نیسانهوندا

دوئل نیسان 370Z و هوندا سیویک کوپه

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت بیست‌ونهم، دومین دوئل از گروه کوپه‌های کوچک

دوئل‌های گروه کوپه‌های کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و مزدا MX-5

مجموع آراء: ؟

آراء آئودی TT: ؟

آراء مزدا MX-5: ؟

پیروز دوئل: ؟

 

نیسان ۳۷۰Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۸

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۹۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۰۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۶۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۴۶۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تیپ پایهٔ آن هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد، پیشرانهٔ V6 قدرتمند آن رقبای چهار سیلندر را مغلوب می‌کند، رانندگی لذت‌بخش، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: چسبندگی می‌توانست بیشتر باشد، سواری متلاطم، عدم وجود دیفرانسیل لغزش محدود

 

هوندا سیویک کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ عالی، فرمان تیز، کیفیت سواری خوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌توانست بهتر باشد، لاستیک‌های چهارفصل موجب عملکرد ضعیف‌تر می‌شوند

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان ۳۷۰Z

سیویک Si کوپه

پیشرانه ۳.۷ لیتری V6 ۱.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر ۲۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۰ ثانیه ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۶ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۷.۳ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۴۷ لیتر
وزن ۱۵۱۰ کیلوگرم ۱۳۰۵ کیلوگرم
طول ۴.۲۵ متر ۴.۵۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۵ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۲۰۰ لیتر ۳۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۴ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۹,۱۱۳ پوند
قیمت پایه آمریکا ۳۰,۸۸۵ دلار ۲۰,۲۷۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۰,۸۸۵ دلار ۲۵,۰۲۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10260400]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    هوندا بنظرم بهتره

    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ظاهرا که هنوز هم دود از کُنده بلند میشه و دوستان مخاطب پدال هنوز هم گودزیلا رو انتخاب میکنن
      اما کمی گرد پیری روش نشسته وحیف اعتبارش هست که نسل جدیدش روی خط تولید نیاد و خودش به خودش ضربه بزنه
      منم هوندا رو دوست دارم
      اما بیشتر از همه دلم واسه مزدا میاتا سوخت که فینالیست نشد
      اونم با ۳ تا رای
      اگه میدونستم براش رای میخریدم ?

      1. سامان اذری

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3214 ديدگاه)

        مزوا میاتا بخاطر این سیاست پدال حذف شد
        هزار بار گفتیم که فقط رای نظرسنجی که تو سایت هست شمرده بشه
        الان تو سایت نزدیک 540 تا میاتا و 388 تا ائودی رای داشت ولی بخاطر تلگرام ائودی اومد بالا

        1. محمدرضا

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (804 ديدگاه)

          خب برید تو تلگرام هم رای بدین
          مگه سخته

    2. مزدا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2070 ديدگاه)

      تو این کلاس فقط مزدا میاتا???

      1. شاهين

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من کاملا مطمعنم تا لحظه آخر مزدا میاتا جلو بود تو نظرسنجی قبلی از اعودی، یا شفاف سازی کنید یا دیگه با این اوضاع رای نمیدم من

    3. محمدرضا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      قطعا هوندا بهتره ولی این دوئل نا جوان مردانست بای با سیویک تیپ R مقایسه میشد که هم قدرتش نزدیک تره هم قیمتش
      من که به سیویک رای دادم

  2. saeed

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    جدای بحث قیمتی فکر نکنم دلیلی برای انتخاب هوندا باشه…

  3. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4000 ديدگاه)

    عشق است موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی ??
    یکی از سلاطین دریفت همین ۳۷۰Z هست
    منتظر نسل جدیدش هستیم ….

  4. овsкиكMас

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    از یه طرف فنی نیسان بهتره بخاطر شش سیلندر بودن و تنفس طبیعی بودنش از طرف دیگه کیفیت سیویک بالاتره
    سیویک رو انتخاب میکنم

  5. kamran

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرمنده به هیچکدوم رای نمیدم
    تو این گروه تنها سوبارو brz رو قبول دارم
    تو ریس خیابانی جاست سوبارو brz و لاغیر
    تو خیابونای پیتسبورگ و مسکو و برلین و تولوز و پاریس و میلان باید ببینی چطور با سوبارو brz اسفالتو از جا میکنن.
    هوندا سیویک تنها مدلیه که قابل احترامه

  6. امیر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2960 ديدگاه)

    چرا ادمو اذیت میکنین اخه!!!
    انتخاب بینشون سخته
    التبه ک نیسان زد برتری چشمگیری داره و دلیل انتخابمه

  7. آرین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    هردوتا عشقن

  8. OMID

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    370z رو هیچ وقت به یه ماشین دیفرانسیل جلو چهار سیلندر ترجیح نمیدم
    370z هم تیون خوب میشه هم برای دریفت خوبه

  9. Alireza

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (636 ديدگاه)

    ظاهر سیویک رو بدجور خراب کردن
    اصلا نمیتونم دوسش داشته باشم برعکس نسل قبلیش

  10. حسین وی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چی شد که آئودی رای اورد ؟؟؟؟
    پدال دیگه مسخرش رو درآوردی با این نظر سنجی هات
    یا تو تلگرامت جدول بزار یا جمعش کن
    انقد مسخرس که اینجا میاتا با اختلاف بالا جلو بود سره تلگرام باید ببازه ؟؟؟
    اونم چند نفر فوروارد کنند بگن آقا 3 تا رای بدید این بیاد بالا ؟

  11. H

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    مگه میشه انتخاب کرد من رای نمیدم

    1. Mad.z.Max

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1857 ديدگاه)

      دیگه این “رای نمیدم” رو لوسش نکنین : ))
      بعله، مثلا اگه انتخاب بین رنگلر نسل قبل و جدید باشه، یا مثلا بین ب ام و سری ۲ کامپتیشن و سری ۵ کامپتیشن (یا یه همچین موارد اسطوره ای) شاااوید آدم بیاد بگه دلم نمیاد رای بدم انننقد که هر دو خوب و خاصن! ولی بین این دوتا مه واقعا انتخاب اونقدرا پیچیده نیس!

      1. H

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        اومدی تبلیغ جیپ کنی

        1. Mad.z.Max

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (1857 ديدگاه)

          آره، نیست که سهامدار ارشدشم، براش تبلیغ میکنم تو کامنت مجله ایرانی، بلکه فروش و محبوبیتش بالا بره..
          از کل کامنت فقط جایی که دوس داری رو میبینی؟ دیدت اینجوری باشه، تو زندگی خیلی اذیت میشی

        2. H

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (225 ديدگاه)

          من با شما شوخی میکنم چقدر زود رنجی ببخشید اگه بهت برخورد

  12. Solid Snake

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کوپه های ژاپنی عالین
    برا دریفت حرف ندارن
    و هندلینگشون هم خوبه
    قیمتشون هم مناسبه
    بین این دوتا من نیسان 370Z بنظرم ماشین بهتریه

  13. امیر دهقان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (732 ديدگاه)

    دوستان و مخاطبین عزیز
    بدلیل اینکه آراء خودروهای این دوئل بسیار به هم نزدیک هست، استثنائاً در این دوئل تا زمان برگزاری دوئل فینال فرصت برای رای دادن وجود داره و بنابراین فعلاً پیروز دوئل TT و MX-5 رو تعیین نمیکنیم
    اما پیش از برگزاری دوئل فینال، آراء دوباره محاسبه خواهد شد و هر ماشینی که حتی با اختلاف یک رای جلوتر باشه پیروز و یکی از فینالیست‌های این گروه خواهد بود
    با سپاس از همراهی شما

    1. ahmad m

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (62 ديدگاه)

      چرا قانون خودتون رو زیر پا میذارین جناب دهقان؟ چون آئودی اومد بالا ؟ آراء آئودی در مجموع بیشتر بود و حق آئودی بود که فینالیست بشه ، حتی با یک رای بیشتر

      1. حسین وی

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (463 ديدگاه)

        مزدا تو تلگرام به دلیل عدم شناخت کافی و اگاهی مردم به میاتا کم رای آورد دقیقا همون بلای که سره مزدا 2 اومد !
        مطمئن باش اگه مشخصات بود انقد تو تلگرام عقب نمیموند
        وقتی اینجا بیشتر رای میاره به خاطره شناخت بیشتر کاربرای پدال
        هستش نه صرفا اینکه بگن خوب آئودیه دیگه پس بهتره بهش رای بدیم

        1. ahmad m

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (62 ديدگاه)

          میدونم ، ولی تفاوت آرای تلگرام و سایت فقط مختص این دوئل نبوده و تو خیلی از دوئلهای دیگه هم بوده ، چرا فقط این نظرسنجی استثنا شده ؟ یا رای گیری از طریق تلگرام رو حذف کنن یا به آراء داده شده احترام گذاشته بشه

  14. Mad.z.Max

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1857 ديدگاه)

    خب من Z رو انتخاب کردم. ولی همچنان دلم پیش 350Z فقید هست. این یکی رو با اینکه خیلی عالیه ولی نصف 350Z هم دوسش ندارم. اون یچیز دیگه بود..
    مثه اسکای لاین r32 و r33 که طرفداراش هنوزم واسش سر و دست میشکونن ^___^

  15. ahmad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    nissan

  16. mohammad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این مقایسه ،دوئل اصلا درست نیست .باید TypeR رو با 370z مقایسه /دوئل می کردی پدالللل

    1. امیر دهقان

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (732 ديدگاه)

      سیوک تایپ R فقط هاچ‌بک پنج‌در هست و در نسخۀ کوپه تولید نمیشه
      قوی‌ترین نسخۀ سیوک کوپه همین مدل Si هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا