یک بار دیگر هوندا سیویک تایپ R لقب سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را از آنِ خود کرد.
نسل قبلی این خودرو رکورد ۷:۵۰.۶۳ را بر جای گذاشته بود اما فولکسواگن گلف GTI کلاب اسپورت S با ثبت زمان ۷:۴۷.۱۹ رکورد جدیدی را در جهنم سبز ثبت کرد؛ اما هماکنون نسل جدید تایپ R پا به میدان گذاشته و هوندا ادعا میکند مدل یاد شده یک دور پیست را در زمان ۷:۴۳.۸۰ طی کرده است. این زمان نه تنها بهبودی چشمگیر نسبت به رکورد نسل قبلی محسوب میشود بلکه حدود ۴ ثانیه نیز بهتر از گلف است.
موضوع شگفتآور اینکه تایپ R علیرغم ایفای نقش به عنوان یک هاچبک دیفرانسیل جلو و بهره بردن از پیشرانهی ۴ سیلندر توربو توانسته برخی از سوپرکارهای شاخص را در پیست شکست دهد. البته برخی از خودروهای حاضر در لیست مربوط به چند سال قبل بوده و نسخههای جدیدتر آنها زمان بهتری ثبت کردهاند اما قطعاً شنیدن اینکه سیویک در نوربرگ رینگ سریعتر از لامبورگینی است برای شما سورپرایز کننده خواهد بود. با ما باشید تا با ۱۰ خودرویی که از تایپ R جدید در جهنم سبز شکست میخورند آشنا شوید.
- فولکسواگن گلف GTI کلاب اسپورت S
چه خودرویی بهتر از گلف GTI کلاب اسپورت S برای آغاز لیست که عنوان خود را به تایپ R واگذار کرده است؟ این خودرو اساساً برای ثبت رکورد در نوربرگ رینگ ساخته شده و در آن شاهد حذف صندلیهای عقب و تنظیم دوبارهی سیستم تعلیق برای عبور بهتر از پیچها هستیم. قطعات آئرودینامیکی اضافی برای افزایش داون فورس بکار گرفته شده و پیشرانهی آن نیز خروجی ۳۰۶ اسب بخاری دارد. تنها ۴۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده و هرگز به ایالاتمتحده وارد نشده است.
- ب ام و M3 GTS
اسپورت اتو با ب ام و M3 GTS E92 رکورد ۷ دقیقه و ۴۸ ثانیه را در نوربرگ رینگ ثبت کرده است. این خودروی مخصوص پیست سبکتر و قدرتمندتر از نسخهی عادی است. همانند دیگر نسخههای مخصوص پیست، این خودرو نیز فاقد صندلیهای عقب، کنسول مرکزی و تریم دربها بوده و در صورت سفارش خریداران سیستم تهویه نیز حذف میشود. حتی سیستم صوتی و ایزولاسیون صدا نیز حذف شده و رول بار استاندارد به همراه آتشخاموشکن در آن نصب شدهاند. قدرت خودرو به ۴۴۴ اسب رسیده اما با این همه قدرت نیز در جهنم سبز از تایپ R جدید شکست میخورد.
- شورولت کوروت C6 Z06
این خودرو در زمان معرفی سریعترین کوروتی بود که ساخته شده بود. کوروت Z06 از پیشرانهی ۸ سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۵۰۵ اسب بخار استفاده کرده اما حتی این میزان قدرت نیز برای شکست پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی تایپ R کافی نیست. اسپورت اتو در سال ۲۰۰۷ توانست یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه طی کند.
- فراری ۵۹۹ GTB فیورانو
این خودرو برای اولین بار به عنوان مدل ۲۰۰۷ وارد بازار و جایگزین مدل 575M مارانللو شد. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ۶۱۲ اسبی بوده و به عنوان پرچمدار دونفرهی فراری انجاموظیفه میکرده است. شاید سن این خودرو بیش از یک دهه باشد اما GTB فیورانو یک دور پیست را در ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه طی کرده است. بله سیویک تایپ R جدید حدود ۴ ثانیه سریعتر از این فراری ۱۲ سیلندر است.
- پورشه ۹۱۱ GT3 RS (996)
شکی وجود ندارد که پورشه به عنوان تولید کنندهی بیبدیل خودروهای اسپورت سریع شناخته شده است. در حقیقت این خودروساز برای مدت زمان مناسبی با مدل ۹۱۸ اسپایدر لقب سریعترین خودروی جهنم سبز را به خود اختصاص داده بود اما لامبورگینی اوراکان پرفورمنته این رکورد را شکست. با این حال مدل GT3 RS با همهی خصوصیات مسابقهای خود توانسته یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه طی کند.
- پورشه ۹۱۱ GT2 (996)
قطعاً در سالهای اخیر مدلهای سریعتر ۹۱۱ GT2 ساخته شدهاند اما نسل ۹۹۶ این خودرو در پیست نوربرگ رینگ کندتر از سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۷ است. در سال ۲۰۰۱ اسپورت اتو زمان ۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه را با این خودرو ثبت کرد. در همان زمان این خودرو قدرتمندترین پورشهی تولید سری تاریخ بود و قدرت ۴۵۶ اسب بخاری داشت. به یاد داشته باشید این خودرو با بهای حدود ۱۸۵ هزار دلاری وارد بازار شد که بسیار بیشتر از بهای حدود ۳۵ هزار دلاری هوندا سیویک تایپ R است.
- لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا
حضور تک و تنهای فراری در این لیست منصفانه نبوده و بنابراین لامبورگینی نیز هموطن خود را تنها نگذاشته است. گالاردو سوپرلگرا در سپتامبر ۲۰۰۷ توانست زمان ۷ دقیقه و ۴۶ ثانیهای را در نوربرگ رینگ ثبت کند که چندین دهم ثانیه کندتر از سیویک است. سوپرلگرا نسخهی قدرتمندتر گالاردو بوده که وزن کمتری داشته و قدرت آن به ۵۲۳ اسب بخار افزایش یافته است. همانند دیگر خودروهای حاضر در لیست، شاید بگویید مقایسه کردن خودرویی ۱۰ ساله با تایپ R جدید منصفانه نیست اما اینجا دربارهی یک لامبورگینی صحبت میکنیم.
- مرسدس بنز SLS AMG
مرسدس ای ام جی SLS با مدل اسپورت جدید GT جایگزین شده است؛ و اگرچه این خودرو در جهنم سبز گیراست اما SLS AMG در واقع کندتر از یک هاچبک دیفرانسیل جلو نشان میدهد. این خودرو در نوامبر سال ۲۰۱۰ رکورد ۷:۴۴.۴۲ را ثبت کرد اما اسپورت اتو به زمان ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه دست یافت بنابراین قطعاً اختلافهایی دراینباره وجود دارد.
- پاگانی زوندا S
خودروهای پاگانی را نمیتوان نادیده گرفت. پاگانی ها برخی از بهترین خودروهای دنیا هستند اما این یکی در جهنم سبز از تایپ R شکست میخورد. زوندا S یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه طی کرده و پیشرانهی ۷ لیتری ساخت AMG آن قدرت ۵۴۰ اسبی دارد. البته مدل مخصوص مسابقهی زوندا R نیز وجود دارد که زمان ۶:۴۷.۵۰ را ثبت و ثابت کرده پاگانی میداند در رینگ چگونه رفتار کند.
- آئودی R8 V10
قطعاً آئودی با معرفی نسل دوم سوپر اسپورت R8 باعث بهبود آن شده اما اولین نسل R8 V10 در سال ۲۰۰۹ زمان ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه را برای پیست نوربرگ رینگ ثبت کرد. به خاطر داشته باشید این سوپرکار از پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۲۵ اسبی بهره میبرد.
منبع: autoguide
فيصل.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶همشون به کنار، R8 رو ک زده افتخاریه بزرگ برای هوندا
فقط انگلستان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هیچوقت رکوردهای این پیست نوربرگ رینگ برام مهم نبوده نیست و نخواهد بود وقتی هوندا سیویک رو سریعتر از ماشینی مثل پاگانی زوندا S معرفی میشه کل رکوردای این پیست برام زیر سوال می ره هوندا سیویک تایپ R هیچ گونه برتری نسبت به پاگانی زوندا S نداره تکرار می کنم هیچ گونه برتری نداره حالا رکورد بهتری از پاگانی زده خیلی عجیبه اونقدر عجیب که آدمو نسبت به همه آمارهای گرفته شده از این پیست به شک میندازه چون دیگر رکوردهای این پیست هم خیلی عجیب هستن.
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
دوست عزیز شما به زمان و تاریخ اعتقاد داری؟
زوندا سال 1999 معرفی شد.
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
اینا که تقریبا همشون قدیمی هستن.
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶R8 ????
اینو گفتم چوخ خیلی به آر هشت علاقه داری
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
سامان جان نسل دوم همین R8 در بزرگترین درگ جهان در سال 2016 که توسط موتور ترند انجام شد مکلارن 570 ؛ اکورا NSX ؛ نیسان GTR ؛ دوج وایپر ACR ؛ دوج چارجر هلکت ؛ جگوار اف تایپ SVR ؛ شورلت کامارو SS 1LE ؛ BMW M4 جی تی اس؛ پورشه 911 و ماستنگ شلبی GT350R رو با اقتدار از دم شکست داد. ?
.
هر ماشینی باید با هم دوره ی خودش مقایسه بشه ؛همون R8 V10 نسل قبل جوایز بسیاری به خاطر برتری هاش گرفت. هیچ وقت یادم نمیره در اون قسمت تاپ گیر که مقایسه ی شورلت کوروت ZR1 و آئودی R8 V10 بود جرمی کلارکسون چجوری فرمون آئودی رو لیس میزد.
.
تکرار میکنم هر ماشینی باید با هم دوره های خودش مقایسه بشه. فراری انزو در سال 2002 حدود 770 هزار دلار قیمت داشت ولی 488 الان یک سوم انزو قیمت داره. در حالی که رکورد 488 در نوربرگ رینگ خیلی بهتر از انزوست. این اصلا به معنای شکست انزو از 488 نیست.
الف.ی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جدا از بحث همدوره بودن موضوع کلاس ماشین هم خیلی مهمه.
با این وجود به نظر من که شکست دادن این همه خودرو که هنوزم اسپرت به حساب میان توسط یه هاچبک 306 اسبی دف جلو فوق العاده است.
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
نسل اول آکورا NSX که با همکاری ایرتون سنا ساخته شد در زمان خودش به ( شکارچی فراری ) معروف شده بود . از بس شاهکار و اسطوره بود این ماشین. فولکس واگن گلف آر مدل 2017 در تمام موارد الان نسبت به NSX نسل اول برتری داره.
اگه کسی بیاد بگه NSX 1996 مقهور قدرت گلف آر شده من ازش میخوام بیشتر از این حرفش رو ادامه نده و به اسطوره ای مثل NSX توهین نکنه.
چون 20 سال بین این 2 ماشین فاصلست.
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶محید جان اکیورا مال دهه 90 هست با گلف 2017 مقایسه میکنی؟؟؟؟/
درحالی که این مدل از ائودی تا سه چهار سال پیش داشت تولید می شد
ضمنا موتور ائودی 10 سیلندر 5.2 لیتری در مقابل 4 سیلندر 2 لیتری :)
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سامان جان NSX 2017 و GTR 2016 رو هم برات با R8 2016 مقایسه کردم.
سیویک تایپ R ماشبن پیسته و برای جوان های کم سن و سال و کم پول ولی عشق ماشین ساخته شده در حالی که R8 یک سوپر اسپرت همه کاره برای ثروتمندانِ جا افتاده هست.
موتور 5.2 لیتری R8 بیشتر به خاطر اصالت و صدای بی نظیرش و نرمی کارکردش استفاده شد.
مشخصا سلیقه ی من به R8 می خوره و امیدوارم یه روز امکان خریدش رو پیدا کنم. سلیقه ی شما هم به Civic میخوره و امیدوارم یه روز بخری ☺
R8 اصولا ماشین پیست نیست.
از شما که عشق ماشین ژاپنی توقع دارم بدونی NSX نسل اول تا سال 2006 تولید شد و من فقط گفتم 1996 تا فاصله ی 20 سال جور بشه.
دلیل دیگش هم این بود که هوندا غیر از NSX ماشین پرفورمنس دیگه ای در حد R8 نساخته. وگرنه با اون مقایسه می کردم.
.
خیلی وقته R8 رو شناختم و عاشقش شدم. با تمام خصوصیات و نقاط ضعف و قوتش رو میشناسم و با 1000 تا سیویک عوضش نمیکنم.
نه اینکه سیویک بد باشه. انا حتی مقایسه ی این 2 تا هم غلطهِ
ماشین 35000 دلاری کجا و سوپراسپرت 200000 هزار دلاری کجا.
سود خودروسازان روی ماشین ها یک مقدار ثابت و مشخصه. برای هر ماشینی هر چقدر از نظر ادوات و مهندسی خرج کنن همونقدر روش قیمت میذارن.
میدونم شما قصدت مقایسه ی این 2 تا نبود ؛ هر کس این 2 تا رو مقایسه کنه و دلش رو به رکورد پیست سیویک خوش کنه از اساس از نظر ماشینی بی سواده.
درست مثل رکورد پیست هوراکان و مثلا لافراری. ممکنه من پول خرید لافراری رو نداشته باشم و یک دهم اون پول برم هوراکان بخرم ؛ دل خودم رو هم به رکوردش خوش کنم ؛ اما همه میدونن لافراری چیز دیگریست….
ASA
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هوندا واقعا مفهوم بسیار خوبی از پرفورمنس رو زنده کرده
یه جورایی طراحیش با موتورش هماهنگ شده
چنتا رکورد از شورولت کوروت به غیر از مدل (C6 Z06)
۷.۱۹.۶۳ شورولت کوروت ZR1
۷.۲۲.۶۸ شورولت کوروت Z06
و یه رکورد دیدنی از پورشه که من فقط از همین خوشم میاد
۶.۵۷.۰۰ پورشه ۹۱۸ اسپایدر
just bentley continental
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رکورد فقط 6:52 گاو وحشی با اقتدار همه رو به خاک کشونده
افشین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ببخشید بیربطه ولی یکی از اقوام قصد خرید چری آریزو 5 داره و من میخوام منصرفش کنم از این خرید. در حد قیمت 75 – 80 میلیون چه ماشینی به جای این پیشنهاد میدید؟
شاهین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
مگان، کمری، کرولا و…
Cvm
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رکورد اس ال اس 7:44 نیس . رکوردش 7:30 هست تو جدول نوربرگ رینگ
sina
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته اینا قدیمین ولی واسه یه ماشین 4 سیلندر 300 اسبی دستاورد فوق العاده ای هست شکست دادن اینا.
پرچم سیویک تو ابراس .
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶Honda civic
Seni çok seviyorum
Inşallah bir gün benim olacaksın
Amin???
امره Emrah
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایشالا بخریش داداش خیلی خوش سلیقه ای این سیویک تایپ R خدای دف جلوهاس
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فدات امره جان ❤
سینا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یه توضیع راجب مدل های زوندا میدین ؟
امير رحيم پور
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا این هندا اوسطوره زمان شده
حالا کلاس و اینا به کنار
با این قیمت چنین خودرویی فقط از دست ژاپن بر میاد اصن اونا عادت دارن از چیزای کوچیک یه چیز محشر درس کنن
خودمم عاشق سیویکم
Ahmad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶Wow پس واقعا هیولاییه این سیوسک
قیمتش چنده؟ ؟؟؟
جرمی کلارکسون
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ای ول به حضرت تایپ آر
باورنکردنیه
هیچ جور نمیشه از ارزشش کم کرد
اینجا میاد از ماشین دیگه تعریف میکنه که چی مثلاً؟
Type RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR?
#ali.m#
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جووونم سیویک ?????
7سال و سه ماه دیگه یکیشو میخرم??
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
تا اون موقع تولیدش متوقف نشه ؟!؟؟?????
شوخی کردم. من خودم واسه خرید نسل پنجم R8 برنامه ریزی کردم ?
#ali.m#
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه هم بشه کارکردشو میخرم ???
تا اون موقع ماشین خودم شده17سالش دیگه سبیل درمیاره یواش یواش.?
ولی این سویک که من میبینم تا ادم تو دنیا هست و صنعت خودرو پابرجا تولید میشه.
شما هم ایشالا ماشینی که میخوای بخری.?
ShoMpeT
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶روی چه حسابی به این ماشین میگید هاچبک؟!!! دقیقا کجاش هاچبک هست که ما نمیبینیم؟
JDM eat sleep
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سویکها به خاطر گشتاور کمی که نسبت به اسب بخارشون داشتن مورد بی مهری درگسترها میشدن ولی این یکی اولین چیزی که برای من جلب توجه کرد عدد گشتاورش بود افرین هوندا
علیرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶حیف که قیافش اونجور چنگی به دل نمیزنه
مجتبی
۴ مرداد ۱۳۹۶دوستانی که سوادی در گشتاور و اسب بخاری که با ماشین ۴ سیلندر ۲۰۰۰سی سی ندارند مطمئنا هیچوقت نمیفهمند هدف از این مقایسه لزوما بحث سال ساخت نیست بلکه کارایی بدست آمده به نسب قیمت و کم مصرف بودن و چالاکی معیار مقیسه این مینی سوپر اسپورت با هیولاهای ابر قدرت هست. حتی nsx با یک موتور ۳۵۰۰ سی سی ببینید چه اسب بخاری تولید کرده به نسبت سایر رقبا. اینقدر نوک دماغتو رو نبینید. واقعا متخصصین هندا یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا کار میکنن از لحاظ درک همه جوره مسائل . قیمت ایمنی چالاکی سبکی تک دف بودن کم مصرف بودن حس سوپر اسپورت داشتن گشتاور اسب بخار. آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری سیویک جان