برنده عنوان ارزشمندترین خودروی سال، هوندا فیت مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۲۱۵۹۰ دلار، کمترین قیمت را در بین نامزدهای کسب این عنوان داشته است. در همین حال، امکانات هوندا فیت باعث شده تا این مدل فاصله زیادی نسبت به رقیبان پیدا کند. برخی تجهیزات مانند سیستم راهبری که در هوندا فیت استفاده شده، تعجب بسیاری را برمیانگیزد؛ چرا که برخی خودروها با قیمت دو برابر نیز از این امکان استفاده نمیکنند.
فیت مدل ۲۰۱۵ از مدل قبلی خود بزرگتر به نظر میرسد؛ ولی این تنها خاصیت ظاهری طراحی جدید بدنه آن است و در واقع، طول کلی خودرو به اندازه ۱/۶ اینچ کاهش یافته است. در داخل کابین، هوندا از همان سبک طراحی استفاده کرده که سیویک و آکورد را تبدیل به مدلهایی محبوب در بازار آمریکا کرده است؛ دید مناسب، موقعیت هوشمندانه کنترلها و مصالح پلاستیکی که ظاهری بهتر از آن چه که انتظار میرود، دارند. در همین حال، صندلیهای عقب و فضای حمل وسایل، در حدّی بالاتر از این محدوده قیمت هستند. پیشرانه فیت از یک موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسببخار تأمین میشود که میتوان یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا یک CVT همراه شود. سیستم CVT میتواند مصرف سوختی برابر ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در جاده ایجاد کند. خودرویی که به این منظور تست شده، دارای سیستم CVT و پدلشیفتر بر روی فرمان بوده است. از آنجایی که سیستم CVT هیچ دندهای ندارد، پدلشیفترها برای تغییر در محدوده دور موتور به کار میروند. بهینهسازی شاسی و سیستم تعلیق، از مزیّتهای مدل ۲۰۱۵ به شمار میروند. در همین حال، برخی مشکلات نیز در هوندا فیت جدید دیده میشود. برنامه مورد استفاده برای سیستم راهبری چندان جالب نیست. همینطور دوربینهای نمای جانبی که در هنگام تغییر خط در نمایشگر ظاهر میشوند، در وهله اول باعث حواسپرتی میشوند؛ ولی در ادامه برای دید بهتر در نقاط کور بسیار مفید هستند.۲۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Just germany...
۶ آذر ۱۳۹۳واااای که این یاهو حداقل من یکی رو دیونه کرد…..!!!
"Amir"
۶ آذر ۱۳۹۳خدا ی عقلیم ب این مدیر یاهو بده،،،،روانی کرده مارو با این انتخاباش
me84
۶ آذر ۱۳۹۳یاهو دیگه واقعا داره مسخره بازی در میاره. یا شایدم خودش به انتخاباش شک داره که زود عوضشون میکنه.
اما انصافا هوندا فیت خیلی خوبه.
MAFIA
۶ آذر ۱۳۹۳لعنت به یاهو و هر آنکه آن را ساخت
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ آذر ۱۳۹۳دوستان اشتباه نشه.
یاهو داره خودروهای مختلف رو با عناوین متفاوت برنده اعلام میکنه.
چلنجر بهترین خودرو برای رانندگی
کامارو بهترین گزینه برای پیست
این یکی خودروی ارزشمند
میبینید که هر کدام با عنوان متفاوتی انتخاب میشن.پس یاهو کار عجیبی نمیکنه البته باید بگم به نظر خود منم دیگه داره زیاده روی میکنه.میتونست یه خودرو رو که همه ی پارامتر های لازم رو باهم داره انتخاب کنه.
نه دیگه این طوری! :(
مک میسل
۷ آذر ۱۳۹۳یاهو یاهو یاهو!!!!
دیگه ماشلله هر چی به انتخاب یاهو
نا امن ترین خودروی سال
بهترین تودوری مخمل خودروی سال
بهترین ام پی پلیر خور در خودروی سال
بهترین فضای صندوق عقب خودروی سال
بهترین رنگ خودروی سال
و…………..
دهن مارو سرویس کرد با این کاراش!
(ایران&المان)
نیما
۷ آذر ۱۳۹۳ما میدونیم یاهو طرفدار داره اما نه اینجوری
ali g35
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقای جاست جرمنی چرا عصبانی میشی ؟ ناراحت شدن نداره که . هر وبسایت و مجله خودرویی معروف و تازه کار و … معمولا توی هر کلاس یه ماشین رو بعد از ساعتها وقت گذاشتن برای بررسی و تست رانندگی و آزمایش و … به عنوان بهترین خودرو توی اون کلاس انتخاب میکنه .این هوندا { که تلفظ صحیحش میشه هاندا } فیت همونطور که توی متن هم اشاره شده کمترین قیمت رو بین رقباش داره و بدلیل ارزانی اول شده . حالا این مسئله ساده رو نباید مثل یه بادکنک بزرگش کرد .
مرتضی
۶ آذر ۱۳۹۳کسی میدونه این هوندا فیت تو کدوم کشورا مونتاژ میشه ؟ تو EU هم کارخونه داره؟
زیگما
۶ آذر ۱۳۹۳ژاپن برزیل اندونزی چین مکزیک
نه در اروپا نداره
مرتضی
۶ آذر ۱۳۹۳تشکر جناب زیگما.
زیگما
۶ آذر ۱۳۹۳هوندا در بریتانیا یک سری کارخانه مونتاژ داره که هم اکنون در آن سیویک و cr-v مونتاژ میشه
نسل قبلی هوندا فیت در آن تاسیسات مونتاژ میشد ولی نسل جدید تا الان که دارم مینویسم این کامنتو، مونتاژ نمیشه در بریتانیا .
ولی ممکنه در آینده مونتاژ بشه(ممکنه هم نشه)
امیر محمد
۶ آذر ۱۳۹۳یاهو کلا زده تو کار ماشین گوگل بد بختش کرده:)
k-sh
۶ آذر ۱۳۹۳دیگه حرفی برا گفتن باقی نمونده انقدر به قیمتای تو ایران اعتراض کردیم واقعا من یکی که دیگه حوصلم سر رفته.با این قیمت میشه چه ماشینای تو ایران خرید الا یه سری ماشین اشغال دیگه زندگی کردن اینجا فایده نداره باید گذاشتو رفت از این…..
امید
۶ آذر ۱۳۹۳ای کاش میشد بدونه تعرفه وارد بشه مصرفش خیلی پایین و باکیفیته لعنت به ایرانخودرو و سایپا و حامیانش
4MATIC
۶ آذر ۱۳۹۳ای بابا این یاهو هم دهن مارو سرویس کرد
محمدMOHAMMAD
۶ آذر ۱۳۹۳عکس هفتم را نگاه کنید ببینید که طراحای هوندا کمربند ایمنی سرنشینان عقب را گذاشتند سمت راست شیشه لچکی به طرف بالا و این کار دو تا مشکل ایجاد میکنه به نظر من 1- وقتی یک سرنشین با قد زیر 160 در آن سمت بنشیند و کمر بند ایمنی را ببندد دقیقا جلوی صورتش را میگیرد و اگر هم بخواهد آن را از روی صورتش کنار بزند کمر بند روی گردنش و پشت گوشش می افتد و احساس بدی برای سرنشین عقب ایجاد میکند 2 – محل نصبش هم کمی بد منظره شده در صورتی که میتوانستند محل اتصال کمربند را سمت چپ بطرف پایین لچکی شیشه نصب کنند ولی اگر به قسمت جلو نگاه کنید میبینید با اینکه صندلی های جلو ارتفاع بلندتری دارد ولی محل نصب کمربند ایمنی پایین تر است در ضمن قابلیت تنظیم ارتفاع کمربند هم به نسبت قد سرنشین وجود دارد
McLaren Automotive
۶ آذر ۱۳۹۳این رئیس یاهو باید یه کمپوت و دو جعبه نان شیرینی بخره و حتما یه سری به خودش بزنه . حالش خیلی خرابه …
h112
۶ آذر ۱۳۹۳دیگه شک ندارم…پدال و یاهو ریختن رو هم…و با هم رابطه دارن…
یه زمانی در باره هوندا فیت خیلی تحقیق میکردم…..ولی با آمدن مزدا 3 …ورق برگشت….
نو که امد به بازار… کهنه میشه دل آزار….
محمدMOHAMMAD
۶ آذر ۱۳۹۳اکثر خودروهای هوندا از نظر طراحی خودروهای شلوغی هستند و بیشتر بنا به سلیقه خود ژاپنی ها طراحی شدند و از معیارهای جهانی کمتر در طراحی آن استفاده شده است
parseh net30
۷ آذر ۱۳۹۳اصلا خوشگل نیست. بی روحه
ali g35
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقای پارسه چرا میگی بی روحه ؟ روح فقط متعلق به ما آدمهاست و هیچ وسیله ای که نه عقل داره که برای خودش تصمیم گیری کنه و نه دست و پا داره که توانایی راه رفتن داشته باشه و نه حتی قلب داره که زنده بمونه و … نمیشه قاطعانه گفت مثلا فلان چیز بی روحه . روح نداشتن بزخی اشیا و وسایل بی جان و مرده فقط و فقط یه اصطلاحه . و واقعیت نداره .
علی
۸ آذر ۱۳۹۳زیباست
e36
۸ آذر ۱۳۹۳چیکار داره میکنه یاهو؟