که باید سیاست به خرج داد وگرنه تو 8 سال جنگ کجا رو ما اتش باز نکرده بود؟؟
pony car
۲۱ بهمن ۱۳۹۴من از نسل قبلی کره ای هام یعنی چی در ضمن از لحاظ رگ ریشه ای و فرهنگی ژاپنی ها به اریایی ها نزدیکترند مثل قوم اینو در ژاپن اینها ایرانی هایی هستند که در دوران ساسانیان از ایران به ژاپن تجارت بلور می کردند به خاطر استقبال و علاقه امپراتور ژاپن و مسافت زیاد بسیاری از ایرانی ها در ژاپن ساکن شدند و مشغول به کار بلور سازی شدند .بلوک شرق فقط ژاپن
mj
۲۰ بهمن ۱۳۹۴همین امثال شما هستن mds جان که باعث میشن این مملکت به جایی نرسه…
آخه آدم اینقدر سطحی نگر…
این فراخوان نشون دهنده اهمیت دادن این شرکت به مشتری هاش و به کیفیت عالی کارش هست مگرنه میذاشت مثل شرکت های داخلی ایران ماشیناش با هزارتا عیب و ایراد به دست مردم برسه تا هم فروش قطعه واسش سود داشته باشه هم ماشین ها زودتر مستعمل بشن و از بین تا برن تا دوباره ملت ماشین بخرن… واقعا ببین با کیا شدیم 80 میلیون…
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۳۹۴Msd جان
مطمئن باش بازم تولید میشن و بازم پرفروشترین میشن
این فراخوان ها همش از حساس بودن و احساس مسئولیت و احترام به مشتری کمپانی رو نشون میده
مطمئنم خریدار هم از این بابت خوشحال میشه
خیلی فک میکنند با فراخوان دادن یعنی طرف ماشین رو سوار کشتی میکنند تا به کشور سازنده برسه و بعد چند ماه ماشین رو تحویل میگیرند در حالی که فقط به نزدیکترین نمایندگی میبرن نهایتش چند روز طول میکشه تا تحویل
اکثر برندها که به مشتری احترام قائل هستند
از این فراخوان ها انجام میدن
فرید آبادان
۲۰ بهمن ۱۳۹۴خون خودتو کثیف تر نکن
عشق فقط ژاپن
HoSeIn
۲۰ بهمن ۱۳۹۴داداش من خودرو سازی یعنی این احترام به مشتری یعنی این طی کردن پله ترقی تا رسیدن به یه خودروی همه چی تموم یعنی همین
مسعود
۲۰ بهمن ۱۳۹۴نه خداییش این حرفت جدی بود یا داری مسخره بازی در میاری؟
اگه جدیه جواب بده:
چکار ژاپنی ها داری که خونشونو بریزی؟ (ژاپنی هایی که بغیر از سخت کوشی چیزی ندارن)
چرا فراخوان از اعتبارشون کم میکنه؟ (فراخوانی که فقط به خاطر حمایت از مصرف کننده انجام میشه)
king 918
۲۰ بهمن ۱۳۹۴بابا به خدا همین چن وقت پیش بود گفت دشمن خونی المانی هام ……..
انگار دشمنانت هر هفته عوض میشن داش …………
رضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۴اطمینان دارم که حتی همون ماشین کره ای را هم فقط آرزوش را داری ،،،و یا احتمالا یکی از فامیلاتون شاید یه ماشین کره ای داشته باشه ،،،برا همین تعصب داری …و گرنه دستت هیچوقت به ماشین ژاپنی نمیرسه ..میشه همون مثل معروف که فلانی دستش ****نمیرسید بعد میگفت ***میده !
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴خخخخ متاسفم برات
کامران
۲۱ بهمن ۱۳۹۴جومونگ زیاد نبین ریال به من چه که ژاپن و کره واسه هم زیرو رو میشکن .می خوایی به لیست رژیم ها ی مثلث یه چشی ژاپنی اضافه کنیم از فردا فحش ببندیم به ژاپن ؟؟
نه کره خوبه نه ژاپن لعنت به هردوتاشون . فقط صدای اگزوز ایتالیایی و آلمانی و آمریکایی وووم…..
Ashkan
۲۱ بهمن ۱۳۹۴کلآ کله جمله میخواستی بگی من اصلیتم کره ایه
حالا چون ژاپن به کره ظلم کرده باید بدت بیاد؟
ژاپنیا چی بگن که امریکای ها تو جنگ زد با بمب اتمی لهشون کرد
محسن
۲۰ بهمن ۱۳۹۴این ژاپنیها زیادی با کلاس میشن باعث میشه یه عده کمی بشن دشمن خونی ، اینکه بقیه کمپانیهای دنیا این احساس مسئولیت و ندارن چیزی از ارزش و اعتبار ژاپنیهاکم نمیکنه . خیلی جرات میخواد مثل هوندا ، تویوتا رفتار کردن .
همین رفتارهای مسئولانه است که باعث پیشرفت برای کمپانیهای ژاپنی شده
پویا
۲۰ بهمن ۱۳۹۴همین فراخوان ها و احساس مسئولیتشونه که ژاپنی ها پرفروش ترینو با اطمینان ترینن، چون نمیزارن ماشین بیکیفیت و مشکل دار دست مردم برسه
amir
۲۰ بهمن ۱۳۹۴بابا بیخیال خدایی.بکشید بیرون از کره و ژاپن.همشون بعد سه سال تو کشورا خارجی شوت میشن تو سطل اشغال .درسته لکسوس خوبه.حرفی توش نیست.ولی اگه بخوای محصولات هیوندا رو بزاری پیش تویوتا هیوندا سرتره .گرنجور .سوناتا.جنسیس در مقابل کرولا.کمری ۲۰۱۲.اوریون..جنسیس داشتم الان ۵۲۸دارم.سواری و نرمی و تعلیق که جنسیس داشت تو سری ۶هم نمیتونی پیدا کنی.
علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۴بنده به شخصه عاشق رک و روراست بودن شما شدم.از اینکه میبینم نظرات مختلفه لذت میبرم و از اون مهمتر نظر مخالف. ولی خواهشا تو حرفتان به همدیگه توهین نکنیم.ممنون
sina
۲۰ بهمن ۱۳۹۴به جان خودم عمرا از نزدیک بی ام و سوار شده باشی
mohsen
۲۰ بهمن ۱۳۹۴از بی ام وه بدم اومد!!
نرمی و تعلیق که جنسیس داشت تو سری ۶هم نمیتونی پیدا کنی. خخخخخخخ جوک سال
A.m
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خخخخخخخخ
زشته به خدا زشته
ببینم مجبورتون کردن کامنت بذارین؟
بنتلی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴علی جان همین کارشون هم برا ادامه دادن ویژگی بی مرگ بودنشونه،هرکسی میدونه ک ماشین ها قبل تولید مسافت زیادی تست میشن که به اندازه چندین سال مصرف عادی و روزمره هس و اگه درطول تست مشکلی ازاین قبیل پیش میومد حتما قبل فروش رفع میکردن،امیدوارم متوجه منظورم شده باشی،البته شما سلیقه خاصی داری(چرخ پاسات) و ازبقیه خوشت نمیاد…
علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۴چرخ پاسات رو خوب امدی :). ولی یادت باشه بابت حرفا و تیکه زشتی که به من انداختی من ی بار هم جواب ندادم و شما هم عذر خواهی نکردی . البته من محتاج این مسئله نیستم ولی دوست داشتم خودتو ثابت کنی و مثل دو تا مرد باشیم که نکردی.
ممل
۲۰ بهمن ۱۳۹۴کسی که مثل من دستش تو تولید قطعات خودرو هستش میدونه که در تولید پیوسته با تیراژ بسیار بالا و وقتی لازمه که برای کاهش هزینه های تولید و رقابتی شدن قیمت کنترل کیفیت بصورت اماری و رندم باشه امکان ایجاد ایرادات ریز و درشتی هستش. مشکل هوندا مشکل بزرگی هست ولی از اعتبار این شرکت کم نمیکنه. کلا ردیابی و شناسایی در سیستم های تولیدی به همین منظور انجام میشه که در صورت بروزی مشکلی که کنترل کیفیت سازنده نتونسته اون رو شناسایی کنه بشه با مشاهده یک مورد ایراد توسط مصرف کننده مشخص کرد که چه قطعات/خودروها/ محصولات از اون ایراد اسیب دیدند یا خواهند دید تا بشه اون رو برطرف کرد. کره ای ها المانی ها امریکایی ها مریخی ها هم در تولیداتشون با این مشکلات روبه رو شدند و خواهند شد.
من خودم اصلا ماشین های ژاپنی رو دوست ندارم ( فقط و فقط به خاطرقیمتشون تو ایران)ولی کیفیت تولیدات هوندا بسیار بالاست.
و در نهایت در جواب تعداد بسیاری زیادی از دوستان. این فراخوان ها بیشتری از اینکه نشان از مشتری مداری هوندا و امثالهم باشه نشان از قدرت سیستم نظارتی و حمایت از حقوق مصرف کننده امریکاست که با وضع قوانین مناسب و اجرای دقیق اونها و اخذ جرایم سنگین از تولیدکنندگان کاری کرده که خودروسازها خودشون از ترس جریمه هایی که ممکنه براشون لحاظ بشه برای ایراداتی که “ممکنه” حادث بشه سریع فراخوان میدن.
moein
۲۰ بهمن ۱۳۹۴فراخان داره سوژه میشه
(*مهرداد*)
۲۰ بهمن ۱۳۹۴کیفیت سواری و کیفیت قطعات به کار رفته در این ماشین فوق العاده هست و رانندگی بسیار لذت بخش و قابل اطمینانی داره .
بنتلی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴داش علی من غلط بکنم بخوام ب شما توهین کنم،دفه پیش واقعا فقط ی شوخی بود نه چیز دیگه،حتی آخرش نوشتم شوخی تا برداشت غلط نکنی از طرفی شاید فک کنی برا دیس نخوردن اونو نوشتم ولی اینطور نیس من تاحالا انقد دیسلایک خوردم ک دیگه این چیزا مهم نیس برام،قبلا قول دادم ب سلیقه بقیه احترام بزارم و متعصبانه نظر ندم و توهین نکنم،زیر قولم نمیزنم،اعتقاد دارم ارزش ی انسان بالاتراز هرچی هس،بهترین خودروها روزی کلاسیک میشن و فراموش،توی نظر بالا هم ب جان خودم منظوری نداشتم،من ازت عذر میخوام،شرمندتم،اگه رفتار زشتی داشتم ب بزرگیت ببخش منو
علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۴از اینکه مردونه برخورد کردی کمال تشکر رو دارم . ولی اینم یادت باشه اگر کسی پیگیری نمیکنه دلیل بر ضعیف بودن یا جواب نداشتن نیست . من عاشق نظرات مخالفم (البته نظر مخالف با دلیل نه بصورت کورکورانه و تعصب بار). چون اعتقادم اینه در مخالفت پیشرفت و یاد گیری رشد میکنه نه موافق بودن ویدست شدن. بازم بدون دوست دارم و برات خیلی احترام دارم.
احمد باقری
۲۰ بهمن ۱۳۹۴خیلی عجیبه که این چند وقته مشکلاتی به وجود اومده که در تستهای مختلف انجام شده توسط خود خودروسازان مشخص نشده و بعدها معلوم شده.
(*مهرداد*)
۲۱ بهمن ۱۳۹۴همین طوری با فراخوان هم آقای سیویک رو دوست دارم و اگر گیرم اومد حتما میخرمش ..
کیانوش
۱۵ اسفند ۱۳۹۴من حس میکنم این روزا فراخوان شده کلاس … هر کی بیشتر فراخوان بده اون با کلاس تر و با مسعولیت تره …
حالا جدا از اینا اگه قیمت ماشین تو ایرانو در نظر نگیریم و قیمت جهانیو ملاک قرار بدیم کیفیت نسبت به قیمت ژاپنیا بیشتر از بقیه برنداست به اصطلاح سگ جون ترن هر چند خودم ایرانی سوارم ولی با توجه به تجربیات دیگران این طوری حس کردم … و دوستان زیادی دارم که مکانیکن یا لوازم فروشن یا تو نمایندگیا کار میکنن با جمع بندی نظرات این دوستان میشه به این نتیجه رسید اینم بگم عمر ما انقدر زیاد نیست که از هر برند یه خودرو بخریم و چن سال تستش کنیم و نظر تخصصی بدیم پس درستش اینه منطقی باشیمو از تجربیات دیگران استفاده کنیم …
من کوچیکتر از این حرفام ولی دوستان گلم از قدیم گفتن تجربه را تجربه کردن خطاست و تعصب مایع عقب موندگیه…
Mahmood
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵mds جان مشکل شما با ژاپنیایی که این همه به مشتری احترام می گذارند که در دنیا به افراد محترم و با شخصیت معروفند چیه واقعا مگر این ژاپنیا چه پدر کشتگی با شما دارند ضمنا شما گفتید که از نسل قبل کره ای ها هستید ببخشید من متوجه نشدم یعنی آیا شما کره ای هستید؟